2024-08-07, 21:33
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Svårt att tänka mig att Ukrainas soldater kommer kunna behärska sig med tanke på att:

1. Vad de fått se Ryssarna utsätta Ukrainas civila för.
2. Att de som begett sin in över ryska gränsen med stor sannolikhet vet om att de kommer dö i Ryssland.
Men ryssarna är fortfarande kvar på Ukrainas territorium samtidigt? De kanske funderar på att byta land med varandra?
Citera
2024-08-07, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Så… Ukraina genomför alltså en fullskalig attack, en invasion, av rysk mark? Med västerländska vapen och fordon? Hur skiljer sig detta från vad ryssarna gjorde för två år sedan? Russofober behöver inte svara.

Hur definierar du "russofobi"? Är man "russofob" om man INTE vill bli föremål för den psykotiske dvärgen i kremls invasion, ockupation, annektering och imperialistiska anfallskrig?
Citera
2024-08-07, 21:38
Medlem
Citat:
Det är iofs positivt. Ju snabbare den ukrainska militären destrueras desto fortare tvingas freden fram. Och fred vill vi alla ha, åtminstone vi som har ett uns anständighet i kroppen.

Om fred i Ukraina önskades vore detsamma mycket enkelt att uppnå. Det är bara för den psykotiske dvärgen i kreml att kalla hem sina mordiska horder till skithålet "mother russia" och erlägga adekvat skadestånd för all död, förstörelse och lidande hens imperialistiska anfallskrig har förorsakat.
Citera
2024-08-07, 21:38
Avslutad
Citat:
Se, det är är det jag inte riktigt förstår, hur en motinvansion kan försvaras av att motståndaren invaderade oss först. I min värld sker ett försvarskrig genom att man försvarar sig, inte att man rullar in i fiendens städer som hämnd. Det påminner mer om (som någon skrev ovan) tillbakakaka. Och det är väl okej men det är inte självförsvar. Och det var för självförsvar som Väst skickade en massa vapen och utrustning till Ukraina, inte för att Ukraina ska gå på erövringståg i andra länder.
Gränsen är bara en linje på ett papper och betyder absolut inget. Det är den mark som du kan försvara som betyder något och om inte ryssarna kan hålla det där strecket på kartan är det nu ett nytt streck.
Citera
2024-08-07, 21:40
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Så… Ukraina genomför alltså en fullskalig attack, en invasion, av rysk mark? Med västerländska vapen och fordon? Hur skiljer sig detta från vad ryssarna gjorde för två år sedan? Russofober behöver inte svara.
Skillnaden är att Ukraina har 100% rätt enligt folkrätten att angripa sin angripare.
Citera
2024-08-07, 21:41
Medlem
Detta folkliga uppror från invånarna i Kursk visar hur trötta de är på Fascistregimen i Kreml. Det är dags att hålla en folkomröstning så att Folkrepubliken Kursk äntligen kan lämna Ryska federationen.
Citera
2024-08-07, 21:42
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmuck2000
Gränsen är bara en linje på ett papper och betyder absolut inget. Det är den mark som du kan försvara som betyder något och om inte ryssarna kan hålla det där strecket på kartan är det nu ett nytt streck.
Gäller samma premisser för Ukraina? För mig veterligen är Ukraina mindre idag än 2022.
Citera
2024-08-07, 21:45
Avslutad
Citat:
Gäller samma premisser för Ukraina? För mig veterligen är Ukraina mindre idag än 2022.
Det gäller alla länder alltid. Man har exakt dom gränser man kan försvara.
Citera
2024-08-07, 21:47
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Schmuck syftar nog på praktiska förhållanden att ta och hålla olika sorters terräng. Att de utförmarkoperationer innanför den ryska gränsen såg Putin själv till att de folkrättsligt fick rätt till när han började sin tre veckorsoperation för att "få bort de ukrainska nazisterna" 2022.
Citera
2024-08-07, 21:49
Medlem
Thelonegunmans avatar
Ukraina verkar ha slaktat en ny rysk propagandagris "krigskorrespondent" i Kurskräden.

https://x.com/RWApodcast/status/1821250769745854832

"Legendary Russian war reporter Evgeny Poddubny has been killed in the line of duty in Kursk oblast. A Ukrainian FPV drone hit his car."
Citera
2024-08-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ukraina verkar ha slaktat en ny rysk propagandagris "krigskorrespondent" i Kurskräden.

https://x.com/RWApodcast/status/1821250769745854832

"Legendary Russian war reporter Evgeny Poddubny has been killed in the line of duty in Kursk oblast. A Ukrainian FPV drone hit his car."
Ja. Det verkar finnas underrättelser om att de stängt en del gaskranar för ryssarna.

Nu blir inkomsterna från gasen mindre för Putin,
Citera
2024-08-07, 21:53
Bannlyst
Citat:

Ukraina får helt lagligt behålla hela Kursk och allt övrigt som de kan plocka av ryssarna. Den som anfaller och förlorar får stå sitt kast enligt krigets lagar. Bittert för Putin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in