2024-08-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Du framställer barn som fullvärdiga professorer, varför behöver de då 12 årig skola och förskola där innan. Allt som barn stöter på fungerar utbildande och påverkar. Dumpens budskap fungerar inte bara för skydd utan förmedlar ett negativt människovärde, att män rent allmänt är skit. Detta är en anledning till att jag är emot fenomenet Dumpen.

"Män" som jagar barn är skit. Riktiga män gör inte sånt
Citera
2024-08-08, 16:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
"Män" som jagar barn är skit. Riktiga män gör inte sånt
Organisationer som exploaterar barn för sin egen vinnings skull är skit. Riktiga organisationer gör inte så.

Lägger till, både jag och Dumpen kör "barnkortet" och det kan diskuteras. Men de flesta verkar köra hatkortet.

Patrik tycker han har fått göra en fantastisk resa med Dumpen, för en person med hans erfarenhet skulle det i vanliga fall ofta vara smärtsamt?
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-08-08 kl. 16:31.
Citera
2024-08-08, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Antingen trollar du! Det är definitivt tvek på den deklarationen. Alla som kan läsa av en företagsdeklaration ser att det inte riktigt synkar.
Jaghar läst många årsredovisningar och den stämmer bra.
Citera
2024-08-08, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Det är ju exakt det Dumpen försöker göra - påverka politikerna - skapa debatt. Förhoppningsvis röstar man fram politiker som lyssnar till folket. Många lagar har ju ändrats just med hjälp av trycket ifrån allmänheten. Barnkonventionen blev lag i Sverige pga påtryckningar precis som samtyckeslagen o senast var det vårdnadslagen. Me too alstrade en massa nya lagar o debatten kring gängvåld har skapat nya lagar.

Jag är naturligtvis inte heller för medborgargarden. Orkar inte ens med stadsdelars egna fb grupper där folk ska hålla koll på varandra, om vem som parkerat sin bil fel eller vilka ungdomar som skräpat ner. Ser dumpen som en protestauktion o självklart inte ngt som ska fortsätta.

Märkligt att du retar upp dig på att dumpen ställer sig utanför lagen när de ju faktiskt just försöker hålla sig inom lagen o inte på gäddorna som faktiskt medvetet försöker att bryta mot lagen.
att du ger dig på just e kvinna o hennes utseende är så vanligt i samhället att det bara genererar en uttråkad gäspning.

Att det är hemskt att födas till pedofil , nekrofil eller psykopat håller jag med om men man hamnar inte i fängelse om man söker hjälp - man får vård. Man hamnar bara i fängelse om man gör ngt brottsligt
Att åldersskillnader i förhållanden skulle ha ngt med pedofili att göra faller på sin orimlighet då pedofiler tänder just på barn o inte vuxna. Sexuella läggningar och sexuella störningar har inget m varandra att göra. Just såna gubbåsikter har gjort att jag varit tillsammans m yngre män som inte är så insnöade.

Håller med om att det behövs en öppnare debatt. Verkligen. Detta är en brottslighet som bara ökar o ingen vill att sina barn ska råka ut för det här. Varken barnen de här männen groomar eller deras egna barn. Varför det är så stigmatiserat är ju för att det är just så skadligt.

Retar mig att bara för att jag inte är emot dumpen här på fb uppfattas jag som fanatiker o onyanserad.
De som visar fanatiska o oresonliga sidor i den här tråden o inte tål meningsmotståndare är de som är emot dumpen. De verkar inte ha ngra som helst tvivel eller funderingar kring sitt ställningstagande.

Alltså din bräkande tacka, dig blir man ju tokig på. Jag orkar inte hålla på att skriva med dig mer. Och du gör liknelser så man tappar hakan. Du får tycka vad du vill så får väl domen i förtalsmålet hoppa upp och täppa till truten på dig istället.
Citera
2024-08-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porslinstruten
Alltså din bräkande tacka, dig blir man ju tokig på. Jag orkar inte hålla på att skriva med dig mer. Och du gör liknelser så man tappar hakan. Du får tycka vad du vill så får väl domen i förtalsmålet hoppa upp och täppa till truten på dig istället.

Skönt då inväntar vi domen o hoppas på att politikerna kanske blir uppmärksammade på problemet med gäddor oavsett utfall.
Citera
2024-08-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Då så; staten tar dina barn och skyddar dem! Ingen orsak till oro! Bara blunda och njut! Friheten bor i statliga lagar!

Ja i det land jag bor i finns det ingen stat o du kanske borde testa bo i ett sådant land själv för att förstå. Du invaggas i en falsk trygghet om du tror att dina barn är fredade ifrån pedofiller för att du bedriver hemundervisning.
Citera
2024-08-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ja i det land jag bor i finns det ingen stat o du kanske borde testa bo i ett sådant land själv för att förstå. Du invaggas i en falsk trygghet om du tror att dina barn är fredade ifrån pedofiller för att du bedriver hemundervisning.
Jag vill testa att bo i en verklighet där jag kan skydda mina barn genom att lämna bort dem!
Citera
2024-08-08, 17:41
Medlem
Citat:

Patrik tycker han har fått göra en fantastisk resa med Dumpen, för en person med hans erfarenhet skulle det i vanliga fall ofta vara smärtsamt?

Payback. Vi hade nog alla gjort samma sak i hans dojor som kändis men det kommer till ett jävligt högt pris med hundratals krossade familjer.

Patrik och Sara slog sina kloka skallar ihop och resultatet blev Dumpen men utvärderingen efter tre års Dumpning visar: Avskydd av media, hundratals krossade familjer, lagändring som lyser med sin frånvaro (ok en fika med Sveriges onödigaste kändis från L men vad fan).

Jag tror att när Dumpens lilla raket satte fart så skulle det förhoppningsvis smälla högre inom etablissemanget. Det är definitivt sparlåga i röven på den raketen.
Det är lite synd om dom ja men skiter man i reglerna så…

Nån fet gubbe som gick i tankarna har säkert Dumpen hindrat ifrån att skaffa KiK men han hade aldrig lyckats om det inte fanns hög efterfrågan av hans sort bland Sveriges fjortisar men det gör det inte.
Citera
2024-08-08, 18:09
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Tror det är du som är lurad om du tror att du kan skydda dina barn emot allt genom att hålla dem hemma. En av anledningarna till att man har statlig skola är ju för att alla barn ska få adekvat utbildning o att det är ett sätt att skydda dem ifrån föräldrar som inte klarar sitt uppdrag.

Jag bor i ett land där jag väljer fritt hur mina barn får sin undervisning o har valt att ha dem i skola. Att lära sig att vara i grupp o hantera sociala situationer o kompisar är en del av uppfostran tycker jag. Mina barn är uppfostrade att klara sig själva o de är streetsmarta o kloka i svåra situationer jämfört med de barn, till föräldrar omkring mig, som är överbeskyddade o barnen inte fått ta eget ansvar.
Ja statligt styrd utbildning är finemang, det är därför Dumpen inte kommer in på skolorna, staten kräver seröst utförande.
Citera
2024-08-08, 18:47
Medlem
Citat:
Ja statligt styrd utbildning är finemang, det är därför Dumpen inte kommer in på skolorna, staten kräver seröst utförande.

Skolorna börjar redan på dagis att lära barnen skydda sig med "stopp min kropp" -fint tycker jag. tror inte de blir mer rädda för män pga det som du påvisar.
Citera
2024-08-08, 20:32
Medlem
Citat:

Jo det är bra men menar du att du orkar läsa Medea1:s långa noveller? Tar tid att bara scrolla förbi.
Dumpen är inte välkomna på grundskoleskolor. Antingen för dyra eller för kontroversiella.
Dumpen utlovade barnvänligt material inför barnen men ingen rektor vågar ta risken.
Jag hade skylt på att Dumpen ska ha för mycket betalt oavsett moms.

Det har diskuterats tidigare. Visst som förälder så kanske du spanar in Dumpen men att låta dina egna barn sitta på första parkett i aulan när dessa håller låda i tre timmar låter farligt.
Dessutom är det mer än hög risk att knattarna kollar upp Dumpen efteråt och Dumpens ålderskontroll är lite så där.

Nånstans där åt helvete i det finstilta står det säkert ”Du måste vara 18 år på Dumpen”.

Dumpen vill väl men ska inte in på grundskolor.
Citera
2024-08-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo det är bra men menar du att du orkar läsa Medea1:s långa noveller? Tar tid att bara scrolla förbi.
Dumpen är inte välkomna på grundskoleskolor. Antingen för dyra eller för kontroversiella.
Dumpen utlovade barnvänligt material inför barnen men ingen rektor vågar ta risken.
Jag hade skylt på att Dumpen ska ha för mycket betalt oavsett moms.

Det har diskuterats tidigare. Visst som förälder så kanske du spanar in Dumpen men att låta dina egna barn sitta på första parkett i aulan när dessa håller låda i tre timmar låter farligt.
Dessutom är det mer än hög risk att knattarna kollar upp Dumpen efteråt och Dumpens ålderskontroll är lite så där.

Nånstans där åt helvete i det finstilta står det säkert ”Du måste vara 18 år på Dumpen”.

Dumpen vill väl men ska inte in på grundskolor.

point taken🙄 sorry. så komplext o viktigt ämne.. håller med om skolorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in