2024-08-07, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Nej och med tanke på alla reducerade vårdplatser inom psykiatrin så skulle hon ändå inte få ett speciellt långt vårdtillfälle…

Precis! O med tanke på hur störda/sjuka ungar jag har haft på SIS som psykvården vägrat ta över så blir R nog kvar på SIS.

Eventuellt har psykvården tagit emot ett dygn eller två om en ungdom upprepade gånger sagt att den ska ta livet av sig eller gått in i en uppenbar psykos. Men då är det snabb medicinering/stabilisering o sen tillbaka så fort som möjligt!
Senast redigerad av 1891-019 2024-08-07 kl. 22:44.
Citera
2024-08-07, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Samma här.
Jo jag minns att du skrivit det med inget blodvite.

Jag tror det finns fler, tyvärr.

Ja det spårade ju ut där ett tag med några som inte verkade riktigt ha åldern inne för att ens ha konto här.

Det tror jag också. Efter 1a sa folk att det inte finns fler, samma efter 2a. Nu vet vi att det finns minst 4. Och varför skulle de filmat detta men inte själva mordet känns osannolikt, speciellt om det var på uppdrag av ngn, vilket verkar sannolikt.

Sen tror jag tyvärr att de båda mördarna kan ha blivit hetsade, inte bara av varandra utan även av vissa i den där gruppen. Och så otroligt sjukt om de delade klippen medan de höll på. Mordet är förfärligt som det är, och att andra visste om det i en chatt och inte gör något för att stoppa det är ofattbart, iaf för mig.
Citera
2024-08-07, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srebrenica
Rimlig vedergällning på att kalla någon hora. Men så fungerar det idag bland störda ungdomar som inte får uppfostran. Det gäller gängkriminella och psykiskt störda ungdomar, de har inte fått uppfostran. Man får alltid tanken att det vore gött om de fick gå en kamp mot någon riktig tuffing utan vapen. Bli helt jävla mosade ett antal ggr. Då skulle de veta sin plats till slut. Men kan man leka fritt utan egentliga konsekvenser så kan man fortsätta vara mysigt störd

Väl skrivet.
Citera
2024-08-07, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acta-Non-Verba7
Var någonstans fanns detta familjehemmet?

Förlåt, jag lämnade tråden samt hade fel. Inte samma tjej som jag trodde!
Sorry för felande info.
Citera
2024-08-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Det tror jag också. Efter 1a sa folk att det inte finns fler, samma efter 2a. Nu vet vi att det finns minst 4. Och varför skulle de filmat detta men inte själva mordet känns osannolikt, speciellt om det var på uppdrag av ngn, vilket verkar sannolikt.

Sen tror jag tyvärr att de båda mördarna kan ha blivit hetsade, inte bara av varandra utan även av vissa i den där gruppen. Och så otroligt sjukt om de delade klippen medan de höll på. Mordet är förfärligt som det är, och att andra visste om det i en chatt och inte gör något för att stoppa det är ofattbart, iaf för mig.
tycker du de är mer sannolikt att dom blev "skickad" av någon för att döda E bara för att hon kallat någon hora när dom va vän med henne någon dag innan eller att det var en olyckshändelse och det inte finns mer på film av den anledningen?
Citera
2024-08-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aspect1738
tycker du de är mer sannolikt att dom blev "skickad" av någon för att döda E bara för att hon kallat någon hora när dom va vän med henne någon dag innan eller att det var en olyckshändelse och det inte finns mer på film av den anledningen?

Tror inte det var någon olyckshändelse nej.

Enligt ditt resonemang borde de, om de var hennes vänner, inte ens ha befunnit sig i den där "situationen".

Och kniven i låret var det också en olyckshändelse eller?
Citera
2024-08-07, 22:58
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Synd att samhället anammar en "human o etisk" linje...hoppas på en universell rättvisa gällande dessa förövare...att skylla livsval på en rutten uppväxt är alldeles för enkelt.
Ena är dock 13. Den andra 15, visst, men de verkar båda utsatts för mycket grova saker under sina unga liv. Det kan ha gjort dem till monster, kanske så och de är förvisso förövare och utan tvekan grymma sådana. Men de är också båda offer vilket man kan läsa sig till. Jag tycker det E utsatts för är vidrigt, liksom alla tortyr- och förnedringshandlingar och mord mot unga av unga som skett. Ta mordet på nästan samma ort som E bodde på nu, där två killar hade ihjäl en tredje allt medan en flicka filmade i vintras. Men där hade killarna inte av vad som framkom ens genomlidit hälften av det de här förövarna gjort. De möttes heller inte ens nära samma hat.
Citera
2024-08-07, 23:11
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Ena är dock 13. Den andra 15, visst, men de verkar båda utsatts för mycket grova saker under sina unga liv. Det kan ha gjort dem till monster, kanske så och de är förvisso förövare och utan tvekan grymma sådana. Men de är också båda offer vilket man kan läsa sig till. Jag tycker det E utsatts för är vidrigt, liksom alla tortyr- och förnedringshandlingar och mord mot unga av unga som skett. Ta mordet på nästan samma ort som E bodde på nu, där två killar hade ihjäl en tredje allt medan en flicka filmade i vintras. Men där hade killarna inte av vad som framkom ens genomlidit hälften av det de här förövarna gjort. De möttes heller inte ens nära samma hat.

Som sagt...en rutten uppväxt är ingen ursäkt. Däremot är de sadistiskt lagda, och njuter av att avreagera sig på en annan människa. De är inte monster, utan helt enkelt personer med en psykopatisk personlighet.

Och det går inte att behandla...bättre att lyfta på stenen o kasta ner dem dit de kom ifrån...
Citera
2024-08-07, 23:13
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aspect1738
Att det var en olyckshändelse är så osannolikt att det finns inte. En förnedringsmisshandel som går över styr och slutar med att offret dör kan per definition inte vara en olyckshändelse.
Citera
2024-08-07, 23:17
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Att det var en olyckshändelse är så osannolikt att det finns inte. En förnedringsmisshandel som går över styr och slutar med att offret dör kan per definition inte vara en olyckshändelse.

Det var en avrättning
Citera
2024-08-07, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Tror inte det var någon olyckshändelse nej.

Enligt ditt resonemang borde de, om de var hennes vänner, inte ens ha befunnit sig i den där "situationen".

Och kniven i låret var det också en olyckshändelse eller?
tyvärr är det normalt att vänner blir ovänner och det slutar i misshandel, och jag håller mig fortfarande till att det är en misshandel som gått för långt med tanke på dedär samtalet jag hade med han som skicka alla videos till mig. Detta med "Emilia vi älskar dig men måste göra det" tycker jag också tyder på att dom inte tänkte döda henne, för jag tycker det är ganska tydligt att i videosen dom vill bara förnedra henne så mycket som det går. Och sen att dom högg henne i benet är en annan sak, dom gick helt för långt för det ska vara en misshandel och det är där jag tror det spåra ur.
Citera
2024-08-07, 23:20
Medlem
Nu har även jag sett de "nya" videorna.
Jag skrev vid nått tilfälle att jag trodde Mel@k satt på BO medans Rafael*a stod brevid och hejade på, men så är det uppenbart inte. Utan det är Rafael*a som sitter på BO och Mel@k som står brevid.

Uppenbart att båda är med på det dem gjort lika mycket, ingen är mer eller mindre drivande än den andra. om än att Rafael*a verkar ha en "vänligare" ton mot BO än vad Mel@k har, det verkar dock inte hindra henne från att hota och använda våld i nästa vända.

Att motivet skulle vara att BO kallat personer i gänget för hora har vi jue bevis för här med(inte bevis för att hon faktiskt sagt det, men bevis för att det är motivet)
Då Rafael*a verkar säga "Du går och kallar mina fucking vänner hora, och du kallat mig hora bakom min fucking rygg"
Så är nog både Rafael*a och en till (Inte Mel@k troligtvis) som BO skulle kallat för hora.

Hörde även någon av dem säga att det inte är första gången dem hugger BO med kniv, dock osäker på om det var Rafael*a eller Mel@k.

Att man hämnas på detta sätt för en sån banal sak säger jue allt om att vi måste tömma detta landet på sinnessvaga invandrare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in