Citat:
Ursprungligen postat av
DjILY
Varför kan du inte vara saklig utan måste både överdriva och lägga ord i min mun? Det är direkt lögnaktigt att missrepresentera vad jag har sagt. Ge fan i det, säger jag bara.
Det är din idé som är under luppen. Jag har inte ens sagt något som inte varenda rysslandsexpert kan skriva under på. Ingen har påstått att Ukrainas intrång i Kursk "vinner kriget" eller ensamt kan trycka Ryssland tillbaka till sina gränser. Jag, sakkunniga, Ukraina, resten av världen, etc, förstår mycket väl att krig vinns i flera domäner där inte en sak som en enskild militär operation nominellt är avgörande. Du däremot, verkar ju låtsas som att all militär verksamhet är "onödig" och en "köttkvarn", trots att det är Ryssland som kastat in folk i en köttkvarn i snart tre år.
Sluta vänd uppochner på verkligheten. Jag tror du "gamifierar" kriget och ser det som en plattform för trolleri och har mage att insinuera att det är vi andra som vill att det ska fortgå i många år till, samtidigt som att utmåla dig själv som en "realist" som tror att kriget kan avslutas till fred nu, utifrån rådande läget. Det är inte att vara förankrad i verklighet, det är inte att vara realistisk.
Håller med dig överlag, fram tills du börjar påstå att jag har sagt att ”all militär verksamhet är onödig”. Det jag hävdar är att offensiv militär verksamhet, som den i juni 2023, är meningslös och enbart kommer att försvaga Ukraina.
Nu testar Ukraina en ny taktik som förmodligen inte kommer ha någon banbrytande effekt på ryssarna. Då är vi tillbaka på ruta ett igen. Vilka alternativ finns för att uppnå en vapenvila, det vill säga en demilitarisering av frontlinjen för att få ett slut på allt meningslöst dödande som inte leder någonstans? Jag har aldrig påstått att det ska ske imorgon, men ju snabbare desto bättre. Eller vill du vänta tio år till för att tänka på saken?