Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag har inte läst den, men läst OM den. Ja, den är också självbiografisk, hon råkade ut för en romansbedragare. Det är säkerligen inte helt lätt att heta Gyllenhammar, för det drar ju till sig bedragare och snyltare. SÅ långt är jag med CG, men detaljerna i hennes sexliv hade jag kunnat vara utan... och så det där att hon måste betona hela tiden att hennes bästa väninna egentligen är en transkvinna - se så fördomsfri jag är! Nä fy...
Ja det är påfrestande när en författare pyntar sig med diverse attribut som antas ligga i tiden. Blir ofta misstänksam, det är s a s en hint om att skribenten själv anar att den egna talangen inte räcker till.
Någon i tråden nämnde en novellsamling av J Ajvide Lindqvist, ska leta fram den nästa gång jag tar mig in till biblioteket. Han är ojämn, men ibland väldigt bra.
Annars är det inte många moderna böcker som finner nåd inför min gnälliga smak. Du skriver att du är fördomsfull, tror jag är snäppet värre - missar en hel del god litteratur för att jag irriterar mig på författarens etnicitet, ämnet, eller för att jag inser att jag inte kommer att bli struken medhårs 😂.
Nåväl, även solen har sina fläckar.