2024-08-03, 12:30
Medlem
Eftersom de inte undanröjde bevisen så tror jag att de har planerat att R ska ta på sig detta i och med hennes ålder…
Citera
2024-08-03, 12:37
Medlem
Tacksam om någon kan lägga ut hela denna artikel eller skicka till mig på PM (premium)

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/flickornas-anger-efter-att-emilia-14-mordats/
Senast redigerad av atinySetare 2024-08-03 kl. 12:42.
Citera
2024-08-03, 12:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Enligt senaste artikeln i AB så har 15-åringen erkänt att hon filmade, så bör ju vara 13-åringen man ser i klippet.

Utan att ha följt fallet/tråden särskilt noga, tror jag att de sammanlagda uppgifterna som nu kommer fram (om de stämmer) kommer att räcka för mord vad gäller 13- åringen.

Vad gäller 15- åringen, behöver man kunna styrka något slags uppsåt för mord om hon inte höll i kniven eller i E. Det kan bli knepigare om 15- åringen nekar, och filmen inte binder henne på något sätt att hon förstår att E verkligen kommer att huggas till döds. Eftersom uppgifterna i Expressen är att E huggits flera gånger i halsen, helt försvarslös är detta mord. Däremot lämnas ju E åt sitt öde, och ingen verkar ha gjort något för att hjälpa E på något sätt. Likgiltighetsuppsåt för 15- åringen?

Man har däremot ingen skyldighet att ingripa i ett sådant här fall när mordet sker. Vi får väl se om det går att visa vad som planderats i förväg; mord eller misshandel.

13- åringen har ju ringt till SIS- hemmet och erkänt att hon dödat E (Expressen:" enligt uppgifter."), och i filmen hotar/verbalt plågas E med att E kommer att huggas i halsen (psykisk tortyr och rena dödshot), vilket ju faktiskt sedan händer. Enligt Expressen är det huggen i halsen som dödar E.

Tjejerna lämnar ju också E utan att hjälpa E eller larma. Även om de trodde att E var död, visar filmen minst på allvarliga dödshot som ju sedan utförs.

13- 15- åringar förstår att (flera!) hugg i halsen är livsfarligt, dvs det handlar om uppsåt av högre grad att hugga i hals och sedan lämna offret ensam på plats där man tror ingen ska hitta henne.

Först ska båda tjejerna nekat i förhör, sedan har båda gjort vissa medgivanden. 15- åringen sa först att hon inte varit på plats, men sa sig sedan inte orka ljuga mer. Hon påstår att hon ångrat sig och försökt leta rätt på E:s mors nummer för att be om förlåtelse. Detta kommer man kunna se i hennes mobil om det stämmer.

15- åringen ska ha lämnat en utförlig berättelse, men den utgår från att all planering handlar om förberedelse om misshandel och spridning av filmen, inköp före, hur de lurar E till platsen som de också väljer noga t ex. Hon verkar inte erkänna mer än förberedelser, filmning och undanröjande av bevis (?).

Uppgifterna ovan kommer från artikeln nedan, blandat med mina egna spekulationer.

Expressen:

"Samma natt skrev den 13-åriga flickan meddelanden till personal på ett tidigare SIS-boende om att hon hade dödat en person, enligt uppgifter."
//
"Enligt uppgifter har den äldre av de misstänkta flickorna medgett att det är hon som har filmat – och att hon sedan skickat klippen vidare till sina vänner."
//
"I stället gick det hela över styr, och Emilia var försvarslös när hon först höggs i benet, och sedan dödades med flera hugg i halsen.

Efter huggen lämnade de två flickorna Emilia att dö.
"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/flickornas-anger-efter-att-emilia-14-mordats/
Citera
2024-08-03, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Vet inget om nåt Hässleholm
Det Marie-Antoinette skriver "Undrar om det är någon SiS-personal som är "skyddande av brottsling", och ringde inte denna personal polisen?" Tycker jag låter rimligt.

Tjejerna har taggat något hem i Hässleholm. Kommer inte ihåg vad det hette.

Man får ju nästan hoppas det inte stämmer att det är någon personal.
Citera
2024-08-03, 12:43
Medlem
Jag tror att dom kommer att dömas att ha gjort detta i samförstånd, i allt från planerandet och förberedelser till utförande.
Citera
2024-08-03, 12:52
Avslutad
Citat:
Att de planerat att mörda henne tror jag nu är högst troligt efter vad som framkommit i msm idag. Men kanske det är M som är "hjärnan" bakom det hela? (Inte för att hon verkar ha nån hjärna när hon sen lägger ut videon), M som drivit på R att göra det. Sen sagt till R att ta på sig det hela? Men det är också konstigt eftersom de dumpade vapen+Es tillhörigheter för att undanröja bevis?
Eller berättade R vad som hänt utifrån ånger? Isf hoppas jag hon berättar hur allt gick till för polisen så M kan få det längsta straff som går. Men det är kanske att hoppas på för mycket.

F.ö tror jag inte på att de gjorde det för att E kallat ngn hora (vem går och mördar åt ngn annan för en sån sak?). Tror snarare det gäller Ms avundsjuka på E. De från Irak brukar inte vara särskilt fina, M är dessutom mullig, medan E verkar ha varit ganska söt och fin.
I en video där E o M dansar verkar M vilja "ta över" och vara den som syns mer.

Araber. Invandrare från MENA. De mördar för såna saker. Vedertaget vid det här laget.
Citera
2024-08-03, 12:52
Medlem
Citat:
Vet inget om nåt Hässleholm
Det Marie-Antoinette skriver "Undrar om det är någon SiS-personal som är "skyddande av brottsling", och ringde inte denna personal polisen?" Tycker jag låter rimligt.
Med tanke på hur snabbt hon plockades in är det väll troligt att personalen ringde polisen.
Citera
2024-08-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Det faktum att de filmar och lägger upp klippen under tiden tycker jag pekar på att det var tänkt som en slags förnedring.
Om det var planerat mord kan de ju inte haft för avsikt att komma undan med tanke på att de delar klippen. Och då blir ju dumpning av bevis helt meningslöst.

Dom är nära på förståndshandikappade så du ska inte lägga så stor vikt vid hur normalt begåvade personer eventuellt försöker dölja bevis. Deras tid i rampljuset på bland annat TikTok är det viktiga o dom vet att straffen blir det samma som dom är vana vid saft o bullar på SIS
Citera
2024-08-03, 13:00
Medlem
allegragellers avatar
Mordfilmen flimrar förbi i skallen med jämna mellanrum. Tror aldrig jag sett något så mörkt någonsin. Mörkrets hjärta.
Citera
2024-08-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Med tanke på hur snabbt hon plockades in är det väll troligt att personalen ringde polisen.

Jo det har du rätt i.
Tyckte jag läste nånstans att R greps ganska omgående i Landskrona. Det kan ha varit anledningen då. Trodde först det snabba gripandet berodde på nån annan omständighet.
Citera
2024-08-03, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddy74
Borde införa obligatorisk lumpen igen, disciplin, regler är vad som saknas .
inte applicerbart på barnen i det här fallet. 16 år gäller för "försvarspliktig"
Citera
2024-08-03, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Här en bild från filmen:
https://imgur.com/a/mordet-i-landskrona-HZ1If7V

Äldre bilder:
https://imgur.com/a/landskrona-mordet-2024-JvPCCbf

En ögla, inget dass...

https://www.imgbly.com/ib/GdkgNiSyJQ.png

Hur gammal är mamman? Poserar som en fjortis på sina bilder...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in