2024-08-09, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Helt rätt, pappa psykopat vill givetvis inte ha ngn äldre erfaren assistent med skinn på näsan utan unga tjejer vilka han kan styra med samma hjänhand som farfar styr och styrt familjen. Att han dessutom kan sitta på kammaren och ruska tupp till filmerna blir ju bara en bonus (det formligen lyser ju äcklig snuskgubbe om honom).

Vore det inte bättre de skötte om A själva? Ingen duger ju uppenbart att vara assistent, så mycket klagomål vi hört om dem.
O att bara misstänka en speciell assistent direkt, dessutom utländsk. Rasistiskt så de finns inte.
Citera
2024-08-09, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det står medarbetare. Frågan är om hon hade någon form av arbete på Coop som daglig verksamhet...

Nej, det hade hon inte.

Var på en annan DV.
Citera
2024-08-09, 11:02
Medlem
Jag är vansinningt nyfiken på om A bott hemma ända tills hon flyttade till Järna för gymnasiet.
Är det någon som vet hur hennes år/ skolgång sett ut innan Järna?
Citera
2024-08-09, 11:10
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasmunken
Nej, det hade hon inte.

Var på en annan DV.
Konstig benämning med medarbetare, kan det vara en arbetskollega till assistenten som gjort anmälan?!
Citera
2024-08-09, 11:11
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Konstig benämning med medarbetare, kan det vara en arbetskollega till assistenten som gjort anmälan?!

Var det inte enhetschefen?
Citera
2024-08-09, 11:15
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Svar ja, jag har jobbat på länsstyrelsen. Så deras rutiner kan jag.
Då vet du inte alls hur Länsstyrelsen agerar över landet i övrigt och hur svårt de är att få ut dem för inspektion vid missförhållanden och brist på aktion vid djurmisshandel. Jag har drivor med exempel på detta. Jag har minst fem case och 30 handlingar hemma.

Bra att du är på plats och kan göra det du föreslagit!
Citera
2024-08-09, 11:17
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Var det inte enhetschefen?
Jo det trodde jag också och det borde det ju vara. Tyckte det var en konstig benämning att hon tagit stryptag på en medarbetare
Senast redigerad av vemedinma 2024-08-09 kl. 11:30.
Citera
2024-08-09, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Alla i denna tråden är korkade enligt hen, särskilt om man inte håller med och slår hål på hens argument. Det är bara dom som hyllar familjen som är kloka härinne enligt hen.
Så du behöver inte ta åt dig. ☺️

Jag vet, vi alla vet.

Var nyss i FB-gruppen Essie - vad vi vet, det är flera som har skickat tips till "Uppdrag granskning". Även jag för några dagar sen. Djurmisshandel på assistanshund, vårdskandal, olika brott (hur många är det egentligen?). Det här kan journalisterna absolut inte släppa!
Citera
2024-08-09, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Då vet du inte alls hur Länsstyrelsen agerar över landet i övrigt och hur svårt de är att få ut dem för inspektion vid missförhållanden och brist på aktion vid djurmisshandel. Jag har drivor med exempel på detta. Jag har minst fem case och 30 handlingar hemma.

Bra att du är på plats och kan göra det du föreslagit!

Jo, det vet jag. Men det är lika många poäng på att förelägga en brist på en hund som en pensionär äger som att ge ett föreläggande på en stor grisuppfödare.
Skillnaden är att pensionären varken vet eller har råd att anlita ett ombud medan grisuppfödaren har det. Så vilket tror du man väljer?

Sedan förekommer mycket kompisskap och jäv. Chefen bryr sig inte och inspektörerna hittar på egna anmälningar samt sitter på möten för att lägga till brister som inte finns vid ett kontrollbesök.
Citera
2024-08-09, 11:47
Medlem
Citat:

Många gånger är det chefen som står för anmälan. Det manliga namnet i anmälan är tidigare chef på boendet, J.S.

De två grövsta händelserna är inte medtagna.
Citera
2024-08-09, 11:51
Medlem
Har inte läst allting men skulle gärna ha ett klarläggande på detta:

Enligt den officiella versionen släpptes Essie ut på gräsmattan för att ”nattkissa”, varvid övervakningskamerorna plötsligt slutade fungera. När CÖ skulle släppa in henne igen (några minuter senare) fanns hon inte där. Då hade å andra sidan kamerorna påpassligt satt igång igen (eller slutat lagga, eller vad felet än var).

MEN: Vad CÖ då gör är inte att bli överraskad och ropa på Essie, ropa på sin man (alternativt ringa om han inte är där), springa bort till öppningen i häcken för att se om hunden finns på andra sidan, bli uppjagad. Istället plockar hon in sittdynor i lugn och ro, enligt en filmsnutt som familjen själv lagt ut.

Är detta korrekt noterat?
Citera
2024-08-09, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Har inte läst allting men skulle gärna ha ett klarläggande på detta:

Enligt den officiella versionen släpptes Essie ut på gräsmattan för att ”nattkissa”, varvid övervakningskamerorna plötsligt slutade fungera. När CÖ skulle släppa in henne igen (några minuter senare) fanns hon inte där. Då hade å andra sidan kamerorna påpassligt satt igång igen (eller slutat lagga, eller vad felet än var).

MEN: Vad CÖ då gör är inte att bli överraskad och ropa på Essie, ropa på sin man (alternativt ringa om han inte är där), springa bort till öppningen i häcken för att se om hunden finns på andra sidan, bli uppjagad. Istället plockar hon in sittdynor i lugn och ro, enligt en filmsnutt som familjen själv lagt ut.

Är detta korrekt noterat?

Det står nämnt några gånger tidigare i tråden
Ja, därför vet hon vad som hänt med Essie. En normal person gör inte så när en hund värd 280 000 kr precis försvunnit. O jag har för mig att hon tittar upp också, som för att kolla så att PÖ har lastat in Essie i den bilen som körs av den HAN säger har stulit hunden. För vad gör han annars under tiden?

Sen skickar hon ett sms till assistenten som jobbar.... vrf inte säga det direkt istället?
Senast redigerad av Blondpion 2024-08-09 kl. 12:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in