2024-08-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det är normalt att vänner blir ovänner, men för den skull ska det inte behöva bli en misshandel som slutar med mord, då är det nägot som inte står rätt till i deras hjärnor.

Om man dödar en person då är man inte riktigt frisk i huvudet. I regel har man någon form av en psykisk störning i huvudet.

Var skaffade de tejp och kniv om de inte tänkte döda henne, hur dumt låter inte det? Det går liksom inte ihop elller tycker du verkkigen att det gör det?

+1

Sedan har det säkert pågått en massa redan innan. Är hon en måltavla så har hon nog blivit det ganska tidigt och det är inte som att SIS personalen har någon egentlig koll. Mamman berättade till Aftonbladet att E hade bett henne att köpa nudlar även till tjejerna när hon kom med nudlar till E. Mamman säger att det var för att vara snäll, jag funderade på om det inte fanns något underliggande hot med i bilden. Låsta miljöer förstärker allt och E har dessutom ingenstans att ta vägen + så ”älskar de ju henne”. Fake friends 2.0.
Citera
2024-08-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aspect1738
så dom skulle inte kunna tejpa henne och hota henne med kniv utan att behöva döda henne? va fan spelar dedär för roll, hade ju kunnat vara ett hjälpmedel att få in henne i tejpen till exempel? ser du dom hugga henne i någon av videosen? nej men du ser dom slå henne och hota henne med den så hur skulle dehär inte kunna vara en misshandel om hon nu INTE dog.

Jag håller inte med om allt du skriver men jag tror också på att det var en misshandel som gick överstyr i och med att de hetsade varandra etc. Det förminskar inte vad de gjort eller grymheten men jag tror inte de planerade att Emilia skulle dö. De borde dock ha vetat bättre - den stora risken för att de skulle gå åt helvete borde en vanlig människa kunna inse.

Och om de är vanligt att vänner bråkar så det blir ovänner vilket leder till misshandel - säkert inget ovanligt i sis-miljön kan jag tänka mig…

Jag gissar att polisen har alla chat-loggar och hoppas det kan ge svar på detta i slutändan.
Citera
2024-08-08, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellster777
Jag håller inte med om allt du skriver men jag tror också på att det var en misshandel som gick överstyr i och med att de hetsade varandra etc. Det förminskar inte vad de gjort eller grymheten men jag tror inte de planerade att Emilia skulle dö. De borde dock ha vetat bättre - den stora risken för att de skulle gå åt helvete borde en vanlig människa kunna inse.

Och om de är vanligt att vänner bråkar så det blir ovänner vilket leder till misshandel - säkert inget ovanligt i sis-miljön kan jag tänka mig…

Jag gissar att polisen har alla chat-loggar och hoppas det kan ge svar på detta i slutändan.
jag kan inte få in i mitt huvud att dom skulle vilja döda henne sen också va så dumma att dom skickar videon till massa undertiden som detta pågår tex som till han som skicka dom till mig, han fick dom när allt detta pågick och han var inte med i gruppen så det verkar som att dom skicka ut den till ganska många fler, och då är det ännu konstigare om dom sen också skulle ha planerat att döda henne. De som om dom vill torska. det går inte in i mitt huvud, och ja som sagt på instagram bilderna så ser man M skriva att det inte var meningen att hon skulle dö och det här var också innan dom torskade.
Citera
2024-08-08, 00:11
Medlem
Citat:
så dom skulle inte kunna tejpa henne och hota henne med kniv utan att behöva döda henne? va fan spelar dedär för roll, hade ju kunnat vara ett hjälpmedel att få in henne i tejpen till exempel? ser du dom hugga henne i någon av videosen? nej men du ser dom slå henne och hota henne med den så hur skulle dehär inte kunna vara en misshandel om hon nu INTE dog.

De hade kunnat misshandla henne utan att behöva döda henne. Vidare så sade de att de var tvugna till att göra detta, vad betyder det om inte att döda henne eller? Man skaffar överhuvudtaget inte en kniv om man inte tänker att använda den.
Citera
2024-08-08, 00:12
Medlem
Och vill förtydliga att jag försvarar absolut inte någon av dom, jag tror bara det var en olyckshändelse att hon dog dom har ju fortfarande gjort fel, men tydligen behöver jag förklara mig för någon snubbe här tror jag e på något sätt relaterad till dessa
Citera
2024-08-08, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
De hade kunnat misshandla henne utan att behöva döda henne. Vidare så sade de att de var tvugna till att göra detta, vad betyder det om inte att döda henne eller? Man skaffar överhuvudtaget inte en kniv om man inte tänker att använda den.
ja men det är ju de jag säger, att jag tror det gick överstyr? är du lite trög? och ja dom va tvungna till att döda henne eller förnedra henne och i detta fallet tror jag det är förnedringen dom behöver göra, du behöver inte tycka samma sak som jag men jag kan lova dig att det är inte bara jag som tror det var en olyckshändelse. Och vad vet du om vad dom tänkte göra med kniven, nu drar du bara helt onödiga spekulationer. varför skulle dom inte kunna ha en kniv för att emilia ska göra som dom vill? att dom högg henne i benet istället för i magen eller halsen tycker du inte att det kanske är för att dom TROR det är lindrigt där, det är min gissning, dom högg henne i benet o trodde att det inte skulle vara så illa men dom råkade istället skära av en viktigt ådra eller något har jag för mig det var.
Senast redigerad av aspect1738 2024-08-08 kl. 00:19.
Citera
2024-08-08, 00:20
Medlem
Citat:
jag kan inte få in i mitt huvud att dom skulle vilja döda henne sen också va så dumma att dom skickar videon till massa undertiden som detta pågår tex som till han som skicka dom till mig, han fick dom när allt detta pågick och han var inte med i gruppen så det verkar som att dom skicka ut den till ganska många fler, och då är det ännu konstigare om dom sen också skulle ha planerat att döda henne. De som om dom vill torska. det går inte in i mitt huvud, och ja som sagt på instagram bilderna så ser man M skriva att det inte var meningen att hon skulle dö och det här var också innan dom torskade.
Varför ringde han inte efter hjälp? Om han fick video under tiden det pågick? Emilia kunde levt idag om någon hade haft ryggrad nog att ringa efter hjälp .
Citera
2024-08-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Varför ringde han inte efter hjälp? Om han fick video under tiden det pågick? Emilia kunde levt idag om någon hade haft ryggrad nog att ringa efter hjälp .
det är g akon 06 vi pratar om här... han som sa free M free R. finns mer om han tidigare i tråden.
Citera
2024-08-08, 00:21
Medlem
Citat:
ja men det är ju de jag säger, att jag tror det gick överstyr? är du lite trög? och ja dom va tvungna till att döda henne eller förnedra henne och i detta fallet tror jag det är förnedringen dom behöver göra, du behöver inte tycka samma sak som jag men jag kan lova dig att det är inte bara jag som tror det var en olyckshändelse. Och vad vet du om vad dom tänkte göra med kniven, nu drar du bara helt onödiga spekulationer. varför skulle dom inte kunna ha en kniv för att emilia ska göra som dom vill?

Jag är inte trög. Skriver bara vad jag tycker och tänker om den så kallade misshandeln som blev till mord svårare än så är det inte. Var och en har liksom sin ståndpunkt i detta fallet.
Citera
2024-08-08, 00:23
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Nu har även jag sett de "nya" videorna.
Jag skrev vid nått tilfälle att jag trodde Mel@k satt på BO medans Rafael*a stod brevid och hejade på, men så är det uppenbart inte. Utan det är Rafael*a som sitter på BO och Mel@k som står brevid.

Uppenbart att båda är med på det dem gjort lika mycket, ingen är mer eller mindre drivande än den andra. om än att Rafael*a verkar ha en "vänligare" ton mot BO än vad Mel@k har, det verkar dock inte hindra henne från att hota och använda våld i nästa vända.

Att motivet skulle vara att BO kallat personer i gänget för hora har vi jue bevis för här med(inte bevis för att hon faktiskt sagt det, men bevis för att det är motivet)
Då Rafael*a verkar säga "Du går och kallar mina fucking vänner hora, och du kallat mig hora bakom min fucking rygg"
Så är nog både Rafael*a och en till (Inte Mel@k troligtvis) som BO skulle kallat för hora.

Hörde även någon av dem säga att det inte är första gången dem hugger BO med kniv, dock osäker på om det var Rafael*a eller Mel@k.

Att man hämnas på detta sätt för en sån banal sak säger jue allt om att vi måste tömma detta landet på sinnessvaga invandrare.
Det var M som sa det om hora, inte R.
Citera
2024-08-08, 00:23
Medlem
Citat:
tycker du de är mer sannolikt att dom blev "skickad" av någon för att döda E bara för att hon kallat någon hora när dom va vän med henne någon dag innan eller att det var en olyckshändelse och det inte finns mer på film av den anledningen?

Så de råkade sluta filma just när den där "olyckshändelsen" skedde?
Eller skickades inte filmen då E dör av den anledningen att den visar när monstren avrättar henne?

Och istället för att ringa efter hjälp när "olyckan" hänt så hugger de henne ännu fler ggr?

Din logiska förmåga haltar rejält.
Citera
2024-08-08, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Så de råkade sluta filma just när den där "olyckshändelsen" skedde?
Eller skickades inte filmen då E dör av den anledningen att den visar när monstren avrättar henne?

Och istället för att ringa efter hjälp när "olyckan" hänt så hugger de henne ännu fler ggr?

Din logiska förmåga haltar rejält.
såklart dom inte ringer polisen, dom tänkte ju dom skulle komma undan med mordet fast dom inte tänkte döda henne först, finns på screenshots?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in