Citat:
Ursprungligen postat av
Porslinstruten
Jaha du. Ja själv bröt jag benet jävligt illa på 3 ställen för ett par månader sedan så jag hoppar på kryckor. så jag är heller ingen mört men jag har naturligtvis mitt grandiosa förstånd intakt. Ja till skillnad från dig.
Den här frågan är enkel för den är svart och vit. Det finns ingen gråskala. I vårt samhälle så lagför och dömer staten de som ska dömas.
själv kan jag vara förbannad på all skatt jag har betalt och vad har jag någonsin fått för det? Jag kör på vägarna och har varit på sjukhus en enda gång i mitt liv och det är nu med benbrottet. Men det betyder ju inte att jag kan börja bestämma vart jag vill lägga min skatt, var jag tycker att den gör mest nytta med mindre att jag får se till att gå och rösta var 4:e år på det som jag tror gynnar mig bäst. Det är priset för att vara en del av samhället. Samma sak gäller här. Då får de väl engagera sig politiskt men fet vet både du och jag att de hade inte dragit röster för att komma in i riksdagen.
Ställer man sig utanför samhället och använder sig av brottsliga metoder så ska man dömas och här finns uppenbart en som snart är dömd dvs Sara aka tjackhoran i egenskap av ansvarig utgivare.
Precis som vissa här antyder att polisen skulle tycka att detta är bra för att det skulle generera mer resurser så att de kan göra sitt jobb är fel uppfattning. Visst det finns alltid enskilda individer som tycker o tänker men polismyndigheten skulle aldrig ställa sig bakom det. Du kan också plocka upp argument från andra sidan som att dumpen försvårar polisiärt arbete genom bevisförstöring etc i fall. Men det är onödigt att diskutera i utmarkerna iom att kärnan är att staten lagför och dömer, inte medborgargardet dumpen.
Sedan kan vi ta den mest tabubelagda frågan. Pedofil. De straffas ganska hårt oavsett om det är dumpen eller staten som dömer. Ett par år på fängelse är väl en sak, det riktiga straffet får de ju inte därigenom utan det får de genom att förlora jobb, familj, vänner etc. Pedofili är förövrigt en lika gammal läggning som världen har funnits och kommer kvarstå lika länge som världen existerar. Världen är ju funtad på det viset att det finns en balans i det mesta så det finns förmodligen barn som tänder på vuxna med men det blir för konstigt att prata om. Men det kommer aldrig att försvinna eller tystad ned. Det är en läggning dessa fått utan att be om det precis som för bögar, lebbar, nekrofiler och de som tar med Bolivar ner i källaren för en härlig stund. Tänk dig själv det måste vara jobbigt även för dessa som inte bara fått den läggningen utan som också måste ta ansvar för den själva. Det är ju inget du går till farbror doktorn och får ett piller för eller förmodligen vågar yppa någonstans. Jag tror att det bästa samhället hade kunnat göra för att ha någorlunda styr på detta är att föra diskussionen på en annan nivå som hade möjliggjort någon sorts öppning för dem att faktiskt få hjälp utan att hängas ut eller först hamna i fängelse. Att straffa ut dem från början för att de råkat födas till detta kan inte vara rätt, lika lite som att de tar sig rätten och förgriper sig på ett barn. Skulle kunna tänka mig att de som praktiserar stora ålderskillnader i förhållandet även som vuxna när det ryker upp emot 10-20 års skillnad många ggr skulle kunna ha denna läggningen.
Så en mer öppen debatt runt störningen pedofili tror jag vore på sin plats samt bort med kriminella knarkare som driver medborgargarden på gator och torg. Oavsett vad man tycker och tänker om deras motiv så är de kriminella och skall därmed dömas. Det kan aldrig vara rätt väg att ta lagen i egna händer med allt vad det medför
Det är ju exakt det Dumpen försöker göra - påverka politikerna - skapa debatt. Förhoppningsvis röstar man fram politiker som lyssnar till folket. Många lagar har ju ändrats just med hjälp av trycket ifrån allmänheten. Barnkonventionen blev lag i Sverige pga påtryckningar precis som samtyckeslagen o senast var det vårdnadslagen. Me too alstrade en massa nya lagar o debatten kring gängvåld har skapat nya lagar.
Jag är naturligtvis inte heller för medborgargarden. Orkar inte ens med stadsdelars egna fb grupper där folk ska hålla koll på varandra, om vem som parkerat sin bil fel eller vilka ungdomar som skräpat ner. Ser dumpen som en protestauktion o självklart inte ngt som ska fortsätta.
Märkligt att du retar upp dig på att dumpen ställer sig utanför lagen när de ju faktiskt just försöker hålla sig inom lagen o inte på gäddorna som faktiskt medvetet försöker att bryta mot lagen.
att du ger dig på just e kvinna o hennes utseende är så vanligt i samhället att det bara genererar en uttråkad gäspning.
Att det är hemskt att födas till pedofil , nekrofil eller psykopat håller jag med om men man hamnar inte i fängelse om man söker hjälp - man får vård. Man hamnar bara i fängelse om man gör ngt brottsligt
Att åldersskillnader i förhållanden skulle ha ngt med pedofili att göra faller på sin orimlighet då pedofiler tänder just på barn o inte vuxna. Sexuella läggningar och sexuella störningar har inget m varandra att göra. Just såna gubbåsikter har gjort att jag varit tillsammans m yngre män som inte är så insnöade.
Håller med om att det behövs en öppnare debatt. Verkligen. Detta är en brottslighet som bara ökar o ingen vill att sina barn ska råka ut för det här. Varken barnen de här männen groomar eller deras egna barn. Varför det är så stigmatiserat är ju för att det är just så skadligt.
Retar mig att bara för att jag inte är emot dumpen här på fb uppfattas jag som fanatiker o onyanserad.
De som visar fanatiska o oresonliga sidor i den här tråden o inte tål meningsmotståndare är de som är emot dumpen. De verkar inte ha ngra som helst tvivel eller funderingar kring sitt ställningstagande.