2024-08-06, 11:46
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Så ditt svar basseras på en utsago från majo clinic GENERELLA svar! Som ej har ändrats något de senaste 3 åren Du har dessutom samma rekommendation från folkhälsmyndigheten!
Vilket inte ändrar från det faktum att forskning sker löpande! Med några få sök ord om spik proteinet så finns det en uppsjö med studier.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vacciner-som-anvands-i-sverige/covid-19/covid-19-vaccination-for-personer-med-nedsatt-immunforsvar/
Rekommenderar
Patienter med en aktuell eller nyligen genomgången immunnedsättande behandling för en cancersjukdom, som påverkar immunförsvaret allvarligt.

Vill du visa de studierna denna gång då?
Du glömde de andra som inte heller säger att cancerpatienter ska avstå generellt från vaccinering.
Citera
2024-08-06, 12:00
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Vill du visa de studierna denna gång då?
Du glömde de andra som inte heller säger att cancerpatienter ska avstå generellt från vaccinering.

https://www.oncotarget.com/article/28582/text/
Översatt citat

Transfekterat SARS-CoV-2 spik-DNA för däggdjurscellexpression hämmar p53-aktivering av p21(WAF1), TRAIL Death Receptor DR5 och MDM2-proteiner i cancerceller och ökar cancercellers livsduglighet efter kemoterapiexponering

Citat översatt
Våra resultat har implikationer för de biologiska effekterna av spiksubenheter i mänskliga celler, oavsett om spik är närvarande på grund av primär COVID-19-infektion eller på grund av mRNA-vacciner där dess uttryck används för att främja antiviral immunitet.

Samma typ spikprotein injektion och sjukdom således

Det finns mer studier i ämnet. Du kan söka på några få ord!( cancer,p53, spik protein.
Mer och mer information kommer, frågan är när vissa rekommendationer kommer att ändras!
Studierna är i sig inget bevis! Men en indikation att spikproteinet är farligt, i sjukdom och i synerhet injektion! Speciellt om du är remission
Senast redigerad av KreugerGuld 2024-08-06 kl. 12:06.
Citera
2024-08-06, 12:04
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Översatt citat

Transfekterat SARS-CoV-2 spik-DNA för däggdjurscellexpression hämmar p53-aktivering av p21(WAF1), TRAIL Death Receptor DR5 och MDM2-proteiner i cancerceller och ökar cancercellers livsduglighet efter kemoterapiexponering

Citat översatt
Våra resultat har implikationer för de biologiska effekterna av spiksubenheter i mänskliga celler, oavsett om spik är närvarande på grund av primär COVID-19-infektion eller på grund av mRNA-vacciner där dess uttryck används för att främja antiviral immunitet.

Samma typ spikprotein injektion och sjukdom således

Det finns mer studier i ämnet. Du kan söka på några få ord!( cancer,p53, spik protein.

Fortfarande inte samma som spikorotein i vaccinen, så vart är studien som jämför vaccinen?
Eller du hoppas bara att folk läser spikorotein och inte förstår skillnaden?
Citera
2024-08-06, 12:08
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Översatt citat

Citat översatt

Citat:
Fortfarande inte samma som spikorotein i vaccinen, så vart är studien som jämför vaccinen?
Eller du hoppas bara att folk läser spikorotein och inte förstår skillnaden?

Du läser uppenbarligen inte vad jag skriver, du är oseriös! Läs citat
Citera
2024-08-06, 12:12
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Du läser uppenbarligen inte vad jag skriver, du är oseriös! Läs citat

De är inte samma typ vilket vem som helst kan läsa sig till, så visa nu rapporten där de jämför med mRNA vaccinen.

Och på tal om oseriös, sluta citera översatta citat. Då är de inte längre citat från texten du hänvisar till.
Senast redigerad av ConspiracyHunter 2024-08-06 kl. 12:16.
Citera
2024-08-06, 12:30
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
De är inte samma typ vilket vem som helst kan läsa sig till, så visa nu rapporten där de jämför med mRNA vaccinen.

Och på tal om oseriös, sluta citera översatta citat. Då är de inte längre citat från texten du hänvisar till.
Citat

Transfected SARS-CoV-2 spike DNA for mammalian cell expression inhibits p53 activation of p21(WAF1), TRAIL Death Receptor DR5 and MDM2 proteins in cancer cells and increases cancer cell viability after chemotherapy exposure

Citat
Our findings have implications for the natural history of prolonged or repeated SARS-CoV-2 infection as well as design of anti-COVID-19 vaccines that are administered repeatedly as booster shots. Further studies are needed to unravel and clarify issues raised to minimize various risks.
Citera
2024-08-06, 12:41
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Citat

Transfected SARS-CoV-2 spike DNA for mammalian cell expression inhibits p53 activation of p21(WAF1), TRAIL Death Receptor DR5 and MDM2 proteins in cancer cells and increases cancer cell viability after chemotherapy exposure

Citat
Our findings have implications for the natural history of prolonged or repeated SARS-CoV-2 infection as well as design of anti-COVID-19 vaccines that are administered repeatedly as booster shots. Further studies are needed to unravel and clarify issues raised to minimize various risks.

Står det då att det är samma?
Nej, det gör det ju inte utan fynden kan ha betydelse för långvarig SARS-CoV-2 infektion eller design av vaccin mot Covid-19.
Så återigen har du läst en sak, hittat på lite och slår larm som ingen forskare skulle göra.

Är det uppmärksamhet som du inte fått som liten som gör att du beter dig så här?
Citera
2024-08-06, 12:44
Medlem
korrektamund0s avatar
Man kan som vanligt konstatera att antivaxxar-patrasken kämpar med näbbar och klor för att hitta en orsak till att vaccinerade skulle dö i gigantisk omfattning.

Den uppenbara strategin är tydligen att misstänkliggöra vaccinet för ALLT, för att på så sätt täcka in alla möjliga dödsfall enligt uteslutningsmetoden:
Har du vaccinerats och dör så är det vaccinets fel. Om det tog 1,10 eller 30 år spelar ingen roll - det var vaccinets fel.
Cancer? Det var vaccinets fel!
Hjärtinfarkt? Det var vaccinets fel!
Stroke? Det var vaccinets fel!
Bilolycka? Det var vaccinets fel!
Piano i huvudet? Det var vaccinets fel!

Det är helt sanslöst hur de orkar hålla på.
Citera
2024-08-06, 12:58
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Står det då att det är samma?
Nej, det gör det ju inte utan fynden kan ha betydelse för långvarig SARS-CoV-2 infektion eller design av vaccin mot Covid-19.
Så återigen har du läst en sak, hittat på lite och slår larm som ingen forskare skulle göra.

Är det uppmärksamhet som du inte fått som liten som gör att du beter dig så här?
Du har hunnit läsa studien på 11 min haha.. sen så är jag ingen forskare utan en normal flashback skrivare utan någon nämvärd titel mer än läskunskap och en hel del skepsis, jag är öppen för att ha fel, men tryckta citat samt ett försök att förstå innebörden i rapporten gör mig irreterad då jag förlorade en vän i agressiv cancer förra året, som erbjöds boster sprutor under behandling.

Du försöker sen förminska mig med ovesäntligheter istället för att komma med intressanta uppslag av information! Du är oseriös, lat, och ointressant!
Citera
2024-08-06, 13:07
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Du har hunnit läsa studien på 11 min haha.. sen så är jag ingen forskare utan en normal flashback skrivare utan någon nämvärd titel mer än läskunskap och en hel del skepsis, jag är öppen för att ha fel, men tryckta citat samt ett försök att förstå innebörden i rapporten gör mig irreterad då jag förlorade en vän i agressiv cancer förra året, som erbjöds boster sprutor under behandling.

Du försöker sen förminska mig med ovesäntligheter istället för att komma med intressanta uppslag av information! Du är oseriös, lat, och ointressant!

Vad finns det för mer uppslag än att det finns idag 0 koncensus att vaccinen orsakar cancer. Hur gärna du än vill att de ska vara orsaken så finns det inget som tyder på det idag.

Du förminskar dig själv rejält genom att påstå det finns massor av rapporter som påvisar samband med vaccin och cancer.
Trist för dig att någon dött i aggressiv cancer men helt orelevant i frågan om vaccin.
Känt många som gått bort efter att lyssnat på sådana som dig där de kanske överlevet om ni hållt er till fakta. Även det är orelevant i frågan om vaccinen och cancer.

Så vill du nu visa dessa mängder rapporter som till 100% visar koppling mellan vaccinen och cancer? För det du kommit med hittills är inga bevis på detta över huvud taget.
Citera
2024-08-06, 13:12
Avstängd
Den oerhört meriterade cancerforskaren Professor Angus Dalgleish menar att covid-vaccinerna kan hämma T-cellsförsvaret vilket leder till turbocancer.
Citera
2024-08-06, 13:15
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Den oerhört meriterade cancerforskaren Professor Angus Dalgleish menar att covid-vaccinerna kan hämma T-cellsförsvaret vilket leder till turbocancer.

Ja ! Å sen så dör dom i drivor ! Äntligen
Tack Angus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in