2024-08-06, 21:32
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasami
Fortfarande så får du filma i ditt eget hem...
Du får inte filma personal medans dem jobbar. Hur svårt är det att fatta? du får filma dig privat i ditt hem. Men har du personal som jobbar i ditt hem får du inte filma dem. Det är inte så svårt att fatta.
Citera
2024-08-06, 21:33
Medlem
Citat:
Som jag sa innan... inte en arbetsplats i den bemärkelsen.

Så A klarar sig själv då menar du? För det finns inga som jobbar där?
Citera
2024-08-06, 21:35
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgtptgatos
Nu har äntligen mamman uttalat sig i en av grupperna,.och väldigt kritiskt mot pappan, hon kanske glömde att klicka anonym för hon skriver att hon är en nära vän som vill vara anonym, hon ska även lägga upp bilder som visar vilken man P är
har du någon bild på hennes inlägg?
Citera
Medlem
Citat:
Nu har äntligen mamman uttalat sig i en av grupperna,.och väldigt kritiskt mot pappan, hon kanske glömde att klicka anonym för hon skriver att hon är en nära vän som vill vara anonym, hon ska även lägga upp bilder som visar vilken man P är

"När skeppet sjunker lämnar råttorna..."
Då hade vi kanske rätt ändå?
Måste poppa popcorn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Du får inte filma personal medans dem jobbar. Hur svårt är det att fatta? du får filma dig privat i ditt hem. Men har du personal som jobbar i ditt hem får du inte filma dem. Det är inte så svårt att fatta.
Klart han får med assistenternas samtycke.
Citera
2024-08-06, 21:36
Medlem
Citat:
är du 12 år?

Min ålder skrev jag i ett tidigare inlägg, uppenbart kan du inte läsa.
Citera
2024-08-06, 21:37
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Klart han får med assistenternas samtycke.
Och assistenterna har sagt att dem inte visste att han filmade.
Pappan filmade utan assistenternas vetskap, godkännande eller tillåtelse. Vad är det du inte fattar?
Citera
2024-08-06, 21:38
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Skriver hon i Ps grupp eller någon av Essiegrupperna?
Citera
2024-08-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
En hund ska inte behöva skyddas från sin förare. Aldrig någonsin. Då är det jäkligt fel.

Jag kan vara benägen att hålla med dig till viss det i det. Särskilt om man diskuterar i mer allmänna ordalag hur assistanshundar kan användas i för personer med funktionshinder.

Men samtidigt så i de t här sammanhanget så har hunden certifierats för det hör ändamålet och även hundhjälpen har i sina initiala instruktioner informerat om hur personalen ska hantera hunden om A blir utåtagerande. Det har inte varit ett okänt faktum för någon som varit inblandade i utbildningen och certifieringen av ekipaget att A kan bli arg och utåtagerande. Sen kan det diskuteras hur utåtagerande hon är. Men där vågar inte jag uttala mig då jag inte vet. Det sprids väldigt mycket konstiga uppgifter om det som också måste kunna stå rycken för rimliga ifrågasättanden om sanningshalt osv.

Men ser man bara till denna lösryckta mening, så skyddar jag t ex min hund dagligen från att behövs konfronteras med några ilskna jakthundar som han inte gillar som bor i området och skulle kunna säga samma sak där. Att min hund är så snäll att han skulle kunna låta sig bli ihjälbiten om jag skulle låta någon annan gå ut med honom eller ta honom till nån hundrastgård där han alltid har åkt på smörj de få gånger vi försökt med det…

Dvs kontext där något sägs spelar roll. Lösryckta fraser blir lätt misstolkade…
Citera
2024-08-06, 21:42
Medlem
Citat:
Och assistenterna har sagt att dem inte visste att han filmade.
Pappan filmade utan assistenternas vetskap, godkännande eller tillåtelse. Vad är det du inte fattar?
Säger assistenter som vill smutskasta dessa människor ja.
Citera
2024-08-06, 21:46
Medlem
Citat:
Det delades ett dokument från länsstyrelsen där det stod
"Klagomål som gäller er djurhållning
Länsstyrelsen vill informera er om att vi har fått in flera klagomål
som gäller er djurhållning. Vi kommer inte att kontrollera om
klagomålet stämmer. Detta ärende kommer därför att avslutas"
Det brevet är daterat 26 juli.

Dvs de avslutade eftersom Essie inte fanns kvar i hemmet. Vilket också bekräftades i mailkonversationer folk har haft med LS att de hade det som ett prioriterat ärende (oanmäld kontroll) men att de avslutade eftersom hunden försvann innan de hann åka ut.
Citera
2024-08-06, 21:48
Medlem
Citat:
Nu blev du så där dum igen.. Jag läser inte allt bullshit i den här tråden men jag ska förklara för dig som förstår lite sämre.. Förmodligen kan jag läsa eftersom vi för en diskution?

Då ska jag svara dig att jag inte heller läser bullshit vilket betyder att allt som du skrivit redan är överbevisat.
Du har hela tiden kommit med felaktiga påståenden o ett råd istället för att bara hoppa in var som helst random i en tråd o speciellt i denna tråden är att börja läsa allt från början. En bra träning för dig fö...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in