2024-08-05, 01:23
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad menar du att det är för lögner som florerar i tråden gällande det eventuella försäkringsärendet?

Essie är försvunnen.
Essie lämnades utan uppsikt.
Essie kunde fly genom en glipa i häcken.
Kamerorna stängdes av och sattes på. Antar att man måste vara fysiskt närvarande för att göra så med trådbundna kameror.

Berätta för mig vad som är lögner där. Och om jag missat något. Annars känns det som att allt där är fakta.

Hur vet du att det rör sig om trådbundna kameror?
Citera
2024-08-05, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastkaktus
Vill varna alla från att söka assistansjobben hos den här familjen, nu sitter pappan i facebookgrupper och klankar ner på tidigare assistenter samtidigt som han meddelar att han polisanmält dem för förtal (grundlöst, baserat på att en assistent slutade samma dag som det kom in en anmälan mot familjen) Hoppas folk kommer ihåg att det endast är hans del av bilden.

Anmälningar om förtal är inte det minsta grundlösa i det här fallet. Det är sällan jag sett några så självklara fall av förtal som kring just den här familjen.
Citera
2024-08-05, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hur vet du att det rör sig om trådbundna kameror?
Den informationen har förekommit i tråden. Men visst, det kan vara fel. Skillnaden är då endast att "tjyven" inte behöver var fysiskt närvarande, typ kunna dra ut sladden. Men skapligt nära.
Citera
2024-08-05, 01:27
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastkaktus
Vill varna alla från att söka assistansjobben hos den här familjen, nu sitter pappan i facebookgrupper och klankar ner på tidigare assistenter samtidigt som han meddelar att han polisanmält dem för förtal (grundlöst, baserat på att en assistent slutade samma dag som det kom in en anmälan mot familjen) Hoppas folk kommer ihåg att det endast är hans del av bilden.

Den här tråden hade över en miljon visningar sist jag tittade. Så folk vet nog fast de inte säger något offentligt. Det blir snart ketchup effekt i Enköping tror jag.
Citera
2024-08-05, 01:27
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Den informationen har förekommit i tråden. Men visst, det kan vara fel. Skillnaden är då endast att "tjyven" inte behöver var fysiskt närvarande, typ kunna dra ut sladden. Men skapligt nära.

Så var vi där igen. "Det var så för någon skrev det i tråden".

Det finns verkligen inga gränser för hur lågt du kan sjunka va?

Det var nog snarare så att det var wifi-kameror, som är hur enkla som helst att störa ut.
Citera
2024-08-05, 01:28
Medlem
Citat:
Nej, det har han inte sagt. Det enda jag sett är att han sagt att hon sparkade Essie på rumpan en gång, och att det ledde till tydliga direktiv till assistenterna, och att det därefter inte förekommit något mer våld mot Essie.
Det styrks också av det citat som sägs komma från en assistent som berättar att assistenterna tog hand om Essie.

Det där med varannan vecka handlade om hur ofta dottern blir utåtagerande, det var enligt en domstol ca en gång varannan vecka i snitt.

"Rumpan" dök upp vid PÖ's sista redigering av det inlägget där han skriver ett långt inlägg.
Varsågod och kontrollera uppgiften själv i den gruppen.
Citera
2024-08-05, 01:28
Medlem
Citat:

Det var nog snarare så att det var wifi-kameror, som är hur enkla som helst att störa ut.
Men släpp då den delen, och svara på det övriga.

Vad menar du att det är för lögner som florerar i tråden gällande det eventuella försäkringsärendet?

Essie är försvunnen.
Essie lämnades utan uppsikt.
Essie kunde fly genom en glipa i häcken.
Kamerorna stängdes av och sattes på.

Berätta för mig vad som är lögner där. Och om jag missat något. Annars känns det som att allt där är fakta.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-08-05 kl. 01:35.
Citera
2024-08-05, 01:29
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
"Rumpan" dök upp vid PÖ's sista redigering av det inlägget där han skriver ett långt inlägg.
Varsågod och kontrollera uppgiften själv i den gruppen.

Det är du som behöver läsa inläggen du svarar på, innan du svarar på dem!
Citera
2024-08-05, 01:31
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Försäkringstagaren har att påvisa att försäkringsfall föreligger. d,vs.Har hela bevisbördan att detta är ett försäkringsfall . försäkringsbolaget har olika aktsamhetskrav som försäkringstagaren har att följa. Men försäkringstagaren har full Kausalitet= bevisbörda att försäkringsfall föreligger. Efter det blir det omvänd kausalitet ,dvs då måste försäkringsbolaget bevisa att försäkringsfall Inte föreligger. och det är då Särskilda utredare kopplas in. Och jag har viss erfarenhet hur dom jobbar och jag är övertygad om att de är dom som kommer lösa denna soppa. Dom har rätt att kräva in vad som krävs för att försäkringstagaren skall kunna bevisa att det är som han säger och försäkringstagaren måste vara behjälplig med det försäkringsbolaget kräver in(t,ex telefonlistor). är man inte det kan skadan avböjas p,ga försäkringstagaren inte är medhjälplig i skadan. den värsta mardrömmen för p tror jag blir försäkringsbolagets utredare. jag kan ha fel vi får väl se jag gissar 3v då kommer det bli en lucköppning i detta.
Kan pappa om han inser att han målat in sig i ett hörn dra tillbaka sin anmälan till försäkringsbolaget?
Citera
2024-08-05, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Kan pappa om han inser att han målat in sig i ett hörn dra tillbaka sin anmälan till försäkringsbolaget?
Även försök till försäkrings bedrägeri är straffbart Så även om han tar tillbaka anmälan kan försäkringsbolaget anmäla honom för det. det är fängelse i straffskalan. Det bästa är nog om inblandade i detta säger som det är. tråden bara växer, Berätta vad som hände med hunden. Måste vara ohållbart i längden och sitta och fabricera och ljuga och hota med anmäla folk hit och dit.
Citera
2024-08-05, 01:36
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga

Man kan dra tillbaka sitt krav mot ett försäkringsbolag, ja.
Men om det visar sig att man har försökt begå försäkringsbedrägeri, kan man så klart bli anmäld för det.

Men det är lär inte hända i detta fallet. Finns ingenting som tyder på något sådant från familjens sida. Snarare tvärtom.

Säg mig, om det nu var dottern som hade ihjäl hunden, och man försöker dölja detta. Varför har då assistenten som var där när det hände inte berättat om det?

Finns ingenting som tyder på att pappan ljuger. Det är bara en massa näthatare som sprider lögner och förtal om pappan här i tråden.
Citera
2024-08-05, 01:39
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

hade du använt de möjligheter du har hade du vetat att flera av kamerorna som mytoman-Patrik påstod sig lagga inte är wifi utan kabelanslutna men du vill hellre vara pucko så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in