2024-08-08, 20:49
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Igår postade jag ett inlägg efter att ha granskat lite dokument och fakta i ärendet, och fann då bland annat den "diskreptans" som fanns i Hundhjälpens agerande där de först gjort en anmälan till Länsstyrelsen med allvarliga anklagelser mot sin egen kund, Essies familj, för nästan en hel månad sedan, för att därefter framträda i massmedia och då låtsas som ingenting och säga att de hoppas att Essie kommer tillbaka till sin familj där de sa att Essie gjorde stor nytta. Detta trots att de senare meddelat att de aldrig skulle sälja en hund om den riskerade utsättas för våld, vilket de alltså en månad tidigare påstått att de visste att Essie utsattes för hos familjen. Ja det Hundhjälpen säger ena stunden står i direkt strid med det de säger i nästa stund.

Hundhjälpen har påstått att de i samband med att Essie såldes och utbildades inte fick någon som helst information eller indikation på att dottern kunde bli utåtagerande. Nu har jag också funnit bevis för att Hundhjälpen visst kände till problematiken med dottern redan då och att de visste att det fanns tillfällen då Essie behövde skyddas från sin brukare.

Det är ännu ett bevis på att Hundhjälpen ljuger och att pappan talar sanning. What goes around comes around...

Jag kommer att återkomma med detta bevis senare under kvällen.

Varför inte nu? Eller måste du tillverka det först? 🤣

Är det mailet som någon tjatade om i Essigruppen som påstod att P hade där det framkom att han talade om för HH att A var utåtagerande?

Läste den diskussionen och tyckte det var lite märkligt att P inte presenterat det beviset innan med tanke på hur han känt sig tvungen att försvara sig dygnet runt så han inte haft tid att leta efter sin hund.

Nej men jag ser fram emot lite konkreta bevis. 😊
Citera
2024-08-08, 20:50
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Från dokumenten från AMV som delgetts oss av den eminenta Saga23.

Sida 13:

Misstänker, att det precis som av initierade källor här i tråden påståtts, är PÖ som lagt sig i och därmed förhindrat.
Det är nog en befogad misstanke. Tack för att du letade fram det
Citera
2024-08-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
De påstådde att Malins Nosar varit ute men vara bara pappans egna ord. Har inte sett de själva skriva något om det . ID hundar har inte alltid rätt heller även om vissa är duktiga. Men något borde de ju ha hittat isåfall
Har för mig att jag har läst något om detta på fb och att Malins nosar ska ha varit ute den dagen men minns tyvärr inte om det är O som har pågått detta eller om någon annan har hittat någon annan info.
Får leta lite för det var i veckan som jag läste något om fet
Citera
2024-08-08, 20:56
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropcana
Jag har följt era inlägg här...1+1 = 2 osv... nu tycker jag att det räcker sluta lägg upp offentliga handlingar och trakassera familjen ytterligare och till familjen vill jag säga sluta bemöta människor på sociala medier ta hand om Amanda som jag är övertygad om är en jättefin tjej när hon mår bra och det är det jag tycker allt fokus ska ligga på. Tror hon är jättefin med djur och att hon fått en jättefin uppväxt, trivts i sin skola och ni önskade ju vad jag förstått att hon skulle få vara kvar där i Järna om jag förstått allt rätt. Men kan tänka mig att Enköpings kommun inte beviljade vård utanför kommunen (gissning) så hon flyttades från en harmonisk miljö på landet till en lägenhet på Kungsgatan mitt i Enköping. hon kände ingen hela hennes värld förändrades och hon är en flicka med autism... de handlingar hon begått har ju varit ett tydligt tecken på att hon inte mått bra i sin nya miljö. Det som hänt är fruktansvärt beklagligt. Ni här på forumet beskyller familjen för att de stöttar varandra jag tycker det är jättefint att de gör just det tror att de haft det väldigt jobbigt. Ni har även tagit upp här på forumet att det är en familj som har hundar och katter. De är en djur familj. Tror de sett Amanda med djur och att djuren haft en positiv inverkan på Amanda därav införskaffandet av en assistent hund... någon skrev även här på forumet att Essie lever och mår bra!!! Det tror jag är sant då familjen har erfarenhet av djur och jag tror inte de vill någon illa....Nu hoppas jag familjen kan bekräfta det och istället för att lägga all vaken tid på sociala medier i försvar ställning ordna för Amanda så hon återigen får ett liv hon trivs med så som hon växt upp och att kommunen beviljar vård i annan kommun... Gör OM och gör RÄTT....och som sagt visa sympati för FAMILJEN är övertygad om att de kämpar med näbbar och klor och behöver den avlastningen personliga assistenter kan ge... Jag önskar av hela mitt hjärta att jag har lite rätt i mitt resonemang och att familjen på ett bra sätt reder ut den här situationen med berörda personer och myndigheter. Jag önskar även att ni här på forumet SLUTAR smutskasta familjen och deras dotter... jag är själv Mamma till ett barn med diagnos och jobbar med djur så jag är även djurvän är övertygad om att inte familjen skaffade en tjänstehund som "slagpåse" som vissa har utryckt vilket jag tycker är fruktansvärt. Essie införskaffades med största sannolikhet för att familjens önskade och trodde det skulle vara bra med en tjänstehund som var utbildad och därmed lärd att kunna hantera den problematik som dottern har. På grund av Amandas dåliga mående föll det inte väl ut eftersom hunden istället för att kunna trösta sin brukare fick ta emot sin brukares frustation i form av slag och sparkar. Vilket jag absolut inte försvarar, jag försvarar inte heller familjens agerande på den situation som uppstått och jag hoppas och önskar för Amandas skull att de stänger ner sociala medier och koncentrerar sig på det primära.... dvs att Amanda får ett så bra liv som möjligt det är hon värd och red ut det som gått snett erkänn era misstag och stå för det ni gjort fel och skyll inte ifrån er på allt och alla andra det finns inget värre än människor som måste sänka sig till den nivån att de snackar skit om andra för de som vill lyssna för att de tror sig höja sig själva...sanningen kommer alltid fram och KARMA gör alltid sitt jobb.

Instämmer i allt du skriver om att sluta trakassera familjen!

Koncentrera sig på det primära är ju det familjen gjort hela tiden, de förklarade också att det var orsaken till att de plockade bort inlägg från deras grupp som inte gjorde det. Helt rätt gjort av dem. Det var inte de som ställde till det. Det var lynchmobben som fokuserade på att trakassera dem istället för att hjälpa till med att finna Essie.
De har sedan en tid också lagt locket på i sociala medier, och de har också förklarat att polisen har uppmanat dem att göra just det. Också helt rätt av dem och polisen i den situation som uppstått.

Nu får vi bara hoppas att polisen för en gång skull kavlar upp skjortärmarna och tar tag i ett "vardagsbrott" mot vanliga människor, och reder ut alla brott i denna härvan, för det har ju tyvärr blivit flera.
Citera
2024-08-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Man har också fått reda på att den personen har personal för att hantera den situationen.

Nu säger jag inte att LS inte skulle begära handräckning, bara att det inte är helt självklart eller kanske inte ens troligt. Men det skulle inte förvåna mig om LS begärde handräckning, eftersom det då ger en ursäkt till att fortsätta sitta på kontoret och käka bullar istället för att göra vad man uppbär lön för.

Fast när länsstyrelsen begär polishandräckning innebär det inte att de stannar kvar på kontoret o käkar bullar. De följer givetvis med ut o gör kontrollen.
Citera
2024-08-08, 21:01
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffsan2
Har för mig att jag har läst något om detta på fb och att Malins nosar ska ha varit ute den dagen men minns tyvärr inte om det är O som har pågått detta eller om någon annan har hittat någon annan info.
Får leta lite för det var i veckan som jag läste något om fet

Jag vill minnas att Malins nosar var där redan på fredagen. Alltså redan dagen efter Essie försvann.
Det är snabbt agerat, men det ska gå så snabbt som möjligt om man skall nosa reda på en försvunnen hund.
Citera
2024-08-08, 21:03
Medlem
En del har gång på gång påtalat att det inte skulle vara olagligt för P att ha aktiva övervakningskameror i huset och man hänvisar till olika lagar gällande hur man får filma sina anställda.
Men...P är inte deras arbetsgivare och P bor heller inte i huset utan P är en hyresvärd, iom att han hyr ut sitt hus till kommunen.
Han har inga som helst rättigheter att ha kameraövervakning i ett hus som han hyr ut och där han inte är någon arbetsgivare.
Om ni andra kommer fram till något annat så är jag villig att lyssna
Citera
2024-08-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropcana
Jag har följt era inlägg här...1+1 = 2 osv... nu tycker jag att det räcker sluta lägg upp offentliga handlingar och trakassera familjen ytterligare och till familjen vill jag säga sluta bemöta människor på sociala medier ta hand om Amanda som jag är övertygad om är en jättefin tjej när hon mår bra och det är det jag tycker allt fokus ska ligga på. Tror hon är jättefin med djur och att hon fått en jättefin uppväxt, trivts i sin skola och ni önskade ju vad jag förstått att hon skulle få vara kvar där i Järna om jag förstått allt rätt. Men kan tänka mig att Enköpings kommun inte beviljade vård utanför kommunen (gissning) så hon flyttades från en harmonisk miljö på landet till en lägenhet på Kungsgatan mitt i Enköping. hon kände ingen hela hennes värld förändrades och hon är en flicka med autism... de handlingar hon begått har ju varit ett tydligt tecken på att hon inte mått bra i sin nya miljö. Det som hänt är fruktansvärt beklagligt. Ni här på forumet beskyller familjen för att de stöttar varandra jag tycker det är jättefint att de gör just det tror att de haft det väldigt jobbigt. Ni har även tagit upp här på forumet att det är en familj som har hundar och katter. De är en djur familj. Tror de sett Amanda med djur och att djuren haft en positiv inverkan på Amanda därav införskaffandet av en assistent hund... någon skrev även här på forumet att Essie lever och mår bra!!! Det tror jag är sant då familjen har erfarenhet av djur och jag tror inte de vill någon illa....Nu hoppas jag familjen kan bekräfta det och istället för att lägga all vaken tid på sociala medier i försvar ställning ordna för Amanda så hon återigen får ett liv hon trivs med så som hon växt upp och att kommunen beviljar vård i annan kommun... Gör OM och gör RÄTT....och som sagt visa sympati för FAMILJEN är övertygad om att de kämpar med näbbar och klor och behöver den avlastningen personliga assistenter kan ge... Jag önskar av hela mitt hjärta att jag har lite rätt i mitt resonemang och att familjen på ett bra sätt reder ut den här situationen med berörda personer och myndigheter. Jag önskar även att ni här på forumet SLUTAR smutskasta familjen och deras dotter... jag är själv Mamma till ett barn med diagnos och jobbar med djur så jag är även djurvän är övertygad om att inte familjen skaffade en tjänstehund som "slagpåse" som vissa har utryckt vilket jag tycker är fruktansvärt. Essie införskaffades med största sannolikhet för att familjens önskade och trodde det skulle vara bra med en tjänstehund som var utbildad och därmed lärd att kunna hantera den problematik som dottern har. På grund av Amandas dåliga mående föll det inte väl ut eftersom hunden istället för att kunna trösta sin brukare fick ta emot sin brukares frustation i form av slag och sparkar. Vilket jag absolut inte försvarar, jag försvarar inte heller familjens agerande på den situation som uppstått och jag hoppas och önskar för Amandas skull att de stänger ner sociala medier och koncentrerar sig på det primära.... dvs att Amanda får ett så bra liv som möjligt det är hon värd och red ut det som gått snett erkänn era misstag och stå för det ni gjort fel och skyll inte ifrån er på allt och alla andra det finns inget värre än människor som måste sänka sig till den nivån att de snackar skit om andra för de som vill lyssna för att de tror sig höja sig själva...sanningen kommer alltid fram och KARMA gör alltid sitt jobb.

Ok, andas.
Du tror väldigt mycket.
Nu har det ju kommit fram att A inte är bra med djur, vad är det du har missat? Hon har inte varit snäll mot katten heller har ju framkommit.

Nog för att hon är värd ett bra liv men inte ett liv med djur!
Citera
2024-08-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jag vill minnas att Malins nosar var där redan på fredagen. Alltså redan dagen efter Essie försvann.
Det är snabbt agerat, men det ska gå så snabbt som möjligt om man skall nosa reda på en försvunnen hund.
Skulle gärna vilja hitta något som understöder detta så det inte bara handlar om " vad jag har hört" igen men du har kanske någon ps eller liknande att visa upp?
Så slipper jag leta var jag eventuellt tror mig ha sett detta
Citera
2024-08-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Ja, eller att personalen faktiskt haft någon slags utbildning. I det här fallet hade verksamheten inte ens klarat av att skapa en genomförandeplan innan insatsen påbörjades, bara det är en stor varningsklocka i min värld.

Sedan finns det, som redan påpekats flera gånger, inget som pekar på att P/förvaltaren ställt sig tveksam till medicinering. Inte heller något som säger att han inte vill lindra A:s ångest. Det är en ren trådsanning utan faktisk data bakom.

Men hallå... Det är för bövelen PÖ, CÖ o farföräldrarna som håller i anställningsintervjuverna. Då får de ju anställa utbildad personal, gärna ryska brottarkvinnor.
Citera
2024-08-08, 21:08
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
En del har gång på gång påtalat att det inte skulle vara olagligt för P att ha aktiva övervakningskameror i huset och man hänvisar till olika lagar gällande hur man får filma sina anställda.
Men...P är inte deras arbetsgivare och P bor heller inte i huset utan P är en hyresvärd, iom att han hyr ut sitt hus till kommunen.
Han har inga som helst rättigheter att ha kameraövervakning i ett hus som han hyr ut och där han inte är någon arbetsgivare.
Om ni andra kommer fram till något annat så är jag villig att lyssna

Frågan är inte om pappan har tillstånd för kamerorna. Frågan är om det finns tillstånd för kamerorna.

Det är bara ett gäng näthatare här i tråden som förvränger allting som påstår att det är pappan som måste ha tillstånden och att han bryter mot lagen. Trots att de egentligen inte vet ett skvatt om nånting när det gäller kamerorna och eventuella tillstånd kring dem.
Citera
2024-08-08, 21:09
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Skulle gärna vilja hitta något som understöder detta så det inte bara handlar om " vad jag har hört" igen men du har kanske någon ps eller liknande att visa upp?
Så slipper jag leta var jag eventuellt tror mig ha sett detta

Ganska säker jag läste det på familjes Essie-sida. Ska kolla. Återkommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in