2024-08-06, 22:27
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.dosering
Något jag är besviken på so far är att inte få läsa om minst ett ytterligare gripande. Jag är i min bubbla övertygad om att det finns minst (!) en anstiftare. Har inte sett filmsnutten när mgm säger ”vi älskar dig men vi måste göra det här”.
Jag har kanske jättefel men är övertygad tills jag motbevisas, att dessa två mgm genomförde detta i någon form av att ha fått order, grupptryck och sen genomför de detta jävliga dåd för att nå högre rang i denna lilla patetiska gängpyramid. För att få respekt.
Är så frustrerad och önskar jag var en fluga på väggen i utredarnas rum.
Ge oss svar!

Es mamma har skrivit på sin insta att 6 stycken är ”lösa” för planering av mordet. Om man ska gå efter mammans ord och vad hon eventuellt kan veta så är de fler som är inblandade än vad alla trott.
Citera
2024-08-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Es mamma har skrivit på sin insta att 6 stycken är ”lösa” för planering av mordet. Om man ska gå efter mammans ord och vad hon eventuellt kan veta så är de fler som är inblandade än vad alla trott.

Frågan är hur mamman kan veta det. De som har planerat mordet lär ju knappast ha hört av sig till henne efteråt och absolut inte innan. Hur har mamman fått den informationen kan man undra? Eller gissar hon bara?
Citera
2024-08-06, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.dosering
Något jag är besviken på so far är att inte få läsa om minst ett ytterligare gripande. Jag är i min bubbla övertygad om att det finns minst (!) en anstiftare. Har inte sett filmsnutten när mgm säger ”vi älskar dig men vi måste göra det här”.
Jag har kanske jättefel men är övertygad tills jag motbevisas, att dessa två mgm genomförde detta i någon form av att ha fått order, grupptryck och sen genomför de detta jävliga dåd för att nå högre rang i denna lilla patetiska gängpyramid. För att få respekt.
Är så frustrerad och önskar jag var en fluga på väggen i utredarnas rum.
Ge oss svar!

Det är ju ba skitsnack att de skulle finnas en film där mgm säger "vi älskar dig men vi måste göra de här". Det är ju skitsnack som kommer ifrån horungar på TT som är vänner med mgm..

I filmen som spridits så låter inte mgm så "tvingad och motvillig" . Släpp skiten om att det skulle sitta nån anstiftare som styr och tvingat dom. Inse att de där är psykopatbrudar som inte går att rädda. Dom är sjuk i huvet. Störda.
Klart som fan deras kompisar som också sitter på SIS och backar dom, sprider lögner om att dom blivit tvingad att utföra mordet. Dom är ju lika störda och ser inte hur sjukt detta är.
Citera
2024-08-06, 22:54
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Frågan är hur mamman kan veta det. De som har planerat mordet lär ju knappast ha hört av sig till henne efteråt och absolut inte innan. Hur har mamman fått den informationen kan man undra? Eller gissar hon bara?

Ja det låter ju märkligt att hon kan veta det, kanske bara är hennes egna tankar. Återstår att se.
Citera
2024-08-06, 22:56
Medlem
31337Tiggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan

Det ligger ute en liste på de som skal ha hvert i felleschatten når Emili@ ble drept så antallet stemmer nok. En av hennes slektninger er her inne og deler info når hun klarer/orker
Citera
2024-08-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Jag uppskattar att man kan mötas här och diskutera olika frågeställningar, även de som man själv tycker olika kring. Jag försöker vara respektfull och saklig mot alla, hoppas du inte känt något annat från mig.

Jag känner ju inte Anna så jag vet inte om hon har/hade sådana brister att omhändertagandet var rätt beslut men av LVU-domarna så tycker jag det känns tunt. Anna verkar medgörlig och samarbetsvillig, varför kunde hon inte få stöd i hemmet istället? Och mer hjälp med att lämna sin exmake? Det måste väl ha varit bättre än att låta Emili@ flytta runt i 17 olika boenden? Bara en sådan uppväxt gör ju att Emili@ får men för livet, utöver de som hon redan eventuellt hade.

Ja, fokus borde ligga på förövarna. Av Mel@ks bakgrund så förstår jag verkligen att 1. hon var omhändertagen och 2. att hon inte verkar helt mentalt frisk. Alla de här trasiga individerna är ett bevis på att dagens system inte fungerar överhuvudtaget.

Jag har undrar samma. En månad på SIS kostar dessutom över 100.000, så om inte annat så för att spara resurser. Känns som att soc kört över Anna på Emilias bekostnad istället för att hjälpa henne.

Helt OT så känns det som att vissa av de här soc tanterna lever på att kontrollera andra och att Anna i det sammanhanget är väldigt kontrollerbar. Och är man väl inne i systemet så går det nog snabbt utför.
Senast redigerad av mollan 2024-08-06 kl. 23:03.
Citera
2024-08-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Störda, labila och just nu ångestfyllda tonårstjejer, tror någon att de kan hålla tyst? Klart kompisar vet. Kusinen skrev tidigt att det var fler inblandade.
Citera
2024-08-06, 23:13
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31337Tigger
Det ligger ute en liste på de som skal ha hvert i felleschatten når Emili@ ble drept så antallet stemmer nok. En av hennes slektninger er her inne og deler info når hun klarer/orker

Aha då är det kanske det mamman syftar på. Tack för input, jag visste inte om den listan.
Citera
2024-08-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Störda, labila och just nu ångestfyllda tonårstjejer, tror någon att de kan hålla tyst? Klart kompisar vet. Kusinen skrev tidigt att det var fler inblandade.
Inte så säkert att de är Ångestfyllda
Se Tove fallet när de två Maja och Johanna som satt tysta en längre tid och om jag inte minns fel så var det Johanna den äldre som började prata sen om det var hela sanningen vet vi egentligen inte
Men ånger hade ingen av dem
Citera
2024-08-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det finns alltså en anstiftare?
Gissningsvis inte. Folk förstår bara inte världen kring ungar med antisociala beteenden. I film och tv är det en bra handling med att allt sker under tvång, i verkligheten är det en saga. Sällan de ser upp till någon lagom mycket äldre. Snarare 18-22 åringar då och snubbar isåfall. Sådana här flickor ser dem själva som störtst, bäst och vackrast. En liten unge på 15-16 har inte tvingat fram det hela som anstiftare, det är jag hyfsat söker på. Det här är ett "Lika barn, leka bäst"- fall. Det vågar jag satsa en liten slant på
Citera
2024-08-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
annuchka_kaldaras

På Instagram. Det är bättre att kansek skicka blommor till begravningen om man ha råd, än att gå på den- om människor känner att de vill visa sitt delatagande. Det är väldigt respektlöst om man inte hörsammar uppmaningen om att avstå från att gå på begravningen om man inte kände Emilia.
Vad heter mamman på insta?
Har hon öppen insta?

Ja det får vi hoppas att alla respekterar mammans önskan och skickar blommor istället
Hoppas också mamman vet vilka som var Emilias riktiga vänner så ingen av de här mördartjejernas vänner smyger sig in i sällskapet
Citera
2024-08-07, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollan
Jag har undrar samma. En månad på SIS kostar dessutom över 100.000, så om inte annat så för att spara resurser. Känns som att soc kört över Anna på Emilias bekostnad istället för att hjälpa henne.

Helt OT så känns det som att vissa av de här soc tanterna lever på att kontrollera andra och att Anna i det sammanhanget är väldigt kontrollerbar. Och är man väl inne i systemet så går det nog snabbt utför.

Du har antagligen en poäng här. I den här typen av ärenden känns det som att soctanterna helt glömt barnets bästa - det är antagligen därför de har smått panik nu när Barnkonventionens regler om barnets bästa blivit lag. De kunde strunta i reglerna innan, antingen av okunskap eller dumhet, och motivera det för sig själva med att socialtjänstlagen var mer bindande än Barnkonventionen. De har inte ens förstått att barnkonventionen är lika bindande nu som innan den blev lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in