2024-08-05, 10:38
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Det är väl inte omöjligt att kommunen / föräldrarna kommit till någon uppgörelse när kvinnan inte fick bo kvar i sitt boende.

Någonstans måste hon bo, kanske kommunen stod för föräldrarnas lgh och att de kommit överens om att bostadstillägg ska utbetalas med en viss summa.
Men varför stod de inte skrivna på lägenheten om de bott där i 1 år och 8 mån. Kan man undra
P hyrde ut huset till kommunen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Jag är ganska förundrad hur PÖ lyckades få fram en ID-hund så snabbt som han påstår. Och inte bara en utan 2 st. Det brukar ta ganska många timmar innan de kommer ut om de nu är lediga.
O har PÖ egen drönare med värmekamera? Även där finns det få personer med ljust den utrustningen och de är inte heller tillgängliga snabbt då de oftast gör detta på sin fritid. Och en fråga till, han säger att de söker med värmekamera på nätterna, den fungerar väl lika bra på dagtid?
Färre störande objekt på nätterna,dvs mindre att ev följa upp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Den enda som nämnts är den där Christer Hofström

Men de var väl att de erbjöd sig medla ? Inte söka , det var inga ID hundar utan narkotika och vapen m.m

Det var ID hundar som nämndes ha gjorts men inget namn dykt upp
Citera
2024-08-05, 10:41
Medlem
Citat:
Har läst ikapp nu på morgonen (från fm igår).

Funderar på detta med att hunden suttit i "cykelkorg", med tanke på hundens storlek misstänker jag att det är någon cykelkärra. Pappan uttalar som om att hon typ gnydde de första gångerna.

Denna stackars hund som verkar vara "i tjänst" dygnet runt, mestadels inomhus och på bakgården.
Föräldrarna behövde tydligen vara borta från sin dotter eftersom de flytt huset... tänkte de inte på att även hunden behövde det?

En hund av den storleken behöver mycket motion, varför fick hon inte sin motion i stället för att sitta stilla när de väl var ute (inte undra på att hon gnydde)? Var föräldrarna/assistenterna ute och cyklade långväga med denna kvinna?

Dessa ska inte ha tillgång till något djur alls, ren och skär djurmisshandel!

Jag hade missat att detta, har de satt essie i en cykelkorg när hon behöver motion och stimulans? det är utmärkt tillfälle att låta hunden springa bredvid cyckeln.
Citera
2024-08-05, 10:42
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Men de var väl att de erbjöd sig medla ? Inte söka , det var inga ID hundar utan narkotika och vapen m.m

Det var ID hundar som nämndes ha gjorts men inget namn dykt upp
Jo jag vet, men någon skrev att han skulle varit där, kan varit P själv, för reaktionen här på forumet blev att CH var en jäkla pajas. Men har ingen aning. Bilden i EP , va det väl, på sökhunden ser ut som rasen han äger. Men det kan ju vara en lånad bild från annat sammanhang
Citera
2024-08-05, 10:43
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Jag hade missat att detta, har de satt essie i en cykelkorg när hon behöver motion och stimulans? det är utmärkt tillfälle att låta hunden springa bredvid cyckeln.
Jag fattade det som att hon även fick sitta i den på tomten...kan varit en missuppfattning
Citera
2024-08-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ja och Id hundarna har fortfarande inget namn kommit fram på vilka de använt

Såg i en kommentar från pappan på Facebook att de använt sig av ett företag som heter Malins nosar.
Citera
2024-08-05, 10:49
Medlem
Citat:
Men varför stod de inte skrivna på lägenheten om de bott där i 1 år och 8 mån. Kan man undra
P hyrde ut huset till kommunen

Som jag skrev, det KAN varit en uppgörelse med kommunen. Kommunen måste fixa plats till dottern och föräldrarna erbjöd sin villa. I utbyte får de bo i en lgh som kommunen står för.

Eftersom föräldrarna tillbringar mycket tid i villan så kan post mm lika väl bli sänd dit.
Citera
2024-08-05, 10:52
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena
Såg i en kommentar från pappan på Facebook att de använt sig av ett företag som heter Malins nosar.
Var inne och kollade hennes Fb...de är stationerade i Gävle, den 13 juli hade hon delat ett sök på en katt. Märkligt om hon inte skulle ha delat ett sök på Essie...
Citera
2024-08-05, 10:53
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Som jag skrev, det KAN varit en uppgörelse med kommunen. Kommunen måste fixa plats till dottern och föräldrarna erbjöd sin villa. I utbyte får de bo i en lgh som kommunen står för.

Eftersom föräldrarna tillbringar mycket tid i villan så kan post mm lika väl bli sänd dit.
Ok...Något för någon med rätt trådar att grotta i kanske. Tack för info!
Citera
2024-08-05, 10:55
Medlem
Citat:
Var inne och kollade hennes Fb...de är stationerade i Gävle, den 13 juli hade hon delat ett sök på en katt. Märkligt om hon inte skulle ha delat ett sök på Essie...

Var också inne och kollade och hon skrev på något ställe att hon vanligtvis inte delade bilder från sök av hänsyn till alla inblandade.
Citera
2024-08-05, 10:57
Medlem
Citat:
Jag tror inte det inlägget var av en granne, jag tror att det var en anhörig till en fd. Anställd. För han skrev något om att krypa runt i diket som ett pervo och anklaga anställda

Ok! Såg inte inlägget själv, bara kommentarer om att det tagits bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in