Citat:
Ursprungligen postat av
Cheeeze
Enligt Hundhjälpen informerades As föräldrar om att en anmälan till bl a Länsstyrelsen gjorts. P har tidigare däremot hävdat att han inte hade något aning om detta. Någon som vet mer? Det känns avgörande om P visste eller inte visste att de var anmälda till Länsstyrelsen, när Essie försvann.
Första gången familjen nämnde anmälan om Länsstyrelsen var efter att de delats och skrivits om här inne vilket var ganska tidigt då bland annat jag som släppte det här för det var min första tanke kontrollera det direkt i ärendet. Sen kom några andra på det på FB och började ifrågasätta också, minns inte resterande men de svarade på anklagelserna om våld emot Essie den 22/7 på FB sidan sen uttalade dem sig i Enköpingsposten om det
25/7 svarade de också på FB om anmälan om våld
Någon som har koll på vilken artikel de uttalade sig i? Där de var förvånade över anmäls till Länsstyrelsen?
Jag vet att jag skrev det här inne tidigt iaf.
Informationsbrevet gick ju ut 26/7 till familjen från Länsstyrelsen
26/7 är det artikel om det i EP
Jag ska kontrollera när jag hade första kontakt med Länsstyrelsen vet att jag kollade detta innan jag skrev det här nämligen
Detta skrevs den 22/7
Hej,
Vi håller på att genomföra sekretessprövning och återkommer till dig så snart som möjligt. Vi hanterar inte personnummer i utgående mejl och har därför strukit dessa nedan.
Detta var efter jag gjorde en begäran om registerutdrag hos Länsstyrelsen Uppsala på familjen
Kan säkert finnas fler som tog reda på denna informationen, jag vet bara att det var det första jag tänkte på när jag hörde om fallet . Jag skrev inte här det första jag gjorde heller
Däremot så hade hundhlpen kontakt med LS 20/6 och de skulle ta kontakt med familjen så de måste ha vetat om den anmälan som Hh fick alternativt så frågade HH bara familjen hur det gick hemma och inte informerade om anmälan men logiskt är att se fick veta om anmälan den 20/6 men fick inte veta vad som kommit fram före 26/7