2024-08-07, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Jag läste i ett kommentarsfält på TT där en av de andra flickorna försvarade R med att hon blivit tvingad att göra "det" och en annan tjej svarade "ja men hon var ändå den som gjorde det". Har någon annan sett det? Det verkar vara konsensus i kommentarsfälten bland de bekanta tjejerna och killarna att det är MGM1 som sitter på E i filmerna?

Jag har inte TT så har begränsad tillgång till kommentarer. Du kanske kan ta skärmdumpar och dela dessa i tråden?

Ang vem som gör vad så verkar det finnas faktorer som talar för att det är R som sitter på E:
- enligt några pratar R skånska. Den som håller i kniven & filmar och pratar i 40s-videon tycker iaf jag inte låter så särskilt skånsk (det finns förstås olika grader av dialekten) och då skulle isf M vara den som filmar.

- vissa menar att utifrån att M är äldre och mer dominant har hon "tvingat" R till det hon gjorde. Motivet skulle kunna vara att det är M som blivit kallad hora, vilket vissa tror.

Och så finns det det som talar för att M är den som sitter på E:
- vissa menar att kroppsstorleken på personen som sitter på E bättre stämmer överens med storleken på M.

- I 40s-videon ser man 4s från slutet profilen på den som sitter och den har inte glasögon. R har väl glasögon (iaf på den enda bild jag sett av henne) och såvida hon inte skaffat linser eller tog av sig glasögonen innan så borde det vara M som sitter på.

- Utseendemässigt (ansiktsdrag) stämmer profilen bättre in på M. Men jag har bara sett henne i TT-videon med E.

En del tror att de turats om.

Jag vet inte riktigt vad det spelar för roll vem som sitter på BO. De har antagligen turats om. Och bara för att man inte sitter på BO så kan man ju fortfarande orsaka skada medan den andre sitter på BO.
Citera
2024-08-07, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.dosering
Tyvärr betalartikel. (är dock jäkligt nyfiken så kanske betalar) 😏
Tips:
https://www.etc.se/feature/dokument-de-misstaenks-foer-mordet-paa-emilia-14

Någon som har läst?

Det kom fram en del intressant i den
Senast redigerad av SthlmHolmes 2024-08-07 kl. 01:01.
Citera
2024-08-07, 01:48
Medlem
31337Tiggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Inte så säkert att de är Ångestfyllda
Se Tove fallet när de två Maja och Johanna som satt tysta en längre tid och om jag inte minns fel så var det Johanna den äldre som började prata sen om det var hela sanningen vet vi egentligen inte
Men ånger hade ingen av dem

Eneste de angrer er at de ble tatt, noe mer empati tror jeg de ikke har. Ikke for andre enn seg selv
Citera
2024-08-07, 01:51
Medlem
Citat:
Vad heter mamman på insta?
Har hon öppen insta?

Ja det får vi hoppas att alla respekterar mammans önskan och skickar blommor istället
Hoppas också mamman vet vilka som var Emilias riktiga vänner så ingen av de här mördartjejernas vänner smyger sig in i sällskapet
Jag skrev instagram först? Ja den är öppen, annars skulle jag inte dela den. Jag tror inte att de tar illa vid sig. Tittade på mosterns tiktok och kände mig lika berörd som vid Henrik i Alingsås, Mio i Haninge och pojkarna som tortyrmördades innan. Mohammed och Layth. Jag är för gammal för de att här barnmorden inte ska beröra mig kraftigt.

Skriver inte ut mosterns TikTok men det var fina videor att få en bild av Emilia genom.

När det gäller riktiga vänner så drabbar döden folk olika. Emilia var i en ålder och omgivning där människor ofta är mer sensationslysna och inte alltid så empatiska. Sedan kan en mer ytlig beknt sörja mer djupt än vad en skolkamrat gör osv. Precis som jag skrev innan. Vad finns det för skäl för en främmande medelålders, barnlös kvinna att bli så illa berörd som om det varit barn närmare i ens omgivning? Vi känner olika. Det viktigaste är att människor som inte känner familjen eller kände Emilia, avstår från att gå dit när mamman tydligt skrivit att endast de som kände henne är välkomna.
Citera
2024-08-07, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
https://www.instagram.com/sohailarezaee0?igsh=MTN0NDNrMjJsajZ2OA==
Vem av tjejerna är det här?
Citera
2024-08-07, 07:36
Medlem
Citat:
Se Tove fallet när de två Maja och Johanna som satt tysta en längre tid och om jag inte minns fel så var det Johanna den äldre som började prata sen om det var hela sanningen vet vi egentligen inte
Menar de andra som är inblandade.
Ånger och Ångest är inte samma sak.
Senast redigerad av Collectcall 2024-08-07 kl. 08:09.
Citera
2024-08-07, 09:49
Medlem
Citat:
Vem av tjejerna är det här?

även kallad "Soso" på TT - enligt uppgift här i tråden en av de tjejerna som var med i "gruppchatten" bestående av ca 8 personer (de 2 mgm inkluderat). Se tidigare inlägg från tex Magica de Hex
Citera
2024-08-07, 09:52
Medlem
Funderade på att R nu kvalar in på listan över Sveriges yngsta mördare. Försöker hitta någon sammanställning men hittar inte.
Citera
2024-08-07, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Kanonbra - tack!
Vem är det på videon som är 34 sekunder lång? Där det står Juicy på tröjan.
Det är inte Emilia väl?
Citera
2024-08-07, 10:52
Medlem
Citat:

Att vara ångestfylld är;
Citat
Ångest
Ångest är rädsla eller oro som ofta känns i kroppen. Ångest kan kännas mycket obehagligt och skrämmande, men är ofarligt. Däremot kan det påverka livet mycket om du har ångest ofta.

https://www.1177.se/Skane/sjukdomar--besvar/psykiska-sjukdomar-och-besvar/angest/angest--starka-kanslor-av-oro/

Att ha ånger är:
Citat
Ånger är i allmänhet en känsla av smärta eller missbelåtenhet med sig själv därför, att man vet, känner eller tycker sig ha gjort något orätt eller oriktigt, som man helst skulle vilja ha ogjort.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/%C3%85nger

Nej, Maja och Johanna ångrade sig inte när de hade tagit livet av Tove.
Citera
2024-08-07, 10:54
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jag har inte TT så har begränsad tillgång till kommentarer. Du kanske kan ta skärmdumpar och dela dessa i tråden?

Ang vem som gör vad så verkar det finnas faktorer som talar för att det är R som sitter på E:
- enligt några pratar R skånska. Den som håller i kniven & filmar och pratar i 40s-videon tycker iaf jag inte låter så särskilt skånsk (det finns förstås olika grader av dialekten) och då skulle isf M vara den som filmar.

- vissa menar att utifrån att M är äldre och mer dominant har hon "tvingat" R till det hon gjorde. Motivet skulle kunna vara att det är M som blivit kallad hora, vilket vissa tror.

Och så finns det det som talar för att M är den som sitter på E:
- vissa menar att kroppsstorleken på personen som sitter på E bättre stämmer överens med storleken på M.

- I 40s-videon ser man 4s från slutet profilen på den som sitter och den har inte glasögon. R har väl glasögon (iaf på den enda bild jag sett av henne) och såvida hon inte skaffat linser eller tog av sig glasögonen innan så borde det vara M som sitter på.

- Utseendemässigt (ansiktsdrag) stämmer profilen bättre in på M. Men jag har bara sett henne i TT-videon med E.

En del tror att de turats om.

Jag vet inte riktigt vad det spelar för roll vem som sitter på BO. De har antagligen turats om. Och bara för att man inte sitter på BO så kan man ju fortfarande orsaka skada medan den andre sitter på BO.
Poängen är att kidsen inte diskuterar vem som gör vad, det är bara så.

Jag har sett en till video, närmare filmad, ljusare. Kort, fick den på Snap, såg och sparade inte. Vedervärdig men mordet utförs inte vad jag kunde se, däremot skärs det mot halsen. Jag tror inte det är ett klipp från den andra men vad vet jag, redigerad i så fall då den var ljusare. Kanske spegelvänd om de tagit ett klipp? Där uppfattade jag det som en annan person filmar än i första och talade nära kameran, men jag vet absolut inte säkert.
Citera
2024-08-07, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LidaChastain
Vem är det på videon som är 34 sekunder lång? Där det står Juicy på tröjan.
Det är inte Emilia väl?
Jo när hon fyllde 13
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in