2024-08-08, 07:32
Medlem
Triphes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claddan1
🥹

Vad menas med yrkesexamen från gymnasiet? Nu har jag iofs gått industritekniska själv på gymnasiet men antagningskraven för lokförare är ju bara vanlig gymnasieexamen med godkänt i Matte A, Svenska A,B och Engelska A
Citera
2024-08-08, 09:40
Medlem
När var detta och gick du till sist utbildningen?
Citera
2024-08-08, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triphe
Vad menas med yrkesexamen från gymnasiet? Nu har jag iofs gått industritekniska själv på gymnasiet men antagningskraven för lokförare är ju bara vanlig gymnasieexamen med godkänt i Matte A, Svenska A,B och Engelska A

Jo men transportstyrelsen kräver en yrkesexamen alltså att du hade godkänt och tillräckligt med poäng från gymnasiet. Jag har inte det fattas ex antal betyg men det gjorde inte utbildningen något. Men transportstyrelsen kräver det och då menar rektorn på att jag ska göra klart skolan och istället skicka in min lokförareexamen om jag klarar allt. Sen jag kan ju sållas bort direkt med men utifall att jag klarar allt.
Citera
2024-08-08, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag hade inte godkänt i Matematik A från gymnasiet när jag sökte till utbildningen som lokförare. SYO som jag pratade med sa att jag kan söka ändå. Klarar jag testerna så kommer jag in på utbildningen. Vet inte hur det fungerar idag.

När var detta och sökte du& blev lokförare eller
Citera
2024-08-08, 09:53
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
När var detta och sökte du& blev lokförare eller

2010-2011 nånstans där.

Jag har sökt tre gånger. Har inte kommit in. Ska söka en fjärde gång nu.
Citera
2024-08-08, 10:34
Medlem
Citat:
2010-2011 nånstans där.

Jag har sökt tre gånger. Har inte kommit in. Ska söka en fjärde gång nu.

Menar du att du inte kommit in eller att du inte klarat testerna och därför inte kommit in?
Citera
2024-08-08, 10:52
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Menar du att du inte kommit in eller att du inte klarat testerna och därför inte kommit in?

Jag klarar inte det första datortestet som skickas till mailen. Har gjort det tre gånger.
Citera
2024-08-08, 12:34
Medlem
Triphes avatar
Citat:
Jo men transportstyrelsen kräver en yrkesexamen alltså att du hade godkänt och tillräckligt med poäng från gymnasiet. Jag har inte det fattas ex antal betyg men det gjorde inte utbildningen något. Men transportstyrelsen kräver det och då menar rektorn på att jag ska göra klart skolan och istället skicka in min lokförareexamen om jag klarar allt. Sen jag kan ju sållas bort direkt med men utifall att jag klarar allt.

Då förstår jag, själv sökte jag både till TCC och Protrain.
För Protrain fick jag inte ens göra första testerna men TCC hela vägen och är igång med studierna.

Bytte gymnasieprogram efter 1,5 år så en hel del ämnen ligger kvar som IG men har närmare 3000 godkända poäng och Matte A, Svenska A,B och Engelska A som är kravet, troligen läste de inte ens igenom hela betyget på Protrain
Citera
2024-08-08, 14:12
Medlem
Citat:
Jag klarar inte det första datortestet som skickas till mailen. Har gjort det tre gånger.

Jaha då förstår jag, är med livrädd för dom fattar ingenting på de IQ jag testat på nätet sen har jag inte hittat någon gratis version heller så vet inte ens om jag gör rätt. Övade du något innan? Och vad fick du betala står bara att allt ska betalas men inte hur mycket vill liksom inte komma oförberedd o betala multum flera gånger..
Citera
2024-08-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triphe
Då förstår jag, själv sökte jag både till TCC och Protrain.
För Protrain fick jag inte ens göra första testerna men TCC hela vägen och är igång med studierna.

Bytte gymnasieprogram efter 1,5 år så en hel del ämnen ligger kvar som IG men har närmare 3000 godkända poäng och Matte A, Svenska A,B och Engelska A som är kravet, troligen läste de inte ens igenom hela betyget på Protrain

Okej då förstår jag, ja det står i mitt Mail att skolan samarbetar med TCC och att testerna kommer att skickas ut snart så antar jag är vidare men sen även om jag skulle klara det så kan jag ju åka om det är hundra andra som sökt med examen. Har du tips på vad man ska tänka på eller om man kan träna på IQ testerna med mera på nätet? Hittar ingen gratis version!
Citera
2024-08-08, 16:49
Medlem
Liten fråga till er som gjort tester i Nässjö alt gjort proverna som tcc ger ut som steg 1-2 test inför skolan , är det Aon som håller i testerna eller dem har egna ? Har gjort testerna åt protrain och en vän ska söka in så tänkte ge han lite tips ang dem men det inte lönt om det inte samma tester ! Tacksam för svar
Citera
2024-08-08, 17:02
Medlem
Triphes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramseskk
Liten fråga till er som gjort tester i Nässjö alt gjort proverna som tcc ger ut som steg 1-2 test inför skolan , är det Aon som håller i testerna eller dem har egna ? Har gjort testerna åt protrain och en vän ska söka in så tänkte ge han lite tips ang dem men det inte lönt om det inte samma tester ! Tacksam för svar

Hej det är inte samma tester, TCC har egna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in