2024-08-03, 13:55
Medlem
Snusfris avatar
Trodde Chrippa var den största loosern på YT. Men Rask bjuder på en hård match om första platsen. Dom bryr sig inte om vad dom utsätter sin fru, flickvän, sina barn och övrig familj för, dom är bara ”collateral damage”. Det viktigaste är tjafsa med varandra. Helvete, vuxna människor(enligt lagen i alla fall) logga ut och skaffa er riktiga jobb.
Citera
2024-08-03, 14:25
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trosacrew
Berätta mer om hur hon kämpar. Vad är den här kampen? Att sätta ungarna på blå tåget varje dag så att de får se samma gata varje dag? Det tåget går ut till ett bad vet du, inte en enda vlogg från det badet under sommaren, de åker ut och vänder för att bränna 1.5h.

Barnen kan inte ens spela bangolf utan att vilja slå ihjäl varandra, det har ingenting med npf att göra som hon försöker antyda, det har med deras oerhört slappa attityd till den sortens beteende, deras mobil/sociala medier -beroende. Hon vloggade om att de skulle ut i skogen en dag, de vände efter hon såg att det var högt gräs, hela planen gick i stöpet, barnen fick promenera tillbaka hem. Hon sitter konstant och klagar i sina videos på att hon inte vet vad de ska hitta på, att det är varmt ute, att barnen är stökiga etc etc, ingenting positivt.

Ingen picnic med bara lilla tjejen? Ingen vlog där hon bakar med ngn av ungarna, ingen vlog där de är ute och njuter på riktigt av kuststaden de bor i, exempelvis tar skärgårdstrafiken till en ö och badar.

I varje vlogg frågar hon efter tips om vad de kan hitta på, hennes hjärndöda följare ger henne tips, i nästa vlogg tar hon blå tåget igen, ett gratiståg, för att sitta och tjata om hur fint och mysigt trosa är.

Jag har inget emot Therese alls faktiskt, men hon kämpar inte särskilt mkt, hon förlikar sig bara med skiten de lever i.

Och Rask, han lever sitt eget parallella liv i den här familjen, där han hela tiden trycker på att han är en familjefar etc etc. Han kan ju inte ens montera ihop en cykel, han lägger ut en porrfilm på nätet där han beter sig ganska vidrigt mot sin fru, där hans tatuering identifierar han direkt, han skickar sedan en ny film till chrippa (som har legat ute i 6mån)och beskyller chrippa för att läcka den.

Om någon annan har laddat upp den filmen på webbsidan, varför skulle Rask själv länka till den videon?

Du, modifierar man texten lite. Sen är detta underlag till utbildning.

Den gjorde ont i mitt hjärta !
Citera
2024-08-03, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Det är sorgligt och se i kommentarerna på Rask kanal hur folk hejar på honom och Therese. Jag kan inte begripa det riktigt. Har hans fans tunnelseende?

Som jag skrev ovan. Vet inte hans fans, såg inte hans fans på videon där han talade om att de två klippen kom ut redan i januari, februari och mars? Att det inte var Chrippa som släppt dom. Rask sa också själv att Chrippa har inte släppt dom. Jag förstår inte. Varför sitter Rask och ljuger och hjärntvättar sina fans när det inte stämmer det han säger?

Det är ungefär som, jag ligger med min fru, filmar, någon kommer åt mina klipp. De hamnar på nätet men får först spridning ett halvår senare. Jag anklagar en person som gör det i en livesändning när ändå klippen har funnits i ett halvår och jag säger själv att personen i livsändning inte har spridit dom.

Logiken går inte ihop för mig. Rask säger en sak och sedan en annan sak. Saken hade varit den annan om det varit Chrippa som haft klippen redan i januari men nu är det inte han som haft klippen och det säger Rask rakt ut.

Förvånad att personer ser upp till Rask? I Sverige är det många utan jobb och lever som Rask, minus filmar och lägger upp på YT. Klart att dessa människor ser upp till Rask.
Citera
2024-08-03, 14:38
Medlem
Ser inte ut att vara panik hos familjen rask.. Therese postar bilder på sig själv o sina barn och rask verkar glad på sin instastory och lovar en video Chrippa aldrig räknat med.
Citera
2024-08-03, 14:42
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Ser inte ut att vara panik hos familjen rask.. Therese postar bilder på sig själv o sina barn och rask verkar glad på sin instastory och lovar en video Chrippa aldrig räknat med.

Klart dom är glada. Planen har gått i lås. Therese var säkert med det hela att klippen skulle spridas. Bara som Rask säger att hon bölar och är ledsen. Har någon sett henne böla efter detta?? Tänk på att det är sjuka människor vi har att göra med.
Citera
2024-08-03, 14:45
Medlem
Lajlikes avatar
Jag har då aldrig filmat mig själv när jag tar min fru bakifrån. Rask målar upp det som att det är fullt normalt att sitta med det i sin icloud rulle…

Hur det kom ut lät också extremt osannolikt. Helt omöjligt att tänka på nått annat än de man fick bevittna framöver varje gång man ser rask.

Lägg ner sociala medier för fan och sluta skäm ut er mer. Tycker uppriktigt synd om barnen för oavsett, rätt eller inte kommer de få höra de här när de kommer tillbaka till skolan.
Senast redigerad av Lajlike 2024-08-03 kl. 14:51.
Citera
2024-08-03, 15:31
Medlem
sonofnatures avatar
Hur kan man sitta och titta på någon som sitter å tjatar om typ samma sak i varje Video

Förstår ej hur ens rask får tittare
Sitter ju bara där å pratar

Förstår man ser någon intressant video - podd, eller någon som sitter och förklarar ut saker om tex kampsport

Har människor så svårt att göra något vettigt så de tittar på folk som babblar

Samma med TikTok
Folk ser live där någon annan bara babblar
Eller någon mimar till någon dålig låt
Dessa får 1000tals likes och följare 😂
Citera
2024-08-03, 15:38
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Förvånad att personer ser upp till Rask? I Sverige är det många utan jobb och lever som Rask, minus filmar och lägger upp på YT. Klart att dessa människor ser upp till Rask.

Jag har bara svårt att förstå hur hans ´fans´kan höra en sak från honom men skriva en annan sak.

Det där med sexklippen. Chrippa har inte lagt upp dom. Rask sa det själv men hans ´fans´säger att Chrippa har lagt upp och spridit dom. Jag förstår inte riktigt. Hade det varit min fanbase så hade jag gjort ett klipp och sagt att - Chrippa har inte spridit mina två sexvideos, det är en annan som har gjort det. Rask sa det också att Chrippa har inte spridit hans klipp utan de spreds redan i januari, februari och mars. Det är kort sagt obegripligt för mig.

Det är som att jag säger att himlen är blå men min fanbase säger att himlen är grön.
Citera
2024-08-03, 15:40
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Hur kan man sitta och titta på någon som sitter å tjatar om typ samma sak i varje Video

Förstår ej hur ens rask får tittare
Sitter ju bara där å pratar

Förstår man ser någon intressant video - podd, eller någon som sitter och förklarar ut saker om tex kampsport

Har människor så svårt att göra något vettigt så de tittar på folk som babblar

Samma med TikTok
Folk ser live där någon annan bara babblar
Eller någon mimar till någon dålig låt
Dessa får 1000tals likes och följare 😂

Rask är som en hackig skiva, det som tar andra tio minuter att säga tar rask närmre timmen.

"Analyserna" ska vi inte ens tala om. Sitter som en mupp och glor rakt ut i tomma intet medans han lyssnar för att sedan pausa och ge sin åsikt.
Det är så sjukt, sitta hitta fel och "Såhär sa du inte förra året i den här filmen" Osv

Enda sättet att få slut på detta som jag ser det är att arrangera en boxningsmatch mellan Chrippa och Rask. Sen utses vinnaren och de gör aldrig med en film om varandra igen.
De är för fan som femåringar som de håller på med videos och svarsvideos fram och tillbaka.

Guld om Chrippa analyserar Rask och Tessans snuskfilm.
Då kan Rask analysera Chrippas analys på den.
Senast redigerad av Vicious-Macki 2024-08-03 kl. 15:43.
Citera
2024-08-03, 15:41
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Rask är som en hackig skiva, det som tar andra tio minuter att säga tar rask närmre timmen.

"Analyserna" ska vi inte ens tala om. Sitter som en mupp och glor rakt ut i tomma intet medans han lyssnar för att sedan pausa och ge sin åsikt.

Guld om Chrippa analyserar Rask och Tessans snuskfilm.
Då kan Rask analysera Chrippas analys på den.

Hahaha…

Ärligt, Rask är helt avvikande.
Citera
2024-08-03, 15:43
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Epic! 😂😂😂
Visst hade det vart spännande att se? nog den enda videon med rask jag skulle kunna kolla på tiden ut
Citera
2024-08-03, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajlike
Jag har då aldrig filmat mig själv när jag tar min fru bakifrån. Rask målar upp det som att det är fullt normalt att sitta med det i sin icloud rulle…

Hur det kom ut lät också extremt osannolikt. Helt omöjligt att tänka på nått annat än de man fick bevittna framöver varje gång man ser rask.

Lägg ner sociala medier för fan och sluta skäm ut er mer. Tycker uppriktigt synd om barnen för oavsett, rätt eller inte kommer de få höra de här när de kommer tillbaka till skolan.

Väl talat. Oavsett vem som spridit vad. Om det var en Icloud-läcka, om det var Carl-Fredriks pappa som spred det, om det var Carl-Fredrik själv som spred det, om det var Chrippa som spred det, så är problemet att Carl-Fredrik måste vara kändis. Det är ett eget val han har gjort. Skulle han stänga ned alla sina kanaler imorgon, är det inte som att tidningarna hade jagat honom, och gjort reportage om "Var försvann Alexander Rask?". Det är bara han själv som håller sitt kändisskap vid liv.

Hade han inte varit så besatt av att jaga sitt kändisskap så hade det inte varit några problem att det fanns ett filmklipp på nätet där man ser hans lilla kuk. Ingen hade brytt sig. Hade någon hittat klippet om ett par år och sedan spridit länken någonstans hade det inte blivit en grej. Gemene man hade inte vetat att han var hans barns pappa, eller Thereses make, det där vet alla för att Rask själv berättar det hela tiden.

Carl-Fredrik måste inte vara offentlig. Även om det idag rullar in lite kulor så är det på det stora hela en minusaffär. Men det struntar han i, för hans Internet-persona är uppenbarligen viktigast av allt. Det går före hans frus välmående, hans barns välmående, och troligen också hans eget välmående. Han behöver hjälp att komma till insikt med att hans engagemang på Youtube endast är ett problem, innan det leder till mer problem för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in