2024-08-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Det kanske inte är så långt kvar tills ryska militärer vänder sig mot Kreml och hjälps åt med Ukraina att rensa ut nazisterna? Glöm inte att Prigozjin kom halvvägs till Moskva med sina trupper och fick frikort att passera obehindrat. Tro inte att Putin har sånt stöd som det ljugs om i rysk statsmedia.

Du har en vettig poäng i detta.
Citera
2024-08-07, 21:15
Medlem
JackBlacks avatar
Problemet är om Ryssland anser sig hotat. Då har de rätt att använda sig av kärnvapen.
Citera
2024-08-07, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Hobbystrategen 45lokar har uttalat sig, gott folk. Frågar de ofta vad du anser, Ukraina och Co?

Tvärtom är det bra. Vad ska ryssland göra? Starta krig mot hela Europa + USA?

Vad är syftet med ditt personangrepp?
Bara de som är får betalt för sina åsikter har rätt att yttra dem?
Det här forumet är till för diskussion. Om du inte gillar att diskutera så förstår jag inte varför du är här.
Vill du bara prata med folk som lider av samma åsikt som du själv?

Ja, det vet ju alla att det inte går att starta världskrig så det är nog lugnt att fortsätta pressa...
Citera
2024-08-07, 21:17
Medlem
Svårt att tänka mig att Ukrainas soldater kommer kunna behärska sig med tanke på att:

1. Vad de fått se Ryssarna utsätta Ukrainas civila för.
2. Att de som begett sin in över ryska gränsen med stor sannolikhet vet om att de kommer dö i Ryssland.
Citera
2024-08-07, 21:21
Medlem
Jordgubbes avatar
Jag ser inga resonemang om varför, mer än nedanstående. Om ryssarna använt tungt artilleri och försökt smula sönder Ukraina (en rätt märklig strategi för ett område man vill ta över) kanske detta blir en ny rationell väg, och för att störa ryssars infrastruktur. Varifrån kommer ryktena om att det är ryssarna som vänder sig, ser inga spår av det. Alla diskussioner om att Ukrainarna skulle börja vandra mot Moskva låter som fria fantasier, vad skulle ens planen vara (då vore undercover-operationer mer rationellt).
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det är fråga om taktik. Istället för att göra en attack över minfält och mot befästningar så går man in i Ryssland ...
Citera
2024-08-07, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det här är fantastiska nyheter!

"Undantagstillstånd är utlyst i regionen Kursk där striderna pågår.

Den ukrainska armén uppges ha gått in i flera ryska byar.

Rysslands militära ledning är i krismöte.

Vita huset uppger att striderna i Kursk är mellan ryska och ukrainska trupper.

”Ju mer press vi sätter på Ryssland – desto närmare fred kommer vi”, skriver Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj på X"

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/uppgifter-ukraina-starker-sina-positioner-inne-i-ryssland/

Moskva nästa?

Flyr ryssarna hals över huvud? Det ligger ett kärnkraftverk i området som det vore kalas om Ukraina kunde besätta.
Citera
2024-08-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Problemet är om Ryssland anser sig hotat. Då har de rätt att använda sig av kärnvapen.

Finns väl en risk men tror dom drar på det så länge dom kan.. området blir väl obeboeligt efteråt…
Citera
2024-08-07, 21:26
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vad är syftet med ditt personangrepp?
Bara de som är får betalt för sina åsikter har rätt att yttra dem?
Det här forumet är till för diskussion. Om du inte gillar att diskutera så förstår jag inte varför du är här.
Vill du bara prata med folk som lider av samma åsikt som du själv?

Ja, det vet ju alla att det inte går att starta världskrig så det är nog lugnt att fortsätta pressa...

Nä, du har rätt. Jag ber om ursäkt. Blev bara så full i skratt. Men ja, folk skiter väl i mina åsikter också. Vi är endast myror under de styrande herrarnas förstoringsglas.
Citera
2024-08-07, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Ja vi borde ge Ukraina kärnvapen så att de också har rätt att använda kärnvapen om dd känner sig hotade av ockuperade styrkor på sin mark.

Ja får Ukraina några kärnvapen på sig så får Ryssland några på Moskva.
Det är bara att välja fortsätta bomba Ukraina med kärnvapen men få tillbaka kärnvapen på sina egna storstäder.
Eller inte bomba och inte bli bombade med kärnvapen.
Rättvist.
Citera
2024-08-07, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Finns väl en risk men tror dom drar på det så länge dom kan.. området blir väl obeboeligt efteråt…

Putin får nog inga andra med sig på det självmordet, det behövs väl 3 personer för att atombomba?
Citera
2024-08-07, 21:28
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Alla diskussioner om att Ukrainarna skulle börja vandra mot Moskva låter som fria fantasier, vad skulle ens planen vara (då vore undercover-operationer mer rationellt).
Ja det låter faktiskt som rent önsketänkande i mina öron också.

Jag tycker mig däremot se en del gemensamt med slaget (eller undret om man så vill) vid Tannenberg, där den ryska anfallskraften bröts 1914.
Citera
2024-08-07, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Man kommer troligen flytta ryska förband i Ryssland.
Det kommer inte påverka förbanden inne i Ukraina.

Det är synd om alla soldater som dör i onödan
Nu har inte Ryssland mängder med soldater i Ryssland att förflytta dom verkar skicka det mesta till köttkvarnen i Ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in