Citat:
Ursprungligen postat av
Blondpion
Du menar villan där A bor nu?
Nej, de kommer aldrig att erkänna, tänk vad grannar o hela Sverige ska tycka!
Det hade varit intressant att se om grannarna är lika lättmanipulerade eller om de kommer att berätta något om Essie? Om de ens såg henne gå promenader. Även om det stod i föräldrarnas regler kanske assistenterna inte ville ha dit dem?
Eller så stod det så för att föräldrarna bodde på plats och man bara skulle ringa in till henne.
För fundera på om du bodde låt oss säga 3 mil bort från A, personalen ringer o säger att CÖ måste komma o ta ut Essie på promenad. Hur sannolikt är det att CÖ kör 6 mil tor för att ut och gå 30 min med en hund om det nu var 30 min? Föräldrarna kanske hade tagit ett glas vin? Sedan är det ändå PÖ som är djurägare o ansvarig för Essies välbefinnande så det hade han åkt dit på om hennes dagliga behov inte tillgodoses.
Det är just dom här små detaljerna som fäller hela deras historia.
Det finns grannar, kollegor och vänner som förmodligen har mycket att säga.
En person med Antisocial personlighetsstörning är oftast mycket trevlig för att kunna manipulera sin omgivning. Eller snarare skulle man kunna säga att dom är trevliga så länge dom har något att vinna ur personen.
Det är så tydligt när det kommer till hur han hanterar dotterns problematik. Det handlar bara om ett egenintresse. Vilket är pengar och kapitalvaror.
Grannarna vet nog mer än vad vi tror.
Jag tror att Essie har markerat på något sätt när A har fått ett utbrott. Då fyllde hon inte familjens krav på det hon förväntades göra. Alltså agera slagpåse.
Alltså måste hunden bort och snabbt bytas ut mot en annan.
Människor med denna typ av störning som jag kan tänka mig att P har vill inte under några omständigheter visa att det finns brister.
Därför skyller man allt på assisterna.
Det enda som verkar vara viktig för P nu är att göra sig av med alla runtomkring som snokar i familjens liv.
Vi är han på spåren. Hackihäl skulle jag säga.