2024-08-07, 23:22
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Det tror jag också. Efter 1a sa folk att det inte finns fler, samma efter 2a. Nu vet vi att det finns minst 4. Och varför skulle de filmat detta men inte själva mordet känns osannolikt, speciellt om det var på uppdrag av ngn, vilket verkar sannolikt.

Sen tror jag tyvärr att de båda mördarna kan ha blivit hetsade, inte bara av varandra utan även av vissa i den där gruppen. Och så otroligt sjukt om de delade klippen medan de höll på. Mordet är förfärligt som det är, och att andra visste om det i en chatt och inte gör något för att stoppa det är ofattbart, iaf för mig.

Har samma åsikt i allt du skrev.

Det är så sjukt, och de borde alla dömas för det med.
Citera
2024-08-07, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag förstår inte att man som 13-åring och 15-åring kan mörda en 14-åring. Rent fruktansvärt ju. Påminner om Tove.
Ja det är ofattbart
och visst liknar det Tovefallet där
2 iskalla tjejer som uppför sig som gangster i häktet
med total tysnad och de bryter inte ens ihop
Klarar galant att bära och gömma ett lik deras gamla kompis
Och mördar för någon liten skitsak eller avundsjuka
Jag tror fortfarande att Maja också var skyldig och jag hoppas att sanningen kommer fram en dag
Citera
2024-08-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Som sagt...en rutten uppväxt är ingen ursäkt. Däremot är de sadistiskt lagda, och njuter av att avreagera sig på en annan människa. De är inte monster, utan helt enkelt personer med en psykopatisk personlighet.

Och det går inte att behandla...bättre att lyfta på stenen o kasta ner dem dit de kom ifrån...

Måste tyvärr instämma i din analys. Jag vet ärligt talat inte hur någon som helst vård ska kunna hjälpa de här förövarna. Sällan man riktigt känner så. Sån tortyr, förnedring och empatilöshet är inget man trollar bort så där.

Jag vill inte ens veta hur mycket pengar som kommer att satsas på dessa förövare. Fy säger jag bara!
Citera
2024-08-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Att det var en olyckshändelse är så osannolikt att det finns inte. En förnedringsmisshandel som går över styr och slutar med att offret dör kan per definition inte vara en olyckshändelse.
Jag håller med
Inte en chans till olyckshändelse och polisen/domstol kan inte missa att det är en förnedringsgrej.
Jag orkade bara se någon sekund på filmen
Citera
2024-08-07, 23:30
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aspect1738
tyvärr är det normalt att vänner blir ovänner och det slutar i misshandel, och jag håller mig fortfarande till att det är en misshandel som gått för långt med tanke på dedär samtalet jag hade med han som skicka alla videos till mig. Detta med "Emilia vi älskar dig men måste göra det" tycker jag också tyder på att dom inte tänkte döda henne, för jag tycker det är ganska tydligt att i videosen dom vill bara förnedra henne så mycket som det går. Och sen att dom högg henne i benet är en annan sak, dom gick helt för långt för det ska vara en misshandel och det är där jag tror det spåra ur.

Var är det normalt??
Bland ghetto-trashet på TT där de flesta inte ens är myndiga menar du?

Hur tyder du denna meningen till att de inte tänkte döda henne?
Emilia vi älskar dig men måste göra det"

De ville förnedra henne 100%, lika mycket som de bestämt att de skulle avrätta henne.
Citera
2024-08-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Måste tyvärr instämma i din analys. Jag vet ärligt talat inte hur någon som helst vård ska kunna hjälpa de här förövarna. Sällan man riktigt känner så. Sån tortyr, förnedring och empatilöshet är inget man trollar bort så där.

Jag vill inte ens veta hur mycket pengar som kommer att satsas på dessa förövare. Fy säger jag bara!
De får säkert skyddade identiteter sen med. Och deras anhöriga.
Citera
2024-08-07, 23:45
Medlem
Citat:
tyvärr är det normalt att vänner blir ovänner och det slutar i misshandel, och jag håller mig fortfarande till att det är en misshandel som gått för långt med tanke på dedär samtalet jag hade med han som skicka alla videos till mig. Detta med "Emilia vi älskar dig men måste göra det" tycker jag också tyder på att dom inte tänkte döda henne, för jag tycker det är ganska tydligt att i videosen dom vill bara förnedra henne så mycket som det går. Och sen att dom högg henne i benet är en annan sak, dom gick helt för långt för det ska vara en misshandel och det är där jag tror det spåra ur.

Fast säga "Emilia vi älskar dig men måste göra det" till någon man dagen innan var vän med, men sen (av ngn anledning) blivit ovän med och därför lurar vederbörande till en avlägsen plats för att misshandla, tortera och kränka låter väldigt orimligt. Låter mer som en beställning. Speciellt som klippen läggs upp under tiden de håller på och inte efteråt.
Sen tror jag inte de någonsin var riktiga vänner (såna monster kan inte ha riktiga vänner), även om godtrogna E kan ha trott det.

Sen undrar jag om inte du är en av de där i chattgruppen eller i ngn av dessas absoluta närhet, som nu skickats ut för att vilseleda folk att tro att psykopathororna, "endast" ville misshandla henne.
Citera
2024-08-07, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Det var en avrättning
Håller med och det är förjäkligt att de inte kan få livstids fängelse
Citera
2024-08-07, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Var är det normalt??
Bland ghetto-trashet på TT där de flesta inte ens är myndiga menar du?

Hur tyder du denna meningen till att de inte tänkte döda henne?
Emilia vi älskar dig men måste göra det"

De ville förnedra henne 100%, lika mycket som de bestämt att de skulle avrätta henne.
normalt o normalt kanske lite dumt sagt av mig men det händer och det händer mycket, vänner blir till fiender. Men jag tror det handlar om heder, emilia har bränt och dom ska visa att man inte leker med dom och därför vill dom förnedra henne så mycket som det går och sen gick det för långt. Innan dom ens torska så kom det ut att "planen inte va o klippa henne" och så som han som skicka videosen till mig har förklarat allting ganska detaljerat som gör att JAG tror det var en olyckshändelse. satt och snacka med han ett bra tag om det här för han hade mycket o säga.
Senast redigerad av aspect1738 2024-08-07 kl. 23:53.
Citera
2024-08-07, 23:53
Medlem
Citat:

Det är normalt att vänner blir ovänner, men för den skull ska det inte behöva bli en misshandel som slutar med mord, då är det nägot som inte står rätt till i deras hjärnor.

Om man dödar en person då är man inte riktigt frisk i huvudet. I regel har man någon form av en psykisk störning i huvudet.

Var skaffade de tejp och kniv om de inte tänkte döda henne, hur dumt låter inte det? Det går liksom inte ihop elller tycker du verkkigen att det gör det?
Citera
2024-08-07, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det är normalt att vänner blir ovänner, men för den skull ska det inte behöva bli en misshandel som slutar med mord, då är det nägot som inte står rätt till i deras hjärnor.

Om man dödar en person då är man inte riktigt frisk i huvudet. I regel har man någon form av en psykisk störning i huvudet.

Var skaffade de tejp och kniv om de inte tänkte döda henne, hur dumt låter inte det? Det går liksom inte ihop elller tycker du verkkigen att det gör det?
så dom skulle inte kunna tejpa henne och hota henne med kniv utan att behöva döda henne? va fan spelar dedär för roll, hade ju kunnat vara ett hjälpmedel att få in henne i tejpen till exempel? ser du dom hugga henne i någon av videosen? nej men du ser dom slå henne och hota henne med den så hur skulle dehär inte kunna vara en misshandel om hon nu INTE dog.
Senast redigerad av aspect1738 2024-08-07 kl. 23:58.
Citera
2024-08-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Låter mer som en beställning. Speciellt som klippen läggs upp under tiden de håller på och inte efteråt.

Ja, det tyder mycket på att det är ett beställningsmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in