2024-08-05, 08:58
Medlem
Har det inte varit skriverier länge om att marknaden och inflationen sakta håller på att återhämta sig, så kraschar det istället igen? 😴
Citera
2024-08-05, 08:59
Medlem
Du använder krasch i bestämt form. Vad menar du med det? Den sista och enda, slutet på civilisationen? Nej. Världen är kvar. Datorn du skriver på, bilen du åker, maten du köper och banken du har dina pengar på för att du inte vågar ha dem i aktier, allt består. Börserna faller just nu från toppen. Sen kommer de tillbaka till nya toppar.
Citera
2024-08-05, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Hur vet du att marknaden kommer fortsätta ner?
Det vet jag inte. Men att det öppnar ner nu om några minuter är jag väldigt säker på.
Därför är det bättre att krascha sina certifikat och sitta 99% likvid.
Jag är med sen när det går upp, men minimerar min risk när det går ner.
Sitta still i båten är det sämsta råd som finns inom ekonomi.
Citera
2024-08-05, 09:00
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Passa på att köpa mer istället.
Detta kommer blåsa över snart. FED sänker snart räntan.

Börsen har väl historiskt alltid gått ner efter sommaren
Problemet är att jag inte har så mycket att handla för. Sätter in allting i fonder när det blir någonting över.
Citera
2024-08-05, 09:02
Medlem
ariberts avatar
Orkar man inte vara med om ett börsfall som varar någon vecka så skall man inte vara på börsen. Jag har varit med om tre stora börsfall och alltid legat kvar, ty jag vet att i det längre perspektivet kommer börsen igen.
Citera
2024-08-05, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Har det inte varit skriverier länge om att marknaden och inflationen sakta håller på att återhämta sig, så kraschar det istället igen? 😴

Det var väl typ 115 byggbolag som konkade i Sverige bara senaste månaden.
Senast redigerad av Cooltrayne 2024-08-05 kl. 09:04.
Citera
2024-08-05, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Det vet jag inte. Men att det öppnar ner nu om några minuter är jag väldigt säker på.
Därför är det bättre att krascha sina certifikat och sitta 99% likvid.
Jag är med sen när det går upp, men minimerar min risk när det går ner.
Sitta still i båten är det sämsta råd som finns inom ekonomi.

Att sälja på varje dipp är nog ett ännu sämre råd.
Citera
2024-08-05, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Orkar man inte vara med om ett börsfall som varar någon vecka så skall man inte vara på börsen. Jag har varit med om tre stora börsfall och alltid legat kvar, ty jag vet att i det längre perspektivet kommer börsen igen.

Precis, det är såklart jävligt trist men jag är inte ett dugg orolig. Sitter lugnt kvar i båten och passar på att köpa med jämna mellanrum
Citera
2024-08-05, 09:05
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d

Det har varit lite väl länge med stadig uppgång, har känts för bra. På det sättet känns det friskare än om uppgången fortsatt oförändrat. Den fundamentala ekonomin bakom oroar inte mig, men skakigt på börsen kan säkert påverka det med.
Citera
2024-08-05, 09:05
Medlem
Börsnissarna hör ju hemma på ett sluten paviljong.
Citera
2024-08-05, 09:06
Medlem
Har man inte sålt av för en vecka sedan så gör man bäst i att sitta still. Förstår inte folk som ska paniksälja i en dipp.
Citera
2024-08-05, 09:10
Medlem
Kom inte ”kraschen” lite tidigt i år?

Det brukar väl va lugna gatan en månad till eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in