2024-08-05, 23:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Hur många fler dör i överdödligheten, än vanligt då?
För några drivor är det ju inte tal om som ni alla har förstått vid det här laget…

UK, Jan 2023 – week 16 2024

Total = 63,455

Weekly average = 7.9%

US, Jan 2023 – week 16 2024

Total = 366,894

Weekly average, 10.0%

Australia, 1 Jan 2023 – week 47 2023

Total = 18,421

Weekly average, 12.9%

Canada, 1 Jan 2023 – week 6, 2024

Total = 59,011

Weekly average, 19.1%

Weekly average for weeks 1 -6, 2024 = 14.6%

Israel, Jan 2023 – week 16, 2024

Total = 7,332

Weekly average, 12.5%

Weekly average for weeks 1 -16, 2024

5.8% 6.15% 12.4% 14.5%
17% 28.8% 20.5% 26%
26.7% 19.1% 21.8% 13.8%
10.3% 15.1% 6.3%

Netherlands, Jan 2023 – week 16 2024

Total = 25,071

Weekly average, 13%

Maintained for first 16 weeks of 2024

NZ Jan 2023 – week 16 2024

Total = 6,303

https://www.youtube.com/watch?v=AU0DxJ1vbmM
Citera
2024-08-06, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
UK, Jan 2023 – week 16 2024

Total = 63,455

Weekly average = 7.9%

US, Jan 2023 – week 16 2024

Total = 366,894

Weekly average, 10.0%

Australia, 1 Jan 2023 – week 47 2023

Total = 18,421

Weekly average, 12.9%

Canada, 1 Jan 2023 – week 6, 2024

Total = 59,011

Weekly average, 19.1%

Weekly average for weeks 1 -6, 2024 = 14.6%

Israel, Jan 2023 – week 16, 2024

Total = 7,332

Weekly average, 12.5%

Weekly average for weeks 1 -16, 2024

5.8% 6.15% 12.4% 14.5%
17% 28.8% 20.5% 26%
26.7% 19.1% 21.8% 13.8%
10.3% 15.1% 6.3%

Netherlands, Jan 2023 – week 16 2024

Total = 25,071

Weekly average, 13%

Maintained for first 16 weeks of 2024

NZ Jan 2023 – week 16 2024

Total = 6,303

https://www.youtube.com/watch?v=AU0DxJ1vbmM

Betyder det att 10% (jag tog ett snitt) fler än vanligt dör, eller vad betyder siffrorna?
Citera
2024-08-06, 00:04
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Att dö i drivor är ett idiomatiskt uttryck. Vi ser en stor överdödlighet i en rad länder, när det borde vara underdödlighet då många gamla och sköra dött av viruset.
Du vet inte vad du pratar om. Du är i själva verket så urblåst att det inte finns ord för det.

Nej, det "borde" inte vara underdödlighet. Historiskt sett har vi efter VARJE pandemi sett en ökning av dödsfall orsakade äv i synnerhet hjärt- och kärlsjukdomar. Men det fattar inte du för du är ointelligent, outbildad och faktaresistent. Det borde alltså vara överdödlighet. Pajas.

Läs mina inlägg istället för att lyssna på idioter som Andrew Bridgen. Ni passar dock ihop, Andrew och du - ni är båda utskrattade pga er okunskap och låga intelligens.

Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej. Historiskt sett har man åren efter en pandemi haft en ökad dödlighet i andra sjukdomar än den som orsakades av den ursprungliga infektionen. Det skrev jag redan tidigare. LÄSER du inte vad jag skriver? Jag föreslår att du börjar med det så lär du dig något. Pajas.

Citat:
Death rates from all causes, from influenza and pneunmonia, and from all other causes were analyzed in weekly intervals for the years 1918 to 1929 for a group of 35 large cities in the United States with respect to (a) time distribution of the excess deaths during influenza epidemics in each of the three cause groups, (b) extent of the excess above expected or normal rates for the same season of the year, (c) proportion of the total excess that was credited to influenza and pneu- monia, and (d) the proportion credited to other causes of death. Weekly excess deaths credited to causes other than influenza and pneumonia present a picture strikingly similar in time distribution to excess deaths credited to influenza and pneumonia. In the minor epidemics that have occurred since 1920, about 40 per cent of the excess mortality from all causes has been credited to causes other than influenza and pneumonia. In the epidemic of 1920, 23 per cent of the excess deaths were so credited, and in 1918-19, 8 per cent of the excess deaths were credited to causes other than influ- enza and pneumonia. Excess deaths in which influenza or pneuimonia was credited as a contributory but not as a primary cause of death seem to account for only about half of the excess deaths credited to causes other than influenza and pneumonia. The chief causes to which excess deaths from causes other than influenza and pneumonia are credited during influenza epidemics are organic heart diseases, nephritis, cerebral hemorrhage, diabetes, respiratory tuberculosis, bronchitis, and puerperal conditions other than septicemia. In the epidemics of 1918-19 and 1920 respiratory tuberculosis and puerperal causes were more important as contributors of excess deaths than in the minor epidemics since 1920. In the latter epidemics from 1922 to 1929, 46 per cent of the excess deaths not credited to influenza and pneumonia were credited to organic heart diseases. REFERENCES (1) Collins, S. D., Frost, W. H., Gover, M., and Sydenstricker, E.: Mortality from Influenza and Pneumonia in 50 Large Cities of the United States, 1910- 1929. Pub. Health Rep., vol. 45, No. 39, September 26, 1930. (Reprint 1415)

https://www.jstor.org/stable/4580606?read-now=1&seq=17#page_scan_tab_contents

Ett tips är att du slutar lyssna på galenpannor som Andrew Bridgen och John Campbell som får för sig att "bara för att folk avlider i COVID så skulle de avlidit i alla fall".

Så, nu har du lärt dig något nytt IGEN!

Herregud, hur är det möjligt att någon är så urblåst som du? Sök hjälp, det är mitt tips. Fort!
Citera
2024-08-06, 00:07
Avstängd
Citat:
Du vet inte vad du pratar om. Du är i själva verket så urblåst att det inte finns ord för det.

Nej, det "borde" inte vara underdödlighet. Historiskt sett har vi efter VARJE pandemi sett en ökning av dödsfall orsakade äv i synnerhet hjärt- och kärlsjukdomar. Men det fattar inte du för du är ointelligent, outbildad och faktaresistent. Det borde alltså vara överdödlighet. Pajas.

Läs mina inlägg istället för att lyssna på idioter som Andrew Bridgen. Ni passar dock ihop, Andrew och du - ni är båda utskrattade pga er okunskap och låga intelligens.

Herregud, hur är det möjligt att någon är så urblåst som du? Sök hjälp, det är mitt tips. Fort!

Nej, titta på Euromomo. Efter lite svårare influensasäsonger är det underdödlighet.
Citera
2024-08-06, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Eller så visar du det just DU grundar dina fantasier på, att göra som du gör nu när jag ber om dina källor är tramsigt.
Så återigen, vilka rapporter visar att vaccin är orsak till cancer?

Nu frågade du inte mig utan KreugerGuld men eftersom jag gärna vill hjälpa dig i din vetenskapliga iver så ska jag försöka besvara din fråga. Svaret är att ingen har bevisat att mRNA-vaccinet ger cancer (vad jag sett), men sedan Irrgang et al i december 2022 publicerade sin studie som visade att mRNA-vaccinerade får kraftigt förhöjda och märkliga IgG4-värden så har det kommit många fler studier kring detta, som också har upptäckt denna konstiga effekt av vaccinet. Av dessa forskare varnar flera för en potentiell cancerrisk av dessa förhöjda IgG4-värden, med olika mekanismer.

Jag svarade korrektamund0 om detta i Covid-tråden 12 juni men hon blir alltid tyst som en mus när IgG4-värdena av Covidvaccinet kommer på tal. För att förenkla för dig som inte tycks helt van att finna information på nätet ska jag klistra in mitt inlägg från 12 juni i det följande. Du hittar länkar här till artiklar i tidskrifter som Nature och jag fetar dessutom nu så att du snabbt hittar det du söker. Håll till godo:

Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Tja, en av forskarna är Mikolaj Raszek, här kan du lära dig mer om turbocancer (vi vet båda när och var det ordet myntades i samband med Lundaforskarens varning). Som Raszek säger här är det hyperprogressiv sjukdom som populärt kallas turbocancer: https://www.youtube.com/watch?v=0nP3gFfMKsI

Cancer-oron i artiklarna brukar kopplas till den kraftigt förhölja nivån av IgG4-antikroppar som uppstår efter tredje dosen mRNA-vaccin, särskilt hos dem som vaccinerats före de smittades av Covid. Det var Irrgang et al 22 dec 2022, som upptäckte detta och skrev om det i den tunga tidskriften Science Immunology (https://www.science.org/doi/10.1126/sciimmunol.ade2798), och andra har (...) fortsatt dessa studier, till exempel

Uversky et al, maj 2023 i tunga tidskriften Vaccines med artikeln "IgG4 Antibodies Induced by Repeated Vaccination May Generate Immune Tolerance to the SARS-CoV-2 Spike Protein", där de till exempel skriver:
Additionally, recent investigations have found abnormally high levels of IgG4 in people who were administered two or more injections of the mRNA vaccines. (...) However, emerging evidence suggests that the reported increase in IgG4 levels detected after repeated vaccination with the mRNA vaccines may not be a protective mechanism; rather, it constitutes an immune tolerance mechanism to the spike protein that could promote unopposed SARS-CoV2 infection and replication by suppressing natural antiviral responses. Increased IgG4 synthesis due to repeated mRNA vaccination with high antigen concentrations may also cause autoimmune diseases, and promote cancer growth and autoimmune myocarditis in susceptible individuals. https://www.mdpi.com/2076-393X/11/5/991
Vi kan ta Kiszel et al, 13 aug 2023 i tidskriften Nature. Artikeln är "Class switch towards spike protein-specific IgG4 antibodies after SARS-CoV-2 mRNA vaccination depends on prior infection history". Jag citerar:
high levels of IgG4 expression can appear after allergen-specific immunotherapy43 or in several types of cancers44, which is beneficial in allergic diseases but may indicate impaired humoral immunity to tumors. https://www.nature.com/articles/s41598-023-40103-x
Vi kan ta Akhtar et al 20 dec 2023 i Frontiers in Immunology, "Appearance of tolerance-induction and non-inflammatory SARS-CoV-2 spike-specific IgG4 antibodies after COVID-19 booster vaccinations":
IgG4 responses exhibited a distinct pattern. IgG4 remained undetectable initially but increased extensively six months after the second mRNA dose, eventually replacing IgG1 after the 3rd/4th mRNA doses. (...) The role of the least abundant IgG4 is not well understood in terms of its regulatory functions in various diseases. Depending on the type and condition of the disease, this regulatory role can be either beneficial or detrimental (11). IgG4 shows an advantageous effect in response to allergen and parasitic infection allergen and parasitic response while countering hypersensitivity (22–24), yet contributing to the onset and progression of autoimmune diseases, tumor immunology, and IgG4-related diseases, lacking specific treatments (11). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10763240/
Det finns fler, men jag tar Espino et al 26 jan 2024, i tunga tidskriften Viruses, med "The Anti-SARS-CoV-2 IgG1 and IgG3 Antibody Isotypes with Limited Neutralizing Capacity against Omicron Elicited in a Latin Population a Switch toward IgG4 after Multiple Doses with the mRNA Pfizer–BioNTech Vaccine":
IgG4 is typically induced during helminth infections and allergic diseases where this antibody subclass plays a protective role [61]. However, in other circumstances, a high level of IgG4 in the serum is considered pathogenic because it could trigger an autoimmune disease [68], cancer [69,70], or many other illnesses such as lymphadenopathy [71], interstitial pneumonitis [72], and aortic aneurism [73]. Hence, it has been proposed that instead of being beneficial, repeated vaccinations tend to induce immunological tolerance. This could occur because the amount of spike protein produced in response to repeated mRNA administration is too high and lasts too long in the body. The continuous exposure of T-cells to such a large amount of spike protein could desensitize the CD4+ and CD8+ cells, making them lose their capacity to proliferate and, consequently, lose their capacity to respond appropriately to re-infections with SARS-CoV-2 variants [74]. If this happens, the immune system could become exhausted, leading to autoimmunity [74]. Therefore, it is not unlikely that subjects who have received booster injections and who are re-exposed to the virus may suffer a more severe COVID-19 disease. https://www.mdpi.com/1999-4915/16/2/187
Så att mRNA-vaccinet ger konstigt förhöjda IgG4 är väl belagt i många fler studier än dessa. Att förhöjt IgG4 kopplas till cancer vet man också, och du ser det till exempel i studierna ovan. Frågan gäller nu om antikroppen som de flesta som har tagit till exempel Pfizers mRNA-vaccin försvårar kroppens försvar mot cancer eller inte.

Har du själv någon konkret "teori" om vad de kraftigt förhöjda IgG4-nivåerna beror på? Alltså vad det är i mRNA-vaccinen som skapar dem? Kanske har du även nån "teori" kring vilka möjliga negativa effekter det kan få?

Blev det tydligare nu? Vi som har vaccinerat oss har dessa kraftigt förhöjda IgG4-nivåer, och därmed ett egenintresse av att följa forskningen kring detta. Det handlar om ett antal studier nu, men att du inte känner till det är inte konstigt eftersom tidningarna inte skriver om det. Än. Och: Än så länge vet ju ingen heller att det är någon risk, så jag hoppas att inte någon "hypokondrisk" här i tråden blir oroad, jag bara målar upp ett värsta-scenario med hjälp av spekulationer hos de forskare jag tar upp och de vet inte heller än. Förhoppningsvis är allt lugnt.

P.S. En studie har funnit spikprotein från vaccinet i upp till 6 månader efter vaccinering (Brogna et al: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37650258/) (du minns kanske hur det hette att vaccinets påverkan bara skulle vara i nån vecka högst). Jag har även skrivit lite mer om IgG4-värdena här: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Senast redigerad av Lamento 2024-08-06 kl. 01:24.
Citera
2024-08-06, 08:01
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Nu frågade du inte mig utan KreugerGuld men eftersom jag gärna vill hjälpa dig i din vetenskapliga iver så ska jag försöka besvara din fråga. Svaret är att ingen har bevisat att mRNA-vaccinet ger cancer (vad jag sett), men sedan Irrgang et al i december 2022 publicerade sin studie som visade att mRNA-vaccinerade får kraftigt förhöjda och märkliga IgG4-värden så har det kommit många fler studier kring detta, som också har upptäckt denna konstiga effekt av vaccinet. Av dessa forskare varnar flera för en potentiell cancerrisk av dessa förhöjda IgG4-värden, med olika mekanismer.

Jag svarade korrektamund0 om detta i Covid-tråden 12 juni men hon blir alltid tyst som en mus när IgG4-värdena av Covidvaccinet kommer på tal. För att förenkla för dig som inte tycks helt van att finna information på nätet ska jag klistra in mitt inlägg från 12 juni i det följande. Du hittar länkar här till artiklar i tidskrifter som Nature och jag fetar dessutom nu så att du snabbt hittar det du söker. Håll till godo:

Blev det tydligare nu? Vi som har vaccinerat oss har dessa kraftigt förhöjda IgG4-nivåer, och därmed ett egenintresse av att följa forskningen kring detta. Det handlar om ett antal studier nu, men att du inte känner till det är inte konstigt eftersom tidningarna inte skriver om det. Än. Och: Än så länge vet ju ingen heller att det är någon risk, så jag hoppas att inte någon "hypokondrisk" här i tråden blir oroad, jag bara målar upp ett värsta-scenario med hjälp av spekulationer hos de forskare jag tar upp och de vet inte heller än. Förhoppningsvis är allt lugnt.

P.S. En studie har funnit spikprotein från vaccinet i upp till 6 månader efter vaccinering (Brogna et al: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37650258/) (du minns kanske hur det hette att vaccinets påverkan bara skulle vara i nån vecka högst). Jag har även skrivit lite mer om IgG4-värdena här: (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Finns heller inga rapporter om att IgG4 orsakar cancer. Finns dock en sjukdom som ger förhöjda nivåer av IgG4 där vissa patienter utvecklar cancer. Men det finns ännu inga indikationer på att IgG4 orsakar cancer. Däremot finns det indikationer att man kan få svårare att vaccinera mot framtida virus.
Det borde dock inte vara ett problem för de som redan nu tycker alla vaccin är farliga och onda.

Så än idag finns det ingen koppling på IgG4 och cancer men man har som du nämner lite av sett olika immunoreaktioner och dessa är viktiga att förstå.

Just mRNA används ju för att utveckla vaccin mot cancer och det skulle man inte göra om man hade stark evidenc på koppling till cancer.

Var gärna skeptisk till vaccin men håll er till fakta, allt annat är bara farligt och orsakar fara för tredje person.
Citera
2024-08-06, 08:24
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Precis som jag påpekat tidigare är det här inget nytt. Ingen bryr sig. Man vet inte varför det sker, men man har tidigare konstaterat att detta kan ske vid upprepad exponering för antigen. Ingen bryr sig. Förstår du? Inget nytt, således. Ok?

Citat:
Att nivåerna av neutraliserande antikroppar stiger efter upprepade vaccinationer är inget nytt, men återkom om det publiceras annat än spekulationer om att det "kan" orsaka ditten och provocera fram datten.
...
Proteinbaserade vacciner har alltid orsakat den här typen av immunrespons och sanningen är väl i själva verket att ingen vet exakt varför. Men från ur ett immunologiskt perspektiv kan jag säga att man inte är direkt förbaskad över att immunresponsen inkluderar neutraliserande antikroppar. Det var i själva verket själva poängen....

Citat:
Jaha ja, det verkar inte finnas någon hejd på din iver att antivaxxar-patraska. Så jag får väl svara dig IGEN:
Nej, det finns ingen anledning att diskutera trams. Vad är som får er antivaxxar-patraskare att inbilla er att alla hela tiden har någon form av skyldighet att diskutera era vansinnigheter?

Här är dock ett par tillfällen när jag utan anledning faktiskt valt att svara på dina vansinnigheter och ditt barnsliga skrikande och gapande om att folk skall "svaaaaara på mina idiotiska påståenden om att IgG4 orsakar turbocancer, men så svaaaaaara, svaaaara då". Pajas.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
(FB) Pontus 30 dog av Modernas mRNA vaccin Spikevax (2024-01-14)
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19) (den är underbar när du gjort bort dig, haha)
(FB) Överläkare i region Kalmar: Vaccinet leder till cancer - P4 krishanterar.

Citat:
Blev det tydligare nu? Vi som har vaccinerat oss har dessa kraftigt förhöjda IgG4-nivåer, och därmed ett egenintresse av att följa forskningen kring detta.
Alltså, jag vet faktiskt inte om jag skall skratta eller gråta, men fortsätt för all del att bevisa för allt och alla att du inte har en aning om vad du pratar om. Du har ju inte ens grundläggande kunskaper i immunologi, och ända skall du sitta och haspla ur dig termer och lösryckta stycken ur forskningsrapporter som du inte förstår. Det du borde göra är att skaffa dig en utbildning i ämnet, så förstår du varför ingen bryr sig om ditt evinnerliga jävla tramsande om IgG4. Nej, vi som vaccerat oss "HAR inte dessa kraftigt förhöjda igG4-nivåer". Du är faktiskt så jävla blåst att man börjar småskratta. Du fattar INGENTING utan sitter bara och rapar det som förmedlas via antivaxxar-patraskens desinformationscentraler.. Du är en outbildad NOLLA. En ointelligent charlatan som skall springa runt och antivaxxar-patraska. Pajas. En clown.

Citat:
Det handlar om ett antal studier nu, men att du inte känner till det är inte konstigt eftersom tidningarna inte skriver om det. Än.
Anledningen till att ingen skriver om det är att ingen bryr sig. Det är inget som är speciellt uppseendeväckande med förhöjda nivåer igG4-nivåer. Jag har förklarat det här för dig tidigare, men då blir du alltid tyst som en mus.

Dina antivaxxar-patraskerier om IgG4 är lika uppseendeväckande och lika troligt att orsaka någon uppmärksamhet som om någon skulle skriva en forskningsrapport om att ett köksbord i furu rent teoretiskt skulle kunna skjuta skott och slå rot i ditt köksgolv om du skulle råka spilla ett glas vatten på golvet. Ja visst, rent teoretiskt skulle det säkert kunna ske, men vem bryr sig? Och här är du vecka ut och vecka in och skriker "alaaaaarm, alaaarm, köksborden kan slå rot i köksgolven, varför är det ingen som skriver om detta i tidningarna, alaaaaarm, alaaaarm, varfär är det ingen som svaaaarar när jag vill diskutera detta oerhörda fenomen? Varför svaaaarar ni inte, men så svaaaara då".

Du är en okunnig jöns som gapar och skriker om något ingen bryr sig om. DET är anledningen till att ingen skriver om detta.

Herregud, skall idiotierna aldrig ta slut? Vad kommer härnäst? Tentakelmonster som bygger radioantenner? Köksbord som gror? Håll öronen öppna för mer vansinnigheter från Lamento och var berdda på att "svaaaaara, svaaaaaara och svaaaaaaara", när han vill diskutera risken att köksborden slår rot.
Senast redigerad av korrektamund0 2024-08-06 kl. 08:26.
Citera
2024-08-06, 10:07
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Var gärna skeptisk till vaccin men håll er till fakta, allt annat är bara farligt och orsakar fara för tredje person.

Helt rätt! Då vill jag ha ett ärligt svar! Då du blandar tystnad alternativt ändrar inrikning på vad vi diskuterar! Tycker du att man skall ge boostersprutor till cancer patienter i remission efter kemoterapiexponering? Är denna studie tillräkligt för att vi bör ta reda på mer information vad spikproteinet gör för skador i kroppen i både sjukdom, och injektioner?
Kan det orsaka fara för tredje person av slå bort studier som påvisar en ” eventuell” fara med injektionen?
Notera jag pratar om denna injektion som ges för covid och inget annat.

Översatt citat!
Transfekterat SARS-CoV-2 spik-DNA för däggdjurscellexpression hämmar p53-aktivering av p21(WAF1), TRAIL Death Receptor DR5 och MDM2-proteiner i cancerceller och ökar cancercellers livsduglighet efter kemoterapiexponering.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38709242/

Tycker du man skall erbjuda några boostersprutor till cancerpatienter i remission när det visar sig att eventuellt spikproteinet hämmar p53

Översatt citat!
Detta protein fungerar som en tumörsuppressor, vilket innebär att det reglerar celldelningen genom att hindra celler från att växa och dela sig (proliferera) för snabbt eller på ett okontrollerat sätt.
https://medlineplus.gov/genetics/gene/tp53/
Citera
2024-08-06, 10:52
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Helt rätt! Då vill jag ha ett ärligt svar! Då du blandar tystnad alternativt ändrar inrikning på vad vi diskuterar! Tycker du att man skall ge boostersprutor till cancer patienter i remission efter kemoterapiexponering? Är denna studie tillräkligt för att vi bör ta reda på mer information vad spikproteinet gör för skador i kroppen i både sjukdom, och injektioner?
Kan det orsaka fara för tredje person av slå bort studier som påvisar en ” eventuell” fara med injektionen?
Notera jag pratar om denna injektion som ges för covid och inget annat.

Översatt citat!
Transfekterat SARS-CoV-2 spik-DNA för däggdjurscellexpression hämmar p53-aktivering av p21(WAF1), TRAIL Death Receptor DR5 och MDM2-proteiner i cancerceller och ökar cancercellers livsduglighet efter kemoterapiexponering.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38709242/

Tycker du man skall erbjuda några boostersprutor till cancerpatienter i remission när det visar sig att eventuellt spikproteinet hämmar p53

Översatt citat!
Detta protein fungerar som en tumörsuppressor, vilket innebär att det reglerar celldelningen genom att hindra celler från att växa och dela sig (proliferera) för snabbt eller på ett okontrollerat sätt.
https://medlineplus.gov/genetics/gene/tp53/

Det är ju du som svänger snabbare än en vindflöjel om vad som diskuteras.
Den studien du visar säger inget om vaccinen som har en modifierad version av spikorotein.

National Comprehensive Cancer Network (NCCN), Mayo Clinic och Roswell Park Comprehensive Cancer Center, rekommenderar starkt att cancerpatienter vaccineras mot COVID-19. Detta baseras på omfattande forskning till skillnad från ditt tyckande och gissande.
Vart kommer ditt behov från att sitta och gissa fram och åter?
Citera
2024-08-06, 11:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jag gick in på dessa länkar! Det enda du svarar med är förolämpningar, dvs inget svar således i ämnet som diskuteras

Vad har du för utbildning?
Du menar att IgG4 blir mer eller mindre tubocancerframkallande beroende på vilken utbildning jag har?

Herregud, det är ingen hejd på antivaxxar-patraskens kast.

Du har ju redan fått svar. Jag drog ner brallorna på dig då också. Jag tar det igen:

Citat:
Först och främst är det ett direkt råd att du slutar konsumera trams och spekulationer som antivaxxar-patrask hasplar ur sig till höger och vänster. Diskussionen om IgG4 har just nu exakt samma bäring som påståendena om magnetiska armar, tentakelmonster och grafen i vaccinet.

Om man skulle omsätta det här ständiga IgG4-tramset i en diskussion om inbrottskydd skulle det låta så här:
"Efter flera inbrott har han nu byggt en 4m hög mur runt huset. Om han inte har säkerhetsvakter anställda så står han där med en 4m hög mur, verkar det. Vi får se om det är bra eller dåligt." Sedan följer en radda ogrundade spekulationer och påståenden om på vilket sätt en 4m hög mur skulle kunna få negativa följder.

1. "Man kan skada sig om man springer in i muren med huvudet före"
2. "Man kan ramla ned och slå sig gul och blå om man klättrar över muren och tappar fästet och sedan landar med ansiktet först"
3. "Muren är tung och tunga saker kan orsaka en katastrofal sättning i marken så att huset faller ned i ett gigantisk slukhål"

Det finns alltså INGEN vetenskaplig misstanke eller några kliniska indikationer som antyder att kroppens immunförsvar skulle ha tappat förståndet eller att IgG subclass switching till IgG4 är något att oroa sig för. Konsensus är istället att den förhöjda ANDELEN IgG4 inte är något annat än kroppens sätt att prioritera resurser. Varför är det ingen som vet, men det finns som sagt få eller ingen utanför det antivaxxar-patraskande skranket som fått för sig att kroppens beslut att prioritera IgG4 skulle vara något dåligt. Det är helt enkelt immunförsvaret som beslutar att det här är det bästa sättet att möta det externa hot som utgörs av SARS-CoV-2.

Notera att kroppen reagerar på exakt samma sätt vid multipla genombrottsinfektioner som vid multipla boosterdoser - högre andel IgG4 - och den reagerar dessutom på exakt samma sätt vid många andra infektioner. Och det är som sagt något som naturligtvis är intressant och man kan fråga sig varför, precis som man kan konstatera att det är intressant och inte speciellt vanligt att folk bygger en 4m hög mur runt huset. Men det finns ingen anledning att tro att det kan orsaka ett slukhål. Visst, i teorin är allt möjligt, men inte speciellt troligt coh det finns inga tecken som tyder på något oroväckande.

Och nej, det finns inga vetenskapliga belägg för att högre andel IgG4 skulle orsaka cancer, tarmvred, nageltrång, kobenthet, liten penis, antenner, tentakelmonster eller vad nu antivaxxar-patrask kan komma att hitta på. Det här är inget nytt, skall sägas. Vetenskapen gäspar när antivaxxar-patrasken skriker och gapar om IgG4.

Ja, Raszek ljuger när han påstår att andelen IgG4 inte ökar vid t.ex. återinfektion av SARS-CoV-2. För det är ingen skillnad på återinfektion eller boosterdos. Kroppen reagerar på exakt samma sätt.

Herregud...
Citera
2024-08-06, 11:31
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Det är ju du som svänger snabbare än en vindflöjel om vad som diskuteras.
Den studien du visar säger inget om vaccinen som har en modifierad version av spikorotein.

National Comprehensive Cancer Network (NCCN), Mayo Clinic och Roswell Park Comprehensive Cancer Center, rekommenderar starkt att cancerpatienter vaccineras mot COVID-19. Detta baseras på omfattande forskning till skillnad från ditt tyckande och gissande.
Vart kommer ditt behov från att sitta och gissa fram och åter?
Så ditt svar basseras på en utsago från majo clinic GENERELLA svar! Som ej har ändrats något de senaste 3 åren Du har dessutom samma rekommendation från folkhälsmyndigheten!
Vilket inte ändrar från det faktum att forskning sker löpande! Med några få sök ord om spik proteinet så finns det en uppsjö med studier.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/vaccinationer/vacciner-som-anvands-i-sverige/covid-19/covid-19-vaccination-for-personer-med-nedsatt-immunforsvar/
Rekommenderar
Patienter med en aktuell eller nyligen genomgången immunnedsättande behandling för en cancersjukdom, som påverkar immunförsvaret allvarligt.
Citera
2024-08-06, 11:43
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Skall jag tolka ditt svar som att du också botar anafylaktiskt chock med insulin! Haha. Eller är det som vanligt! Du läser inte länkarna jag lägger upp!
(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.

Du lägger mest upp anekdoter och de vet vi hur de har med vetenskaplig fakta att göra.

Men vad ville du komma fram med?
Covid-19 påverkar de som har diabetes speciellt och det var det enda jag påpekade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in