2024-08-08, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Vill man skydda sina barn borde man inte lämna bort dem till staten från ca 5 års ålder, dvs man kan inte skydda något barn man lämnar bort, inte sant?
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? lämna bort till staten? skolan menar du?
Citera
2024-08-08, 14:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Dumpen påstår att främsta syftet är att informera- påverka politiker. Dumpen finns på TikTok, politiker uppmanas att inte använda TikTok av säkerhetsskäl. Varför är man då på TikTok, 9 till 13 åringars främsta internetanvändning är just där (trots 13 årsgräns). 9 åringar kan inte tolka Dumpens budskap på rätt sätt.
Citera
2024-08-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? lämna bort till staten? skolan menar du?
Jag menar vad jag skriver, ja; hur kan man skydda sina barn när vi tvingas lämna bort dem, ja?
Citera
2024-08-08, 14:22
Medlem
Citat:
Jag menar vad jag skriver, ja; hur kan man skydda sina barn när vi tvingas lämna bort dem, ja?

Vet inte hur din situation ser ut men jag har iaf inte tvingats lämna bort mina barn. Antar att du är för att barn går i skolan o utbildar sig o får sociala kontakter. Man kan väl inte skydda sina barn ifrån världen o vissa vuxnas snedvridna sexualitet, genom att låsa in dem i hemmet tills de är arton.
Senast redigerad av medea1 2024-08-08 kl. 14:25.
Citera
2024-08-08, 14:25
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ärligt. Vi vill skydda våra flickor o pojkar där ute ifrån att bli skadade för livet. Att det ska vara tryggt för dem där ute på nätet o livet. Vi behöver ändra något i samhället för att få bort vuxna ifrån att sexuellt kontakta eller förgripa sig på dem.
Vi varnar våra barn för fula gubbar osv Om det nu på de kanaler barn befinner sig finns en förening som visar att vuxna agerar emot vuxna som försöker skada barn, har jag en känsla av att det gör mer nytta än skada. Barn kan analysera o validera information de får. Barn är smarta. Betydligt värre att de får dickpicks o inviter ifrån vuxna. Det är ngt att förfasa sig över - inte att det finns föreningar som försöker stoppa dem.
Tror att det som inte är direkt uttalat o som de matas med dygnet runt som pro ana bilder o ideal som är omöjliga att leva upp till, innehåll som skapas av deras förbilder, skadar dem betydligt mer om vi nu ska tala om sociala medier.
Du framställer barn som fullvärdiga professorer, varför behöver de då 12 årig skola och förskola där innan. Allt som barn stöter på fungerar utbildande och påverkar. Dumpens budskap fungerar inte bara för skydd utan förmedlar ett negativt människovärde, att män rent allmänt är skit. Detta är en anledning till att jag är emot fenomenet Dumpen.
Citera
2024-08-08, 14:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dels till de anhöriga som jag skriver. Dumpen är stort bland unga, men de tycker nog som alla andra att det inte är något trevligt de avslöjar (kanske några tycker det är kul). Att det är stort indikerar det i senaste avslöjandet att ungar hängde med under gäddpromenaden till bilen.

Men den obehagskänslan som det ger de flesta, drabbar barnen i högre grad. Hur barnen reagerar är svårt att i nuläget bedöma, och är säkert väldigt individuellt. Men troligt är att det påverkar deras livsåskådning, vilket kan vara problematiskt. Och då det huvudsakligen är angående män så kan det drabba just inställningen till män.
Att barn/unga blir varnade för och aktar sej för gäddor betyder ju inte att de i framtiden inte kan ha en relation med en normal kille/man.
Det är ju två olika saker.
Citera
2024-08-08, 14:34
Medlem
Citat:
Vet inte hur din situation ser ut men jag har iaf inte tvingats lämna bort mina barn. Antar att du är för att barn går i skolan o utbildar sig o får sociala kontakter. Man kan väl inte skydda sina barn ifrån världen o vissa vuxnas snedvridna sexualitet, genom att låsa in dem i hemmet tills de är arton.
Jo; du lyder under statens ordning precis som vi övriga och barnen tillhör staten från ca 5 års ålder då du tvingas lämna dem ifrån dig. Att, vid sådana förutsättningar, tänka sig att man kan skydda barnet är minst sagt märkligt.
Staten förbjuder oss också att försvara oss själva och vår egendom (bl a våra barn) vilket gör att ex s k pedofili naturligtvis kommer att förekomma så länge dessa förutsättningar består...
Citera
2024-08-08, 14:34
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att barn/unga blir varnade för och aktar sej för gäddor betyder ju inte att de i framtiden inte kan ha en relation med en normal kille/man.
Det är ju två olika saker.
Det kan de nog ha, men, det kan ställa till det, och det kan göra att de väljer att vara utan eller väljer en kvinna. Tror att många homosexuella förhållanden beror på svårigheter för det andra könet.
Citera
2024-08-08, 15:01
Medlem
Citat:
Du framställer barn som fullvärdiga professorer, varför behöver de då 12 årig skola och förskola där innan. Allt som barn stöter på fungerar utbildande och påverkar. Dumpens budskap fungerar inte bara för skydd utan förmedlar ett negativt människovärde, att män rent allmänt är skit. Detta är en anledning till att jag är emot fenomenet Dumpen.

I så fall formulerar jag mig illa. Barn påverkas såklart av allt de ser genom uppväxten men jag tror att barn idag exponeras för betydligt mer media än när iaf jag växte upp o blir duktigare på att validera det de ser. Klart det inte är roligt att se att det finns onda människor men det är så världen ser ut. Man dödar varandra i krig, i relationer, i narkotikahandel. Människor diskriminerar varandra pga utseende, hudfärg o sexuell tillhörighet. Vuxnas ansvar är att förklara världen o skydda barnen o jag tror inte att dumpen skadar barn med sina tictok videos. Tror att de kanske snarare visar att vuxna ingriper o att om du har ngn omkring dig som beter sig sexuellt fel har du en vägledning om att det är fel därigenom också.
Citera
2024-08-08, 15:10
Medlem
Citat:
Jo; du lyder under statens ordning precis som vi övriga och barnen tillhör staten från ca 5 års ålder då du tvingas lämna dem ifrån dig. Att, vid sådana förutsättningar, tänka sig att man kan skydda barnet är minst sagt märkligt.
Staten förbjuder oss också att försvara oss själva och vår egendom (bl a våra barn) vilket gör att ex s k pedofili naturligtvis kommer att förekomma så länge dessa förutsättningar består...

Ja jag är otroligt tacksam för att mina barn får gå i skolan. Att vara förälder är väl att lära sina barn att flyga o hantera sin omgivning inte att skydda dem ifrån livet. Även om dina barn går i skolan är ju du som förälder den som ger förutsättning för hur ditt barn hanterar situationen i skolan o kommer vara barnets mest betydande influens.
Ser inte barn som egendom o de timmar barn är i skolan är de skyddade av skolan. Pedofiler finns väl överallt o skulle inte förekomma i mindre skala för att du bedrev hemundervisning.
Citera
2024-08-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ja jag är otroligt tacksam för att mina barn får gå i skolan. Att vara förälder är väl att lära sina barn att flyga o hantera sin omgivning inte att skydda dem ifrån livet. Även om dina barn går i skolan är ju du som förälder den som ger förutsättning för hur ditt barn hanterar situationen i skolan o kommer vara barnets mest betydande influens.
Ser inte barn som egendom o de timmar barn är i skolan är de skyddade av skolan. Pedofiler finns väl överallt o skulle inte förekomma i mindre skala för att du bedrev hemundervisning.
Oj; jag talar inte alls om det, bara det fysiskt omöjliga i att kunna skydda ett barn som man lämnat bort. Spelar ingen roll om du älskar statens tvångsskola; det ska ju inte tvinga oss andra att behöva lämna bort barnen sas...
Jo, barnen är föräldrarnas egendom fram tills barndomen upphör; de kan ju inte ta hand om sig själva sas och nuvarande ordning att staten tar dem tror jag, i längden, människan inte kan acceptera.
Citera
2024-08-08, 15:23
Medlem
Citat:

"Män" som jagar barn är skit. Riktiga män gör inte sånt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in