2024-08-04, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CygnusX
Ett skriftligt avtal med kreml är inte värt mer än papperet det är skrivet på...
Ja, och i EU för rnan nyumera tunga förhandlingar helt utan protokoll, och över en lyxig middag bakom lyckta dörrar (men med möjlighet att s a s "accepterat läcka" till journalister på gården utanför), så att det blir noll accountability men ett överenskimmet resultat som sedan genomförs och tvingas på befolkningen över hela EU. Det var så det gick till när Ursula clearades som enda kandidat för en ny period som EU:s exekutiva boss (formelll titel "kommissionens president", men i sjlva verket snarare ett slags premiärminister) över en lyxig middga på ett slott i Bryssel i mitten av juni.

Inga protokoll alls, bara internt framspånade muntliga överenskommelser och löften som man sedan gick vidare med (eller skickade vidare till sina allierade på andra håll i Bryssel). Och när Ursula utser sin kommission kommer det att vara lika låg grad av transparens, som vanligt i EU-sammanhang. Hej Demokrati!

Det är inte konstigt att Moskva ibland irriterat deklarerar att varken Kiev eller Bryssel är dem man egentligen skule behöva tala med, utan snarare Uncle Sam - det är ju tydligtvis Onkel som styr vilket utrymme hans allierade har att agera i olika frågor.
Senast redigerad av HepCat-X 2024-08-04 kl. 11:38.
Citera
2024-08-04, 12:10
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Yeltsin och Gorbatchev.
Fast egentligen är det ju Gorbachev.

Hata på du.

Om jag var självaste Putin, vad skulle det spela för roll?
Att du är en ryzzjävel med ryzzka intressen som dom flesta idag hatar.
Citera
2024-08-04, 12:18
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Hur är detta on-Topic?
Ännu en tråd där ryzzen försöker rättfärdiga sitt militära angrepp på Ukraina. Att bete sig som en apa är för att du är en apa och går inte att bortförklara med en lögn om vad ryzztjorven blivit lovad ang expansion av Nato. Dom flesta gillar idag att se ryzzar dö oavsett trådar dom startar 😄
Citera
2024-08-04, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Ännu en tråd där ryzzen försöker rättfärdiga sitt militära angrepp på Ukraina. Att bete sig som en apa är för att du är en apa och går inte att bortförklara med en lögn om vad ryzztjorven blivit lovad ang expansion av Nato. Dom flesta gillar idag att se ryzzar dö oavsett trådar dom startar 😄

Vart har jag försökt att rättfärdiga angreppet på Ukraina i tråden? Det är faktiskt helt off-topic det med.

På tal om stavning och så, hur är det med läsförståelsen?
Citera
2024-08-04, 12:21
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
eller kolbasa.
...nu verkar det som det blev fel i Google Translate för er igen där, Ivan. Är det någon churka-term vi bör känna till?
Citera
2024-08-04, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
...nu verkar det som det blev fel i Google Translate för er igen där, Ivan. Är det någon churka-term vi bör känna till?

Kolbasa är korv på typ olika slaviska språk, stavas lite olika beroende på vart du är. Tror faktiskt att ingen stavar det just så men det låter så.

The more you know.
Citera
2024-08-04, 12:23
Medlem
Benny98s avatar
Citat:

Om jag var självaste Putin, vad skulle det spela för roll?

Jag menar att det har en ganska stor betydelse om du ska ha någon som helst trovärdighet. Du kan inte stava på svenska, men vill ändå att vi ska ta dig på allvar i en fråga som berör Ryssland och NATO. Det är inte förbjudet för ryssar att skriva här, men jag antar att det är just den typen av påverkansoperationer som statsministern varnar oss för. I det här fallet var det väldigt uppenbart, i andra fall är det mera diffust.
Citera
2024-08-04, 12:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Jag menar att det har en ganska stor betydelse om du ska någon som helst trovärdighet. Du kan inte stava på svenska, men vill ändå att vi ska ta dig på allvar i en fråga som berör Ryssland och NATO. Det är inte förbjudet för ryssar att skriva här, men jag antar att det är just den typen av påverkansoperationer som statsministern varnar oss för. I det här fallet var det väldigt uppenbart, i andra fall är det mera diffust.

Usch ja, det finns hemliga läskiga ryssar som vill påverka dig överallt med amerikanska dokument från amerikanska universitet. Vi är bakom varje vrå och under varje planka.

Lättast vore väl om du kunde debattera sakfrågan istället.
Citera
2024-08-04, 12:24
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Vart har jag försökt att rättfärdiga angreppet på Ukraina i tråden? Det är faktiskt helt off-topic det med.

På tal om stavning och så, hur är det med läsförståelsen?
Bara bra, har du svårt att förstå min stavning?
Citera
2024-08-04, 12:25
Avslutad
Citat:
Bara bra, har du svårt att förstå min stavning?

Så vart har jag försökt att rättfärdiga angreppet på Ukraina i tråden?

Eller är det kanske ditt egna undermedvetna som projicerar vad innebörden av detta skulle vara?
Citera
2024-08-04, 12:32
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Så vart har jag försökt att rättfärdiga angreppet på Ukraina i tråden?

Eller är det kanske ditt egna undermedvetna som projicerar vad innebörden av detta skulle vara?
Nejdå, har alltid hatat ryzzar och kommer alltid göra det oavsett korkade trådar/innehåll som startas av er proryzzar. Finns inget att diskutera då det är fritt fram för varje enskilt land att söka sig till Nato oavsett vad gorbatjorven sägs ha fått för löfte. Har man en aggresiv apa till granne så får Nato in fler sökanden, logiskt!
Citera
2024-08-04, 12:36
Avslutad
Citat:
Nejdå, har alltid hatat ryzzar och kommer alltid göra det oavsett korkade trådar/innehåll som startas av er proryzzar. Finns inget att diskutera då det är fritt fram för varje enskilt land att söka sig till Nato oavsett vad gorbatjorven sägs ha fått för löfte. Har man en aggresiv apa till granne så får Nato in fler sökanden, logiskt!
Så om tråden inte handlar om att rättfärdiga angreppet på Ukraina varför tar du upp det?

Ska du inte ta o lugna ner dig lite?

Tråden handlar om i vilken anda och vilka garantier och löften man eventuellt gav Yeltsin/Gorby och om presidenten hade rätt att känna sig förråd eller inte samt hur Ryssland borde ha agerat i dessa år och de som följde. Kan vi hålla oss till det tro?
Senast redigerad av Transaktiv 2024-08-04 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in