2024-08-03, 22:39
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diana2020
Det är bara agria som har försäkring för assistanshundar. Jag vet för att jag utbildar min egen.

Så då stämmer inte det Svedea skriver om sin hundförsäkring?

"Arbetshundar och tävlingshundar
Användbarhetsförsäkringen gäller för ”hundar som jobbar”, alltså hundar som fyller någon sorts uppgift för sin ägare. Den är ett tillägg till livförsäkringen och passar till exempel för jakthundar, servicehundar, ledarhundar eller hundar som tävlar i agility eller lydnad. Försäkringen ger ersättning om hunden inte längre kan sköta sitt jobb. I praktiken innebär det att livförsäkringen faller ut i förtid.
"
Citera
2024-08-03, 23:13
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du har visst inte förstått ett ord av någonting, varken av anklagelserna, något av inläggen i debatten eller mitt senaste inlägg. Jag har snarare bekräftat än förnekat vad du tar upp ovan, som inte alls stöder din argumentation om påståendena i detta fallet, men det förstod du inte det heller.

Sedan är det en hel debatt vid sidan av, vad "säga till" innebär, och inte minst hur man kan agera för att "säga till". Lågaffektivt bemötande är en teknik som bör tillämpas inte bara emot exempelvis personer som dottern i fallet, utan emot de allra flesta människor, dock för det mesta internettroll undantaget, de brukar funka bästa att bemöta så som de själva bemöter andra... Men om du inte ens förstått det jag skrivit om saken tidigare, så lär du väl knappast ha förstått något i detta inlägget heller.
Du verkar ha tappat det helt.

Om vi nu ska hålla oss till trådens ämne.
Vad tror du hänt Essie?
Citera
2024-08-04, 00:03
Medlem
[quote=flashmaner|89081638]Du menar att ingen kommer sälja en ny assistanshund till familjen?

Bara för att ett gäng troll på internet ägnar sig åt att sprider lögner, hat och förtal?

De som utbildar och certifierar assistanshundar har sina regelverk de följer. Om en sökande familj uppfyller de kraven, kan de så klart få en ny assistanshund. Familjen Ö har redan visat att de uppfyller kraven.
Så den kan nog säkert få en ny asisstanshund.

Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
SBK kommer inte certifiera ekipaget på nytt. Inte för att någon utredning visat att man hade fel första gången, utan för att opinionen säger att det är fel.[/quuote]

Och där bekräftade du i svart på vitt att du inbillar dig att SBK styrs av det du kallar "opinion", vilken utgörs av ett gäng hatande troll på ett anonymt internetforum.

Ja jösses vad du inbillar dig. Eller så har P en arbetsgivare och anställda som känner honom och som bryr sig om honom.

Länsstyrelsen brydde sig inte ens om att göra en hembesök för de anmälningar som gjorts. Katten lär de bry sig än mindre om. Det är bara förvirrade hatare som du som lever i fablernas värld som inbillar sig något annat.
Gogglar man P och Bosch så verkar det inte som han är anställd av Bosch? har han jobbet kvar?
Citera
2024-08-04, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cirsium
Så då stämmer inte det Svedea skriver om sin hundförsäkring?

"Arbetshundar och tävlingshundar
Användbarhetsförsäkringen gäller för ”hundar som jobbar”, alltså hundar som fyller någon sorts uppgift för sin ägare. Den är ett tillägg till livförsäkringen och passar till exempel för jakthundar, servicehundar, ledarhundar eller hundar som tävlar i agility eller lydnad. Försäkringen ger ersättning om hunden inte längre kan sköta sitt jobb. I praktiken innebär det att livförsäkringen faller ut i förtid.
"

Okej, när jag försäkrade för 1 år sedan var det Agria som gällde! Dom måste ha lagt till det.
Citera
2024-08-04, 00:18
Medlem
[quote=Mopsan|89084054]
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Tror att han jobbar som bedragare nu för tiden.
Som jag känner det och tycker. Måste denna bubbla spricka någon gång. P som jag försökt läst mig till i alla dessa trådar lär ha som jag tolkar det trasslat till sig det rätt rejält. Frun verkar ha dragit som jag läst mig till. Kvar är väl P s far Militär div fastrar och systrar som står som sköldar och försvarar P.
Är det inte bättre för alla inblandade att berätta vad som hänt med Essie och inse att detta drev högst troligt inte kommer avta förens sanningen kommer fram? Det kommer till slut inte vara hållbart. Klart är väl att Essie inte rymt och springer lös i Enköping.
Citera
2024-08-04, 00:31
Medlem
[quote=SmurfSmurf|89084184]
Citat:

Han svävar kanske i fallskärm men på väg mot jorden?
Helt ärligt så skulle jag nog krypa till korset och erkänna OM man dödat och gjort sig av med Essie vilket jag tror, men hoppas inte är sant. Det är bara högst troligt inse att denna tråd inte kommer dö ut förens man får fram sanningen om Essie. Jag tror att någon måste krypa till korset snart. Säg som det är om hundstackarn istället. Bara kolla denna tråd den krymper ju knappast. Måste vara ohållbart att sitta på sanningen och mörka om man har ett samvete /empati kan jag tycka?
Citera
2024-08-04, 00:32
Medlem
Mopsans avatar
[quote=Filip600|89084145]
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Som jag känner det och tycker. Måste denna bubbla spricka någon gång. P som jag försökt läst mig till i alla dessa trådar lär ha som jag tolkar det trasslat till sig det rätt rejält. Frun verkar ha dragit som jag läst mig till. Kvar är väl P s far Militär div fastrar och systrar som står som sköldar och försvarar P.
Är det inte bättre för alla inblandade att berätta vad som hänt med Essie och inse att detta drev högst troligt inte kommer avta förens sanningen kommer fram? Det kommer till slut inte vara hållbart. Klart är väl att Essie inte rymt och springer lös i Enköping.
Det är så rörigt att man spy på alla lögner.
Kom och tänka på en annan sak som jag har läst något om.
När man bor i villa så som familjen Ö
Då är det vanligt att man har larm med kameraövervakning. Det finns några bolag som är vanliga.
Borde det inte finnas en larmcentral som har filmer från tidpunkten. Det är jävligt dålig reklam för larmbolaget om det visar sig att deras kameror laggar titt som tätt ( eller var det bara när Essie försvann)
Jag ska försöka att kolla runt om det finns några bilder där man ser Klisterlappar på Familjen Ö hus med larmbolagets logga.
Känns som att han mörkar så mycket.
Eller har han egen kamera från Teknik magasinet som bara han ser?
Bara en tanke. Hoppas ni fattar min luddiga förklaring
Citera
2024-08-04, 00:40
Medlem
[quote=Mopsan|89084261]
Citat:
Då är det vanligt att man har larm med kameraövervakning. Det finns några bolag som är vanliga.
Borde det inte finnas en larmcentral som har filmer från tidpunkten. Det är jävligt dålig reklam för larmbolaget om det visar sig att deras kameror laggar titt som tätt ( eller var det bara när Essie försvann)
Jag ska försöka att kolla runt om det finns några bilder där man ser Klisterlappar på Familjen Ö hus med larmbolagets logga.
Jag skulle som inblandat i denna härva inte hunna sova om nätterna.OM det är så att man har vetskap om hunden och dess leverne dm sista dagarna. Jag kommer följa denna tråd tills jag får vetskap om Essie är omplacerad eller död och nedgrävd.
Citera
2024-08-04, 00:46
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Helt ärligt så skulle jag nog krypa till korset och erkänna OM man dödat och gjort sig av med Essie vilket jag tror, men hoppas inte är sant. Det är bara högst troligt inse att denna tråd inte kommer dö ut förens man får fram sanningen om Essie. Jag tror att någon måste krypa till korset snart. Säg som det är om hundstackarn istället. Bara kolla denna tråd den krymper ju knappast. Måste vara ohållbart att sitta på sanningen och mörka om man har ett samvete /empati kan jag tycka?

Krypa? Nej knappast.

Såna som han är 🐦 fågel Fenix. Nytt namn, flytt, raka bort skägget och trixa med cv. Kanske ny fru blir nödvändig också.
Citera
2024-08-04, 00:47
Medlem
[quote=Mopsan|89084261]
Citat:
Det är ju här han kommer trassla till det för Försäkringsbolagets särskilda utredare. Som jag tidigare skrivit dom kommer lösa detta. Dom kan hämta in GPS info från bilen såg det var en ny V40 samt telefonlistor. jag är benägen att tro försäkringsbolaget löser detta.
Citera
2024-08-04, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Krypa? Nej knappast.

Såna som han är 🐦 fågel Fenix. Nytt namn, flytt, raka bort skägget och trixa med cv. Kanske ny fru blir nödvändig också.
Måste väl ändå vara för en normalbegåvad att anse detta stressande? Hur skall man kunna sortera ut alla lögner från sanning?
Citera
2024-08-04, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diana2020
Det är bara agria som har försäkring för assistanshundar. Jag vet för att jag utbildar min egen.

Någon här inne som jobbar på Agria? Skulle vara intressant om försäkringsärendet rullar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in