2024-08-08, 11:15
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Det är därför Essie försvann så lägligt o han begärde ut pengar från försäkringsbolaget (svägerskan skrivit o skärmdump finns).

Hade Essie omhändertagits hade det blivit stora kostnader för honom. Ett omhändertagande kostar från några 1000-lappar vid snabb avlivning till upp till 5 miljoner kronor, allt beroende på antal djur o hur lång tid det tar. Fakturan ska betalas inom 30 dagar. Då ingår inte länsstyrelsens faktura o de brukar ta 800 kr timmen om de inte höjt nu.
Vem är hans svägerska? Menar du catrin B? Det är hans syster...
Citera
2024-08-08, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Securitas brukar inte ha många bilar på natten. Dessutom ska de täcka upp hela kommunen. Så krasst kan de vara i ena sidan av kommunen när de får ett larm o ska köra till andra sidan. Dessutom.kan det ju komma fler larm samtidigt o då ska de prioritera. Hur de prioriterar kan jag inte svara på.

Om det finns ett larm borde det gå till 112 som sedan dirigerar ut lämplig personal.

Troligen har Securitas bäst täckning vid överfallslarm. Deras LC kan även ringa till Polisen om operatören bedömmer larmet som allvarligt. Securitas behöver inte använda kommunbilen utan kan skicka vilken rond bil somhelst som råkar vara i närheten. Så fungerar det i allafall i södra Sverige.
Citera
2024-08-08, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Vem är hans svägerska? Menar du catrin B? Det är hans syster...

Tack. Då ska jag genast ändra. Du ser, hon är grovt inblandad i denna härvan.
Citera
2024-08-08, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuSynsAlltid
Troligen har Securitas bäst täckning vid överfallslarm. Deras LC kan även ringa till Polisen om operatören bedömmer larmet som allvarligt. Securitas behöver inte använda kommunbilen utan kan skicka vilken rond bil somhelst som råkar vara i närheten. Så fungerar det i allafall i södra Sverige.

Ja, det är möjligt de ändrat men så var det i min kommun för några år sedan.
Citera
2024-08-08, 11:21
Medlem
Har följt den här soppan i alla medier som finns.
Det luktar rutten smuts hela vägen.
Är mycket intresserad utav personer med Personlighetssyndrom antisocial.
Skulle inte förvåna min om P lider av det. Är det ingen som har någon information om hans barndom eller vad som kan ha utvecklat dessa drag? Hur är han som vän, kollega? Vad är hans syn på människor och djur.
När man tittar på familjen så finns det inget som tyder på att dom skulle varit skrivna på någon annan adress än den dom bor på i dagsläget. Där har dom bott i 12år.
Hunden Essie ligger förmodligen nergrävd någonstans. Mycket tyder på att familjen gjort allt för att dölja alla spår av våld. Har en känsla att om sanningen kommer fram så rasar hela hans tillvaro, och det är det värsta som kan hända en person som lider av Antisocial personlighetsstörning. Dom kan bli mycket farliga när vägen kroknar för dom.
Ett erkännande från familjen kommer aldrig att komma. Dom kommer att neka in i döden.
Citera
2024-08-08, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Hur mycket motion behöver en labbe? På ett ungefär?

Och angående cykelvagnen. Om det fanns ett vettigt syfte med att sätta henne där och hon rastas tillräckligt, hade det varit helt ok. Men nu när man förstått familjens inställning till djur som känslolösa prylar får det en annan betydelse.

Bra skrivet för övrigt. Det kan mycket väl vara så här det gått till.
Eftersom det här är en jaktlabrador med perfekta röntgenresultat på höft- och armbågsleder finns det ingen begränsning hur mycket motion/aktivitet du kan ge den. Att inte ge en sportlabbe tillräckligt med motion, styrka, lek och mental stimulans ger inte lyckliga hundar. (Det gäller i och för sig alla hundar.)
Citera
2024-08-08, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Skulle inte förvåna min om P lider av det. Är det ingen som har någon information om hans barndom eller vad som kan ha utvecklat dessa drag? Hur är han som vän, kollega? Vad är hans syn på människor och djur.
När man tittar på familjen så finns det inget som tyder på att dom skulle varit skrivna på någon annan adress än den dom bor på i dagsläget. Där har dom bott i 12år.
Hunden Essie ligger förmodligen nergrävd någonstans. Mycket tyder på att familjen gjort allt för att dölja alla spår av våld. Har en känsla att om sanningen kommer fram så rasar hela hans tillvaro, och det är det värsta som kan hända en person som lider av Antisocial personlighetsstörning. Dom kan bli mycket farliga när vägen kroknar för dom.
Ett erkännande från familjen kommer aldrig att komma. Dom kommer att neka in i döden.

Du menar villan där A bor nu?

Nej, de kommer aldrig att erkänna, tänk vad grannar o hela Sverige ska tycka!
Det hade varit intressant att se om grannarna är lika lättmanipulerade eller om de kommer att berätta något om Essie? Om de ens såg henne gå promenader. Även om det stod i föräldrarnas regler kanske assistenterna inte ville ha dit dem? Assistenterna får ju inte lämna varandra för då motsägs As behov av dubbelbemanning. Så promenader m hunden utan A är uteslutet o det har framkommitvatt A mest satt inne.

Eller så stod det så för att föräldrarna bodde på plats och man bara skulle ringa in till henne.
För fundera på om du bodde låt oss säga 3 mil bort från A, personalen ringer o säger att CÖ måste komma o ta ut Essie på promenad. Hur sannolikt är det att CÖ kör 6 mil tor för att ut och gå 30 min med en hund om det nu var 30 min? Föräldrarna kanske hade tagit ett glas vin? Sedan är det ändå PÖ som är djurägare o ansvarig för Essies välbefinnande så det hade han åkt dit på om hennes dagliga behov inte tillgodoses.
Senast redigerad av Blondpion 2024-08-08 kl. 11:42.
Citera
2024-08-08, 11:36
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Hans pappa är högt uppsatt militär, stabschef.
Vittnesmål i gruppen säger att både broder och P är osympatisk. Han har vad jag vet 2 systrar. Den ena är SD politiker. Den andra har varit aktiv
i uttalanden i familjens egen efterlysningsgrupp på Fb
Citera
2024-08-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Det står i handlingarna jag delade från kammarätten igår. Jag delar länken igen.

https://delafil.se/989cf67515c87e25/Sekretessprövad_akt_3168-24.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
https://delafil.se/b621b4a84fde0da8/996510Färdigställexpediera_dokument_för_Begäran_om _utlämnande_av_allmän_handling_med_bilagor.pdf

Arbetsmiljöverkets handlingar om gruppbostaden på Torggatan 9 där A bodde. A beskrivs i handlingarna

Hade inte A med sig Essie till boendet?
Nej Essie kom efter boendet.
Men den där incidenten efter ett besök på Coop som beskrivs verkar ju inte ha upphört för att A flyttade hem. Det var någon här som tidigt i tråden berättade att han/hon hade sett A på lokala Coop för inte så länge sedan där A inte fick köpa godis och det slutade med att hon skrek på assistenterna att dom skulle dö och att hon skulle döda dom.
Citera
2024-08-08, 11:42
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Men den där incidenten efter ett besök på Coop som beskrivs verkar ju inte ha upphört för att A flyttade hem. Det var någon här som tidigt i tråden berättade att han/hon hade sett A på lokala Coop för inte så länge sedan där A inte fick köpa godis och det slutade med att hon skrek på assistenterna att dom skulle dö och att hon skulle döda dom.
Va? Det har jag missat. Minns du vem som skrev?
Citera
2024-08-08, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar

Så var det ja, så familjens nödlösning var att skaffa en assitanshund när hon skulle bo hemm.

Har också läst om händelsen och den beskrivs i dokumentet från Arbetsmiljöverket liknande
Citera
2024-08-08, 11:47
Medlem
Citat:
Jag tror familjen Ö bodde i Kungsängen (Brunna) förr eftersom farfar jobbade på Livgardet där förut. Så där växte nog P upp. Ena systern bor kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in