2024-08-05, 09:37
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Har läst ikapp nu på morgonen (från fm igår).

Funderar på detta med att hunden suttit i "cykelkorg", med tanke på hundens storlek misstänker jag att det är någon cykelkärra. Pappan uttalar som om att hon typ gnydde de första gångerna.

Denna stackars hund som verkar vara "i tjänst" dygnet runt, mestadels inomhus och på bakgården.
Föräldrarna behövde tydligen vara borta från sin dotter eftersom de flytt huset... tänkte de inte på att även hunden behövde det?

En hund av den storleken behöver mycket motion, varför fick hon inte sin motion i stället för att sitta stilla när de väl var ute (inte undra på att hon gnydde)? Var föräldrarna/assistenterna ute och cyklade långväga med denna kvinna?

Dessa ska inte ha tillgång till något djur alls, ren och skär djurmisshandel!
Pappan ser allt, inklusive levande varelser som förbrukningsvaror.
Han kör så länge det går utan att visa vare sig empati eller sympati.
När det inte går som han vill så gör man sig av med dom och skaffar nytt.

Mycket farlig människa.
Citera
2024-08-05, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Hur vet du att de ringt angående försvinnandet?
Om hundens försvinnande varit viktigt för myndighetsbeslutet ska det dokumenteras men ser inte det i registerutdraget eller i informationsbrevet till ägaren.

Länsstyrelsen har ett internt arkiv vilket man inte får glömma. Det arkivet är inte offentligt vilket de skyller på att det är arbetsmaterial.
Citera
2024-08-05, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
En annan sak, har någon granne letat eller sett något överhuvudtaget?

Kändes som de flesta som letade överallt inte bodde i närheten förutom närmsta kretsen till familjen, samt vilka ID hundar användes? Vet inte hur bra Id hundar är men hundar kan ju söka mer än oss människor samt även missa. Jag undrar om en hund tränad på lik eller döda djur hade hittat något?

Jag är ganska förundrad hur PÖ lyckades få fram en ID-hund så snabbt som han påstår. Och inte bara en utan 2 st. Det brukar ta ganska många timmar innan de kommer ut om de nu är lediga.
O har PÖ egen drönare med värmekamera? Även där finns det få personer med ljust den utrustningen och de är inte heller tillgängliga snabbt då de oftast gör detta på sin fritid. Och en fråga till, han säger att de söker med värmekamera på nätterna, den fungerar väl lika bra på dagtid?
Citera
2024-08-05, 10:07
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ser inget motsägelsefullt med det du fetat.

Oklart också varför du menar att han erkänner folkbokföringsbrott. Är du så väl insatt i lagen om folkbokföring att du kan göra en sådan bedömning så lättvindigt? Eller är du bara ute efter att kasta ännu mer skit nu igen?
Han och mamman stod skrivna på adressen fram till försvinnandet.
Citera
2024-08-05, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Är du på fullt allvar så naiv att du tror att en förare kan jobba dygnet runt sju dagar i veckan?

Föraren har det övergripande ansvaret, det betyder inte att föraren alltid måste vara närvarande. Det är på samma vis med en chef på ett jobb eller en kapten på ett fartyg. Ansvar delegeras när den ansvarige måste sova, gå på muggen eller vara borta av annan anledning.

Ska man verkligen behöva förklara sådana här självklarheter för dig? Vet inte du dessa grundläggande saker? Har du ingen koll?

Tror du jag är dum eller? PÖ har ett jobb som förmodligen kräver mer än 40 h arbetstid i veckan, detta på dagtid o det är den tiden som A o Essie är vakna tippar jag på. Hur kan han vara förare när han jobbar? Det är uppenbart att kvinnan inte klarar av Essie själv, det har framkommit att en assistens ska ha fokus på Essie för att snabbt ta bort henne när hon är i fara men PÖ har även sagt att hunden ska tillbaka när hon springer iväg av rädsla. När är Essie ledig?

Ingick det i assistenternas arbetsbeskrivning o uppgifter att vara förare, speciellt eftersom PÖ uttryckligen sagt att de inte får ägna tid eller umgänge med hunden? Hur ska de då kunna vara förare, speciellt eftersom hunden, A o PÖ gått en lång utbildning tillsammans för att bli ett gk ekipage? Har assistenterna gått samma utbildning för att kunna jobba på samma sätt som den trion? O utbildas samtliga assistenter till förare, ganska ologiskt med tanke på hur dyrt det hade varit med utbildningarna då det verkar vara en hög personalomsättning.
Citera
2024-08-05, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Funderade på om A själv begär det? Det har ju framkommit att den stackars kvinnan varken kan prata eller skriva, hur ska hon då
kunna begära något? O vet hon vad hon ska begära?

Var har det framkommit att hon inte kan prata?

Jag har inte noterat något sådant i tråden men varit lite nyfiken på hur pass mycket hon kan göra sig förstådd.
Citera
2024-08-05, 10:23
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dellie
Jag håller med om vad lagen säger om folkbokföringsbrott. Men i praktiken verkar inte myndigheterna göra mycket åt saken. Fast jag vet inte säkert såklart. Men kan ge ETT galet exempel. Jag hade en inneboende via airbnb i 1 1/2 månad 2019. Hen kom hit från land utanför EU och ville skriva sig hos mig eftersom hen skulle jobba här. OK sade jag och tänkte aldrig att det kan bli problem.
Efter att hen flyttat var hen fortfarande skriven här vilket jag inte tänkte på så mycket men när det gått något år anmälde jag det till myndigheterna. Och anmälde. Och anmälde. Och anmälde. Inget hände genom åren. Men så skulle jag ansöka om bostadsbidrag nu 2024 och då blev det problem för nu ansågs jag dela bostad med hen fast jag förklarade hur allt var och att jag anmält många gånger.

Jag fick förklara utförligt, skicka bokningarna från airbnb o mailkonversationen från 2019 (som jag sparat som tur var. De skickade flera brev till hen som ju kom till mig då eftersom jag äger lägenheten och som jag fick skicka tillbaka oöppnade. Efter mycket om och men trodde de på mig till slut och hen plockades bort från min adress, inget hände hen vad jag vet och jag fick inget bostadsbidrag ändå. Puh! Vilken pärs!

Så jag tror inte det är så enkelt att P med fru åker dit för folkbokföringsbrott heller men jag kan ha fel.
Det är märkligt att A fått bostadstillägg, enligt jagkommervaraanonym, när föräldrarna stått skrivna där
Citera
2024-08-05, 10:26
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inipatienten
Om det visar sig att någon i familjen dumpat resterna av Essie och en utomstående hittar dem nergrävda/dränkta - måste de betala ut hittebelöningen då?
Hittelönen är återkallad. Finns ingen sådan längre
Citera
2024-08-05, 10:27
Medlem
Citat:
Jag är ganska förundrad hur PÖ lyckades få fram en ID-hund så snabbt som han påstår. Och inte bara en utan 2 st. Det brukar ta ganska många timmar innan de kommer ut om de nu är lediga.
O har PÖ egen drönare med värmekamera? Även där finns det få personer med ljust den utrustningen och de är inte heller tillgängliga snabbt då de oftast gör detta på sin fritid. Och en fråga till, han säger att de söker med värmekamera på nätterna, den fungerar väl lika bra på dagtid?

Ja och Id hundarna har fortfarande inget namn kommit fram på vilka de använt
Citera
2024-08-05, 10:30
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Är det inte lite konstigt att lägga ut på egen sida om de nu blivit rädda att hålla låg profil på sociala medier?
Jo, han hade nog hoppats på medhåll från fler, och så blev det tvärtom.
Citera
2024-08-05, 10:32
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Ja och Id hundarna har fortfarande inget namn kommit fram på vilka de använt
Den enda som nämnts är den där Christer Hofström
Citera
2024-08-05, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det är märkligt att A fått bostadstillägg, enligt jagkommervaraanonym, när föräldrarna stått skrivna där

Det är väl inte omöjligt att kommunen / föräldrarna kommit till någon uppgörelse när kvinnan inte fick bo kvar i sitt boende.

Någonstans måste hon bo, kanske kommunen stod för föräldrarnas lgh och att de kommit överens om att bostadstillägg ska utbetalas med en viss summa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in