2024-08-05, 02:10
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Stackars hund!!
ja, allt tyder på att Essie har haft det jävligt mycket av tiden med A
Senast redigerad av Notteliten 2024-08-05 kl. 02:14. Anledning: korrektion
Citera
2024-08-05, 02:19
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ett av de allra första jag såg som visade på att nåt var konstigt. Kryptiskt skrivet.

Du borde stryka över alla namnen.

Här kommer skärmdumpen igen. Jag tog bort namnen. https://postimg.cc/HjyqpDnz
Citera
2024-08-05, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja, allt tyder på att Elssie har haft det jävligt mycket av tiden med A
Här har du ju totalt spårat ur när det gäller djur och total avsaknad av empati som jag tycka kunna läsa mig till, att skylla på att dottern har en 4 årings förstånd håller inte anser jag. jag lärde tidigt mina barn att lämna hundarna ifred när dom äter och sover. skulle dom ha sparkat boll hårt på hunden skulle dom åkt i säng bums(som 4 åring) är man som denna kvinna 23-24 år skulle jag ta ett allvarligt snack med vederbörande.
Citera
2024-08-05, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ser inget motsägelsefullt med det du fetat.

Oklart också varför du menar att han erkänner folkbokföringsbrott. Är du så väl insatt i lagen om folkbokföring att du kan göra en sådan bedömning så lättvindigt? Eller är du bara ute efter att kasta ännu mer skit nu igen?

Enligt 6 § ska en person folkbokföras på den fastighet där han är bosatt. Enligt 7 § anses en person vara bosatt på den fastighet där han regelmässigt tillbringar sin dygnsvila. Man ska med andra ord vara folkbokförd där man sover.

"Inte bott i vårt hus 1 år och 8 månader"
Men likväl skrivna där.
Citera
2024-08-05, 02:26
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Men snälla.. Alltså du har inte ens följt tråden det är ju tydligt. Sen att du sitter och vill smeka P i stjärten det har vi alla redan förstått. Men du sitter bara och tramsar och flamsar i den här tråden och det är jävligt tröttsamt, förstår du inte det själv? Du har suttit och anklagat ALLT OCH ALLA för att ljuga för att vi andra har kunnat läsa historier som anställda har valt att skriva ut. Hade du inte legat där med tungan i stjärten på honom så hade du mest troligt också sett det eller hur?

Sen ännu en fråga, varför i helvete ska vi andra sitta och skicka skärmdumpar åt dig från något som har legat uppe offentligt? Känner du dig så satans kränkt över att du inte har hunnit se inlägg SOM LÅG FRAMME I DAGAR för att poängtera det så du har haft gott om tid på dig att läsa! Så kan du väl ta och pallra ditt arsle in på facebook, skriv till någon admin i gruppen och fråga om hela flashback sitter och ljuger för dig? Så är väl problemet löst? Men det är jävligt tröttsamt att du bara är här inne och TRAMSAR RUNT. Du har inte bidragit till NÅGOT i den här tråden, allt du kan säga är "dom ljuger dom ljuger!" Du låter som en otroligt trasig OSD skiva "ni ljuger ni ljuger ni ljuger"

Om nu vi allihopa har kört världens konspiration förutom att ingen av oss känner varandra så bevisa motsatsen då? Bevisa för oss ALLA här att hunden är STULEN och kom inte med någon lam ursäkt, du har påstått att alla som säger att hunden inte är stulen har fel och ljuger. Och allt från LS och gud vet vad som det finns bevis på nej det är också lögner. Fattar du på riktigt inte att ingen här inne bryr sig om dina påhitt? Det är bara så jävla tröttsamt att ens gå igenom flera sidor för att se dig sitta och köra copy paste hela tiden.

Så jag skriver en manual som nu är idiot säker. Du går in på facebook, sen skriver du i den där sökrutan till vänster Essie-sanningen ska fram, sen trycker du på gruppen där, sen går du in i den öppna gruppen, sök upp en admin och skriv där och ifrågasätt varför dom rensade bort inläggen. Sen kan du ju passa på att fråga om dom också kan försöka att backa upp dina lögner. Tveksamt men försök i alla fall! Så KANSKE vi kan slippa ha dig och ditt svammel här inne i 24 timmar.

Citat:
Två saker som jag tror flashbackare håller högt är

1. Yttrandefrihet och debatt

2. Civilkurage och visselblåsare

Gör man inte det tror jag man har svårt att förstå sig på forumet.

Är verkligen imponerad av den solidaritet som vi visar med de modiga visselblåsarna. Vi känner inte varandra men håller ändå ihop och skyddar de som skyddas bör. Dumpar kan vi skicka till polisen om det behövs men vi hänger inte ut assistenterna, vi håller stilen.
Detta.

Jag har inte haft tid att skriva så mycket, men har legat i som en iller för att ligga i kapp med läsningen av tråden. Det är trist att så mycket plats ska tas upp av otrevliga upprepningar. Och jo, jag har också sett inläggen som assistenterna gjorde helt öppet och jag instämmer i att de absolut inte ska delas här inne nu.

En STOR eloge till alla er som plockat fram så mycket fakta och vänt och vridit på alla konstiga aspekter av det här fallet. Mycket intressant att höra om hur försäkringsbolagen jobbar, det låter som om man ändå kan hoppas på att sanningen kommer att vaskas fram till slut. Ni som har bidragit konstruktivt till diskussionen visar verkligen hur bra Flashback kan vara när det är som allra bäst.
Citera
2024-08-05, 02:27
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Här har du ju totalt spårat ur när det gäller djur och total avsaknad av empati som jag tycka kunna läsa mig till, att skylla på att dottern har en 4 årings förstånd håller inte anser jag. jag lärde tidigt mina barn att lämna hundarna ifred när dom äter och sover. skulle dom ha sparkat boll hårt på hunden skulle dom åkt i säng bums(som 4 åring) är man som denna kvinna 23-24 år skulle jag ta ett allvarligt snack med vederbörande.

ser inte vad jag skrev som får dig att tro att vi inte är överens, visst är det mytomanen-Patrik som är skyldig till djurplågeri, men det betyder inte att Essie hade det bättre medan hon bodde med A...
Senast redigerad av Notteliten 2024-08-05 kl. 02:28. Anledning: korrektion
Citera
2024-08-05, 02:33
Medlem
Citat:
Ett av de allra första jag såg som visade på att nåt var konstigt. Kryptiskt skrivet. Jag återpostade men utan namn och bara texten, ingen dump.

Du borde stryka över alla namnen och ladda upp på nytt, om det ens ska vara med.

Det blev för övrigt raderat morgonen efter.
Nu kommer nog Ketchup effekten skall du se. hoppas dom anställda och f,d anställda törs berätta hur hundstackaren hade det hos familjen så dom aldrig någonsin kan ha djur mer, av det jag läst skall dom absolut inte ha djur.
Citera
2024-08-05, 02:35
Medlem
Citat:
Jaha, så du är en av dessa ädla personer som anstränger dig så för att skydda en grov brottsling, som för övrigt redan är polisanmäld.
Har du någon källa på polisanmälan?
Citera
2024-08-05, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Riktigt dåligt upplägg de hittat på i "Essie- sanningen ska fram". Facebook funkar inte som ett forum och att ha en tråd för varje ämne blir inte bra, ingen annan grupp jag följer har det upplägget. Sen var det ju jävligt korkat att radera alla gamla inlägg. Jag hann dock läsa det mesta (inkl. från tjejerna som sagt att de är fd anställda) men nu är ju den där gruppen väldigt svår att följa och facebooks algoritmer funkar inte med det där konstiga upplägget, typ att man får notifikationer om populära inlägg m.m.
i

Jag är lite tveksam till upplägget också men blir kanske bättre med tiden när man vant sig. Jag hann också se inläggen innan de togs bort från fd anställda tjejer. 2-3 med namn och någon/några utan namn. En del här har ju varit tveksamma till att de inläggen överhuvudtaget existerat men det har dem men jag tog ingen skärmdump och jag minns inte namnen mer än att det var tjejer. Verkade trovärdiga.
Citera
2024-08-05, 02:39
Medlem
Citat:
ser inte vad jag skrev som får dig att tro att vi inte är överens, visst är det mytomanen-Patrik som är skyldig till djurplågeri, men det betyder inte att Essie hade det bättre medan hon bodde med A...
Kanske jag uttryckt mig fel. det jag menar är att det verkar som Essie tycks ha haft ett helvete i familjen Plågad av brukaren vad det verkar som , den som äger och har ansvar för hunden P lägger över det på assistenter trots strikt ägaransvar enligt lagen om tillsyn av hundar och katter . knappt rastad vad jag läst mig till stackars stackars hund.
Citera
2024-08-05, 02:40
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Jaha, så du är en av dessa ädla personer som anstränger dig så för att skydda en grov brottsling, som för övrigt redan är polisanmäld.

Du menar jag gör mig skyldig till brottet skyddande av brottsling? Jag tror inte att undanhållandet av X antal skärmdumpar skulle få en tingsrätt att döma mig till det brottet. Du kanske online anser att jag gör mig skyldig till ett brott, utan att jag blivit anmäld eller att ärendet tagits upp i en rättegång?

Citat:
Och nu har de ju, enligt tråden här, skrivit detta med sitt eget namn online, och enligt uppgift i tråden lämnat det offentligt på internet i upp till ett par veckor. Så ditt gnäll om att de inte vill bli sedda med namn online är ju bara löjligt.

Nej, du kan inte säga vem som skrivit vad och ej heller vad som skulle varit olagligt att skriva. Hur menar du? Det är möjligen så att Facebook-gruppen har dessa raderade inlägg, eller så sparar Facebook inte sådana inlägg ifall de raderas. Det är möjligt även för gruppen Essie ska hem, att ta skärmdumpar på diverse inlägg, det vet ju inte du.

Citat:
Men det är ju verkligen nobelt av dig att du plötsligt är så mån om att sanningen inte skall spridas här på Flashback, för att skydda grova brottslingar

Återigen ställer jag frågan till dig ifall du tror att ett sådant agerande håller i en tingsrätt, så att jag blir dömd till skyddande av brottsling? Däremot verkar du beskylla mig online för att begå brottet skyddande av brottsling, ja är det inte märkligt.

Citat:
Återstår dock frågan varför pappan skall skyddas!?

Vem skulle sagt att pappan skall skyddas och varför det? Du får nog citera det i så fall, jag har inte sett något sådant.
Senast redigerad av Hegamon 2024-08-05 kl. 03:11.
Citera
2024-08-05, 02:42
Medlem
Citat:
AHHH !! skulle inte stå Du skulle stå det. förlåt får skylla på semester och öl. Du har inte gjort fel det är jag som skrev fel( skyller på katten som skall ligga på tangentbordet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in