2024-08-09, 11:53
Avslutad
Vad är deras slutplan med denna attack? Ryssarna lär väll bomba skiten ur området i dagarna?
Citera
2024-08-09, 11:53
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Herregud vilken katastrof för Ukrainia.
Man slösar resurser för att få sig tro bättre villkor vid ett fredsavtal. Visar också hur Ukrainia gett upp att ta tillbaka områdena.
I slutändan kommer Ukrainia har förlorat mer personal och mer material.
Och vilken chock för de ukrainare som kämpar vid övriga fronten. Snacka om att bli förrådda.

Ser ut att gå lättare att komma flera mil in i Ryssland än ta tillbaka vid fronterna. Ingen vet vet vad som kommer hända men något var tvunget att hända med tanke på ler säsongen i höst och Trump som förmodligen vinner valet i USA. Spännande tider, speciellt för dig som vatnik.
Citera
2024-08-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Varför kan du inte vara saklig utan måste både överdriva och lägga ord i min mun? Det är direkt lögnaktigt att missrepresentera vad jag har sagt. Ge fan i det, säger jag bara.

Det är din idé som är under luppen. Jag har inte ens sagt något som inte varenda rysslandsexpert kan skriva under på. Ingen har påstått att Ukrainas intrång i Kursk "vinner kriget" eller ensamt kan trycka Ryssland tillbaka till sina gränser. Jag, sakkunniga, Ukraina, resten av världen, etc, förstår mycket väl att krig vinns i flera domäner där inte en sak som en enskild militär operation nominellt är avgörande. Du däremot, verkar ju låtsas som att all militär verksamhet är "onödig" och en "köttkvarn", trots att det är Ryssland som kastat in folk i en köttkvarn i snart tre år.

Sluta vänd uppochner på verkligheten. Jag tror du "gamifierar" kriget och ser det som en plattform för trolleri och har mage att insinuera att det är vi andra som vill att det ska fortgå i många år till, samtidigt som att utmåla dig själv som en "realist" som tror att kriget kan avslutas till fred nu, utifrån rådande läget. Det är inte att vara förankrad i verklighet, det är inte att vara realistisk.

Håller med dig överlag, fram tills du börjar påstå att jag har sagt att ”all militär verksamhet är onödig”. Det jag hävdar är att offensiv militär verksamhet, som den i juni 2023, är meningslös och enbart kommer att försvaga Ukraina.

Nu testar Ukraina en ny taktik som förmodligen inte kommer ha någon banbrytande effekt på ryssarna. Då är vi tillbaka på ruta ett igen. Vilka alternativ finns för att uppnå en vapenvila, det vill säga en demilitarisering av frontlinjen för att få ett slut på allt meningslöst dödande som inte leder någonstans? Jag har aldrig påstått att det ska ske imorgon, men ju snabbare desto bättre. Eller vill du vänta tio år till för att tänka på saken?
Citera
2024-08-09, 11:58
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleballe8
Nu är det dags för Vladimir att ta i med hårdhandskarna. Visa vem som bestämmer. Med tanke på att väst stöttar Ukraina med pengar och vapen så är nu väst legitima mål. Man anfaller inte Ryssland bara sådär. Detta är en terrorattack från Ukrainas och västs sida.

Vladimir bör hämnas genom att bomba västländska mål. Eiffeltornet i Paris, Ströget i Köpenhamn, Olympiastadion i Berlin, Operahuset i Sydney, Kaknästornet i Stockholm. När väst fattar att det är Vladimir som bestämmer så kommer de inte våga stötta Ukraina längre. Då kommer de se om sitt eget hus.

Hoppas innerligt att du bor nära kaknästornet då. Quisling
Citera
2024-08-09, 11:59
Avslutad
Enligt uppgift har alltså ukrainarna förlorat i princip hela invastionsstyrkan och ändå har inte ryssarna återtagit områdena.
Citera
2024-08-09, 12:02
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
”Pumpstationen”, man undrar ju om den användes? 🤷🏼‍♂️
Ryssland säljer gas till vissa ryssvänliga EU-länder som Tyskland, Ungern.
Man kan fundera om det vore mestadels bra om Ukraina spränger pumpstationen eller ej.
Citera
2024-08-09, 12:03
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Vad är deras slutplan med denna attack? Ryssarna lär väll bomba skiten ur området i dagarna?
Dom kommer antagligen bomba ett sjukhus eller ett köpcentrum i vanlig ordning
Citera
2024-08-09, 12:04
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Dom kommer antagligen bomba ett sjukhus eller ett köpcentrum i vanlig ordning

Japp, köpcentrum bombat. https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/1env56f/while_russians_are_losing_on_their_own_territory/
Citera
2024-08-09, 12:04
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Ska Ryssland bomba skiten ur rysk mark? Ja, ingenting skulle ju förvåna en längre. Det är knappast kompetens vi har att göra med. Till och med rysshororna i tråden verkar ju få kortslutning.
Citera
2024-08-09, 12:06
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ryssland säljer gas till vissa ryssvänliga EU-länder som Tyskland, Ungern.
Man kan fundera om det vore mestadels bra om Ukraina spränger pumpstationen eller ej.

Det kan man ju kalla en äkta sanktion mot Ryssland.
Citera
2024-08-09, 12:07
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Ytterligare en video ...
Kommentarerna under den säger att den har vi sett förr, gammal video. // Ajdå, också det var visst redan påpekat i denna tråd.
Citera
2024-08-09, 12:09
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Enligt uppgift har alltså ukrainarna förlorat i princip hela invastionsstyrkan och ändå har inte ryssarna återtagit områdena.

Ja enligt Ryssarna har nästan hela den Ukrainska styrkan utslagen med manskap och fordon.

MEN ändå ser vi bara brinnande och utbrända ryska fordon och förkolnade lik av ryska soldater.

Högar med döda ryska soldater samt ryska soldater som kapitulerar.

Den här insatsen som Ukraina genomför påminner om Long Range Desert Group.

De slog till mot Tyskarna i Afrika och genomförde många hårda slag mot Rommel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in