Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Soc borde fråga om det iaf. Jag är ganska säker på att...
Du är ganska säker på väldigt mycket på detaljnivå inom områden där du helt saknar en lägstanivå av kompetens för att ens gissa eller spekulera.
Återigen:
Citat:
Ursprungligen postat av k-sune
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Du och dina polare kan besvara frågorna punktvis, tack:
1. Hur många års erfarenhet har du av professionellt arbete med klienter i åldern 0-110 år:
2. Hur många juridiska högskolepoäng har du inom förvaltning och offentlig sektor, sekretess och barnrätt:
3. Hur ser din utbildningsbakgrund ut gällande utvecklingspsykologi och samtalsmetodik:
4. Redogör för vad som gör en beteendevetare mer lämplig i yrken som kräver socionomkunskaper - än en socionom:
k-sune:
1. Man behöver inte jobba på soc för att ha kritik mot soc
2. Vad exakt har det med saken att göra? Jag kräver rättssäkra barnutredningar utförda av professionella experter på barn.
3. Vad har det med saken att göra? Jag har all rätt i världen att kritisera något som inte fungerar i samhället.
4. Det hörs väl på namnet? Sedan behöver det inte bara vara beteendevetare som gör bedömningen, utan det kan vara ett råd att läkare, psykologer, beteendevetare etc Socionomer kan inte göra rättssäkra bedömningar och det skadar barn snarare än hjälper dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Ska du börja du också? Du är också socialsekreterare eller hur?
Septemberflickan visar alla tecken på att vara socialsekreterare, använder sig av ett akademiskt språk för att spela smart, ljuger och manipulerar och nedvärderar alla som inte delar hennes bild av svensk socialtjänst.
Använder sig av grova generaliseringar för att beskriva hur människor är.
Kallar alla som helt korrekt kritiserar socialtjänsten för "desinformatörer" och "rättshaverister" osv för att sedan vända och förneka att hon är socialsekreterare?
Ja det är bara så typiskt socialsekreterare allt detta, när man lägger ihop allt.
Jag använder övht inte akademiskt språk i denna tråd. Det hade du vetat OM du själv hade varit akademiker. Jag försöker heller inte spela smart, det jag skriver har grund i evidens, juridik, praxis och personliga erfarenheter.
Människor som kritiserar socialtjänsten är inte desinformatörer per automatik, det handlar om innehåll. Jag själv och fler med mig har kritiserat socialtjänsten i denna tråd TROTS att tråden inte handlar om socialtjänsten
Jag använder inte GROVA GENERALISERINGAR för att förklara hur människor är. Det är återkommande väldigt tydligt att du inte förstår skillnaden mellan fördom och generalisering. Evidensgrundad generalisering utgör ett grundfundament i forskning, utbildning, utredning osv. Detta hade du vetat OM du hade varit akademiker.
Du ska undvika att "lägga ihop allt' pga din frånvaro av stringens.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Du ljuger ju om mig och tror dig veta allt om alla. Precis som socialsekreterare fungerar Det är nog du som ska vara tyst i fortsättningen. Alla som inte tycker som du är inte akademiker tydligen. Men nu fungerar ju inte akademiska kunskaper på det sättet.
Du vet ej heller vad en lögn är. Citera där jag ljuger om dig.
Citat:
Så varför ljuger socialsekreterare i sina utredningar då om det är oacceptabelt att ljuga inom professionellt yrkesutövande och vid myndighetsutövning i synnerhet? En stor anledning till det är sannolikt att det i princip aldrig beivras. Soc vet det, så därför fular de sig och håller på för att de tycker och tror att det förhåller sig på ett visst sätt.
Repeat.
Citat:
Är det något som är fel i den texten och i sådana fall vad? Den är från AI. Tyckte det var en bra påminnelse ifall någon jobbar på soc här, vilket man kan misstänka.
Vad som är fel? Det som är fel är att det du refererar till övht inte har något gemensamt med de nationella eller globala internationella riktlinjerna för etik inom socialt arbete. Dessa används vid universitet och ideella organisationer över hela världen. När jag tillrättavisar dig med länkar till dessa riktlinjer och frågar om källa till ditt patetiska försök att googla och fråga AI om vita lögner och socialt arbete så försöker du dig på en manipulativ kostym med härskarteknik där du undrar om du ska skratta eller gråta för att jag borde kunna kunna de etiska principerna utantill. Vilket jag i stort sett kan. Dessa är dessutom ungefär desamma oavsett vilken akademisk examen du har inom människonära arbete.
OM du hade varit akademiker så hade innehållet i dina poster sett ut på ett helt annat sätt eftersom dina analyser, reflektioner, slutsatser, källor och källanvändning är typiskt för någon som är oslug, inte är akademiker eller övht inte kunnat tillgodose sig sin utbildning.
Kan du definiera lägstanivån för en person som kan kallas akademiker?