2024-08-03, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Inte alls säkert de hade åkt dit för misshandel. Antar att där är viss kod på dessa hemmen om att gola varandra. Att situationen blir värre om hon golat dem efter.

Ännu större tvivel varför dessa förberedelser i så fall.

Dessa barn har noll konsekväns tänk.
I deras huvuden så rör sig säkert en annan verklighet än i normalt funtade huvuden, tyvärr.
Citera
2024-08-03, 14:54
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Kusinen berättade ganska tidigt att det rörde sig om flera filmer men det är bara en som legat uppe.
Fanns info om att dom turats om att filma.

Jo jag vet.

Men tidigare så har det antytts att det är tre stycken.
1: Där de boxar henne
2: Där de skär henne
3: Där de hugger ihjäl henne

Nu skrev ju den nytillkomna här i tråden att personen sett tre filmer där det "enbart" är misshandel.

Så då bör det tämligen vara minst 6 klipp i cirkulation.
(Om det stämmer att de tre klippen som nämnts tidigare innehåller de tre scenarios som jag nämner ovanför).
Citera
2024-08-03, 14:54
Medlem
Citat:
För mig känns det bara långsökt att de faktiskt skulle planera mordet och sedan genomföra det. Tror nästan de hade dragit sig ur om det var planerat, åtminstone hade någon av dem fått kalla fötter. Det kanske är jag som är naiv, men tror inte det är så lätt för ens trasiga tonåringar att planera ett sånt mord och sedan genomföra det.

Du som är naiv, för djur som dessa har ett människoliv inget värde, du resonerar utifrån din egna person och det är inte tillämpligt.
Citera
2024-08-03, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför tror du det?
Vi har väl sett ganska många mord sista åren där förvararna valt att filma.
Så varför skulle de här tjejerna resonera annorlunda.

Får väl svara nja på den. Mig veterligen är det inte särskilt vanligt. Jag kan tänka mig att gängkriminella gör det för att det är någon form av beställning, eller terrorister gör det för att visa vad de är kapabla till. Dessa två tillhör ju inte det klientelet, och om man nu dokumenterar ett mord så är man ju noga med hur det sprids, att man inte kan bli identifierad osv. Här verkar det som att man har livestreamat till en större grupp från sina egna konton.

Men som alltid, avslutar jag med att jag inte vet. Jag vill ju också på något sätt att det inte ska vara så onda personer som det kan vara i värsta fall. Sen vill jag inte ryckas med och dra förhastade slutsatser, utan resonera vad som känns mest troligt.
Citera
2024-08-03, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-nymo
Det spekuleras mycket angående att någon annan har beställt mordet. I en av filmerna säger en av tjejerna ”vi älskar dig men vi måste göra detta”. Vet inte om det är i filmen som delats här. Jag har sett olika tre filmer. I ingen av dem ser man att de hugger. Finns kanske ännu fler filmer.
Var finns de andra två filmerna?
Citera
2024-08-03, 15:00
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Får väl svara nja på den. Mig veterligen är det inte särskilt vanligt. Jag kan tänka mig att gängkriminella gör det för att det är någon form av beställning, eller terrorister gör det för att visa vad de är kapabla till. Dessa två tillhör ju inte det klientelet, och om man nu dokumenterar ett mord så är man ju noga med hur det sprids, att man inte kan bli identifierad osv. Här verkar det som att man har livestreamat till en större grupp från sina egna konton.

Men som alltid, avslutar jag med att jag inte vet. Jag vill ju också på något sätt att det inte ska vara så onda personer som det kan vara i värsta fall. Sen vill jag inte ryckas med och dra förhastade slutsatser, utan resonera vad som känns mest troligt.

Beställning...

Så med det nya som nyss kom fram (om det stämmer) att någon säger i videon "Vi älskar dig men vi måste göra detta"
Kan väl antyda att det är just en beställning...
Hypotetiskt från X som satt i gruppchatten och blev kallad hora, som mördarna rapporterade in till...
Citera
2024-08-03, 15:07
Medlem
"De två flickorna – 13 och 15 år gamla – misstänks ha mördat 14-åriga Emilia Sjöberg med flera knivhugg i halsen"

Hon var ju definitivt död när polisen hittar henne.

Må dom vidriga häxorna förpassas ut ut landet tillsammans med sina misslyckade familjer.
(Ja, såg videon med)
Senast redigerad av Crustis 2024-08-03 kl. 15:14.
Citera
2024-08-03, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaudJerker
Var finns de andra två filmerna?

Min dotter fick de skickade till sig. Jag har förbjudit henne att skicka vidare så jag tänker inte be henne skicka dem till mig heller. Jag tittade på dem enbart för att förstå vad det är hon har fått se.
Edit. Hon fick dem av en ungdom som sitter eller har suttit på sis i Hässleholm
Citera
2024-08-03, 15:10
Medlem
Alltså jag kräks!!!!!

” Till en början påstod 15-åringen att hon inte varit på plats eller inblandad i mordet. Men det dröjde inte länge innan hon bröt ihop och sa att hon inte orkade ljuga mer, enligt uppgifter till Expressen.
I ett förhör ska hon enligt tidningen ha sagt att hon var ångerfull och att hon letade efter ett telefonnummer till Emilias mamma för att lämna dödsbeskedet samt be om förlåtelse.”

En efterhandskonstruktion så klart! Men visar ändå på den totala avsaknaden av verklighetsuppfattning!!!

Hur i helvetet skulle det samtalet låtit?!?!

- Ehh Hej Ann*!
Jag vill bara berätta att din dotter är död, tortyrmördad, o jag va med o råkade göra det. Så förlåt, jag ber om ursäkt. Men hon ligger ute så du kan hitta henne. Hej då
Citera
2024-08-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det är det som är så skevt. Dels att straffen blir väldigt låga. Men sen också att straffet blir SIS, men eftersom de redan sitter på SIS så är det bara business as usual efter rättegången.

Ja, precis så är det. För dem blir det bara samma som tidigare. Jag kan bara hålla med om att det är väldigt fel. En person blir berövad sitt liv vid 14 års ålder. De som gjort det kommer att få leva som tidigare, dvs på SIS-hem. Väldigt konstigt.
Senast redigerad av Thecrafter 2024-08-03 kl. 15:34.
Citera
2024-08-03, 15:13
Medlem
Citat:
I de andra fallen handlar det om uppgörelser mellan gäng. Man vill visa makt och förnedring för det andra gänget.

I detta fallet tänker man sig att förnedringen är mot BO, vilket blir kontraproduktivt om man dödar henne.
Det är givetvis inte en skillnad på antisociala flickor och antisociala pojkars inre motivbilder.

Du hittar på skillnader som inte finns. Det är även gäng när det kommer till flickorna, de kanske bara inte kallar sig för dittan och dattan.

Finns skäl till varför samtliga står och mimar dåligt till kassa rapartister på TikTok

Propagandan fungerar på alla likasinnade, oavsett kön.
Citera
2024-08-03, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Beställning...

Så med det nya som nyss kom fram (om det stämmer) att någon säger i videon "Vi älskar dig men vi måste göra detta"
Kan väl antyda att det är just en beställning...
Hypotetiskt från X som satt i gruppchatten och blev kallad hora, som mördarna rapporterade in till...
Tror inte på beställning. Tror det hade varit en tredje frihetsberövad då för anstiftan. Misstänker att polisen har en mycket klar bild över händelseförloppet med alla meddelanden som dessa ungdomar skickar idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in