Citat:
Igår postade jag ett inlägg efter att ha granskat lite dokument och fakta i ärendet, och fann då bland annat den "diskreptans" som fanns i Hundhjälpens agerande där de först gjort en anmälan till Länsstyrelsen med allvarliga anklagelser mot sin egen kund, Essies familj, för nästan en hel månad sedan, för att därefter framträda i massmedia och då låtsas som ingenting och säga att de hoppas att Essie kommer tillbaka till sin familj där de sa att Essie gjorde stor nytta. Detta trots att de senare meddelat att de aldrig skulle sälja en hund om den riskerade utsättas för våld, vilket de alltså en månad tidigare påstått att de visste att Essie utsattes för hos familjen. Ja det Hundhjälpen säger ena stunden står i direkt strid med det de säger i nästa stund.
Hundhjälpen har påstått att de i samband med att Essie såldes och utbildades inte fick någon som helst information eller indikation på att dottern kunde bli utåtagerande. Nu har jag också funnit bevis för att Hundhjälpen visst kände till problematiken med dottern redan då och att de visste att det fanns tillfällen då Essie behövde skyddas från sin brukare.
Det är ännu ett bevis på att Hundhjälpen ljuger och att pappan talar sanning. What goes around comes around...
Jag kommer att återkomma med detta bevis senare under kvällen.
Hundhjälpen har påstått att de i samband med att Essie såldes och utbildades inte fick någon som helst information eller indikation på att dottern kunde bli utåtagerande. Nu har jag också funnit bevis för att Hundhjälpen visst kände till problematiken med dottern redan då och att de visste att det fanns tillfällen då Essie behövde skyddas från sin brukare.
Det är ännu ett bevis på att Hundhjälpen ljuger och att pappan talar sanning. What goes around comes around...
Jag kommer att återkomma med detta bevis senare under kvällen.
Varför inte nu? Eller måste du tillverka det först? 🤣
Är det mailet som någon tjatade om i Essigruppen som påstod att P hade där det framkom att han talade om för HH att A var utåtagerande?
Läste den diskussionen och tyckte det var lite märkligt att P inte presenterat det beviset innan med tanke på hur han känt sig tvungen att försvara sig dygnet runt så han inte haft tid att leta efter sin hund.
Nej men jag ser fram emot lite konkreta bevis. 😊