2024-08-04, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Jag vet absolut inte allt om honom.
Han beskrev för mig att han inte var utbildad polis när han jobbade som it forensiker men ville jobba utredande o utbildade sig till polis för att fortsätta jobba utredande. Jag ser inte att han skulle ha någon anledning att ljuga om detta. Både hans fru o bror var med under ena samtalet jag hade med honom dessutom. Håller inte med dig om att det inte finns poliser om inte är nöjda med rättssystemet o vill se förändring genom genom radikala metoder dock.
Vad är det du menar att jag skulle skarva o varför?
Förstått det som att du har ngn slags kontakt med killen som var it-forensiker o blev publicerad av dumpen. Antar att det är därför du inte tror på min kontakt?
Han var en av de tveksamma fallen jag har läst om o som får mig att ifrågasätta dumpen.
Hoppas så att det metvetande som du varit med o byggt upp tillsammans med dumpen ska leda till att just polisen ska få mer resurser att gripa o lagföra fler istället.

Med skarva menade jag att du troligtvis inte memorerat ert samtal till punkt och pricka.
Vilket i sig är rätt normalt.
Någon kontakt med just den personen har jag inte, däremot är jag påläst och tycker att just detta är intressant.

Tack för svar.
Citera
2024-08-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Med skarva menade jag att du troligtvis inte memorerat ert samtal till punkt och pricka.
Någon kontakt med just den personen har jag inte, däremot är jag påläst och tycker att just detta är intressant.

Tack för svar.

Ok, jag kommer tala med honom fler gånger vad är det du tror att jag inte memorerat korrekt?
Senast redigerad av medea1 2024-08-04 kl. 22:48.
Citera
2024-08-04, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Är de övriga intäkterna på 2,3 miljoner gåvorna? För 2022 är summan noll, och de fick absolut gåvor då också.

Bra fråga, företaget bytte namn från Sport Support Gbg AB till Dumpen Media Group AB under 2022, men donationerna verkar ha börjat registreras på bolaget först 2022.

Även om aktieutdelningen på 300 000 och Patriks förklaring av den är intressant, så är det väl knappast någon vinstfest som ETC skriver.
Att jag har tagit ut vinst beror på att det finns stora kostnader som inte går att ta upp i bokslutet och det är inga konstigheter med det och som sagt så sköter våra revisorer det. Vi är helt beroende på att ni Swishar oss för att hålla dumpen rullande och det är ofta vi är oroliga om vi kan betala nästa hotellnota men på nåt sätt löser det sig för vi har världens bästa följare!
Att jobba på ETC verkar däremot vara lite av en vinstfest, om Saras uppgifter om vad de tjänar stämmer.
https://x.com/dumpen_se/status/1819616113518403608/photo/1
PS. ETC pay me, you dirty bitches.

Saras lön (218 tkr) kostar förresten "bara" 310 000 kr inkl arbetgivaravgift, semesterersättning och sånt. Totala lönekostnaderna ligger på 1 020 000 kr, så det är 690 000 kr som går till någon/några andra än Sara.
Senast redigerad av BilamOsnan 2024-08-04 kl. 23:24.
Citera
2024-08-04, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet

Tack för svar.

Du vet den där personen som är lite ansvarig utgivare, hur var hen som boss? Inga namn nämnda, ingen kan ta illa upp.

Kläm fram med det nu!
Citera
2024-08-05, 00:49
Medlem
Ankan-mannens avatar
Senaste Thom Silver skriver i chatten att han fick förslag. Alltså har Dumpen folk som spelar pedofiler som hänvisar gäddorna till "lämpliga barn" och nämner för gäddan att det är "ett gott val", Kreativiteten är enorm bland Dumpenfolket.
Citera
2024-08-05, 01:09
Avslutad
Citat:
Senaste Thom Silver skriver i chatten att han fick förslag. Alltså har Dumpen folk som spelar pedofiler som hänvisar gäddorna till "lämpliga barn" och nämner för gäddan att det är "ett gott val", Kreativiteten är enorm bland Dumpenfolket.
1-0 till barnen!
Citera
2024-08-05, 01:23
Medlem
Citat:

Att Dumpen slussar gäddorna rätt och runkar upp deras kukar är det nog ingen som förnekar idag.
När jag var liten så skulle man akta sig för gubben med godispåsen i parken.
Det är ont om dessa på Dumpen va?
2024 så gäller kvantitet före kvalitet och då få får Dumpen massa uppmärksamhet.
Patrik och Sara framkallar ju det här.
Ingen av dessa gubbar skulle få till det med en fjortis IRL.
Ta äckliga pedofiler men nu är det bara freakshow.
Citera
2024-08-05, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BilamOsnan
Bra fråga, företaget bytte namn från Sport Support Gbg AB till Dumpen Media Group AB under 2022, men donationerna verkar ha börjat registreras på bolaget först 2022.

Även om aktieutdelningen på 300 000 och Patriks förklaring av den är intressant, så är det väl knappast någon vinstfest som ETC skriver.
Att jag har tagit ut vinst beror på att det finns stora kostnader som inte går att ta upp i bokslutet och det är inga konstigheter med det och som sagt så sköter våra revisorer det. Vi är helt beroende på att ni Swishar oss för att hålla dumpen rullande och det är ofta vi är oroliga om vi kan betala nästa hotellnota men på nåt sätt löser det sig för vi har världens bästa följare!
Att jobba på ETC verkar däremot vara lite av en vinstfest, om Saras uppgifter om vad de tjänar stämmer.
https://x.com/dumpen_se/status/1819616113518403608/photo/1
PS. ETC pay me, you dirty bitches.

Saras lön (218 tkr) kostar förresten "bara" 310 000 kr inkl arbetgivaravgift, semesterersättning och sånt. Totala lönekostnaderna ligger på 1 020 000 kr, så det är 690 000 kr som går till någon/några andra än Sara.
Viktigaste punkten i hela uttalandet är att swishen är avgörande för verksamhetens överlevnad... Det har nu både Putte och Sara bekräftat i uttalanden. Blir riktigt kul att se SKV's reaktioner på det.
Sedan skrattar jag åt Putte... han fattar inte ens skillnaden på en redovisningsekonom och en revisor.
Citera
2024-08-05, 08:44
Medlem
Citat:

Han hade ju om han själv skulle formulerat sig "fått gnida gubbkuk emot ung kropp" för tio år sedan också. Vem lurade honom att bli hebefil då?
Citera
2024-08-05, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Att bli kallad liten mört då jag sedan ett par månader är helt orörlig o i princip inte får röra mig gör mig lite berusad

Om du nu vill företräda gäddornas rätt, skulle jag säga att din aggression emot Sara o Patrik inte gynnar ditt resonemang, då du automatiskt har gäddorna med dig ifrån början i.o.m ditt ställningstagande men inte andra. Jag som exempel, är inte tvärsäker på mitt ställningstagande o skulle kunna rubbas lite i vissa delar - mig förlorar du med den delen av dina argument.

Tror att de flesta i den här tråden är medvetna om att det finns riktigt tunga pedofilringar som säljer barn osv o att dumpen inte kommer i kontakt med dem i så hög grad.
Eftersom jag tror att summan av dessa är relativt konstant genom åren o det är grooming o sexuellt utnyttjande över nätet som ökar så markant, tror jag att det mycket är detta problem som behöver uppmärksammas också. Bara för att det finns värre brottslingar betyder det ju inte att dessa brottslingar också behöver stoppas.
Tror att poliser som sysslar med detta kanske ser att uppmärksamheten som dessa brott får genom dumpen, kan gynna dem att tillföras mer resurser att kunna stoppa dessa brottslingar också. Vilket vi ju alla vill - att rättsväsendet ska ta över.

De är inte direkt hemliga med sin verksamhet, dumpen. Gäddorna visar tydligt att de vet om vilka de är. De är inte lurade. De kan bara inte hålla sig ifrån att vilja ligga med barn o göra dem illa.

Jaha du. Ja själv bröt jag benet jävligt illa på 3 ställen för ett par månader sedan så jag hoppar på kryckor. så jag är heller ingen mört men jag har naturligtvis mitt grandiosa förstånd intakt. Ja till skillnad från dig.

Den här frågan är enkel för den är svart och vit. Det finns ingen gråskala. I vårt samhälle så lagför och dömer staten de som ska dömas.

själv kan jag vara förbannad på all skatt jag har betalt och vad har jag någonsin fått för det? Jag kör på vägarna och har varit på sjukhus en enda gång i mitt liv och det är nu med benbrottet. Men det betyder ju inte att jag kan börja bestämma vart jag vill lägga min skatt, var jag tycker att den gör mest nytta med mindre att jag får se till att gå och rösta var 4:e år på det som jag tror gynnar mig bäst. Det är priset för att vara en del av samhället. Samma sak gäller här. Då får de väl engagera sig politiskt men fet vet både du och jag att de hade inte dragit röster för att komma in i riksdagen.

Ställer man sig utanför samhället och använder sig av brottsliga metoder så ska man dömas och här finns uppenbart en som snart är dömd dvs Sara aka tjackhoran i egenskap av ansvarig utgivare.

Precis som vissa här antyder att polisen skulle tycka att detta är bra för att det skulle generera mer resurser så att de kan göra sitt jobb är fel uppfattning. Visst det finns alltid enskilda individer som tycker o tänker men polismyndigheten skulle aldrig ställa sig bakom det. Du kan också plocka upp argument från andra sidan som att dumpen försvårar polisiärt arbete genom bevisförstöring etc i fall. Men det är onödigt att diskutera i utmarkerna iom att kärnan är att staten lagför och dömer, inte medborgargardet dumpen.

Sedan kan vi ta den mest tabubelagda frågan. Pedofil. De straffas ganska hårt oavsett om det är dumpen eller staten som dömer. Ett par år på fängelse är väl en sak, det riktiga straffet får de ju inte därigenom utan det får de genom att förlora jobb, familj, vänner etc. Pedofili är förövrigt en lika gammal läggning som världen har funnits och kommer kvarstå lika länge som världen existerar. Världen är ju funtad på det viset att det finns en balans i det mesta så det finns förmodligen barn som tänder på vuxna med men det blir för konstigt att prata om. Men det kommer aldrig att försvinna eller tystad ned. Det är en läggning dessa fått utan att be om det precis som för bögar, lebbar, nekrofiler och de som tar med Bolivar ner i källaren för en härlig stund. Tänk dig själv det måste vara jobbigt även för dessa som inte bara fått den läggningen utan som också måste ta ansvar för den själva. Det är ju inget du går till farbror doktorn och får ett piller för eller förmodligen vågar yppa någonstans. Jag tror att det bästa samhället hade kunnat göra för att ha någorlunda styr på detta är att föra diskussionen på en annan nivå som hade möjliggjort någon sorts öppning för dem att faktiskt få hjälp utan att hängas ut eller först hamna i fängelse. Att straffa ut dem från början för att de råkat födas till detta kan inte vara rätt, lika lite som att de tar sig rätten och förgriper sig på ett barn. Skulle kunna tänka mig att de som praktiserar stora ålderskillnader i förhållandet även som vuxna när det ryker upp emot 10-20 års skillnad många ggr skulle kunna ha denna läggningen.

Så en mer öppen debatt runt störningen pedofili tror jag vore på sin plats samt bort med kriminella knarkare som driver medborgargarden på gator och torg. Oavsett vad man tycker och tänker om deras motiv så är de kriminella och skall därmed dömas. Det kan aldrig vara rätt väg att ta lagen i egna händer med allt vad det medför
Citera
2024-08-05, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Du vet den där personen som är lite ansvarig utgivare, hur var hen som boss? Inga namn nämnda, ingen kan ta illa upp.

Kläm fram med det nu!

Jag har informerat dig innan. Vill du få svar på dina frågor så är du nog mer än välkommen att kontakta ansvarig utgivare på egen hand och samtala med hen.
Vilket i sig är det mest ypperliga då endast en enda person kan styrka och verifiera det som händer inom organisationen, ansvarig utgivare själv.
Citera
2024-08-05, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Viktigaste punkten i hela uttalandet är att swishen är avgörande för verksamhetens överlevnad... Det har nu både Putte och Sara bekräftat i uttalanden. Blir riktigt kul att se SKV's reaktioner på det.
Sedan skrattar jag åt Putte... han fattar inte ens skillnaden på en redovisningsekonom och en revisor.

Det är inte helt ovanligt att folk inte vet det, till och med fast de bedriver företag, haha.

Bra observation angående om swishen, om SKV tittar närmare på detta, och blir varse om uttalandet så antar jag det finns en risk att resonemanget om att det är förutsättningslösa gåvor faller om de samtidigt är ett måste för att verksamheten ska gå att driva vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in