2024-08-06, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Typiskt.. Annars hade det gått att få fram info därifrån... Sen angående det med hjulspåren det kan väl ändå vara vad som helst? Mopeder.. Epa som någon även nämnde osv.. Alternativt att någon har gjort det själv. Vem vet?

Har sett bild som någon lagt upp från baksidan, där syns ju bilspår längs med häcken och de gär förbi glipan där man kan gå igenom häcken - just innan glipan, slutar gunnebostaketet
Med andra ord fri passage ut.
Det ser ut som jämna bilspår, ingen inbromsningsmarkering
Bilen har stannat i låg hastighet ser det ut som.
Glömde ta skärmdump.
Senast redigerad av Marielo 2024-08-06 kl. 05:04.
Citera
2024-08-06, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Någon kanske körde på hunden eftersom det uppenbarligen fanns hjulspår där, dom försökte bromsa men misslyckades, men borde rimligtvis även funnits blodspår då ?
Eller blev det bara invändiga skador och hunden avled direkt?
I såna fall har man nog grävt ner Essie någonstans, och på grund av mediedrevet har man inte vågat erkänna sitt misstag.

Syns inga bromsspår utanför häcken på baksidan/ allmänningen.
Bara jämna spår som går förbi häclem, någon meter ifrån.
Citera
2024-08-06, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det börjar blir rejält patetiskt med alla dessa förrvrängningar av sanningen som ni näthatare kör med.

Det pappan säger är helt korrekt. Det finns ingen sådan öppning och inget sådant lågt staket.

Däremot finns en öppning som Essie INTE kunde gå ut genom, eftersom det finns ett staket där HÖGT nog för att hindra Essie.

Återigen har vi sett hur det pappan berättat stämmer, och hur näthatarna bara sprider lögner och falsk information.

Staketet slutar ju just innan glipan i häcken i nordvästra hörnet av tomten. Så det är bara att gå ut.
Farfadern har fel.
Citera
2024-08-06, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Staketet slutar ju just innan glipan i häcken i nordvästra hörnet av tomten. Så det är bara att gå ut.
Farfadern har fel.
Staketet kan också gå inåt där det ser ut att sluta, svårt att se.
Citera
2024-08-06, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Som jag skrev, det KAN varit en uppgörelse med kommunen. Kommunen måste fixa plats till dottern och föräldrarna erbjöd sin villa. I utbyte får de bo i en lgh som kommunen står för.

Eftersom föräldrarna tillbringar mycket tid i villan så kan post mm lika väl bli sänd dit.
Varför kan inte kommunen kräva att familjen bor i huset de också? Lär ju rymmas. Andra får ju knappt stöd för hjälp att kissa några gånger om dagen eller anpassar sig till liv med assistenter omkring i vardagen (dessa har väl inte lika rabiat pappa iof) men den här tjejen får dubbla assistenter och familjen får betalt boende?! Självklart ska kommunen erbjuda stöd, men tackar familjen nej får de gott klara sig själva. Ska fan rösta blått nästa gång, fan ta välfärdssystemet
Citera
2024-08-06, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inipatienten
Varför kan inte kommunen kräva att familjen bor i huset de också? Lär ju rymmas. Andra får ju knappt stöd för hjälp att kissa några gånger om dagen eller anpassar sig till liv med assistenter omkring i vardagen (dessa har väl inte lika rabiat pappa iof) men den här tjejen får dubbla assistenter och familjen får betalt boende?! Självklart ska kommunen erbjuda stöd, men tackar familjen nej får de gott klara sig själva. Ska fan rösta blått nästa gång, fan ta välfärdssystemet

Jag har ingen aning om hur stort detta hus är, pappan har sett till att de ska ha personal dygnet runt och de ska väl få plats också. Men å andra sidan så verkar nattpersonal vara i samma rum som dottern nattetid.

Min tanke är att det borde väl finnas fler som är som denna kvinna och att det borde finnas ett boende där de kan bo tillsammans (med egna rum) och med gemensam personal.

Detta är en vansinnigt dyr kostnad för kommunen, vore intressant att få reda på hur de tänkte i detta fall! Om det inte fanns något boende akut, när hon blev utskickad, så borde det vara en tillfällig lösning att hon ska ta över föräldrarnas hus.

En utredning gällande både kommunen/pappan vore på sin plats. Hur mycket har han fått bestämma, varför får han/vill tacka nej till utredning av dottern? Har han känningar bland anställde på kommunen som godkänt denna lösning?
Och som jag läst i tråden, tackat nej till ett föreslaget boende?

Varför väljer han ett assistentbolag som ligger långt från boendet?

Många frågor från mig som enkel skattebetalare!
Citera
2024-08-06, 08:35
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Jag läste det någonstans därför jag undrade om någon mer visste något. Det kan lika gärna varit en spekulation. Eller en djurkommunikatör …

Därmed ingen fakta ,
Tack, tänkte om det var något nytt jag missat. Jag har för mig precis i början av försvinnandet att någon, kan ha varit P, som nämnde en röd bil i hans grupp.
Citera
2024-08-06, 08:39
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Angående snacket om inlägget om en granne så

(FB) Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)

(FB) Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)

Jag minns bara ett inlägg lite lätt och det är det där om nått pervo.

Dock måste ju detta syfta på pervot kanske?
Ok..syftar personen på en granne till P alltså?
Citera
2024-08-06, 08:44
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Brott mot djurskyddslagen att sätta en hund i en bur om inte veterinär ordinerat det eller det är utställning tex. Dörren ska alltid vara öppen hemma, det finns många som fått hundar omhändertagna pga hundar suttit i bur eller ägarna haft burar i hemmet.
Detta ser mer ut som ett kompostgaller, inget tak
Citera
2024-08-06, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Man får inte övervaka med kamera över anställda hur som helst och om det finns så många kameror så finns det definitivt mer film på när essie försvinner som han inte delar med sig av

Japp, det tror jag också.
Citera
2024-08-06, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Just så. Det får vara slut med strulet och inkompetensen kring dottern och hennes boende. Hon behöver få komma till ett boende som håller måttet, som kan ge dottern den service hon behöver, och då lämpligen också med en daglig verksamhet så att hon för en meningsfull tillvaro. Säkerligen en förutsättning för att boendet skall fungera i grunden.

Problemet med de assistenter som varit är väl att de är bortskämda curlade milleniesnorungar som tror att det är de som skall få allt serverat, och inte fattar att det är de som behöver arbeta och i det arbetet ställa upp för dottern och hennes behov, vilket inkluderar djur och det omhändertagande de behöver.

Oj, nu måste du förklara varför du plötsligt ger dig rätt att anklaga assistenternas föräldrar? Om någon är bortskämd curlad milleniesnorunge så beror det väl på föräldrarna? Att du nu väljer samma sätt att resonera som P, det är alltid någon annans fel, visar på att ni två har samma låga förmåga till empati och logiskt tänkande.
Att det har anställts unga, oerfarna tjejer är ju inte assistenternas fel. Det ansvaret vilar helt på den som anställt, ingen annan. Att hela släkten Ö offentligt anklagar assistenterna sticker ut och får mig att tro att dom vill få bort blickarna från något.
Lyft blicken och försök tänka innan du fortsätter vräka ur dig en massa strunt.
Citera
2024-08-06, 09:16
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Någon kanske körde på hunden eftersom det uppenbarligen fanns hjulspår där, dom försökte bromsa men misslyckades, men borde rimligtvis även funnits blodspår då ?
Eller blev det bara invändiga skador och hunden avled direkt?
I såna fall har man nog grävt ner Essie någonstans, och på grund av mediedrevet har man inte vågat erkänna sitt misstag.
Menar du att någon skulle kört på hunden på gräsallmänningen bakom Ps hus.. känns inte så sannolikt. Då bilar inte ska köra där. Hjulspåren är det uppenbarligen bara 1 person som sett. P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in