2024-08-03, 21:32
Medlem
Har det framkommit varför polisen hittade offret? Vad jag förstår är det inte ett område där folk befinner sig normalt. Kan det vara så att när gärningsmannen berättade för personalen på sis-hemmet, så larmade denne och en patrull skickades dit?
Citera
2024-08-03, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Till stor del vill jag påstå att alla vi i samhället bär en skuld. Men yttersta skulden ligger såklart på soc och föräldrar.
Klart att de vet att mord inte är ok, men de är barn som växt upp under tuffa förhållanden där en stor del av deras moral och etik grundar sig i andra hur andra barn med liknande problem resonerar. De är som sagt vilsna barn om är fyllda med olika sätt att resonera och moralisera.

Man läser mängder med inlägg här på FB där folk resonerar att vissa är mindre värda och borde avlivas mm. Hur tror du barn under sådana förhållanden utvecklas?

Det är så mycket faktorer som spelar roll som lett upp till detta. Och det är som sagt hemskt för alla involverade.

Ok, intressant att du skuldbelägger alla förutom just gärningsmännen. Vi kommer nog inte komma överens där.
Citera
2024-08-03, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Har det framkommit varför polisen hittade offret? Vad jag förstår är det inte ett område där folk befinner sig normalt. Kan det vara så att när gärningsmannen berättade för personalen på sis-hemmet, så larmade denne och en patrull skickades dit?

Jag har för mig att det va av en slump när dom va ute i körde, men jag kan absolut ha fel att jag läste det i början. Då när man trodde det va en kvinna man hittat.
Citera
2024-08-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ok, intressant att du skuldbelägger alla förutom just gärningsmännen. Vi kommer nog inte komma överens där.
Om du bygger en bomb och detonerar den någonstans så någon dör, är det du eller bomben som bär ansvaret?

Ett barn som aldrig fått kärlek eller korrekt uppfostran är en bomb.
Citera
2024-08-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag har för mig att det va av en slump när dom va ute i körde, men jag kan absolut ha fel att jag läste det i början. Då när man trodde det va en kvinna man hittat.

När jag tänker efter, så om de visste vad de letade efter så är det ju inte bara polis man skickar, utan ambulans också. Så känns inte som att de var beredda.
Citera
2024-08-03, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Om du bygger en bomb och detonerar den någonstans så någon dör, är det du eller bomben som bär ansvaret?

Ett barn som aldrig fått kärlek eller korrekt uppfostran är en bomb.

eeh. Om bomben har en fri vilja och kan välja och tänka själv, så lägger jag nog ansvaret på bomben ja. Du resonerar väldigt konstigt, kan man tänka så har man också ett ansvar. Med ditt resonemang så behöver ingen vara ansvarig för något.
Citera
2024-08-03, 21:41
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
Och det tror du kommer att hända!

Poängen var:

Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Sveriges rättsväsende har här ett utmärkt läge att statuera exempel genom att utvisa hela familjen.

Mamman verkar vara en oetablerad alkoliserad pundare utan flyktingstatus och dottern som inte är född här har begått ett tortyrmord. Om det inte är skäl nog att åberopa utvisning, då vet jag inte vad som är skäl. Därför menar jag att rättsväsendet här har ett gyllende läge att utvisa hela familjen baserat på vad avkomman har gjort och sätta praxis.
Citera
2024-08-03, 21:42
Medlem
Citat:

Det är tydligen ett område som polisen patrullerar av.
Citera
2024-08-03, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Då var det mord likt förbannat och ingen olyckshändelse! Dessa två bör sitta bakom lås och bom på psyket och aldrig mer få komma ut i det fria igen!

De två flickorna – 13 och 15 år gamla – misstänks ha mördat 14-åriga Emilia Sjöberg med flera knivhugg i halsen.

Nu kan Expressen berätta hur deras ånger gjorde att polisen snabbt kunde ringa in dem som misstänkta.

Under mordnatten ska 13-åringen ha skrivit till personal på ett boende att hon hade dödat en person.

I förhör bröt 15-åringen ihop och sa att hon letat efter ett nummer till Emilias mamma för att be om förlåtelse, enligt uppgifter.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/flickornas-anger-efter-att-emilia-14-mordats/

Exakt.. detta händer innan offret hittas.. mördarna såg till att hon var helt okontaktbar innan de lämnade henne.. det var inte typ några slag.. tejpa.. vifta med en kniv och springa hem.. de såg till att göra slut på henne.. hoppas det ser åklagaren tydligt
Citera
2024-08-03, 21:48
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:

Enligt en bekant i Landskrona så har tågvagnarna emellanåt använts av olika människor som hemlösa/pundare/prostituerade.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-03 kl. 21:53.
Citera
2024-08-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Då kan socialtjänsten påtala och UPPLYSA politikerna det, dom träffas ju varje vecka på sina NÄMNDMÖTEN, där POLITIKERNA skriver under och GODKÄNNER LVU!!!!!!!

Förstår inte din poäng? Finns inte tillräckligt många som erbjuder sig att vara familjehem finns det inte. Och politikerna beviljar inte nya HVB bara för att soc påpekar. Gången är den motsatta, politiker bestämmer vad soc får kosta. Så saknas HVB är det en fråga för politikerna och inget soc bara säger till om pch får beviljat. Budget läggs i början av året - och är det någonstans det sparas från politiskt håll just nu så är det på soc.
Citera
2024-08-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidTension
Poängen var:

Mamman verkar vara en oetablerad alkoliserad pundare utan flyktingstatus och dottern som inte är född här har begått ett tortyrmord. Om det inte är skäl nog att åberopa utvisning, då vet jag inte vad som är skäl. Därför menar jag att rättsväsendet här har ett gyllende läge att utvisa hela familjen baserat på vad avkomman har gjort och sätta praxis.

Hur jag än studerar denna mamma kommer jag till samma slutsats, som irakier själv. Jag tror starkt på att denna mamma är zigenare fr Irak.. det är enbart de som är på det sättet som kvinnor.. alltså hon uppfyller alla kriterier.. eller så är hon prostituerad av sig själv.. de brukar sällan vara alkoholiserade.. däremot zigenarfolk, deras kvinnor föder barn av okända män.. plus att just mammorna blir stolta över att deras flickor börjar tidigt locka män.. männen i släkten blir ännu gladare , står o vaktar vid dörren medans kvinnor o flickor "tjänar" pengar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in