2024-08-09, 02:03
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Jag tittade mer noggrant på bilderna från övervakningskamerorna. Jag laddade ner båda bilder och zoomade in speciellt på användargränssnittet längst ner och till höger.

1. Bilderna har exakt samma höjd men inte samma bredd. Tar man skärmdumpar i mobilen, som det ser ut som, så blir skärmdumpar från samma app alltid exakt samma storlek.

2. Bild 2 har en avvikelse. Den är 9 pixlar bredare och tidslinjen längst ner sticker 9 pixlar ut, är alltså lite överhängande. Sånt händer när man redigera bilder och är inte absolut pixelnörd och zommar in och städar upp. Redigeringen har nog gjorts på datorn.

3. Finns någon här som känner igen gränssnittet, tidslinjen och HD-ikonen i högra hörnet så man vet vilken app som har använts för kameran?

Troligtvis har utredare digitala verktyg för att jämföra bilder med hjälp av AI som berättar vad som skiljer sig.

Jämförelse med båda bilder
https://ibb.co/Qfs3dgD

Bild 1
https://ibb.co/FnMHhDq

Bild 2
https://ibb.co/7ymgkLV

Intressant iakttagelse! Antar att Polisen genomskådade pappa psykopat direkt de bara började nysta i fallet och la därav ner det så gott som omedelbart!
Citera
2024-08-09, 02:03
Medlem
Nottelitens avatar
om drönare hade använts hade det funnits bilder på dem, om spårhundar hade använts hade det funnits bilder på dem och om det hade funnits ett så säkert spår så hade PÖ nämnt polisens arbete i ett inlägg men ingen har sett något av detta, tvärtom...
Citera
2024-08-09, 02:06
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Tänk dig vad hon skulle kunna göra med en sax eller kniv i ansiktet på en hund, katt eller assistant. Ögonen, nosen, såna skador syns. Skadad svans syns. Visar en hund smärtor vid undersökning så brukar de gå vidare med röntgen och då syns ju benbrott, misshandel från sparkar mm. Inre organ tar skada vid sparkar.

Har hon stängt in sig med Essie tidigare, så har hon ju tid att orsaka svåra skador. Tyvärr. Det är hemska saker att prata om. Kastar man en katt i väggen, sparkar man en hund och håller för nosen så finns inga spärrar.
Och Essie ÄR borta.

Ja. Hon skulle inte stänga in sig på toaletten, hade assistenterna order om. Vad hemska saker hon kan ha gjort vill jag inte tänka på.

Men jag tänkte på bett. Amatör psykologiskt tänkande, att det är på en så primitiv nivå. Djuriskt. Reptilhjärnan slår till. Det har stått mer om bett än nåt annat.
Citera
2024-08-09, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ok, ja det förstår man ju. Det gäller ju att man känner igenom hela hunden. Jääävla otäckt att tänka sig.

Jag är inne på, är pälsen är tillräckligt lång för att täcka ärr? Om det syns och det är därför hon inte rastades? Och den där eviga cykelvagnen, var den till för att man skulle åka med henne till något folktomt område?

Hon kanske haltade? Det hade folk märkt.
Citera
2024-08-09, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Ja , personen som blivit utsatt måste själv polisanmäla. Arbetsmiljöverket gör inte det. Dom utreder bara arbetsmiljön och eventuellt brott mot den.

Då får vi hoppas att dom som blivit utsatta för hot och kroppsskada vågar anmäla.
För innan det sker så tror inte jag det blir stopp på hennes framfart.
Jag hoppas att det blir bra med nya boendet men jag tror inte att det någonsin kommer fungera med unga, oerfarna tjejer som assistenter. Det krävs mer för att det ska fungera.
Citera
2024-08-09, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Tänk dig vad hon skulle kunna göra med en sax eller kniv i ansiktet på en hund, katt eller assistant. Ögonen, nosen, såna skador syns. Skadad svans syns. Visar en hund smärtor vid undersökning så brukar de gå vidare med röntgen och då syns ju benbrott, misshandel från sparkar mm. Inre organ tar skada vid sparkar.

Har hon stängt in sig med Essie tidigare, så har hon ju tid att orsaka svåra skador. Tyvärr. Det är hemska saker att prata om. Kastar man en katt i väggen, sparkar man en hund och håller för nosen så finns inga spärrar.
Och Essie ÄR borta.

Jag har nämnt det tidigare. Essie måste bort innan den oanmälda kontrollen o hon hade inte klarat den stundande veterinärbesiktningen i höst.
Citera
2024-08-09, 02:11
Medlem
flashmaners avatar
Ja, det var ju trevligt att man då kan lägga det här ärendet till handlingarna.

Det gick ju ganska snabbt att inledningsvis lägga ihop alla olika sammanträffanden som helt enkelt inte kunde vara oberoende slumpmässiga sammanträffanden. Det skrev jag om i tråden redan då. Hata slumpen. Krångla inte till det.

Alla de olika sammanträffandena pekade i en och samma riktning, skrev jag då, de pekade tydligt emot att en assistent stulit Essie. Hata slumpen. Krångla inte till det.

Och så här under kvällen så knöts säcken ihop, av en gammal artikel som jag inte sett förrän nu.

Där det visar sig att klara och tydliga spår efter Essie ledde raka vägen till en assistent.

Och det förklarar en hel del som hänt därefter också, varför man inte letar längre t.ex. Man vet vem som tagit Essie. Tyvärr vet man väl inte vart hon är. Och polisen har väl inte fått ändan ur vagnen vare sig då eller nu.

Tyvärr är det nog så att antingen har assistenten och hennes gäng dödat Essie, om inte annat så i ren panik efter all uppståndelse, eller så har de fört henne ur landet. Det har gått för lång tid för att hon skall komma tillbaka från en sådan händelse. Tyvärr. För 100 papp hade nog assistenten sett till att hunden kom tillbaka, på ett eller annat vis, om hon bara hade kunnat. Men det var för sent.

Den som tog Essie kommer nog tyvärr undan med det. Det finns inga bevis. De har polisen sölat bort.

Det mest tragiska med detta är att om Hundhjälpen hade haft lite vett i huvudet och gjort vad de borde ha gjort, omedelbart kontaktat sin kund efter att en random person ringt in så allvarliga anklagelser till dem, och tagit upp saken med sin kund, pappan. Så hade pappan blivit varse vad som var i görningen, och då kanske de hade kunnat förhindra stölden, om de bara vetat att det fanns en person som var i farten emot dem och Essie. Inte undra på att Hundhjälpen försöker dölja sitt fullständigt oacceptabla agerande.

Tyvärr är det nog så att Essie är död. Dödad av en assistent som hatade familjen.

Tråkigt, verkligen tråkigt!

Nu är det bara kvar att se hur det går med återstående brottsutredningar, framförallt de mot assistenterna som begått brott mot tystnadsplikten.

Men vem vet, kanske har assistenten och hennes gäng begravt eller dumpat Essie så att hon för eller senare hittas. Då kanske det också kan klaras upp. Men det är nog tyvärr att hoppas på för mycket.
Citera
2024-08-09, 02:14
Medlem
Banned.s avatar
Första gången idag jag kommer till trådens slut. Verkar som folk i denna tråden aldrig sover 🤣

Är det någon som har P's personnr i någon skärmdump? Jag behöver det för att kunna luska i försäkringen på Essie
Citera
2024-08-09, 02:19
Medlem
Citat:
Första gången idag jag kommer till trådens slut. Verkar som folk i denna tråden aldrig sover 🤣

Är det någon som har P's personnr i någon skärmdump? Jag behöver det för att kunna luska i försäkringen på Essie

mrkoll.se
Finns bara 1 som heter så.
Citera
2024-08-09, 02:20
Medlem
Citat:

Står i handlingarna Saga123 delade. Såg det där
Citera
2024-08-09, 02:23
Medlem
Anna-Helgas avatar
Hoppsan Blixten, hittade en gammal artikel från EP här där det står klart och tydligt att HH informerat hundägaren om att de anmält till LS. 🤡 https://gofile.io/d/p59uur
Citera
2024-08-09, 02:32
Medlem
Anmälan kom in den 20 juni, den 11 juli försvinner Essie.
Det är på dagen 21 dagar, dvs 3 veckor.
Det har i tråden nämnts ett flertal gånger att länsstyrelsen brukar ta 3 veckor på sig för en kontroll.
Hunden måste bort...
Senast redigerad av Blondpion 2024-08-09 kl. 02:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in