Citat:
Ursprungligen postat av
lahavana
Ligg steget före 95% av män. Skrota Tinder. Lista ut var fan kvinnorna hänger.
Jag tycker det här är rätt väg att gå!
Kvinnor är ofta på kurser. Ofta på evenemang som innebär personlig utveckling. Även kallade ”andliga sammanhang”. Även festivaler med tema utveckling, frigörande festivaler, dans med olika teman, någon skrev Lindy Hop.
Många gånger har män för tråkiga intressen. Sällan läser jag en tråd där man verkligen arbetar på sin kulturella profil. Eller för del delen att vara under utveckling.
Är du nyfiken på livet? Kanske testa lite tarotkort? Kanske gå en kurs i massage? Lära sig ett hantverk?
Står du i kontakt med dina känslor? Brukar du gråta? Njuter du av god mat? Hur smakar maten du äter? Har du schyssta lakan i sängen? Är du medveten om miljön du lever i? Bryr du dig om uppförandekoder, håller upp dörren för äldre människor? Tackar du servitören på restaurangen för bra service?
Vill du leva?
Jag uppfattar det som att kvinnor älskar att vara i sina känslor, du behöver möta dem i det. Var nyfiken på humörväxling, att kommunikation kan ske på ett emotionellt språk.
Utveckla dig att uppskatta konst, musik (old classics), gå en kurs i att måla, fota analogt, gå en kurs på universitetet på 15 HP i något du är intresserad av, spela ett instrument, gå med i friluftsfrämjandet, gå på singelvandring, paddla kajak…
Ut och diskutera.
Ut och lev.
Res på backpacking och checka in på hostels. Åk till Bahli.
Jösses.
Låt inte svenska kvinnor sätta standarden!
Jobba på grundtrygghet.
Arbeta på att älska livet.
Njut av dina dagar.
Ta hand om dina eventuella barn som finns i närheten, bjud dem på fika/bio, cykla till en badsjö, häng med någon ensamstående mamma på stranden.
Det går!
Det finns 4 miljarder kvinnor där ute!
(4.000.000.000 kvinnor!)
♥️