2024-08-08, 07:29
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Är mán 55+ är man ett skämt och åker ner till Thailand och tar sig en fru!
Vad menar du med att man tar sig en fru? Du menar att man bara kan hämta och dra hem till Sverige igen?
Måste man vara 55 år för att åka till Thailand? Jag bor i Asien men inte i Thailand. Jag har en polare som är 39 år gammal som har stannat och inte vill dra tillbaka till Sverige.
Jag har en annan polare som är 35 år gammal som bor ett par hus ifrån oss. Han lever tillsammans med en kvinna som han har levt med i åtta år. Han har tröttnat på Sverige.
Jag kan lova dig att killen har inga problem att skaffa brudar på hemmaplan. Däremot kan jag säga att jag tillhört kategorien över 50 som har stannat i Asien.
Min sambo hon jobbar tar hand om hemmet gör det mesta. Jag jobbar som alla andra.
Kan det vara möjligt att du har förutfattade meningar om brudar i Asien? Om du möter en kille som är 55 i Sverige med en kvinna som är 37 så är det fel eller hur.
Berätta gärna hur du tänker för att man blir lite nyfiken.
Citera
2024-08-08, 08:58
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Vad pratar du om din icke läskunniga analfabet? Har du ens gått ur grundskolan? Man brukar ha läsförståelseprov i svenska i grundskolan. Jag beskrev att apparna oftast får runt 1,2 av 5 i betyg av sina kunder eller användare, inte att jag har fått 1,2 i betyg.

Och du behöver inte bemöda dig svara eller komma med personangrepp på mig, för jag kommer inte läsa nått mer inlägg från dig. Du är analfabet och inte värd att lägga tid på. Har antagligen IQ som en lätt utvecklingsstörd.
Var för mycket TLDR i din text.

Hahahaha vad arg du blev ändå att jag pekar mot ditt utseende som främsta problemet. Det kanske är där problemet ligger. Pinsamt att nå den insikten vid sådär 30 du borde ha uppfattad din status i förhållande till kvinnor redan när du var 15 men antar vissa gillar att köra strutsen istället för att facea sånt.
Senast redigerad av Congelado 2024-08-08 kl. 09:02.
Citera
2024-08-08, 09:01
Medlem
Citat:
Jag tycker mig vara en ganska hyfsad person. Jag är ingen supermodell och inte förmögen. Jag har en medelklass ekonomi och är utbildad, jag är normalsnygg, välskött, sköter om min fysik genom att simma regelbundet, är längre än medellång utan att vara en flaggstång, har ej drabbats av håravfall. Jag respekterar kvinnor och jag respekterar män, jag försöker vara trevlig.

Men åren går och jag hittar ingen kvinna. Jag har pluggat men i skolan var de kvinnor som fanns redan i förhållande och därför inte intresserade. Jag har arbetat på olika arbetsplatser, men även där har alla kvinnor jag interagerat med varit i förhållande. Innan jag började simma så gick jag på gym i 2 års tid, där var det 80% killar och de få tjejer som fanns var antingen där tillsammans med sina killar eller hade bara fokus på den enskilda kille som såg överlägset bäst ut av alla, gav honom blickar och sökte uppmärksamhet.

Jag har funderat på att börja dejta på nätdejting. Men tror inte jag kommer lyckas. Jag hade en arbetskollega som såg väldigt bra ut, bättre än de flesta och bättre än mig antar jag. Strax under 30 bast, snygg och muskulös hunk med bra personlighet dessutom, social. När det blev slut mellan honom och hans sambo, hans sambo var hans kvinliga motsvarighet, så gick han med på Tinder. Efter 2 veckor hade han inte fått en endaste like och noll matchningar. Han hade sista veckan till och med högersvajpat på mediokra mammor i 45 års åldern, men utan nått gensvar alls. Han raderade sitt konto och struntade i det, hans hittade en ny utan nätdejting. Om han inte lyckades på nätdejting, hur ska jag lyckas? Jag läst recensioner om de flesta nätdejtingsappar. Allt från Tinder och Hinge till Match.com och Eharmony. De är överrösta med missnöjda användare. Medelbetygen är runt 1.2 av 5 för de här apparna. De verkar bara finnas till för att lura folk på pengar och få folk att fastna i träsket där i hopp om en match.

Mitt sociala kontaktnät och nätverk är begränsat. Jag har inte folk att gå ut på krogen med. Jag hade en nära vän för flera år sedan och han gick tyvärr bort. Jag är mer eller mindre en ensamvarg idag som sitter i skiten. Vet inte vad jag ska göra. Orolig för att jag kommer bli ensam resten av livet utan en partner. Trots att jag har ekonomin och intresset har jag ingen att resa med, ingen att dela mina problem med, ingen att berätta framgångar för, och värst av allt ingen beröring.

Hur ska jag kunna hitta en kvinna idag 2024? Får en känsla av att det ser riktigt illa ut för mig. Antar också att jag inte är själv utan att det finns massvis med liknande fall.

Jag tycker att du ska prova lite dejting online. Vad har du att förlora?

Jag är 50+ och separerade från mitt ex för några år sedan. Efter det testade jag Tinder. På en månad fick jag 200+ likes... och då bor jag i en mellanstor stad. Det blev en himla massa dejtande (och sexande också för den delen). Är nu tillsammans med en superfin tjej sedan ett par år tillbaka och har det hur bra som helst.

Jag vet inte vad din kompis kan ha gjort för fel. Han kanske gjorde de klassiska misstagen och la upp fiske- eller gymbilder.

Är du superdesperat, går det ju alltid att importera en tjej från Öst, Asien eller Afrika.
Citera
2024-08-08, 10:33
Medlem
Tror nyckeln är att man måste hitta liknande intressen. Varannan jävla parkbänksalkis tycks ju ha ett lika nergånget fruntimmer vid sin sida.
Citera
2024-08-08, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Jag håller med dig i allt du skriver här. Så sant, mitt i prick! Kvinnor har ingen aning om hur extremt priviligerade de är i dejtinglivet. Om du har en fitta är det en dans på rosor att få partner, så enkelt är det. Kvinnor kommer dock aldrig att inse det för de älskar att mysa i sina offerkoftor. Så ignorera all verklighetsfrånvänd idioti kvinnor yttrat i denna tråden.

Hennes inlägg osade bitterhet. Och med anledning av hennes tidigare inlägg och trådstarter var det ganska enkelt att dra slutsatsen om vem hon är. Därför behövde hon få sig ett sanningens ord när hon kom hit och lekte Kleopatra.

Likt alla andra kvinnor på dejtingapparna som bara siktar uppåt till följd av en extremt snedvriden könsfördelning, vilket i sin tur resulterar i ett för henne överflöd av matchningar, tror hon att hon är speciell. Det är hon också - på dejtingappen. Men inte i den riktiga världen. Där är hon den hon alltid varit, dvs den som var anledningen till att hon ens behövde börja med nätdejting. Så när hon blir lämnad vid altaret, "varför dras sig män alltid undan när det blir seriöst", undra hon plötsligt varför. Svaret är att hon dejtar folk över sin nivå, killar som dejtar flera andra brudar samtidigt och killar som bara vill få utlopp för sin sexualdrift.

Det blir därför patetiskt när hon ska komma hit och påstå saker om mig eller andra som inte lyckats. Hon har varken någon ekonomisk, personlighetsmässig eller utseendemässig fördel som ingen av oss andra har, som hon försöker läxa upp. Tvärt om kanske hon i själva verket ligger någon nivå under, vilket i sig inte är nått att skämmas för eller känna sig mindre värd för.
Senast redigerad av Midtown 2024-08-08 kl. 10:48.
Citera
2024-08-08, 11:05
Avstängd
pojkpingiss avatar
Börjar inte den här tråden osa incel-fest?
Citera
2024-08-08, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum442
Jag tycker att du ska prova lite dejting online. Vad har du att förlora?

Jag är 50+ och separerade från mitt ex för några år sedan. Efter det testade jag Tinder. På en månad fick jag 200+ likes... och då bor jag i en mellanstor stad. Det blev en himla massa dejtande (och sexande också för den delen). Är nu tillsammans med en superfin tjej sedan ett par år tillbaka och har det hur bra som helst.

Jag vet inte vad din kompis kan ha gjort för fel. Han kanske gjorde de klassiska misstagen och la upp fiske- eller gymbilder.

Är du superdesperat, går det ju alltid att importera en tjej från Öst, Asien eller Afrika.

Jag vet inte om Tinder kommer fungera för mig. Jag ser okej ut och fullt presentabel, som vilken annan hyfsat snygg man som helst, en stabil 7 av 10. Men jag är inte top notch. Jag är inte någon David Beckham, jag är David Beckhams mindre attraktiva bror som brudarna inte lägger märke till när jag står bredvid David. Så jag tror inte jag har någon chans där. Jag har en kollega som var på Tinder i 2 veckor. Han hade bara gratisversionen och jag vet inte om det påverkade, men han fick noll matcher. Och då har han mer eller mindre allt som en kvinna vill ha. 190 cm, muskulös, rågblond och attraktivt ansikte. Han fick noll match. Han började högersvajpa på kvinnor som är flera nivåer under honom, kvinnor som i den verkliga världen aldrig skulle ha en chans på en kille som honom, äldre kvinnor som var mediokra. Trots det fick han noll matchningar.
Vad har då jag för chans?

Som jag förstår det har Tinder blivit värdelöst sedan pandemin, många individer påstår att nått har hänt med appen. Folk lägger upp samma bilder nu som tidigare och får noll matchningar, fast de tidigare fick några i veckan med precis samma bilder och bio.

När var det du använde Tinder?
Citera
2024-08-08, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Börjar inte den här tråden osa incel-fest?

Det hoppas jag inte.

Ingen här hyser agg mot kvinnor eller anser att det är deras fel, inte jag i alla fall. Jag vill bara hitta en tjej jag tycker om och någon att bilda familj med. Att man sedan förklarar sociologiska fenomen på dejtingapparna är en annan sak. Men vi kan strunta i den debatten. Den kom till på grund av en idiot.

Jag vill bara ha tips och diskutera hur man kan gå till väga för att lyckas få ett bättre liv.
Citera
2024-08-08, 11:15
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Nej verkligen inte.

Ingen här hyser agg mot kvinnor eller anser att det är deras fel, inte jag i alla fall. Jag vill bara hitta en tjej jag tycker om och någon att bilda familj med. Att man sedan förklarar sociologiska fenomen på dejtingapparna är en annan sak. Men vi kan strunta i den debatten. Den kom till på grund av en idiot.

Jag vill bara ha tips och diskutera hur man kan gå till väga för att lyckas få ett bättre liv.

Okej, jag kanske missuppfattade några inlägg - beklagar. Har inte för avsikt att klanka ner på någon.

Ett tips är kanske att byta arbetsplats? Då kommer du i kontakt med nya kollegor och kvinnor. Dessutom kommer du in på arbetsplatsen som ett blankt papper, och du blir per automatik lite intressant? Ett annat tips är faktiskt att byta stad, förslagsvis till en storstad. Det kan göra mycket. Både gällande utbud och för självkänslan, du har chansen att börja om, kanske även bygga en "ny" persona?
Citera
2024-08-08, 11:21
Medlem
Satsa på ai förhållande eller skit i det helt och fokusera enbart på dig själv. "Riktiga" kvinnor är bara skräp och ska behandlas som så.
Citera
2024-08-08, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Okej, jag kanske missuppfattade några inlägg - beklagar. Har inte för avsikt att klanka ner på någon.

Ett tips är kanske att byta arbetsplats? Då kommer du i kontakt med nya kollegor och kvinnor. Dessutom kommer du in på arbetsplatsen som ett blankt papper, och du blir per automatik lite intressant? Ett annat tips är faktiskt att byta stad, förslagsvis till en storstad. Det kan göra mycket. Både gällande utbud och för självkänslan, du har chansen att börja om, kanske även bygga en "ny" persona?

Det är inga problem. Ofta är det idioter som får trådar att spåra ut till något de inte var ämnade för.
Ja det kanske hade varit en tanke. Grejen är att jag trivs på jobbet och min erfarenhet är att kvinnor jag stöter på via utbildning och arbete redan är i förhållande. Jag säger inte att du har fel, men det är min erfarenhet bara. Därför känns det inte jätte lockande i nuläget.
Citera
2024-08-08, 11:30
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Det är inga problem. Ofta är det idioter som får trådar att spåra ut till något de inte var ämnade för.
Ja det kanske hade varit en tanke. Grejen är att jag trivs på jobbet och min erfarenhet är att kvinnor jag stöter på via utbildning och arbete redan är i förhållande. Jag säger inte att du har fel, men det är min erfarenhet bara. Därför känns det inte jätte lockande i nuläget.

Jag kan förstå motståndet och oviljan, att byta arbete och stad, det är ju ett visst meck att göra det också. Och visst, det finns ju inga garantier för att den nya arbetsplatsen kryllar av hungriga singelkvinnor heller. Det var en tanke bara. Minns att jag själv flyttade och bytte arbete för ett gäng år sedan, och vad det innebar på flera plan.

Min erfarenhet är att det är just på arbetsplatser man träffar partners och vänner, som oftast. Ju större arbetsplatsen är, desto större risk att möta nya vänner/partners.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in