2024-08-08, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag kan förstå motståndet och oviljan, att byta arbete och stad, det är ju ett visst meck att göra det också. Och visst, det finns ju inga garantier för att den nya arbetsplatsen kryllar av hungriga singelkvinnor heller. Det var en tanke bara. Minns att jag själv flyttade och bytte arbete för ett gäng år sedan, och vad det innebar på flera plan.

Min erfarenhet är att det är just på arbetsplatser man träffar partners och vänner, som oftast. Ju större arbetsplatsen är, desto större risk att möta nya vänner/partners.

Grejen är att mitt arbete är det som får mig att må hyfsat okej. Skulle jag börja vantrivas på jobbet samtidigt som jag lever så ensam, då vet jag inte vad som händer. Men det är en i grunden god tanke.

Funderar på nätdejting. Kanske match eller elitsinglar. Tror du det finns större chans där än på tinder? En del hävdar det, att det är mer seriöst på match medans andra menar att det är samma skit som tinder mer eller mindre, om du är man. Eftersom det råder så ojämn könsfördelning. Man ska inte glömma att match äger tinder.
Citera
2024-08-08, 11:42
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Grejen är att mitt arbete är det som får mig att må hyfsat okej. Skulle jag börja vantrivas på jobbet samtidigt som jag lever så ensam, då vet jag inte vad som händer. Men det är en i grunden god tanke.

Funderar på nätdejting. Kanske match eller elitsinglar. Tror du det finns större chans där än på tinder? En del hävdar det, att det är mer seriöst på match medans andra menar att det är samma skit som tinder mer eller mindre, om du är man. Eftersom det råder så ojämn könsfördelning. Man ska inte glömma att match äger tinder.

Tinder har ju väldigt dåligt rykte. Personligen har jag blandade upplevelser av Tinder. Men det känns väldigt ytligt. Jag hade Relate Date för ett par år sedan. Det upplever jag som långt mer seriöst än Tinder, lättare att få seriös kontakt, och kontakterna/matcherna var mer matiga, blev seriösare kommunikation. Prova Relate, min uppfattning är att det är seriösare kvinnor, som är ute efter långsiktighet framför rena "knullträffar". Det är ett mer alternativt Tinder, finns mer "kreativa" och intressanta kvinnor där. Min erfarenhet.
Citera
2024-08-08, 13:25
Medlem
Citat:
Jag vet inte om Tinder kommer fungera för mig. Jag ser okej ut och fullt presentabel, som vilken annan hyfsat snygg man som helst, en stabil 7 av 10. Men jag är inte top notch. Jag är inte någon David Beckham, jag är David Beckhams mindre attraktiva bror som brudarna inte lägger märke till när jag står bredvid David. Så jag tror inte jag har någon chans där. Jag har en kollega som var på Tinder i 2 veckor. Han hade bara gratisversionen och jag vet inte om det påverkade, men han fick noll matcher. Och då har han mer eller mindre allt som en kvinna vill ha. 190 cm, muskulös, rågblond och attraktivt ansikte. Han fick noll match. Han började högersvajpa på kvinnor som är flera nivåer under honom, kvinnor som i den verkliga världen aldrig skulle ha en chans på en kille som honom, äldre kvinnor som var mediokra. Trots det fick han noll matchningar.
Vad har då jag för chans?

Som jag förstår det har Tinder blivit värdelöst sedan pandemin, många individer påstår att nått har hänt med appen. Folk lägger upp samma bilder nu som tidigare och får noll matchningar, fast de tidigare fick några i veckan med precis samma bilder och bio.

När var det du använde Tinder?

Jag använde det för ungefär 2,5 år sedan. Jag körde med betalversionen... ingen idé att hålla på med att snåla. Gratisversionen är ju helt kass... bara tur om du får ihop några matchningar då.

Jag är inte heller någon David Beckham... brukar bli bedömd som en 8a av 10, men det räcker ändå oftast rätt så bra.

Din kompis hade säkert lyckats bättre om han betalat för sig.
Citera
2024-08-08, 14:31
Medlem
Citat:
Likt alla andra kvinnor på dejtingapparna som bara siktar uppåt till följd av en extremt snedvriden könsfördelning, vilket i sin tur resulterar i ett för henne överflöd av matchningar, tror hon att hon är speciell. Det är hon också - på dejtingappen. Men inte i den riktiga världen. Där är hon den hon alltid varit, dvs den som var anledningen till att hon ens behövde börja med nätdejting. Så när hon blir lämnad vid altaret, "varför dras sig män alltid undan när det blir seriöst", undra hon plötsligt varför. Svaret är att hon dejtar folk över sin nivå, killar som dejtar flera andra brudar samtidigt och killar som bara vill få utlopp för sin sexualdrift.

Det blir därför patetiskt när hon ska komma hit och påstå saker om mig eller andra som inte lyckats. Hon har varken någon ekonomisk, personlighetsmässig eller utseendemässig fördel som ingen av oss andra har, som hon försöker läxa upp. Tvärt om kanske hon i själva verket ligger någon nivå under, vilket i sig inte är nått att skämmas för eller känna sig mindre värd för.

Tack vare mitt sociala nätverk så kan jag ju träffa män på andra ställen än nätet. Men eftersom ditt enda alternativ är nätdejting så kan du väl följa ditt eget råd och försöka dejta folk under din nivå?

Sikta nedåt! Finns kanske någon fet gammal kärring där ute som du kan övertala?
Citera
2024-08-08, 14:57
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Jag vet inte om Tinder kommer fungera för mig. Jag ser okej ut och fullt presentabel, som vilken annan hyfsat snygg man som helst, en stabil 7 av 10. Men jag är inte top notch. Jag är inte någon David Beckham, jag är David Beckhams mindre attraktiva bror som brudarna inte lägger märke till när jag står bredvid David. Så jag tror inte jag har någon chans där. Jag har en kollega som var på Tinder i 2 veckor. Han hade bara gratisversionen och jag vet inte om det påverkade, men han fick noll matcher. Och då har han mer eller mindre allt som en kvinna vill ha. 190 cm, muskulös, rågblond och attraktivt ansikte. Han fick noll match. Han började högersvajpa på kvinnor som är flera nivåer under honom, kvinnor som i den verkliga världen aldrig skulle ha en chans på en kille som honom, äldre kvinnor som var mediokra. Trots det fick han noll matchningar.
Vad har då jag för chans?

Som jag förstår det har Tinder blivit värdelöst sedan pandemin, många individer påstår att nått har hänt med appen. Folk lägger upp samma bilder nu som tidigare och får noll matchningar, fast de tidigare fick några i veckan med precis samma bilder och bio.

När var det du använde Tinder?

Fast du kanske borde skaffa en egen uppfattning av appen innan du dömer ut den? Finns flera att testa och ha igång samtidigt.
Att bara gå efter vad andra påstår blir bara dumt, du har ingen aning om hur denna personen betett sig på appen osv.
Att din arbetskollega som du påstår är en hunk inte skulle få en enda matchning trots swipande på tjejer under hans liga låter väldigt konstigt. Nästan som om kontot skulle buggat ur.

Som jag skrev i Tindertråden så använde jag appen så sent som förra året och hade inga problem. Sen om den var bättre för 5-10 år sen må så vara men för mig fungerade den ändå. Du kan ju också fungera ett slag över folk som suttit till och från på appen i 10 år…vad det kan bero på liksom.
Jag betalade inte för appen mer än två enstaka månader en gång och det gav NOLL. Så nej man behöver inte betala. Bete dig normalt bara och försök inte manipulera algoritmer och annat trams som incel-människorna gör.
Citera
2024-08-08, 15:27
Medlem
Citat:
Jag tycker mig vara en ganska hyfsad person. Jag är ingen supermodell och inte förmögen. Jag har en medelklass ekonomi och är utbildad, jag är normalsnygg, välskött, sköter om min fysik genom att simma regelbundet, är längre än medellång utan att vara en flaggstång, har ej drabbats av håravfall. Jag respekterar kvinnor och jag respekterar män, jag försöker vara trevlig.

Men åren går och jag hittar ingen kvinna. Jag har pluggat men i skolan var de kvinnor som fanns redan i förhållande och därför inte intresserade. Jag har arbetat på olika arbetsplatser, men även där har alla kvinnor jag interagerat med varit i förhållande. Innan jag började simma så gick jag på gym i 2 års tid, där var det 80% killar och de få tjejer som fanns var antingen där tillsammans med sina killar eller hade bara fokus på den enskilda kille som såg överlägset bäst ut av alla, gav honom blickar och sökte uppmärksamhet.

Jag har funderat på att börja dejta på nätdejting. Men tror inte jag kommer lyckas. Jag hade en arbetskollega som såg väldigt bra ut, bättre än de flesta och bättre än mig antar jag. Strax under 30 bast, snygg och muskulös hunk med bra personlighet dessutom, social. När det blev slut mellan honom och hans sambo, hans sambo var hans kvinliga motsvarighet, så gick han med på Tinder. Efter 2 veckor hade han inte fått en endaste like och noll matchningar. Han hade sista veckan till och med högersvajpat på mediokra mammor i 45 års åldern, men utan nått gensvar alls. Han raderade sitt konto och struntade i det, hans hittade en ny utan nätdejting. Om han inte lyckades på nätdejting, hur ska jag lyckas? Jag läst recensioner om de flesta nätdejtingsappar. Allt från Tinder och Hinge till Match.com och Eharmony. De är överrösta med missnöjda användare. Medelbetygen är runt 1.2 av 5 för de här apparna. De verkar bara finnas till för att lura folk på pengar och få folk att fastna i träsket där i hopp om en match.

Mitt sociala kontaktnät och nätverk är begränsat. Jag har inte folk att gå ut på krogen med. Jag hade en nära vän för flera år sedan och han gick tyvärr bort. Jag är mer eller mindre en ensamvarg idag som sitter i skiten. Vet inte vad jag ska göra. Orolig för att jag kommer bli ensam resten av livet utan en partner. Trots att jag har ekonomin och intresset har jag ingen att resa med, ingen att dela mina problem med, ingen att berätta framgångar för, och värst av allt ingen beröring.

Hur ska jag kunna hitta en kvinna idag 2024? Får en känsla av att det ser riktigt illa ut för mig. Antar också att jag inte är själv utan att det finns massvis med liknande fall.

Har du provat med ditt lokala CroffFit-gym? Brukar vara mycket tjejer i blandade åldrar. Oftast rätt så avslappnat med, oväntat faktiskt.
Citera
2024-08-08, 16:13
Medlem
Citat:
Nej det var det inte, jag såg en del av hans bilder. Han ser bra ut och är atletisk, 190 cm lång. Han är ett kap och både hans förra och nuvarande tjej tillhör toppskiktet utseendemässigt. Han hade dock gratisversionen men ändå. Som kille på tinder är det näst intill omöjligt sedan pandemin, notera sedan pandemin. Det beror på att förmodligen 95% på appen är män. Och av de 5% kvinnor som finns så är hälften en blandning av bottar, tjejer som vill göra reklam för sitt instagram, prostituerade. Resterande 2,5 ska 95% killar slåss om. Varje kvinna, oavsett hur ful eller snygg hon är översköljs med likes från män. Du kan lägga en bild på en kvinna i 50 års åldern som väger 125 kg/155 cm lång och hon kommer förmodligen ha betydligt fler matchningar än de flesta presentabla män i åldern 18-35 år.

Det är en hoax.

Jag kan fasen hålla med om att Tinder blivit betydligt sämre på senare tiden, för både män och kvinnor.

Dock så nämner du det själv. Det är 95% män. 5% kvinnor. Kvinnorna hänger ju för fan nån annanstans än på Tinder i så fall.

Ligg steget före 95% av män. Skrota Tinder. Lista ut var fan kvinnorna hänger.

Snacka antingen med tjejer eller med dina killpolare i förhållande, fråga var tjejer hänger. Dra dit med någon polare eller väninna och dra nytta av dina unika egenskaper.

Jag lovar att det dräller med tjejer som även de vill ha ett förhållande. Du får jobba på din presentation lite. En tjej vill ha en kille med vinnarmentalitet. Om du skriver hur bedrövligt ditt dejtingliv är på Flashback så bygger du omedvetet upp en losermentalitet som skiner igenom, tjejer kan likt vithajar lukta sig till detta självskadebeteende hundratals jävla mil.

Så SLAPPNA AV, tänk att du är en jävla catch, må gott, gymma, leta bitches där andra inte gör det. Fundera och lös problemet, du föddes till en man, vi tog oss förhelvete till månen, jag är bergis på att du kan lista ut var kvinnsen finns.
Citera
2024-08-08, 16:20
Medlem
lakritcs avatar
Inget ovanligt alls. Det nya svenska samhället vill se självständiga kvinnor och helst radera ut kärnfamiljen.

Vad som ändå förvånar mig är att jag har det betydligt lättare med utländska kvinnor så fort jag visar upp min utbildning, jobb, bostad och plånbok. Denna överlevnadsinstinkt, i avsaknad av bättre ord, borde även finnas i Sverige.

Det är alltså inte något västerländskt fenomen.
Senast redigerad av lakritc 2024-08-08 kl. 16:27.
Citera
2024-08-08, 21:32
Medlem
Mokshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Ligg steget före 95% av män. Skrota Tinder. Lista ut var fan kvinnorna hänger.

Jag tycker det här är rätt väg att gå!

Kvinnor är ofta på kurser. Ofta på evenemang som innebär personlig utveckling. Även kallade ”andliga sammanhang”. Även festivaler med tema utveckling, frigörande festivaler, dans med olika teman, någon skrev Lindy Hop.

Många gånger har män för tråkiga intressen. Sällan läser jag en tråd där man verkligen arbetar på sin kulturella profil. Eller för del delen att vara under utveckling.

Är du nyfiken på livet? Kanske testa lite tarotkort? Kanske gå en kurs i massage? Lära sig ett hantverk?

Står du i kontakt med dina känslor? Brukar du gråta? Njuter du av god mat? Hur smakar maten du äter? Har du schyssta lakan i sängen? Är du medveten om miljön du lever i? Bryr du dig om uppförandekoder, håller upp dörren för äldre människor? Tackar du servitören på restaurangen för bra service?

Vill du leva?

Jag uppfattar det som att kvinnor älskar att vara i sina känslor, du behöver möta dem i det. Var nyfiken på humörväxling, att kommunikation kan ske på ett emotionellt språk.

Utveckla dig att uppskatta konst, musik (old classics), gå en kurs i att måla, fota analogt, gå en kurs på universitetet på 15 HP i något du är intresserad av, spela ett instrument, gå med i friluftsfrämjandet, gå på singelvandring, paddla kajak…

Ut och diskutera.
Ut och lev.
Res på backpacking och checka in på hostels. Åk till Bahli.

Jösses.

Låt inte svenska kvinnor sätta standarden!

Jobba på grundtrygghet.
Arbeta på att älska livet.
Njut av dina dagar.
Ta hand om dina eventuella barn som finns i närheten, bjud dem på fika/bio, cykla till en badsjö, häng med någon ensamstående mamma på stranden.

Det går!

Det finns 4 miljarder kvinnor där ute!
(4.000.000.000 kvinnor!)

♥️
Senast redigerad av Moksha 2024-08-08 kl. 21:39.
Citera
2024-08-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moksha
Jag tycker det här är rätt väg att gå!

Kvinnor är ofta på kurser. Ofta på evenemang som innebär personlig utveckling. Även kallade ”andliga sammanhang”. Även festivaler med tema utveckling, frigörande festivaler, dans med olika teman, någon skrev Lindy Hop.

Många gånger har män för tråkiga intressen. Sällan läser jag en tråd där man verkligen arbetar på sin kulturella profil. Eller för del delen att vara under utveckling.

Är du nyfiken på livet? Kanske testa lite tarotkort? Kanske gå en kurs i massage? Lära sig ett hantverk?

Står du i kontakt med dina känslor? Brukar du gråta? Njuter du av god mat? Hur smakar maten du äter? Har du schyssta lakan i sängen? Är du medveten om miljön du lever i? Bryr du dig om uppförandekoder, håller upp dörren för äldre människor? Tackar du servitören på restaurangen för bra service?

Vill du leva?

Jag uppfattar det som att kvinnor älskar att vara i sina känslor, du behöver möta dem i det. Var nyfiken på humörväxling, att kommunikation kan ske på ett emotionellt språk.

Utveckla dig att uppskatta konst, musik (old classics), gå en kurs i att måla, fota analogt, gå en kurs på universitetet på 15 HP i något du är intresserad av, spela ett instrument, gå med i friluftsfrämjandet, gå på singelvandring, paddla kajak…

Ut och diskutera.
Ut och lev.
Res på backpacking och checka in på hostels. Åk till Bahli.

Jösses.

Låt inte svenska kvinnor sätta standarden!

Jobba på grundtrygghet.
Arbeta på att älska livet.
Njut av dina dagar.
Ta hand om dina eventuella barn som finns i närheten, bjud dem på fika/bio, cykla till en badsjö, häng med någon ensamstående mamma på stranden.

Det går!

Det finns 4 miljarder kvinnor där ute!
(4.000.000.000 kvinnor!)

♥️

Riktigt jäkla bra svar.

Män = logik, stänga inne känslor
Kvinnor = känslor

Släpp lös lite för fan. Det är inte hopplöst för att man spelat Call of Duty från 12 års ålder till vuxet liv. Du har fan prioriterat det, och du har prioriterat delvis fel.

Finns en jävla massa annat i livet än att obsessa med datorer, gymmande, sport, whisky, fiske, cigarrer, knivslipande, hifi-runkande och fan och hans moster.

Vidga vyerna. Tänk på vad brudarna gillar.
Citera
2024-08-08, 22:58
Medlem
Om jag var i din situation hade jag anmält mig till kurser som jag tror tjejer kan tänkas vara intresserade av. Tex matlagning, språkurser: italienska, franska, friskis och svettis i stället för simning. Danskurs, möbelrenovering.
Citera
2024-08-08, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QQuartz
Bör runt i tre nya bugattibilar samtidigt och låt reservkostymerna stå i baksätena och slipsarna hänga i rutan på en klädhängare. Säg att du är viktig businessman.
En silvrig attachéväska och foto där du snickrar på din garageport skadar inte.
Finns mig veterlingen inga bugatibilar i Sverige, men ändå finns de folk som ligger runt.
Så behövs nog inga buggatibilar för att ligga

Klä dig ordenligt, prata fint, bete dig som en fin människa så ska du nog få ligga bra ska du se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in