2024-08-05, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Ja, mamman skickade ju ett sms till assistenten att Essie var borta. Varför gick inte mamman in i rummet o sa det personligen? Så hur ska då assistenten kunna berätta ngt?

Antagligen för att undanhålla den informationen från A. Assistenten var väl sannolikt hos A just då.
Citera
2024-08-05, 23:04
Medlem
Användaren AnnaChiara erbjöd hjälp men en anonym anmälan om katten också fått illa eller får det just nu.

Ville bara påpeka att är man ny på Flashback så finns det begränsingar, se nedan. Finns det andra sätt hur man kan kontakta någon här?

"Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) konton får bara skicka PM till administratörer samt moderatorer."
Citera
2024-08-05, 23:05
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nej, det är inte förbjudet att binda sin hund vid ett fordon, som du felaktigt påstår.
Däremot måste man ha rätt utrustning för att få göra det.

Inte heller här finns någon som helst koppling till Essie, som så vitt känt aldrig bundits till något fordon.

Så du sågar Jordbruksverkets webbplats.

Posta en länk själv då.
Citera
2024-08-05, 23:06
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Håller med! Hoppas det blir en Lex Essie för assistanshundar som du skrev.

Den här tråden kommer inte dö ut tills det är löst.

Måste säga den här tråden är något av det bästa jag har läst på länge och då menar jag alla spekulationer åt alla möjliga håll, alla pappans lögner eller sanningar. Det här har varit och är fortfarande så spännande som en bok där man vill veta vad som finns på nästa sida som kanske leder till sanningen eller bara en bit eller bara en annan helt sjuk detalj (30 övervakningskameror i hela huset, assistenterna skulle använda två tamponger för att kunna bada med A.). Men det tragiska här är att en assistanshund som ens enda jobb var att få en människa må bättre som misshandlade stackars hunden. De inlägg som handlar om detaljer kring det får mig att gråta.
Känner precis som du.
Det började med en efterlysning på en hund. Allt lät som en helt vanlig familj.
Desto djupare spadarna gräver ju svartare blir historien.
Nu verkar det som att någon har infiltrerat sig i Facebook gruppen, agerat moderator och släkt ner alla inlägg och bilder som folk har lagt ut.
Bara det är skrämmande. Vad är det som familjen Ö vill dölja.
Sen allt maniskt övervakande i huset. Några assistenter vittnade om hur arbetsintervjuerna hade gått till och det var sinnessjukt.
Bara unga tjejer utan utbildning fick jobb.
Alltså. Vad kommer härnäst. Finns det några ouppklarade mord i Enköping som dom kan vara skyldig till?
Det här är fan superspännande.
Citera
2024-08-05, 23:07
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olgiz
Det har varit helt tyst nu på fb ...undrar hur man ska tolka det?

Efter att ha läst en anmälan som cirkulerade så känns det verkligen osäkert OM Essie verkligen ska hem
Hon ska absolut inte till familjen Ö iaf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colomar
Antagligen för att undanhålla den informationen från A. Assistenten var väl sannolikt hos A just då.

Funderade också på om sms:et skulle användas för försäkringen som ett bevis på händelsen, tiden...
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Användaren AnnaChiara erbjöd hjälp men en anonym anmälan om katten också fått illa eller får det just nu.

Ville bara påpeka att är man ny på Flashback så finns det begränsingar, se nedan. Finns det andra sätt hur man kan kontakta någon här?

"Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) konton får bara skicka PM till administratörer samt moderatorer."

Skicka PM till en mod. Tror de vill hjälpa till. Kanske någon erbjuder sig i tråden?
Citera
2024-08-05, 23:08
Medlem
Citat:
Nej, det är inte förbjudet att binda sin hund vid ett fordon, som du felaktigt påstår.

Inte heller här finns någon som helst koppling till Essie, som så vitt känt aldrig bundits till något fordon.

Läs inlägget igen …jag kopierade direkt från jordbruket och lawline
Citera
2024-08-05, 23:12
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Så du sågar Jordbruksverkets webbplats.

Posta en länk själv då.

Jag har inte uttalat mig om deras webbplats, jag har uttalat mig om deras föreskrifter. Klarar du inte ens av att hitta dem på egen hand? Men varför har då du inte postat en länk till jordbruksverkets webplats där detta står? Kanske för att det inte gör det?

Nej just det, det var väl du som inte klarade av att kolla upp ens de enklaste saker innan du skriver dina galenskaper.

I alla fall så är det som jag skrev. Alla som kan sin sak om hundar är väl medvetna om detta. Det är liksom grundläggande.

Såvitt känt har dock Essie aldrig bundits vid något fordon.
Senast redigerad av flashmaner 2024-08-05 kl. 23:18.
Citera
2024-08-05, 23:16
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Läs inlägget igen …jag kopierade direkt från jordbruket och lawline

lawline?

Du har fel.
Citera
2024-08-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ok, tack. Då vet vi, inte koppla inomhus. Om det skett vet vi inte. Än.

Det är ändå lätt att tänka i de banorna när man läst om As förkärlek till eltejp och garn i samband med våld.

Och hammare.
Citera
2024-08-05, 23:17
Medlem
Citat:

Du får inte binda en hund vid ett stillastående motorfordon om inte en speciell uppbindningsanordning finns installerad på fordonet. Uppbindningsanordningen ska vara utformad så att fordonet inte kan lämna platsen utan att man först tar bort anordningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in