2024-08-08, 09:58
Medlem
https://delafil.se/b621b4a84fde0da8/996510Färdigställexpediera_dokument_för_Begäran_om _utlämnande_av_allmän_handling_med_bilagor.pdf

Arbetsmiljöverkets handlingar om gruppbostaden på Torggatan 9 där A bodde. A beskrivs i handlingarna

Hade inte A med sig Essie till boendet?
Senast redigerad av Saga23 2024-08-08 kl. 10:16.
Citera
2024-08-08, 09:59
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Någon annan boendes förälder har inte med detta att göra eftersom de inte är part i målet. Likaväl ska domstolen bortse från de handlingar som inte är relevanta i målet, onödig information och handlingar som kommer in där avsändaren inte är part i målet.

PÖ har utsett ett juridiskt ombud som enligt lag kan vara vem som helst o då är det han som ska föra As talan o faktiskt inte PÖs talan.
Det blev så rörigt när man skrollade på telefonen. Så min hjärna landade i skyddstoppet, och där spånade den bort😅🤣med tanke på att de pratade om hennes utbrott, och i nästa säkerheten. Nu vet jag..undrar varför hon skriver vi föräldrar.. hon är ju morföräldrar.
Citera
2024-08-08, 10:02
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ja, föräldrarna har en stor skuld i detta. De har mörkat o genom mörkningen utsatt ett oskyldigt djur för stor livsfara.

Det kan de två aldrig beskylla på andra, skulle inte ens hålla i en rättegång.
Allt är så sjukt. Tittar på min egen hund, får ont i hjärtat..när man får panik om bara minsta grej händer. Och de bara lät det ske...
Citera
2024-08-08, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Bra. Har inte hittat något om den sidan av släkten och det är ju himla märkligt.

Men vi fick en alternativ teori, som vi kan ha i bakhuvudet. Om nu P är kontrollerande och. C hade fått nog, tagit Essie och A, dragit iväg. Ja du vet jhur den typen är. Och att efterlysningen inte var för Essie utan för att hitta C.

Kanske inte så troligt ändå, men det stämmer in på vad vi tror om P. Någon lokal användare skrev att C lämnat P.

Vi vet ju fortfarande inte var CÖ är o om A kommit tillbaka. Det är väl snart dags att flytta till det nya boendet?

O var är Snövit? En orosanmälan till Länsstyrelsen hade nog varit på sin plats.
Jag hoppas de gör som de brukar, läser här o gör en egen intern anmälan samt oanmäld kontroll på det. Nu finns det ju svart på vitt från ombudet att As problematik är mkt vätte än vad PÖ tidigare sagt. De handlingarna kan länsstyrelsen få omaskerade då myndigheter ska hjälpa varandra.

Så iom överklagan till IVO sätter sig familjen sig ännu mera i klistret gällande nya djur till A.
Citera
2024-08-08, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det skall också noteras att denna Johanna Strand den 20 juni säger till Länsstyrelsen att hon skall kontakta sin kund angående dessa anklagelser som hon kommer med.

Men den 17 juli är hon med i Enköpingsposten och låtsas som ingenting, och har uppenbarligen fortfarande inte pratat med pappan om sin anmälan, och av allt att döma inte heller återkopplat till Länsstyrelsen.

Hur vet du vem hon har pratat med?

Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men jag fattar inte. Vad är felet med Flashmaners inlägg?
Hen påvisar dubbelmoralen hos Johanna S och visst verkar det vara så ...
Johanna S hade kunnat låta bli att säga att Essie ska tillbaka, när hon uttalade sig senare, efter det hon gjort anmälan om misshandel!

Hon kanske är rädd för PÖ och vill inte bli ovän med familjen? Den skenbara ”dubbelmoralen” kan också vara att hon inte vill väcka rabalder. Enklare då att dra några floskler om att hon vill att Essie ska komma hem, yada-yada. Vad hon säger utåt spelar heller ingen roll - om Essie kommer tillbaka lär rättvisans kvarnar mala ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Men jag håller.med Flashmaner om detta och reagerade likadant när jag läste om att Essie pep när hon skulle åka i cykelkorg.
Om A ofta cyklar är det väl klart att Essie kan lära sig åka i cykelkorg.
Det tar tid för alla hundar att lära sig.
Om Essie gnällt en längre tid kan man ju låta bli cykelkorg eller anlita hundpsykolog.
Men nu hade det tydligen framkommit att det ordnade sig sen...?
MEN Motion är A och O för hundar och utan motion är det klart att det känns konstigt för en hund att bara sitta i korg!!
Misshandel som ju h a r skett, enligt trovärdiga vittnesmål.

Precis, och som någon skrev, varför släpper de ut en frisk och stark ung jaktlabbe för ”nattkiss” under några minuter på en inhägnad gräsmatta på ett fåtal m2? Andra hundägare brukar ta riktiga kvällspromenader eftersom de vet att hunden tycker om att ströva omkring och nosa.

Citat:
Givetvis fick Essie inte sina naturliga behov ombesörjda. Finns ju bevis på det. O en hund ska kunna få vila, kunna få vara ifred, en hund sover väldigt många timmar om dygnet o inte ens på natten fick hon en ordentlig vila.

Så hur undviker man skriverier i EP, polisbilar m länsstyrelsens bilar utanför sin fastighet? Jo, man skaffar undan beviset för vanvård, dvs Essie, lägligt innan det oanmälda besöket som kunde ske när varken PÖ eller CÖ var på plats.
Då hade djurskyddsinspektörerna pratat med assistenterna o de vet ju hur Essie behandlats, de hade nog berättat hur Essie hade det. Det hade tom kunnat bli ett omgående omhändertagande vid kontrollen.

Så ingen hund, ingen kontroll och ärendet är avslutat för denna gången. Det är därför man vågade gå ut med så stor lösensumma, o avsluta "sökandet" som enbart skett genom hjärtströsslare så snabbt. O sedan sopa igen spåren efter sig ( o som de nu håller på med) med att "vi måste få vara ifred o få sörja". Då hade folk gett ännu mera hjärtan o medömkan.

Hade det nu inte varit för Flashback hade folk gått vidare i detta. Men tråden kommer ju att fortsätta o vi vet att både försäkringsbolag, polis o myndigheter läser här, inkl anhöriga.

Tycker också det är oroande med uppgifterna om att A var ensam med Essie i badrummet. Assistenterna kunde inte veta vad hon höll på med. Hennes dokumenterade impulsivitet och utbrott ovanpå det … Stackars fina Eddie med sin glänsande päls och den allvarliga blicken i de vackra ögonen … blir gråtfärdig när jag tänker på henne …
Citera
2024-08-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Hur vet du vem hon har pratat med?

Hon kanske är rädd för PÖ och vill inte bli ovän med familjen? Den skenbara ”dubbelmoralen” kan också vara att hon inte vill väcka rabalder. Enklare då att dra några floskler om att hon vill att Essie ska komma hem, yada-yada. Vad hon säger utåt spelar heller ingen roll - om Essie kommer tillbaka lär rättvisans kvarnar mala ändå.

Precis, och som någon skrev, varför släpper de ut en frisk och stark ung jaktlabbe för ”nattkiss” under några minuter på en inhägnad gräsmatta på ett fåtal m2? Andra hundägare brukar ta riktiga kvällspromenader eftersom de vet att hunden tycker om att ströva omkring och nosa.

Tycker också det är oroande med uppgifterna om att A var ensam med Essie i badrummet. Assistenterna kunde inte veta vad hon höll på med. Hennes dokumenterade impulsivitet och utbrott ovanpå det … Stackars fina Eddie med sin glänsande päls och den allvarliga blicken i de vackra ögonen … blir gråtfärdig när jag tänker på henne …

Ja, jag tror vi har kommit fram till hur det gått till.
Dessutom alla lögner, mörkande o blockerande från As familjs sida visar nog att de sista inläggen är hur det gått till.
Citera
2024-08-08, 10:06
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Psykvården fungerar inte speciellt bra. Det är inte en bra miljö att befinna sig i för någon - allra minst någon som har hennes svårigheter. Det är också väldigt svårt att få vård då psykiatrin är underdimensionerad. Så det kan finnas många bitar i varför hon inte fick hjälp. Dessa saker är ofta något som är svårt att komma tillrätta med. Medicinering är inte alltid enda lösningen och kan medföra andra problem.

Ja, vården.... Det vet vi alla. Det är rent förjävligt hur det blivit. De måste prioritera, sortera, det är realiteten och då kanske man hellre lägger resurser på BUP och unga med As diagnos. (Vad nu den är, pappan ändrar ju den efter behov)

Vad är din uppfattning om vad som vore bäst?

Att hon inte ska bli vidare utredd pga att klassificering är gjord en gång för alla, som jag fick en roman skriven om, det fattar jag inte. Har du koll? Man måste ju kunna göra mer. Hon ska få kosta.

Det här med nekad utredning förstår jag inte alls.
Citera
2024-08-08, 10:11
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Vi vet ju fortfarande inte var CÖ är o om A kommit tillbaka. Det är väl snart dags att flytta till det nya boendet?

O var är Snövit? En orosanmälan till Länsstyrelsen hade nog varit på sin plats.
Jag hoppas de gör som de brukar, läser här o gör en egen intern anmälan samt oanmäld kontroll på det. Nu finns det ju svart på vitt från ombudet att As problematik är mkt vätte än vad PÖ tidigare sagt. De handlingarna kan länsstyrelsen få omaskerade då myndigheter ska hjälpa varandra.

Så iom överklagan till IVO sätter sig familjen sig ännu mera i klistret gällande nya djur till A.

Ja att den låg offentligt det grämer dem nog. Och att LS kan ta fram allt.

Angående katten känner jag att vi måste göra något, jag ringer själv om vi inte får besked snart.

Och vad det skrivs! 😃 Bra inlägg också. Många problem som kommer upp i ljuset.. Måste lämna tråden ett tag men skriv på!
Citera
2024-08-08, 10:12
Medlem
Stackars Polis och ev andra utredare om de får som uppgift att läsa denna tråd. Så mycket tokigheter och egna påhittade trådsanningar. Jag har följt tråden för att det är något som inte stämmer med anmälan om försvunnen hund. Men nu orkar jag inte längre då det tyvärr inte längre kommer någon ny info och tråden förstörs av olika personer som argumenterar mot varandra om helt orelevanta saker.

Gällande sekretessbrott. Vad som framkommit i DENNA tråd finns det inget som skulle kunna anses vara sekretessbrott. Än mindre grovt som vissa påstår. Assistenterna behöver inte vara oroliga för ev Polisanmälan.

Gällande olaglig kameraövervakning så finns det inte heller något i DENNA tråd som skulle kunna påvisa något brott. Oavsett vad vissa användare påstår så får man filma arbetstagare. Det är jättevanligt på många arbetsplatser. Det är skillnad på synligt övervakning och dold övervakning. I detta fall så synns kamerorna och det finns till och med en skyllt uppsatt. Men som någon redan nämnt så kommer man troligen att bedöma aktuell plats som bostad. Inte arbetsplats. På de bilder som visats i denna tråd så är kamerorna uppsatta för att förhindra brott. Inga som helst problem. Att det blivit en trådsanning om 30 kameror inne i huset vet vi inget om och då har svårt att resonera om. Så släpp detta med att det varit olaglig kamera övervakning. P behöver inte vara orolig för att någon anmäler honom för detta.

Antingen har P haft ihäl hunden eller så har någon räddat henne. Jag hoppas verkligen på det sistnämnda.

Jag hoppas att det nu blir lite hårdare krav på denna typ av assistenshundar. Det ligger lite för mycket vinstintresse i detta. Det finns minst en till hund i ” närheten” som finns hos en brukare där det är finns mycket frågeteckan. Kan inte säga mer än att denna hund inte far illa på samma sätt som Essie. Tilldelningen av assistenshundar är förhoppningsvis något som kommer att bli bättre och mer kontrollerat efter denna tragiska historia.
Citera
2024-08-08, 10:15
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
https://delafil.se/b621b4a84fde0da8/996510Färdigställexpediera_dokument_för_Begäran_om _utlämnande_av_allmän_handling_med_bilagor.pdf

Arbetsmiljöverkets handlingar om gruppbostaden på Torggatan 9 där A bodde. A beskrivs i handlingarna
😱 man blev ju mörkrädd, beter sig som en rabiessmittad . Hur fan kan inte HH sett detta, har mycket svårt att tro att personalen på Torgatan skulle undanhåller detta om de frågade.
Vilket enskilda boende var hon på innan som hon uppenbarligen fick lämna?
Citera
2024-08-08, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det har jag missat. Och ingenting hittar man i tråden heller.

Det står i handlingarna jag delade från kammarätten igår. Jag delar länken igen.

https://delafil.se/989cf67515c87e25/Sekretessprövad_akt_3168-24.pdf
Senast redigerad av Saga23 2024-08-08 kl. 10:21.
Citera
2024-08-08, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Psykvården fungerar inte speciellt bra. Det är inte en bra miljö att befinna sig i för någon - allra minst någon som har hennes svårigheter. Det är också väldigt svårt att få vård då psykiatrin är underdimensionerad. Så det kan finnas många bitar i varför hon inte fick hjälp. Dessa saker är ofta något som är svårt att komma tillrätta med. Medicinering är inte alltid enda lösningen och kan medföra andra problem.

Det är klart att medicinering kan medföra andra problem, ingen som påstått något annat. Men vad är alternativet?

Det framgår att det bara finns en assistent på nätterna och att denna måste hålla sig vaken ifall A vaknar plötsligt (och då kan få ett utbrott). Vad är det för arbetsmiljö att utsätta en ung tjej för? Och hur ska denna vid sidan om att skydda sig själv (med lågaffektivt beteende) också kunna skydda Essie samtidigt om A får för sig att t.ex. sparka henne? Enligt PÖ har det ju hänt innan. Även om han försöker lägga skulden på Essie själv som har varit ”busig” …

Enköping är en liten kommun som rent krasst knappast badar i pengar. Att då använda miljontals kronor av skattebetalarnas pengar åt dubbel assistans för A gör rimligen att det blir mindre över åt andra ”brukare”. Är det rätt? Om man dessutom hade kunnat dämpa A’s utagerande och ångest med lugnande medicin? Det finns väl mellanting mot hennes utbrott och att förvandla henne till en ”zombie”?

Citat:
Ja, jag tror vi har kommit fram till hur det gått till.
Dessutom alla lögner, mörkande o blockerande från As familjs sida visar nog att de sista inläggen är hur det gått till.

Tänk vad PÖ såg ut att njuta i början. Så ”smart” han var när han stod inför att utredas och kom på att trolla bort hunden och visa upp ett märkligt filmklipp som ”bevis”. Pengarna rullade in till hans Swishkonto och han strösslades med hjärtan och styrkekramar och fick sympatier av TV-journalisterna när han grät sina tårlösa krokodiltårar. Men sen vände allting … Karma is a bitch, när allting kommer omkring. Kommer han nu dessutom att granskas avseende folkbokföringsbrott och ev. otillåten kameraövervakning/fotografering av personalen?

Det dök upp annonser i tråden om hans verksamhet som fotograf, och där angavs Kungsängen om jag inte minns helt fel. Skulle det kunna vara där de bor? Också närmare till hans arbetsplats i Kista i så fall?

Tycker han verkar ganska obegåvad, dels i intervjuer men framför allt genom sina skrivna inlägg och sitt agerande i stort. Fast om han har lyckats få en högavlönad chefsbefattning på Bosch måste han snarare vara intelligent. En lite märklig figur, hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in