2024-08-08, 14:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dels till de anhöriga som jag skriver. Dumpen är stort bland unga, men de tycker nog som alla andra att det inte är något trevligt de avslöjar (kanske några tycker det är kul). Att det är stort indikerar det i senaste avslöjandet att ungar hängde med under gäddpromenaden till bilen.

Men den obehagskänslan som det ger de flesta, drabbar barnen i högre grad. Hur barnen reagerar är svårt att i nuläget bedöma, och är säkert väldigt individuellt. Men troligt är att det påverkar deras livsåskådning, vilket kan vara problematiskt. Och då det huvudsakligen är angående män så kan det drabba just inställningen till män.
Att barn/unga blir varnade för och aktar sej för gäddor betyder ju inte att de i framtiden inte kan ha en relation med en normal kille/man.
Det är ju två olika saker.
Citera
2024-08-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Vet inte hur din situation ser ut men jag har iaf inte tvingats lämna bort mina barn. Antar att du är för att barn går i skolan o utbildar sig o får sociala kontakter. Man kan väl inte skydda sina barn ifrån världen o vissa vuxnas snedvridna sexualitet, genom att låsa in dem i hemmet tills de är arton.
Jo; du lyder under statens ordning precis som vi övriga och barnen tillhör staten från ca 5 års ålder då du tvingas lämna dem ifrån dig. Att, vid sådana förutsättningar, tänka sig att man kan skydda barnet är minst sagt märkligt.
Staten förbjuder oss också att försvara oss själva och vår egendom (bl a våra barn) vilket gör att ex s k pedofili naturligtvis kommer att förekomma så länge dessa förutsättningar består...
Citera
2024-08-08, 14:34
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att barn/unga blir varnade för och aktar sej för gäddor betyder ju inte att de i framtiden inte kan ha en relation med en normal kille/man.
Det är ju två olika saker.
Det kan de nog ha, men, det kan ställa till det, och det kan göra att de väljer att vara utan eller väljer en kvinna. Tror att många homosexuella förhållanden beror på svårigheter för det andra könet.
Citera
2024-08-08, 15:01
Medlem
Citat:
Du framställer barn som fullvärdiga professorer, varför behöver de då 12 årig skola och förskola där innan. Allt som barn stöter på fungerar utbildande och påverkar. Dumpens budskap fungerar inte bara för skydd utan förmedlar ett negativt människovärde, att män rent allmänt är skit. Detta är en anledning till att jag är emot fenomenet Dumpen.

I så fall formulerar jag mig illa. Barn påverkas såklart av allt de ser genom uppväxten men jag tror att barn idag exponeras för betydligt mer media än när iaf jag växte upp o blir duktigare på att validera det de ser. Klart det inte är roligt att se att det finns onda människor men det är så världen ser ut. Man dödar varandra i krig, i relationer, i narkotikahandel. Människor diskriminerar varandra pga utseende, hudfärg o sexuell tillhörighet. Vuxnas ansvar är att förklara världen o skydda barnen o jag tror inte att dumpen skadar barn med sina tictok videos. Tror att de kanske snarare visar att vuxna ingriper o att om du har ngn omkring dig som beter sig sexuellt fel har du en vägledning om att det är fel därigenom också.
Citera
2024-08-08, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Jo; du lyder under statens ordning precis som vi övriga och barnen tillhör staten från ca 5 års ålder då du tvingas lämna dem ifrån dig. Att, vid sådana förutsättningar, tänka sig att man kan skydda barnet är minst sagt märkligt.
Staten förbjuder oss också att försvara oss själva och vår egendom (bl a våra barn) vilket gör att ex s k pedofili naturligtvis kommer att förekomma så länge dessa förutsättningar består...

Ja jag är otroligt tacksam för att mina barn får gå i skolan. Att vara förälder är väl att lära sina barn att flyga o hantera sin omgivning inte att skydda dem ifrån livet. Även om dina barn går i skolan är ju du som förälder den som ger förutsättning för hur ditt barn hanterar situationen i skolan o kommer vara barnets mest betydande influens.
Ser inte barn som egendom o de timmar barn är i skolan är de skyddade av skolan. Pedofiler finns väl överallt o skulle inte förekomma i mindre skala för att du bedrev hemundervisning.
Citera
2024-08-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ja jag är otroligt tacksam för att mina barn får gå i skolan. Att vara förälder är väl att lära sina barn att flyga o hantera sin omgivning inte att skydda dem ifrån livet. Även om dina barn går i skolan är ju du som förälder den som ger förutsättning för hur ditt barn hanterar situationen i skolan o kommer vara barnets mest betydande influens.
Ser inte barn som egendom o de timmar barn är i skolan är de skyddade av skolan. Pedofiler finns väl överallt o skulle inte förekomma i mindre skala för att du bedrev hemundervisning.
Oj; jag talar inte alls om det, bara det fysiskt omöjliga i att kunna skydda ett barn som man lämnat bort. Spelar ingen roll om du älskar statens tvångsskola; det ska ju inte tvinga oss andra att behöva lämna bort barnen sas...
Jo, barnen är föräldrarnas egendom fram tills barndomen upphör; de kan ju inte ta hand om sig själva sas och nuvarande ordning att staten tar dem tror jag, i längden, människan inte kan acceptera.
Citera
2024-08-08, 15:23
Medlem
Citat:
Du framställer barn som fullvärdiga professorer, varför behöver de då 12 årig skola och förskola där innan. Allt som barn stöter på fungerar utbildande och påverkar. Dumpens budskap fungerar inte bara för skydd utan förmedlar ett negativt människovärde, att män rent allmänt är skit. Detta är en anledning till att jag är emot fenomenet Dumpen.

"Män" som jagar barn är skit. Riktiga män gör inte sånt
Citera
2024-08-08, 16:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
"Män" som jagar barn är skit. Riktiga män gör inte sånt
Organisationer som exploaterar barn för sin egen vinnings skull är skit. Riktiga organisationer gör inte så.

Lägger till, både jag och Dumpen kör "barnkortet" och det kan diskuteras. Men de flesta verkar köra hatkortet.

Patrik tycker han har fått göra en fantastisk resa med Dumpen, för en person med hans erfarenhet skulle det i vanliga fall ofta vara smärtsamt?
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-08-08 kl. 16:31.
Citera
2024-08-08, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Antingen trollar du! Det är definitivt tvek på den deklarationen. Alla som kan läsa av en företagsdeklaration ser att det inte riktigt synkar.
Jaghar läst många årsredovisningar och den stämmer bra.
Citera
2024-08-08, 17:23
Bannlyst
Citat:
Det är ju exakt det Dumpen försöker göra - påverka politikerna - skapa debatt. Förhoppningsvis röstar man fram politiker som lyssnar till folket. Många lagar har ju ändrats just med hjälp av trycket ifrån allmänheten. Barnkonventionen blev lag i Sverige pga påtryckningar precis som samtyckeslagen o senast var det vårdnadslagen. Me too alstrade en massa nya lagar o debatten kring gängvåld har skapat nya lagar.

Jag är naturligtvis inte heller för medborgargarden. Orkar inte ens med stadsdelars egna fb grupper där folk ska hålla koll på varandra, om vem som parkerat sin bil fel eller vilka ungdomar som skräpat ner. Ser dumpen som en protestauktion o självklart inte ngt som ska fortsätta.

Märkligt att du retar upp dig på att dumpen ställer sig utanför lagen när de ju faktiskt just försöker hålla sig inom lagen o inte på gäddorna som faktiskt medvetet försöker att bryta mot lagen.
att du ger dig på just e kvinna o hennes utseende är så vanligt i samhället att det bara genererar en uttråkad gäspning.

Att det är hemskt att födas till pedofil , nekrofil eller psykopat håller jag med om men man hamnar inte i fängelse om man söker hjälp - man får vård. Man hamnar bara i fängelse om man gör ngt brottsligt
Att åldersskillnader i förhållanden skulle ha ngt med pedofili att göra faller på sin orimlighet då pedofiler tänder just på barn o inte vuxna. Sexuella läggningar och sexuella störningar har inget m varandra att göra. Just såna gubbåsikter har gjort att jag varit tillsammans m yngre män som inte är så insnöade.

Håller med om att det behövs en öppnare debatt. Verkligen. Detta är en brottslighet som bara ökar o ingen vill att sina barn ska råka ut för det här. Varken barnen de här männen groomar eller deras egna barn. Varför det är så stigmatiserat är ju för att det är just så skadligt.

Retar mig att bara för att jag inte är emot dumpen här på fb uppfattas jag som fanatiker o onyanserad.
De som visar fanatiska o oresonliga sidor i den här tråden o inte tål meningsmotståndare är de som är emot dumpen. De verkar inte ha ngra som helst tvivel eller funderingar kring sitt ställningstagande.

Alltså din bräkande tacka, dig blir man ju tokig på. Jag orkar inte hålla på att skriva med dig mer. Och du gör liknelser så man tappar hakan. Du får tycka vad du vill så får väl domen i förtalsmålet hoppa upp och täppa till truten på dig istället.
Citera
2024-08-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porslinstruten
Alltså din bräkande tacka, dig blir man ju tokig på. Jag orkar inte hålla på att skriva med dig mer. Och du gör liknelser så man tappar hakan. Du får tycka vad du vill så får väl domen i förtalsmålet hoppa upp och täppa till truten på dig istället.

Skönt då inväntar vi domen o hoppas på att politikerna kanske blir uppmärksammade på problemet med gäddor oavsett utfall.
Citera
2024-08-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Då så; staten tar dina barn och skyddar dem! Ingen orsak till oro! Bara blunda och njut! Friheten bor i statliga lagar!

Ja i det land jag bor i finns det ingen stat o du kanske borde testa bo i ett sådant land själv för att förstå. Du invaggas i en falsk trygghet om du tror att dina barn är fredade ifrån pedofiller för att du bedriver hemundervisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in