2025-06-27, 00:00
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vi vet i dag:
1. Covids mortalitet överdrevs dramatiskt av ansvariga.

2. Fungerande generiska antivirala mediciner som Ivermektin och HCQ bannlystes av ansvariga grundat på fabricerade studier.

3. Mätningen av Covid-vaccinernas effektivitet fabricerades bl.a. genom att inte inkludera de som hade vaccinerats 2-3 veckor innan de smittades bland de vaccinerade.

4. De kliniska studier av respektive vaccins säkerhet varade en mycket kort tid och där bl.a. placebo-gruppen vaccinerades alldeles för tidigt.

5. I princip samtliga gängse regler för hur responsen på smittsamma sjukdomar åsidosattes till förmån för redan där och då bevisade kontraproduktiva åtgärder.

Så, frågan är i dag exakt vad det var som ledde till den överdödlighet under Covid på ca 20 miljoner människor världen över:
1. Covid?

2. Vaccinerna?

3. Bannlysningen av fungerande generiska mediciner samt tidig (out patient) behandling?

4. Psykosocial ohälsa?

5. Fördröjda diagnoser/behandlingar av andra livshotande sjukdomar?

6. Ökad fattigdom?

7. Annat?
Och då har vi inte nämnt den fortsatta överdödligheten och mer långsiktiga skador och sjukdomar.

Här har du lite tipps för oss som undrar?

Vi vet idag också att de räddhågsna hade fel och att få har dött av eller med vaccin som orsak.
Citera
2025-06-27, 00:23
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Redan gjort och nej, jag kan fortfarande inte dra någon annan slutsats av det du skriver. Om du har en annan slutsats så får du gärna försöka förklara vad den är, hur och varför.

Jag finns kvar här.
JA, och då undrar man ju varför du ställer den frågan du gör. Men du kanske inte läste utan bara sneglade lite utan att inse vad du initialt skrev och vad jag svarade?
Citera
2025-06-27, 00:26
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Vi vet i dag:
1. Covids mortalitet överdrevs dramatiskt av ansvariga.

2. Fungerande generiska antivirala mediciner som Ivermektin och HCQ bannlystes av ansvariga grundat på fabricerade studier.

3. Mätningen av Covid-vaccinernas effektivitet fabricerades bl.a. genom att inte inkludera de som hade vaccinerats 2-3 veckor innan de smittades, bland de vaccinerade.

4. De kliniska studier av respektive vaccins säkerhet varade en mycket kort tid och där bl.a. placebo-gruppen vaccinerades alldeles för tidigt = kontrollgruppen förstördes.

5. I princip samtliga gängse regler för hur responsen på smittsamma sjukdomar ska se ut åsidosattes till förmån för redan där och då bevisade kontraproduktivt dödliga åtgärder.

Så, frågan är i dag exakt vad det var som ledde till den överdödlighet under Covid på ca 20 miljoner människor världen över:
1. Covid?

2. Vaccinerna?

3. Bannlysningen av fungerande generiska mediciner samt tidig (out patient) behandling?

4. Psykosocial ohälsa?

5. Fördröjda diagnoser/behandlingar av andra livshotande sjukdomar?

6. Ökad fattigdom?

7. Annat?
Och då har vi inte nämnt den fortsatta överdödligheten och mer långsiktiga skador och sjukdomar.

Här har du lite tipps för oss som undrar?
Nej, inget av det där är korrekt, men jag förstår att du hört det på någon av antivaxxar-patraskens desinformations-centraler och att du tror att det faktiskt är det. Men det är det inte. Men kul i alla fall att du erkänner att du gått på skiten, det skall du ha kudos för.
Citera
2025-06-27, 00:27
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ja, för de ca 20 miljoner som dog som ett resultat av 'Covid-pandemin' samt responsen på denna var den förmodligen "apokalyptisk", för att inte tala om hur "upplevelsen" var för alla anhöriga och vänner.

Frågan är vilka som dog av vad och mer bestämt i den här tråden, vilka som dog av Covid-vaccinen.

Här har du nya säkra data?
Det finns säkert publicerat av myndigheterna i respektive land. Om du letar där skall du se att du hittar det du söker.
Citera
2025-06-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
JA, och då undrar man ju varför du ställer den frågan du gör. Men du kanske inte läste utan bara sneglade lite utan att inse vad du initialt skrev och vad jag svarade?
Igen, om min slutsats av det du skriver enligt dig är felaktig så bör du givetvis förklara varför den är det.

Kan du förklara varför den är det?
Citera
2025-06-27, 15:41
Medlem
Citat:
Det finns säkert publicerat av myndigheterna i respektive land. Om du letar där skall du se att du hittar det du söker.
Men Du vet inte eller hur? Trots ditt genomgående rabiata beteende här i trådarna?
Citera
2025-06-27, 15:51
Medlem
Citat:
=Helge.Palmcrantz|92282141]Vi vet idag också att de räddhågsna
De "räddhågsna"? Vilka var dessa, menar du?

Citat:
hade fel
Hade fel i vad?

Citat:
och att få har dött
Hur "få" då, och hur vet "vi" det?

Citat:
av eller med vaccin som orsak.
Hur skiljer du på de som dött "av" vaccin som orsak vs. de som dött "med" vaccin som orsak?

En vanlig uppgift är att ca 7 miljoner dog av Covid-viruset (helt säkert avsevärt färre), hur dog då de övriga ca 13 miljoner av de ca 20 miljoner som ingick i den överdödlighet världen över som förelåg under 'Covid-pandemin' (still counting)?

Vet du det?
Citera
2025-06-27, 16:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Men Du vet inte eller hur? Trots ditt genomgående rabiata beteende här i trådarna?
Jo JAG vet, men om DU nu vill diskutera några siffror så får du leta fram dem själv. Det här ingen sökmotor med inbyggd informationstjänst. Pajas.
Citera
2025-06-27, 16:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Igen, om min slutsats av det du skriver enligt dig är felaktig så bör du givetvis förklara varför den är det.

Kan du förklara varför den är det?
Läs igen!
Citera
2025-06-27, 16:05
Medlem
Citat:
Nej, inget av det där är korrekt,
Inte? Då citerar du en punkt i taget och förklarar varför.

Jag finns kvar här.

Citat:
men jag förstår att du hört det på någon av antivaxxar-patraskens desinformations-centraler
Så här 'resonerar' fröken Rabiessmittad Psykopat genomgående i trådarna.

Syftet är självklart allt annat än hederligt. Döm själva.

Citat:
och att du tror att det faktiskt är det. Men det är det inte. Men kul i alla fall att du erkänner att du gått på skiten, det skall du ha kudos för.
Igen, mina påståenden är klart och tydligt punktade, enkla att citera en punkt i taget och därpå (om möjligt) motbevisa.

Att fröken Rabiessmittad Psykopat skulle våga sig på det är däremot inget vi ska förvänta oss. Hennes agenda är av ett helt annat slag än Sanningen.

Ett helt annat slag.
Citera
2025-06-27, 16:13
Medlem
Citat:
Läs igen!
Fröken Rabiessmittad Psykopat erkänner således att hennes aggressiva påstående om att lite svårare influensaår (med högre mortalitet) inte alls ofta följs av mindre svåra influensaår med lägre mortalitet var, som hon själv så elegant uttryckte det, "dragit ur röven".

Citat:
Nej, lite svårare influensaår brukar inte ALLS följas av år med minskad dödlighet. Det har du helt enkelt dragit ur röven. Jag tror du skall sluta försöka dra slutsatser och istället satsa lite på att LÄRA dig genom att LÄSA, och då menar jag inte titta på Youtubekanaler där man sitter och hittar på antivaxxar-trams. Jag redogjorde för saken för snart två år sedan.

(FB) Ökad dödlighet efter covidvaccinet?
Döm själva.
Citera
2025-06-27, 16:40
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Fröken Rabiessmittad Psykopat erkänner således att hennes aggressiva påstående om att lite svårare influensaår (med högre mortalitet) inte alls ofta följs av mindre svåra influensaår med lägre mortalitet var, som hon själv så elegant uttryckte det, "dragit ur röven".

Döm själva.
Läs igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in