Citat:
Ursprungligen postat av
Inipatienten
Varför kan inte kommunen kräva att familjen bor i huset de också? Lär ju rymmas. Andra får ju knappt stöd för hjälp att kissa några gånger om dagen eller anpassar sig till liv med assistenter omkring i vardagen (dessa har väl inte lika rabiat pappa iof) men den här tjejen får dubbla assistenter och familjen får betalt boende?! Självklart ska kommunen erbjuda stöd, men tackar familjen nej får de gott klara sig själva. Ska fan rösta blått nästa gång, fan ta välfärdssystemet
Jag har ingen aning om hur stort detta hus är, pappan har sett till att de ska ha personal dygnet runt och de ska väl få plats också. Men å andra sidan så verkar nattpersonal vara i samma rum som dottern nattetid.
Min tanke är att det borde väl finnas fler som är som denna kvinna och att det borde finnas ett boende där de kan bo tillsammans (med egna rum) och med gemensam personal.
Detta är en vansinnigt dyr kostnad för kommunen, vore intressant att få reda på hur de tänkte i detta fall! Om det inte fanns något boende akut, när hon blev utskickad, så borde det vara en tillfällig lösning att hon ska ta över föräldrarnas hus.
En utredning gällande både kommunen/pappan vore på sin plats. Hur mycket har han fått bestämma, varför får han/vill tacka nej till utredning av dottern? Har han känningar bland anställde på kommunen som godkänt denna lösning?
Och som jag läst i tråden, tackat nej till ett föreslaget boende?
Varför väljer han ett assistentbolag som ligger långt från boendet?
Många frågor från mig som enkel skattebetalare!