2024-08-04, 20:01
Medlem
[quote=Gipsy-tears|89093264]Det är mycket skryt nu i tråden. Meggieclearlly som Trump-supporter har producerat fram en pk-polis, det är väl inget att hänga i julgranen? Jag är inte imponerad i alla fall.

Undra vad som kommer härnäst i fighten mellan ETC och Dumpen?[/QUOT

Det har väl redan kommit en offensiv ifrån dumpens sida angående ETC: s publikation av en kvinna o en 10 åring med erektion.
Citera
2024-08-04, 20:10
Medlem
Ankan-mannens avatar
Angående ETCs reportage så är det mest bara en redovisning av den officiella årsredovisningen, med rubriken : Dumpen – en vinstfest för Patrik Sjöberg : Och där redovisas vinsten från ABt. Endast rubriken kan ses som lite nedgörande. ETC är bra på en sak, att få Sara och Patrik på dåligt humör, och det erkänner de; hurra för den prestationen.

:Patrik skriver själv på Facebook; Jag har aldrig tjänat så lite pengar som nu men samtidigt har helt plötsligt jag fått ett kall som är mycket viktigare än pengar och det är enormt spännande att få vara en del av den här resan vi just nu gör: Det är en lögn, då han gått ut med att han inte tjänat några pengar under pandemin.

Lägger till att personalkostnaderna är på 1 012 752 kronor, det rimmar dåligt med deras angivna årslön på 200 000 kronor, eller var det 18 000 kronor i månaden, men vet inte säkert vad som kan ingå i lönekostnader förutom arbetsgivaravgifter.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-08-04 kl. 20:17.
Citera
2024-08-04, 20:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det är mycket skryt nu i tråden. Meggieclearlly som Trump-supporter har producerat fram en pk-polis, det är väl inget att hänga i julgranen? Jag är inte imponerad i alla fall.

Undra vad som kommer härnäst i fighten mellan ETC och Dumpen?
Bilden på Trump hade jag för att retas.
Vilket jag lyckades med.
Citera
2024-08-04, 20:45
Medlem
snurresprettiss avatar
Intressant

https://www.youtube.com/watch?v=pud7nLw1BIk
Citera
2024-08-04, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Angående ETCs reportage så är det mest bara en redovisning av den officiella årsredovisningen, med rubriken : Dumpen – en vinstfest för Patrik Sjöberg : Och där redovisas vinsten från ABt. Endast rubriken kan ses som lite nedgörande. ETC är bra på en sak, att få Sara och Patrik på dåligt humör, och det erkänner de; hurra för den prestationen.

:Patrik skriver själv på Facebook; Jag har aldrig tjänat så lite pengar som nu men samtidigt har helt plötsligt jag fått ett kall som är mycket viktigare än pengar och det är enormt spännande att få vara en del av den här resan vi just nu gör: Det är en lögn, då han gått ut med att han inte tjänat några pengar under pandemin.

Lägger till att personalkostnaderna är på 1 012 752 kronor, det rimmar dåligt med deras angivna årslön på 200 000 kronor, eller var det 18 000 kronor i månaden, men vet inte säkert vad som kan ingå i lönekostnader förutom arbetsgivaravgifter.

Det är minst 30-40 medarbetare i Dumpens gäng men endast två får lön.
Visst Dumpen svär lite och hostar upp arbetsgivaravgifter för dessa men rätt skönt att slippa pröjsa för övriga 38 va?
Arbetsgivaravgifter, skatter mm är inget för Dumpen då dom tagit sig runt sånt skit.

Radhislivet gjorde ett bra arbete men lämnade sekten. Sara har nog inte en tavla med månadens chef hemma.
Ingen lön men piska, du gör detta för barnens skull!!
Finns kanske nån halmgubbe-sanning men tror inte facket köper dessa arbetsvillkor.
Dampen har kommit mycket längre än dom borde.
Fortsätta hänga ut svagbegåvade, det kan inte vara rätt väg?
Citera
2024-08-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Du får maila skattemyndigheten och se om swishen ska beskattas, det finns klara regler
Klara regler som tydliggör att frivilliga donationer inte beskattas av mottagaren.
Citera
2024-08-04, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Du får maila skattemyndigheten och se om swishen ska beskattas, det finns klara regler

Ja men precis. Litar på att Skatteverket har lite koll på dessa återkommande kunder (rekommenderat). Ekonmin är inte ren, glöm det.
Fast jag vill inte bli indragen i något skit då jag swishat kapten Sara.
Citera
2024-08-04, 21:28
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Visst Dumpen svär lite och hostar upp arbetsgivaravgifter för dessa men rätt skönt att slippa pröjsa för övriga 38 va?
Arbetsgivaravgifter, skatter mm är inget för Dumpen då dom tagit sig runt sånt skit.

Radhislivet gjorde ett bra arbete men lämnade sekten. Sara har nog inte en tavla med månadens chef hemma.
Finns kanske nån halmgubbe-sanning men tror inte facket köper dessa arbetsvillkor.

Det är två anställda och övriga jobbar ideellt.
Då behövs inga sociala avgifter.
Begriper du inte det?
Citera
2024-08-04, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Han har jobbat inom båda områden . Innan som forensiker o nu som utredare. Han har jobbat med väldigt tunga o publika pedofilutredningar o varit inom poliskåren i över 20 år. Hans åsikt ang Dumpen, är givetvis högst privat. Som Maggie skrev - har ju även poliser egna åsikter som inte representerar hela poliskåren.

Det var först 2015 (9 år) som det bestämdes att it-forensisk verksamhet skulle bedrivas på varje region. 2010 (14 år) bedrevs verksamheten nästan uteslutande av SKL(NFC) och Rikskrim(NOA) av en handfull medarbetare.

Men du känner alltså någon som blev anställd som it-forensiker redan 2004?
Jag tolkar även de du skriver som att personen gick direkt på tjänsten som it-forensiker, utan att tidigare har varit anställd som polis?
På den tiden blev nämligen bara poliser anställda som it-forensiker pga
1. Polisers generella förakt av civilanställda.
2. Kunna ta beslag utan administrativt krångel.
3. Civilanställda kunde inte uppnå den säkerhetsklassning som behövdes för arbetet.

Din story låter högst osannolik eller så skarvar du.

Poliser har givetvis olika politisk åskådning men oavsett vilket parti man röstar på är en gemensam nämnare hos samtliga som gör de yrkesvalet en aktning/respekt för de svenska rättsväsendet.
Sen finns det säkert en minoritet som gillar organisationen.
Citera
2024-08-04, 22:01
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

Dumpen har 2 anställda redovisade, men de kan ha anställda på timmar och de behöver inte redovisas i årsredovisningen tror jag. Summan som är avsatt till lönekostnader indikerar att de har timanställda.

För övrigt så hävdar de fortfarande de kör 1000 mil i månaden, på en tidigare bils besiktningsprotokoll mellan två besiktningar framgick det 600 mil, kan i och för sig kvitta i sammanhanget, men indikerar tydligt hur det är med ärligheten. Det är inte så noga med precisionen på det de anger. 600 mil är i sig mycket, Sveriges längd på en vecka. Man kan anta de samordnar en del angående avstånd så tusen mil är orimligt, fattar inte Dumpen att vi andra inte tror på det.

Lägger till, Impulskollen hävdar de har en mängd professioner knutna, men de är inte redovisade som anställda.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-08-04 kl. 22:10.
Citera
2024-08-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ja men precis. Litar på att Skatteverket har lite koll på dessa återkommande kunder (rekommenderat). Ekonmin är inte ren, glöm det.
Fast jag vill inte bli indragen i något skit då jag swishat kapten Sara.
Fick du något kvitto där moms framgick?
Citera
2024-08-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Det var först 2015 (9 år) som det bestämdes att it-forensisk verksamhet skulle bedrivas på varje region. 2010 (14 år) bedrevs verksamheten nästan uteslutande av SKL(NFC) och Rikskrim(NOA) av en handfull medarbetare.

Men du känner alltså någon som blev anställd som it-forensiker redan 2004?
Jag tolkar även de du skriver som att personen gick direkt på tjänsten som it-forensiker, utan att tidigare har varit anställd som polis?
På den tiden blev nämligen bara poliser anställda som it-forensiker pga
1. Polisers generella förakt av civilanställda.
2. Kunna ta beslag utan administrativt krångel.
3. Civilanställda kunde inte uppnå den säkerhetsklassning som behövdes för arbetet.

Din story låter högst osannolik eller så skarvar du.

Poliser har givetvis olika politisk åskådning men oavsett vilket parti man röstar på är en gemensam nämnare hos samtliga som gör de yrkesvalet en aktning/respekt för de svenska rättsväsendet.
Sen finns det säkert en minoritet som gillar organisationen.

Jag vet absolut inte allt om honom.
Han beskrev för mig att han inte var utbildad polis när han jobbade som it forensiker men ville jobba utredande o utbildade sig till polis för att fortsätta jobba utredande. Jag ser inte att han skulle ha någon anledning att ljuga om detta. Både hans fru o bror var med under ena samtalet jag hade med honom dessutom. Håller inte med dig om att det inte finns poliser om inte är nöjda med rättssystemet o vill se förändring genom genom radikala metoder dock.
Vad är det du menar att jag skulle skarva o varför?
Förstått det som att du har ngn slags kontakt med killen som var it-forensiker o blev publicerad av dumpen. Antar att det är därför du inte tror på min kontakt?
Han var en av de tveksamma fallen jag har läst om o som får mig att ifrågasätta dumpen.
Hoppas så att det metvetande som du varit med o byggt upp tillsammans med dumpen ska leda till att just polisen ska få mer resurser att gripa o lagföra fler istället.
f.ö är jag inte så förtjust i att man generaliserar en hel yrkeskår.
Senast redigerad av medea1 2024-08-04 kl. 22:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in