2024-08-06, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Är det verkligen någon som påstått detta? Finns det NÅGON som varit i närheten av att påstå något dylikt? Eller hittade du bara på lite som du ville i ivern att antivaxxar-patraska lite på Internet?

På frågorna om vaccinet kunde vara säkert när det framtagits i "rekordfart" svarade man i stil med att det tvärtom hade studerats ovanligt mycket, mer än andra vaccin. Jag ska citera en vetenskapsjournalist men ska då säga att jag tycker att hon alltid svarar bra (samma sak med Gisslén faktiskt, som aldrig förenklar frågan han får), så inte meningen att hänga ut henne, jag citerar detta eftersom hennes mening här, från december 2020, var en typisk sådan som många då framförde:
Tiotusentals människor har testat dessa vaccin, många fler än som vanligtvis ingår i kliniska studier. Risken för allvarliga biverkningar är låg, även om det inte går att utesluta att det kommer att dyka upp några efter att miljontals människor har vaccinerats. https://www.dn.se/vetenskap/amina-manzoor-nya-data-ger-lugnande-besked-om-vaccin-mot-covid-19/
Vi fick de här ständiga påståendena där människors oro bemöttes med orden att dessa vaccin visserligen tagits fram med rekordfart, vilket lyftes fram som positivt, men att det minsann studerats väldigt länge, sedan 70-talet, och att miljontals människor som fått dem osv. Och även meningar om att detta tvärtom var ett ovanligt välstuderat vaccin, och att inga större biverkningar upptäckts. Men att detta i praktiken blir glidningar vet du ju egentligen.

Det fanns en (väl)vilja att "lindra" folks oro som gjorde att man gärna vinklade åt andra hållet. Så kunde det heta på Karolinska Institutets hemsida, uppdaterad 2023:
I grupper på sociala medier har en myt spridits om att mRNA-vaccinet kan integreras med våra gener.

– Det stämmer inte. mRNA integreras inte i DNA och dessutom bryts mRNA-molekylerna ned snabbt. Det mesta av proteinet produceras under de första dagarna men man har hittat lite protein kvar efter 10 dagar, säger Karin Loré. https://ki.se/forskning/popularvetenskap-och-dialog/popularvetenskapliga-teman/tema-vaccinforskning/vaccinutveckling-i-raketfart
2 problem med påståendena ovan. Ett problem är att det läsare tar till sig av uttalanden som detta är att vaccinet endast verkar kort tid ("snabbt"). Människor tycker att det låter tryggt. Då kan det nog inte skada, tänker de. Men om de istället vetat att spikproteinfragment från vaccinet har uppmätts hos människor 6 månader efter vaccineringen skulle de kanske tvekat (Brogna et al) och numera lyfts det tvärtom som problematiskt att vaccinets spikprotein finns kvar så länge efter vaccineringen (vilket nog är anledningen till IgG4-nivåerna, alltså en inflammation under lång tid). Espino et al 26 jan 2024, i tidskriften Viruses, med "The Anti-SARS-CoV-2 IgG1 and IgG3 Antibody Isotypes with Limited Neutralizing Capacity against Omicron Elicited in a Latin Population a Switch toward IgG4 after Multiple Doses with the mRNA Pfizer–BioNTech Vaccine":
IgG4 is typically induced during helminth infections and allergic diseases where this antibody subclass plays a protective role [61]. However, in other circumstances, a high level of IgG4 in the serum is considered pathogenic because it could trigger an autoimmune disease [68], cancer [69,70], or many other illnesses (...) Hence, it has been proposed that instead of being beneficial, repeated vaccinations tend to induce immunological tolerance. This could occur because the amount of spike protein produced in response to repeated mRNA administration is too high and lasts too long in the body. https://www.mdpi.com/1999-4915/16/2/187
Du ser också glidningen där K.I. försöker få det till att "grupper på sociala medier" sprider en myt om integrering i gener. Men nu var det ju så att Lunds universitet var de som spred detta 2021, naturligtvis vill inte K.I. stöta sig med sina kollegor där varför det blir enklare att prata om "sociala medier". Men 8 mars 2022 skrev Lunds universitet följande på sin hemsida:
Det har tidigare antagits att mRNA-vacciner inte kan påverka DNA i människokroppens celler. Fynden i vår artikel väcker frågor kring huruvida detta stämmer, säger Magnus Rasmussen, professor vid Lunds universitet och infektionsläkare vid Skånes universitetssjukhus, medförfattare till studien.
Den intervjuade forskaren konstaterar att leverceller utanför kroppen är instabilare och att effekten kan bero på det, men efterlyser mer forskning:
– Vi har visat att mRNA-vaccinet från PfizerBioNTech omvandlas från RNA till DNA i cellerna in vitro i petriskål, men vi vet inte än om detta DNA integreras i cellernas DNA i genomet – och om det i så fall får några konsekvenser, säger Yang de Marinis.

Studien undersöker inte om vaccinet går in och förändrar vårt genom. Däremot indikerar våra resultat att den här omvända transkriberingen, alltså omvandlingen av RNA till DNA, möjligen skulle kunna äga rum i mänskliga celler. För att säkert veta behövs data från fler studier och förhoppningsvis leder våra resultat till att även andra studerar detta.(...) – Det behövs mer forskning för att veta säkert vad som sker och om det eventuellt skulle kunna orsaka förändringar i genomet. Ett nästa steg blir studier i människa för att få mer underlag och data som kan reda ut frågetecknen, säger Yang de Marinis. https://www.lu.se/artikel/studie-om-covid-19-vaccin-vacker-uppmarksamhet
Det som sedan sker är att oroade människor sprider en uppgift som denna, men då utmålas som idioter, och det kan ju tyckas konstigt och polariserade, men samtidigt finns ju ett samhällsintresse i att motverka "konspirationsteorier" kring till exempel vaccinet, som Andreas Önnerfors skriver i sin studie åt MSB, där han väl kan sägas se konspirationsteorier som ett utmålande av en ond (makten) och en god (vanligt folk) sida och där människor över hela politiska spektrat riskerar radikaliseras:
Spridningen av konspirationsteorierna mot covid-19 kan leda till en ny våg av radikalisering till våldsbejakande extremism i ett brett segment tvärs över det politiska spektrumet. Tidigare proteströrelser, så som mot G20-möten (den globala ekonomiska politiken) eller flyktingpolitiken sedan 2015 har kunnat placeras i tydliga höger- och vänsterkategorier. I motsats därtill har demonstrationer mot coronarestriktioner i Berlin, London, Köpenhamn och Stockholm kännetecknats av en mobilisering bland den populistiska eller radikala vetenskapsförnekande högern, bland miljöengagerade vaccinskeptiker ur den ”konspirituella” miljön och den globaliseringskritiska vänstern. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.msb.se/contentassets/555542e57381475cb26d6862dc7a543a/msb-studie.pdf
Radikaliserade miljöpartister, vänsterpartister, Sverigedemokrater, Centerpartister och andra på grund av Covid-19 är alltså enligt denna MSB-rapport ett hot mot Sverige, och det är därför lätt att förstå varför det kan vara viktigt för samhället att i praktiken förtala forskare som kommer med sådana rön, oavsett om de kommer från Lund eller Yale, och att förtiga studier, oavsett om de är tryckta i Nature eller var det kan vara. Själv tror jag dock inte på den här polariserande synen där man utmålar oroade människor som idioter utan tycker att man ska ta deras oro på allvar. Man få räven betänka att mycket av den kritik som riktades mot Sverige under pandemin faktiskt kom från offentliga vetenskapliga studier.

I citatet i studien ovan talar Önnerfors om den "radikala vetenskapsförnekande högern", men faktum är väl snarare att det ofta är den svenska ledningen i form av myndigheter, journalister och akademiker som är vetenskapsförnekande och att det är därför som kritiska röster mot pandemin i olika former utmålas som "konspirationsteoretiker" medan man samtidigt förtiger den verkliga forskning som trycks. Det är samtidigt förståeligt eftersom svenska politiker ofta har ytterst rudimentär utbildning, som vi vet behöver man ingen utbildning alls för att bli riksdagsledamot i Sverige.

Som exempel på kritiken som riktades mot Sverige om pandemin kan man ta följande artiklar i Nature:

2022, "During 2020, however, Sweden had ten times higher COVID-19 death rates compared with neighbouring Norway. In this report, we try to understand why, using a narrative approach to evaluate the Swedish COVID-19 policy and the role of scientific evidence and integrity. We argue that that scientific methodology was not followed by the major figures in the acting authorities—or the responsible politicians—with alternative narratives being considered as valid, resulting in arbitrary policy decisions. ": https://www.nature.com/articles/s41599-022-01097-5

(Artikeln ovan införde senare följande närmast skrattretande korrigering, kanske hade de fått en svärm arga K.I.-forskarepå sig: https://www.nature.com/articles/s41599-022-01254-w)

2022, "The UK and Sweden have among the worst per-capita COVID-19 mortality in Europe." https://www.nature.com/articles/s41598-021-95699-9

Så skippa polariseringen och läs vetenskapen är mitt råd. Det sista betyder att man även tar upp data som talar emot ens egen ståndpunkt.
Citera
2024-08-06, 15:26
Avstängd
KungPungPats avatar
Det finns vetenskap som visat att nano orsakar en sorts blodproppar som kallas biokorona.

Jag har även sett vetenskap som visat att magnetiska nanopartiklar löser upp blodproppar.

Vare sig det är corona virus eller biokorona som man vill skydda sig från så är det magnet terapi 24/7 som gäller, och inget jävla ivermektin eller vacciner som orsakar bieffekter.

Magnetism däremot ger inga bieffekter eftersom våra kroppar är redan magnetiska.. men när kroppens magnetfält försämras så kan virus och nanoblodproppar frodas.
Citera
2024-08-06, 15:48
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
På frågorna om vaccinet kunde vara säkert när det framtagits i "rekordfart" svarade man i stil med att det tvärtom hade studerats ovanligt mycket, mer än andra vaccin.
Nej. Det är inte alls vad som sagts. Och nu är du där igen med vantolkningar och rena lögner. Det är ju så det brukar vara när du är i farten med ditt antivaxxar-patraskeri.

Vad som diskuterats och påståtts är huruvida vaccinets testats för kort tid samt att man skippat tester. Inget av det har skett. Det finns ingen tidsaspekt eller något krav som reglerar hur lång tid ett läkemedel behöver testas. Det här har jag förklarat så många gånger att jag börjar tröttna på det.

Citat:
Det vi diskuterar här är i vilken grad ansökan om regulatoriskt tillstånd för att marknadsföra ett läkemedel omfattas av regler gällande tidsramar för klinisk prövning. Precis som jag tidigare försökt förklara (med varierande grad av framgång) finns inget sådant krav. Du kan testa i ett, tre eller tio år - huvudprincipen är att du måste tillhandahålla det data som krävs för att bevisa att läkemedlet är tillräckligt säkert och effektivt. Det finns ingen tidsram definierad för längden på testerna. När du ansöker om EUA behöver du bara med tillräckligt hög grad av sannolikhet visa att vaccinet är säkert och effektivt (alltså inte bevisa att så ÄR fallet vilket krävs för att få fullt godkännande).

Jag vet att det här är svårt att förstå för er som inte kan något om detta, men för oss som arbetar med detta på daglig bas är det naturligtvis enklare att förstå.
Nej, man har inte skippat några steg i testningen heller. Det har jag också förklarat.
Citat:
Det finns helt enkelt inget som heter "nödgodkänt". Den termen har uppfunnits av antivaxxar-patrask för att försöka skapa en bild av att man gjort något i "hast" eller i "nöd" och därför skippat vissa moment när man godkänt vaccinerna. Det har man inte.

Här har du de regler som gäller:
Regulation (EC) No 726/2004
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2004:136:0001:0033:en:PDF
Regulation (EC) No 507/2006
https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2006/507/oj

Att det gått mycket fortare att GODKÄNNA vaccinerna beror framför allt på att man redan i början av de kliniska försöken hade börjat mata EMA och FDA med resultaten. Det fortsatte man med allt eftersom datat genererades. Det här hade annars tagit några år att sammanställa innan man ens haft en färdig ansökan. Nu slängde man personal på detta från båda håll och det blev klart på mycket mindre tid, men till en högre kostnad än normalt.

Vid ett villkorat tillstånd som det handlar om inom EU (EMA) och ett tillstånd för nödanvändning i USA (FDA) behöver den som ansöker bara med tillräckligt hög grad av sannolikhet visa att vaccinet är säkert och effektivt etc., men när du ansöker om fullt godkännande måste man bevisa att det är säkert och effektivt (inte bara att det är sannolikt).

Riskerna bedöms utifrån en mängd kriterier och processer som omfattar allt material från lab-böcker, förkliniska- och kliniska försök. Det materialet har både EMA och FDA i det här fallet fått allt eftersom det producerats och det har granskats under längre tid än två månader. Att fas 3-försöket bara pågår i fyra månader (det var den period under vilken man samlade data) kan man naturligtvis också diskutera, men man har följt de regulatoriska kraven (ta det för vad det är). Villkoret som tillståndet kommer med är att man kompletterar ansökan med information allt eftersom data blir klart för att kunna bevisa att det är säkert och effektivt..

Citat:
Du ser också glidningen där K.I. försöker få det till att "grupper på sociala medier" sprider en myt om integrering i gener. Men nu var det ju så att Lunds universitet var de som spred detta 2021, naturligtvis vill inte K.I. stöta sig med sina kollegor där varför det blir enklare att prata om "sociala medier".
Nej, det var antivaxxar-patrask som helt enkelt valde att hitta på att studien kommit fram till att det skedde ingtegration. Jag förklarade i vanlig ordning VARFÖR det inte kunde ske. Du skulle lyssnat på mig med utbildning.
Citat:
Jag tar det igen:
Nej, det sker ingen genmanipulation.
Nej, det är inte vetenskapligt bevisat att det "ändrar DNA".
Nej, det förstörs inga kromosomer.
Nej, det finns inget belägg för att det skulle ge "progressivt intensivare, värre hjärnproblem".

Du vet inte vad du talar om. Att RNA genomgår en reverse transcripatase i cellens nukleus, det betyder INTE att cellens genome (DNA) ändras. Notera att jag säger inte att det SKULLE kunna ske (rent historiskt har det skett med ett antal av de virus vi smittats av genom årtusenden), men skillnaden är att i vaccinet har man plockat bort virusets förmåga att integrera DNA vid en reverse transkriptase. Rent konkret är det enzymet integrase som plockats bort ur det RNA som vaccinet levererar. Så det som skett med tidigare virus (att DNA lyckats integreras med cellens DNA) beror således på att viruset tillhandahållit det integrase som krävs.

Studien som du refererar till påtalar således med all önskvärd tydlighet att man INTE påvisat att det DNA som avses integrerats med cellens genome.

Ok? Är vi klara nu? Bra! Då kan vi sluta låtsas som (och ljuga ihop trams) att studien visar att virusets DNA kan ändra cellens DNA. Det gör studien INTE.

Herregud...

PS.
När du blir naturligt infekterad av SARS-CoV-2 har viruset det integras som krävs för att ändra ditt DNA. DÅ kan du bli genmanipulerad. Det funkar inte så vid vaccination.

Citat:
Så skippa polariseringen och läs vetenskapen är mitt råd. Det sista betyder att man även tar upp data som talar emot ens egen ståndpunkt.
Hittills är JAG den som inte bara tagit upp vetenskapen - jag är den som tillhandahållit den. Problemet med dig och andra ointelligenta antivaxxar-patrask är att ni inte kan acceptera att ni har fel. DÄR har du själva kärnproblemet.

Herregud...att man skall behöva sitta och skedmata detta pack dag ut och dag in.
Senast redigerad av korrektamund0 2024-08-06 kl. 15:55.
Citera
2024-08-06, 16:51
Medlem
Citat:
Nej, man har inte skippat några steg i testningen heller. Det har jag också förklarat.

Jag har inte påstått att man har skippat några steg. Varför blir det alltid så här när du skriver? Vad ska du skylla på nu, ska du köra igen med att du befunnit dig på en flight där du öppnade och stängde laptopen eller vad blir det den här gången? Har du fått gummi i dig igen?

Är du så snäll och visar mig var du menar att jag påstår att man har skippat steg i testningen.
Citera
2024-08-06, 17:05
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag har inte påstått att man har skippat några steg. Varför blir det alltid så här när du skriver? Vad ska du skylla på nu, ska du köra igen med att du befunnit dig på en flight där du öppnade och stängde laptopen eller vad blir det den här gången? Har du fått gummi i dig igen?

Är du så snäll och visar mig var du menar att jag påstår att man har skippat steg i testningen.
Att du skall ha så FÖRBANNAT svårt med läsförståelsen. Står det DU någonstans. Eller vad står det egentligen. Skall vi titta igen?

Citat:
Nej. Det är inte alls vad som sagts. Och nu är du där igen med vantolkningar och rena lögner. Det är ju så det brukar vara när du är i farten med ditt antivaxxar-patraskeri.

Vad som diskuterats och påståtts är huruvida vaccinets testats för kort tid samt att man skippat tester. Inget av det har skett. Det finns ingen tidsaspekt eller något krav som reglerar hur lång tid ett läkemedel behöver testas. Det här har jag förklarat så många gånger att jag börjar tröttna på det.
Står det att DU sagt det? Pajas.

Citat:
På frågorna om vaccinet kunde vara säkert när det framtagits i "rekordfart" svarade man i stil med att det tvärtom hade studerats ovanligt mycket, mer än andra vaccin.
Är du snäll och visar mig var jag "på frågorna om vaccinet kunde vara säkert när det framtagits i 'rekordfart" svarade "att det tvärtom hade studerats ovanligt mycket, mer än andra vaccin".
Citera
2024-08-06, 17:22
Avstängd
Citat:
Jaha, på Oxford University där man tillämpar full insyn i en randomiserad dubbelblind studie med kontroll om totalt 8811 personer, tillhandahåller allt data och alla metoder, dokumenterat och förregistrerat studien och sedan låtit alla experter som vill granska för att sedan bli publicerade - där har man "troligen ägnat sig åt forskningsfusk"?
https://www.journalofinfection.com/article/S0163-4453(24)00064-1/fulltext#%20

De studier från där man inte förregistrerat observationsstudier om 40 personer, kopierat patientdata och sedan blivit påkomna med att falsifiera resultatet, inte blivit peer reviewed, inte blivit publicerade och inte tillhandahåller grunddata - de studierna klassar du som trovärdiga?
https://c19ivm.org/meta.html

Och dessutom ligger I2-värdet på den s.k. Metanalysen på 83%. Haha, jag fattar att jag talar över huvudet på dig nu, men hur jävla blåst är man när man som går på dylik skit? Du fattar inte vad I2 är, eller hur? Baha, din ointelligenta och outbildade pajas. Det är ju synd om dig, så blåst är du.

Vilket skämt du är.

PS:
Vem ligger bakom c19ivm.org? Känner du till om de har en mailadress eller något dit man kan skriva om man vill påpeka att en del av de där studierna är bortplockade från pre-printservrar eftersom de blivit påkomna med fusk? Har du en adress?

Det finns många sätt att fuska med statistik på. När det är så här mycket pengar inblandat får man ta enstaka studier med en stor nypa salt.

Du påstår själv att det förekommer forskningsfusk, där vanliga läkare som gör små studier vid sidan av sitt vanliga jobb tydligen fuskar i stor skala trots att de inte tjänar ekonomiskt på det.

Tänk då vad bolag som säljer vacciner och patenterade läkemedel för hundratals miljarder har för incitament för att fuska.
Senast redigerad av borskungen 2024-08-06 kl. 17:26.
Citera
2024-08-06, 17:27
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du påstår själv att det förekommer forskningsfusk, där vanliga läkare som gör små studier vid sidan om sitt vanliga jobb tydligen fuskar i stor skala trots att de inte tjänar ekonomiskt på det.
Gör jag? Infoga gärna en referens eller ett citat när du påstår att någon sagt eller skrivit något - så slipper du framstå som en substanslös tramsare.

Citat:
Tänk då vad bolag som säljer vacciner och patenterade läkemedel för hundratals miljarder har för incitament för att fuska.
Jaha. Du får du visa det. Det går bra att granska. Allt data finns tillgängligt. Bara att sätta igång och visa var någon fuskat. Det är så man gjort när man visat hur de "studier" som DU hänvisar till har fuskat. Man har granskat och sedan visat VAR det fuskats och HUR. Kör på du också. Fram tills dess avfärdar vi ditt skitprat som nonsens. Som alltid, när det gäller dig.

Herregud...
Citera
2024-08-06, 17:47
Avstängd
Citat:
Gör jag? Infoga gärna en referens eller ett citat när du påstår att någon sagt eller skrivit något - så slipper du framstå som en substanslös tramsare.

Jaha. Du får du visa det. Det går bra att granska. Allt data finns tillgängligt. Bara att sätta igång och visa var någon fuskat. Det är så man gjort när man visat hur de "studier" som DU hänvisar till har fuskat. Man har granskat och sedan visat VAR det fuskats och HUR. Kör på du också. Fram tills dess avfärdar vi ditt skitprat som nonsens. Som alltid, när det gäller dig.

Herregud...

Det är bara att läsa dina kommentarer i den här tråden. Du påstår i princip att hundratals studier på Ivermectin är forskningsfusk.

Jag fattar att alla läkare inte är experter på statistik, men när något har så god effekt som Ivermectin så behöver man inte vara professor i matematisk statistik för att se att det fungerar. Det räcker med att studera ett hundratal patienter.

Jag noterar för övrigt att Bill & Melinda Gates Foundation har donerat 375 miljoner dollar till University of Oxford.

https://www.universityphilanthropy.com/bill-and-melinda-gates-foundation-funding
Citera
2024-08-06, 18:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är bara att läsa dina kommentarer i den här tråden. Du påstår i princip att hundratals studier på Ivermectin är forskningsfusk.

Jag fattar att alla läkare inte är experter på statistik, men när något har så god effekt som Ivermectin så behöver man inte vara professor i matematisk statistik för att se att det fungerar. Det räcker med att studera ett hundratal patienter.

Jag noterar för övrigt att Bill & Melinda Gates Foundation har donerat 375 miljoner dollar till University of Oxford.

https://www.universityphilanthropy.com/bill-and-melinda-gates-foundation-funding
Nej, inte alla. Men många är det. Av de som återstår är det få (för att inte säg INGEN) som har sådan kvalité att de är värda att läsas. Jag har granskat ett par av dem, du kan läsa mina tidigare inlägg så påpekar jag i detalj varför ett dussin av dem återstående är skit. Jag har dessutom förklarat det här för dig vid ett tjugotal tillfällen. Det sjunker inte in, verkar det som.

DU utgör ett praktexempel på någon som är hjärntvättad alternativt mentalt sjuk. Du vägrar kategorisk att acceptera fakta och så fort du inser att det börjar osa katt och du skulle behöva erkänna att du hela tiden haft fel är det andra som "ljuger" och "fuskar". Är det inte Bill Gates så är det WHO. Alla är ute efter dig.

Läs igenom det här inlägget en gång till:
(FB) Samlad tråd - Ivermectin effektivt mot Omicron.

Men jag förstår samtidigt att för någon utan utbildning i ämnet eller erfarenhet av vetenskaplig granskning så ser det imponerande ut med en lista med "studier". För mig med utbildning i ämnet är det inga problem att avfärda hela skiten som bluff.

Herregud...
Citera
2024-08-06, 19:56
Avstängd
Citat:
Nej, inte alla. Men många är det. Av de som återstår är det få (för att inte säg INGEN) som har sådan kvalité att de är värda att läsas. Jag har granskat ett par av dem, du kan läsa mina tidigare inlägg så påpekar jag i detalj varför ett dussin av dem återstående är skit. Jag har dessutom förklarat det här för dig vid ett tjugotal tillfällen. Det sjunker inte in, verkar det som.

DU utgör ett praktexempel på någon som är hjärntvättad alternativt mentalt sjuk. Du vägrar kategorisk att acceptera fakta och så fort du inser att det börjar osa katt och du skulle behöva erkänna att du hela tiden haft fel är det andra som "ljuger" och "fuskar". Är det inte Bill Gates så är det WHO. Alla är ute efter dig.

Läs igenom det här inlägget en gång till:
(FB) Samlad tråd - Ivermectin effektivt mot Omicron.

Men jag förstår samtidigt att för någon utan utbildning i ämnet eller erfarenhet av vetenskaplig granskning så ser det imponerande ut med en lista med "studier". För mig med utbildning i ämnet är det inga problem att avfärda hela skiten som bluff.

Herregud...

Det är lite varierande kvalitet på studierna, men vi har hundratals studier vs. en studie från ett universitet som är finansiellt komprometterat av Bill Gates, en person som investerade tungt i covid-vacciner, ett konkurrerande alternativ till Ivermectin.

Vi har dessutom data från riktiga världen från bl.a. Indien och Afrika som ger starkt stöd åt Ivermectin som ett effektivt medel mot covid-19.
Citera
2024-08-06, 20:41
Medlem
Eurypteridas avatar
Är cannabis medicin mot covid eller inte?
Verkar va dubbla budskap?
Citera
2024-08-06, 22:03
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är lite varierande kvalitet på studierna, men vi har hundratals studier vs. en studie från ett universitet som är finansiellt komprometterat av Bill Gates, en person som investerade tungt i covid-vacciner, ett konkurrerande alternativ till Ivermectin.

Vi har dessutom data från riktiga världen från bl.a. Indien och Afrika som ger starkt stöd åt Ivermectin som ett effektivt medel mot covid-19.
Nej, det finns inte EN korrekt genomförd studie som ger stöd för tesen att Ivermectin skulle ha någon effekt på SARS-CoV-2 eller COVID-19. Det är bara ointelligenta fåntrattar m fortfarande gått på den lögnen.

Ge mig ETT exempel på en korrekt genomförd studie som visar att Ivermectin fungerar. EN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in