2024-08-06, 18:05
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Exakt vad är du nyfiken på? Vi vet vilka som är misstänkta för mordet och vi har grävt i deras förflutna.

Hur de resonerar och om de kan tillföra något nytt i den här historien. 🫣
Men det kanske mest handlar om förövarnas historia av att ha varit omhändertagna och tja, den historien vet vi ju.
Skiter nog i att betala!
Bra ibland att få sätta ord på sin ambivalens. Där sparade du in pengar till mig.
Citera
2024-08-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.dosering
Hur de resonerar och om de kan tillföra något nytt i den här historien. 🫣
Men det kanske mest handlar om förövarnas historia av att ha varit omhändertagna och tja, den historien vet vi ju.
Skiter nog i att betala!
Bra ibland att få sätta ord på sin ambivalens. Där sparade du in pengar till mig.

Troligare att den som skrivit artikeln har lärt sig av att läsa här, än att vi kommer lära oss något av att läsa artikeln.
Citera
2024-08-06, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
https://delafil.se/101808218ae3c16d/...063230_028.mp4

Jag kan inte komma fram till videon utan ladda ned McaFee. Stämmer det?
Citera
2024-08-06, 18:28
Medlem
i.doserings avatar
Något jag är besviken på so far är att inte få läsa om minst ett ytterligare gripande. Jag är i min bubbla övertygad om att det finns minst (!) en anstiftare. Har inte sett filmsnutten när mgm säger ”vi älskar dig men vi måste göra det här”.
Jag har kanske jättefel men är övertygad tills jag motbevisas, att dessa två mgm genomförde detta i någon form av att ha fått order, grupptryck och sen genomför de detta jävliga dåd för att nå högre rang i denna lilla patetiska gängpyramid. För att få respekt.
Är så frustrerad och önskar jag var en fluga på väggen i utredarnas rum.
Ge oss svar!
Citera
2024-08-06, 18:28
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Var har det blivit fastslaget att MGM2 blivit kallad för hora och att det är henne som det syftas till är "horan som satte igång hela händelseförloppet"?

Veterligen ingenstans, utan det är spekulationer och antaganden från osäkra källor.

MGM2 har säkerligen kallats hora, det har nog alla i mördar-chatten blivit.

Skillnaden är att den X som blev kallad hora är troligen den som alla i gänget ser upp till. Deras "chef".
Och det tror inte jag är MGM2.

M*y* var snabb på att slänga henne under bussen i alla sina TT's - vilket i en hierarki inte brukar ske (om inte personen i fråga själv vill ta över topp-positionen ) - vilket nedrogade, deprimerade M*y* högst troligen varken vill eller ens har kompetensen till att göra utifrån hennes svammel i inläggen som hon nu plockat bort.

Den lydiga hjälpredan MGM1 håller jag med dig om att hon är.

Hon ville visa hur loyal hon är till den som hon ser upp till, någon som fyller det hon inte fått från sina föräldrar - alltså inte MGM2 (som för mig bara är en henchmen, delaktig absolut - men inte hjärnan bakom planet av mordet).

Spekulativt, om MGM2 är "chefen" varför fanns det då behov av att rapportera in till sina undersåtar i och under mordet.
Utan det hade kunnat delas dagen därpå när allt var "över".

Det sägs i en av klippen :

[Vi älskar dig men vi måste göra detta]

Låter inte som något i en "chefsroll" hade behövt varken säga eller rättfärdiga.

.Mycket bra skrivet, nej jag tror som du , "chefen " dansar vidare på TT.
Citera
2024-08-06, 19:52
Medlem
Fibonaccitals avatar
Lite samlade bilder och filmer...

https://gofile.io/d/b1WmSO

https://imgur.com/a/landskrona-mordet-2024-JvPCCbf
Citera
2024-08-06, 20:35
Medlem
Hon soso har lagt upp i sin bio på insta,
Free A är denna A någon relevant i detta?
Känner där är något med henne, hon har även stängt av kommentarerna på sina tt .
Citera
2024-08-06, 20:38
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celibat
Känner där är något med henne, hon har även stängt av kommentarerna på sina tt .

Skulle kunna vara Free "All" - då hon kan inte direkt skriva us.
Och någon annan skrev tidigare :
Free R
Free M och
Free Soso..

Kanske...?
Citera
2024-08-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celibat

Vad heter hon där?
Citera
2024-08-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Vad heter hon där?
https://www.instagram.com/sohailarezaee0?igsh=MTN0NDNrMjJsajZ2OA==
Citera
2024-08-06, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Var kan man läsa mammans inlägg?
annuchka_kaldaras

På Instagram. Det är bättre att kansek skicka blommor till begravningen om man ha råd, än att gå på den- om människor känner att de vill visa sitt delatagande. Det är väldigt respektlöst om man inte hörsammar uppmaningen om att avstå från att gå på begravningen om man inte kände Emilia.
Citera
2024-08-06, 22:17
Medlem
En i tråden skrev för några dagar sen att den jobbat med ungdomar som dödat. Jag orkar inte leta bland tusen inlägg. Men om du läser det här så undrar jag.

Har dom mördarna som du träffat varit lika störda som tjejerna i det här fallet? Alltså är det vanligt att mördare beter sig så här eller är du lika chockad som vi andra?
Är det många som ångrar sig efter när dom väl gör sina straff? Tror du man kunnat se tecken hos dom här tjejerna på att dom var kapabla att mörda och att det skulle hända?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in