2024-08-04, 01:43
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
https://delafil.se/83f52fa58af1b545/Uppsala_TR_Ä_3877-18_Slutligt_beslut_(ej_särskilt_uppsatt)_2018-08-31.pdf

Länk till Uppsala Tingsrätt gällande förvaltareskapet
Tack.
Har missat att du svarat på detta.

Men då är det som jag sagt att pappan har ansvar för att hon får den vård hon behöver, något som användaren "Kommer-vara-anonym" bestridit och bubblat om samtycke (från en förståndshandikappad...)
(Om jag minns rätt användare) Det finns ju flera vapendragare i tråden

Men hursom är pappan ansvarig för att A får den medicinering och annan vård hon är i behov av.

Hon har alltså gått från god manskap till förvaltarskap.
Vem kvinnan som tidigare var God Man är känner jag inte till men de brukar ju alla ligga i samma säng.

Nu borde vi alla sätta press på Överförmyndaren om att uppdraget inte har skötts på rätt sätt. Kommunerna är skiträdda för Uppdrag granskning

Någon mer än mig med kontakter inom media?

Tack Saga. Du är en klippa!

För er som ofta hänger här - är det vanligt att användare försvarar brottsmisstänkta på detta sätt?

Känns udda på nåt vis.
Innan fallet är löst kan man ju inte veta säkert liksom.

Bor någon i Enköping?
Någon som känner familjen?
Är de antisar?

Vissa talar om drev men det handlar ju inte om det.
Det handlar ju om att förhindra att detta upprepas igen. Vi har djurskyddslagar i det här landet. Även om inte alla fattar det.
Senast redigerad av Gertrud1 2024-08-04 kl. 01:50.
Citera
2024-08-04, 04:21
Medlem
Riktigt dåligt upplägg de hittat på i "Essie- sanningen ska fram". Facebook funkar inte som ett forum och att ha en tråd för varje ämne blir inte bra, ingen annan grupp jag följer har det upplägget. Sen var det ju jävligt korkat att radera alla gamla inlägg. Jag hann dock läsa det mesta (inkl. från tjejerna som sagt att de är fd anställda) men nu är ju den där gruppen väldigt svår att följa och facebooks algoritmer funkar inte med det där konstiga upplägget, typ att man får notifikationer om populära inlägg m.m.
Senast redigerad av Nisse38 2024-08-04 kl. 04:54.
Citera
2024-08-04, 07:38
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

För er som ofta hänger här - är det vanligt att användare försvarar brottsmisstänkta på detta sätt?

Känns udda på nåt vis.

Ja, det finns det. Som egentligen inte har med fallet att göra, men roar sig med att spela djävulens advokat. Kolla posthistorik och bedöm.

Sen finns det användare som är vänner och anhöriga som stöttar, men tunnsått i den här tråden. På så sätt kan man väl kalla det drev, att pappan står rätt ensam.

När det gäller förvaltarskapet håller jag med dig. Men tror du inte Överförmyndarnämnden själva har kommit på de gjort en miss?
Citera
2024-08-04, 08:15
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Gogglar man P och Bosch så verkar det inte som han är anställd av Bosch? har han jobbet kvar?
Telefonnumret. Det sista som låg på essiesidan gick till Bosch.
Senast redigerad av vemedinma 2024-08-04 kl. 08:40.
Citera
2024-08-04, 08:19
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diana2020
Min hund är i träning till att bli assistanshund. Hon hjälper även övriga i familjen. Så jag har svårt att se varför hon skulle vara värdelös för någon annan.

Det blev en lååång diskussion efter jag skrev det där inlägget.

Mitt inlägg grundar sig i vad pappan sagt från början, att hunden inte går att skola om iöht.
(Vilket framkommit att han har helt fel i)

Tillslut kom det in en hundtränare som försäkrade att det går men ibland kan vara svårt och tidskrävande. Men alltid mindre tidskrävande än att träna upp en ny hund.
Citera
2024-08-04, 08:20
Medlem
vemedinmas avatar
[quote=Mopsan|89084261]
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Det är så rörigt att man spy på alla lögner.
Kom och tänka på en annan sak som jag har läst något om.
När man bor i villa så som familjen Ö
Då är det vanligt att man har larm med kameraövervakning. Det finns några bolag som är vanliga.
Borde det inte finnas en larmcentral som har filmer från tidpunkten. Det är jävligt dålig reklam för larmbolaget om det visar sig att deras kameror laggar titt som tätt ( eller var det bara när Essie försvann)
Jag ska försöka att kolla runt om det finns några bilder där man ser Klisterlappar på Familjen Ö hus med larmbolagets logga.
Känns som att han mörkar så mycket.
Eller har han egen kamera från Teknik magasinet som bara han ser?
Bara en tanke. Hoppas ni fattar min luddiga förklaring
Jag tror det framkommit tidigare att kamerorna inte var kopplade till något larmbolag
Senast redigerad av vemedinma 2024-08-04 kl. 08:33.
Citera
2024-08-04, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Tack.
Har missat att du svarat på detta.

Men då är det som jag sagt att pappan har ansvar för att hon får den vård hon behöver, något som användaren "Kommer-vara-anonym" bestridit och bubblat om samtycke (från en förståndshandikappad...)
(Om jag minns rätt användare) Det finns ju flera vapendragare i tråden

Men hursom är pappan ansvarig för att A får den medicinering och annan vård hon är i behov av.

Hon har alltså gått från god manskap till förvaltarskap.
Vem kvinnan som tidigare var God Man är känner jag inte till men de brukar ju alla ligga i samma säng.

Nu borde vi alla sätta press på Överförmyndaren om att uppdraget inte har skötts på rätt sätt. Kommunerna är skiträdda för Uppdrag granskning

Någon mer än mig med kontakter inom media?

Tack Saga. Du är en klippa!

Känns udda på nåt vis.
Innan fallet är löst kan man ju inte veta säkert liksom.

Bor någon i Enköping?
Någon som känner familjen?
Är de antisar?

Vissa talar om drev men det handlar ju inte om det.
Det handlar ju om att förhindra att detta upprepas igen. Vi har djurskyddslagar i det här landet. Även om inte alla fattar det.

Jag har inte bistridit något. Jag har bara sagt att som förvaltare kan du inte ansvara för vårdfrågor, då man som förvaltare inte kan lämna samtycke till medicinsk behandling, undersökning eller fysisk omsorg. Något som fortfarande är sant. Inte heller har du någon som helst medicinsk kompetens som förvaltare.
Citera
2024-08-04, 08:30
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Jag tror det framkommit tidigare att kamerorna inte vat kopplade till något larmbolag

Inget larmbolag. Man kan ha etiketter att man har larm fast man inte har.

Och jag tror vi har utrett så långt vi kunnat filmerna inte bevisar ett dugg, vare sig folk här som detaljanalyserat eller ens polisen.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-08-04 kl. 08:32. Anledning: Fixa urballad citeringsfunktion.
Citera
2024-08-04, 08:32
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Riktigt dåligt upplägg de hittat på i "Essie- sanningen ska fram". Facebook funkar inte som ett forum och att ha en tråd för varje ämne blir inte bra, ingen annan grupp jag följer har det upplägget. Sen var det ju jävligt korkat att radera alla gamla inlägg. Jag hann dock läsa det mesta (inkl. från tjejerna som sagt att de är fd anställda) men nu är ju den där gruppen väldigt svår att följa och facebooks algoritmer funkar inte med det där konstiga upplägget, typ att man får notifikationer om populära inlägg m.m.
Benägen att hålla med, förstår att tråden växte sig stor. Men hela gruppen startades ju pga assistenterna, och deras vittnesmål. Så ja ,synd att de blev bortplockade pga omstruktur i gruppen
Citera
2024-08-04, 08:36
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Och jag tror vi har utrett så långt vi kunnat filmerna inte bevisar ett dugg, vare sig folk här som detaljanalyserat eller ens polisen.
Det enda man kommit fram till är att Essie inte springer mot baksidan när hon ser glad ut, som P yrkat på... men nej i övrigt har de 0 bevisvärde
Citera
2024-08-04, 08:44
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.K.K
Sinnessjukt att skapa en tråd om en bortsprungen hund!!? Samhällets förfall.
Tråden handlar ,no 1, inte om en bortsprungen hund utom om en påstått stulen hund
No 2, så har den startat pga att det finns brottsmisstanke
No 3, pappan har betett sig suspekt och ljugit samt ändrat sin story ett antal ggr.
Så inte alls konstigt att folk vill försöka gräva fram sanningen
Citera
2024-08-04, 08:52
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Men någon kamera filmade vid tidpunkten, sen blev det något ”fel” och den laggade.
OM det är ett larmbolag som installerat kamerorna så kanske det finns en film hos det företaget som inte laggade.
Verkar konstigt att man har en egen kamera från typ Teknik Magasinet, men varnings klistermärken från ett etablerat larmbolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in