2024-08-09, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Han kom med mycket info och snabbt, och var väldigt övertygad om att det som hände inte var planerat mord.

Undrar om han verkligen var den han utgav sig för?

Det tror jag nog att han var. Ungdom som satt med mycket information som han inte visste vad han skulle göra med och behövde därför prata av sig.
Citera
2024-08-09, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Någon har tidigare skrivit att det är en 45-åring som är misstänkt för skyddande av brottsling och att åldern stämmer någorlunda på Raffes mamma, hon är född 1980. Gick de möjligen hem till henne efter de dumpat en kniv och Es väska?

Citat:
Jag tror att dom måste ha behövt byta kläder.
Dom borde ha varit blodiga.
Hugger man nån i halsen 3-5 ggr så är risken stor att man träffat både halspulsådern och luftstrupen.
Träffar man halspulsådern med den pulsen E hade så borde dom fått blod på sig.

Det verkar det troligaste mtp att hon bor i närheten. Och så blir det väl grovt skyddande av brottsling i det att hon inre ringde polisen eller 112 för att berätta vad som hänt. För R borde väl ha talat om mordet även för sin kärring till morsa ? Hon blev väl då medskyldig till att inte försöka rädda E.
Citera
2024-08-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Dom borde ju varit tillsammans. R blev gripen på
Morgonen på stationen i Landskrona.

Men M kan ha hunnit med ett tidigt tåg innan R blev gripen. Tror inte att det går buss från Landskrona Station till vart nu M skulle.
Citera
2024-08-09, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Men M kan ha hunnit med ett tidigt tåg innan R blev gripen. Tror inte att det går buss från Landskrona Station till vart nu M skulle.

Läste nånstans att han blev gripen när hon vinkade av M. M var ännu inte misstänkt då. Men visst man vet inte.

Beror ju på var hon skulle. Går ju bussar till olika platser från stationen men troligtvis tog hon tåg.
Citera
2024-08-09, 13:22
Medlem
Citat:
Dom borde ju varit tillsammans. R blev gripen på
Morgonen på stationen i Landskrona.

Tror jag skrev så. Dom tog R när M skulle åka därifrån.
Citera
2024-08-09, 13:23
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ja, kanske straffade han ut sig själv avsiktligt för han stod emot en provokation om hur gammal han var och avfärdade den och då fick man uppfattningen att han förstod vad det rörde sig om, men sedan så svarade han på en ny fråga om åldern och då var det kört.

Mm jag trodde han var äldre först med, och gick på lite hårt på honom om hur hans skrev osv.

Men som någon annan skrev nyss att han satt med info som han troligen inte visste vad han skulle göra med.
Han vågade ju inte prata med sina föräldrar.

Och det var han som gjorde så vi alla här inne såg ansiktet på den med Nike handskarna.

Något som diskuterats i 100+ sidor.

Plus all den nya info med M's ex, och återgivandet av G@kons och hans samtal.

Undrar om R.R är M's ex (@bdi) för han heter RoddyRicch448 (488?) på TT.
Citera
2024-08-09, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Det verkar det troligaste mtp att hon bor i närheten. Och så blir det väl grovt skyddande av brottsling i det att hon inre ringde polisen eller 112 för att berätta vad som hänt. För R borde väl ha talat om mordet även för sin kärring till morsa ? Hon blev väl då medskyldig till att inte försöka rädda E.

Eller skyldig till skyddande av brottsling om hon tex tvättat blodiga kläder.
Citera
2024-08-09, 13:25
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes

Om det stämmer med tidigare utlagda bilder av en polishämtning av R.
Så ringde mamman (som inte har vårdnaden om R) efter hämtning av R vid en tidigare rymning, pappan var tokig på henne, gick i klinch & filmade de 6 poliserna samt skrek om övervåld.
Mja, så tror inte hon är den som är misstänkt för grovt skyddande av brottsling.
Pappan har ju skyddat henne tidigare, försvarat henne & försökt upphäva SIS beslutet.
Citera
2024-08-09, 13:27
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Jag tror att dom måste ha behövt byta kläder.
Dom borde ha varit blodiga.
Hugger man nån i halsen 3-5 ggr så är risken stor att man träffat både halspulsådern och luftstrupen.
Träffar man halspulsådern med den pulsen E hade så borde dom fått blod på sig.

Fast vad är sannolikheten att två blodiga ungdomar promenerar genom Landskrona?

Är det inte mer troligt att de torkade av sig, bytte kläder i en av vagnarna (som undersöktes) för att sedan dumpa allt det inuti E's sportsbag och göra sig av med den i hamnbassängen?
Citera
2024-08-09, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Fast vad är sannolikheten att två nerblödda ungdomar promenerar genom Landskrona?

Är det inte mer troligt att de torkade av sig, bytte kläder i en av vagnarna (som undersöktes) för att sedan dumpa allt det inuti E's sportsbag och göra sig av med den i hamnbassängen?

Tror jag också. Haft byte med sig och dumpat kläderna någonstans.

Det var ju ändå inte så sent hon hittades så vid 23-24 borde dom promenerat i stan. Är ganska mycket folk i rörelse.
Citera
2024-08-09, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Fast vad är sannolikheten att två nerblödda ungdomar promenerar genom Landskrona?

Så kan dom ha gjort, men tvivlar på att dom haft ombyteskläder med sig.
Senvet inte jag hur dom har gått. Om dom gått centralt eller bakgator.
Citera
2024-08-09, 13:33
Medlem
Citat:
Tror jag också. Haft byte med sig och dumpat kläderna någonstans.

Det var ju ändå inte så sent hon hittades så vid 23-24 borde dom promenerat i stan. Är ganska mycket folk i rörelse.

Vem tar ombytes kläder med sig om det nu skulle vara så att dom bara skulle spöa och förnedra E.
Vilket jag inte tror dom skulle göra.

Jag tror inte dom hade några ombytes kläder med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in