2024-08-08, 08:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Man behöver varken vara psykolog eller psykiatriker för att förstå att det är något som inte stämmer med Trump. Jag tycker att det räcker med att läsa det han postar på Truth Social och lyssna på hur han uttrycker sig helt obegriplig för att inse det.

Jämför t ex med en intervju från 2014 https://www.c-span.org/video/?323309-1/conversation-donald-trump
Klart det är märkbart.

Eftersom Trump haft Bidens kognition som primärfokus vore det intressant att se hans reaktioner.
Det biter givetvis värre om fyra experter uppmärksammar denna kognitiva försämring.
Citera
2024-08-08, 09:27
Medlem
Ouelets avatar
Begriper faktiskt inte varför Trump har slutat göra rallys? Nån som har en teori kring det?
Citera
2024-08-08, 09:33
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Begriper faktiskt inte varför Trump har slutat göra rallys? Nån som har en teori kring det?
Slut på pengar.
Donald har inte råd att hyra arenor längre. Och reser bara till rallies ifall någon annan kampanj står för notan

Ja, det är genuint varför
Citera
2024-08-08, 09:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är något som gått sönder helt klart.
Förut var det långt mellan dessa och som de säger lite längre resonemang, då ibland det kunde vara i hela fem meningar i rad.
Idag är det sällan det kommer över två, och sen ett svårt sluddrande och hoppa till konstigheter och slänger ut invektiv eller superlativ utan en saklig grund före.

Kan inte säga datumet när detta blev pinsamt uppenbart, men det är typ för ett år sedan man såg en stor stegring av dessa saker.

Vi får hoppas de håller stenhårt i sin sektledare, för något säger mig när trycket ökar så kommer vi få se mer oneliners och än mer sluddrande.
Trump pratar mer från ryggmärgen, instinktivt och primitivt begränsat.
Kan ju låta imponerande med repetitiva slag/kampord.
Sen liksom förlänger han tal med intetsägande nonsens. Bukfyllnad.

Nu när Biden försvann tycks loket ha spårat ur.

Hans sedvanliga repertoar är begränsad, han kan inte fara ut mot Harris med samma begränsade mönster, hittills har ingenting haft effekt.
Trump och hans beundrare har gått all-in och det har snarare haft motsatt effekt.
Allt från förvanskningar till förolämpningar, ras och ren misogyni.

Ras: hudfärg, heritage, slavägare.
Meriter/yrke:, Dei hire, dei candidate.
Genus: Kvinna, barnlös, Hysteriskt kvinnoskratt, lågt iq. Givetvis även utseende.
Politik: Radikal vänsterextremist, antisemit och barnmördare.

Allt har haft motsatt effekt och Trump börjar diskutera Bidens återkomst.

Skulle som sagt tro att det svider när fyra experter lyfter fram en märkbar försämring i media, han är nämligen narcissist.
Jag tror likaså att det är detta som återspeglas mer intensivt nu i tal.

Trump är bortskämd, van att vara i fokus. Van att kunna manipulera, vinna mark.
Nu är en politiskt och juridiskt erfaren, färgad kvinna på frammarsch.
Uhh...
Kom tillbaka Biden!!!

https://www.gannett-cdn.com/authoring/authoring-images/2024/07/22/NCOD/74496984007-286989.jpg?width=390&format=pjpg&auto=webp&quality =70
Citera
2024-08-08, 09:36
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nu är det helt jämt i odds mellan Kamala och Trump enligt betfair. 2.04 på båda.

Jag är förvånad över att Trump-kampanjen är så ineffektiv. Vad pågår?

https://www.betfair.se/exchange/plus/sv/politik-betting-2378961
Kamala har gått om.

1.94 i odds mot Donalds 2.18

Usa verkar inte vilja se DenFete som president i november
Citera
2024-08-08, 10:30
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Kamala har gått om.

Härligt det verkar för en gångs skull som om det finns chans att tjäna en hacka.

Jag kan inte peka på något som hänt som skulle få oddsen att ändra sig på ett par veckor mer än några polls med varierande kvalitet. Det har skapat en slags hype bubbla utan grund. Denna bubbla kan endast hållas i liv så länge man kan hålla Kambala utanför kritiska frågor och debatt.

Samma hype bubbla som man försökte sig på med Joe Biden.

Jag ser med tillförsikt fram tills nästa debatt och alla osunda hype bubblors upplösning.
Citera
2024-08-08, 10:54
Avslutad
Citat:
Slut på pengar.
Donald har inte råd att hyra arenor längre. Och reser bara till rallies ifall någon annan kampanj står för notan

Intressant.

Har du någon länk på den informationen?

Är det 'genuint' din åsikt eller är det genuint Trumps avsikt?
Citera
2024-08-08, 11:21
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Kamala har gått om.

Ja. Jäklar vad fort det har gått.

Det är mindre än tre veckor sedan biden slängde in handduken. Och redan nu är kamala tydlig favorit.

Jag undrar fortfarande vad trump kampanjen gör och har för planer.

På twitter såg jag en republikan i NY som var upprörd att det inte visas någon reklam för trump (eller mot kamala) där. Hon menade att det var mycket reklam för trump vid den här tiden förra gången år 2020.
Citera
2024-08-08, 11:24
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Slut på pengar.

Mycket intressant. Har du mer info?
Citera
2024-08-08, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja. Jäklar vad fort det har gått.

Det är mindre än tre veckor sedan biden slängde in handduken. Och redan nu är kamala tydlig favorit.

Jag undrar fortfarande vad trump kampanjen gör och har för planer.

På twitter såg jag en republikan i NY som var upprörd att det inte visas någon reklam för trump (eller mot kamala) där. Hon menade att det var mycket reklam för trump vid den här tiden förra gången år 2020.

Förra gången tror jag pengarna tog slut några veckor innan valet, så det var tunt med reklam då.
Den här gången verkar det väl vara ännu sämre ställt.

En teori är ju att de la alla resurser på en kampanj just mot Biden. Att spela in nya filmer mot Harris och Walz kostar multum. För att inte tala om all annan merch som nu är osäljbar.
Citera
2024-08-08, 11:32
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Förra gången tror jag pengarna tog slut några veckor innan valet, så det var tunt med reklam då.
Den här gången verkar det väl vara ännu sämre ställt.

En teori är ju att de la alla resurser på en kampanj just mot Biden. Att spela in nya filmer mot Harris och Walz kostar multum. För att inte tala om all annan merch som nu är osäljbar.
hahaha. Intressant.

Så går det när man satsar sin budget mot någon. Om Trump hade fokuserat på reklam etc på sina egna budskap och politik så hade det inte gjort så mycket att Biden slängde in handduken.
Citera
2024-08-08, 11:36
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Kan du med underlag (du kan leta över hela internet) visa på när Kambala någonsin lyst klart under en debatt där hon krossat sin motståndare?

Sist det begav sig så blev hon levande begravd av Tulsi Gabbard
Harris har aldrig varit i nån het avgörande debatt så det går inte att svara på.
Om hon är så kass, varför backade Trump?
Självklart inser trump-kampanjen att han får enorma problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in