2024-08-03, 11:45
Medlem
Om man bara ska misshandla lite, räcker det då inte att man är 2 mot 1?
Skaffar man kniv och silvertejp så har man säkerligen nånting annat i tankarna.
Sen får man oxå ha i tankarna att allt dom säger i förhör kanske inte är sanningen hela tiden. Dom måste ju förminska uppsåt och agerande för att inte sänka sig själva.
Citera
2024-08-03, 11:45
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Hoppas man hittar bevis på att det var planerat i deras telefoner/datorer. Annars åker de dit för grovt vållande o får något år med sossekärringar och samtal för att halshuggit en jämnårig tjej. Sjukt rättssystem. Kan du ta ett liv så ska du dömas likaså ända ned till 12 års åldern.
Håller med på ett sätt för att våldet gått ned så i ålder bland dessa invandrare, dom har också en annan mentalitet i grunden.
Citera
2024-08-03, 11:48
Medlem
Hva sier/skriker de i filmen?
Citera
2024-08-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Gå in och titta på TT på dom som figurerar och dom som kommenterar dom som har figurerat. Nästan samtliga står och dansar till nån gangster rap och flera står och gör head shot tecken.
Fårstår inte glorifieringen av dessa losers, som ofta inte får så långa liv själva.

Jag konstaterade också det tidigare och skrev att man borde ta bort mobilerna från ungdomarna när de sitter placerade. TikTok och Snapchat etc blir en plattform för marknadsföring och reklam för den här asociala och kriminella livsstilen.
Citera
2024-08-03, 11:56
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
R skriver också:

rs975_ Tarantino
Nej lsu är för dom som har gjort
grövre brott o sis är för
ungdomsr som ba e lite knas

typ

06-06

Lite knas... ska man skratta eller gråta...
Dom VET va dom gjort, tro inget annat och i vårt land ”går vi på” detta att dom spelar ”men…det va inte meningen”… fullkomligt störda i huvudet.
Ut ur landet, hela familjen! Man blir vansinnig på hur Sverige utvecklats sedan 2014/15.
Citera
2024-08-03, 11:56
Medlem
Hej.
Har någon Melaks LVU protokoll,anledningen till att hon blev bosatt i sis?
Citera
2024-08-03, 11:57
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Angående "dasslocket" som angavs tidigare. Det är det inte. Det är detta.

https://www.imgbly.com/ib/GdkgNiSyJQ.png

Aha...

Då var det utrett.

Tack!
Citera
2024-08-03, 11:59
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag konstaterade också det tidigare och skrev att man borde ta bort mobilerna från ungdomarna när de sitter placerade. TikTok och Snapchat etc blir en plattform för marknadsföring och reklam för den här asociala och kriminella livsstilen.
Självklart!! Begriper inte att dom öht får ha sina mobiler, det är SÅ fel!
Citera
2024-08-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reveenka
Hva sier/skriker de i filmen?
Det hittar du i detta inlägg

(FB) Flicka mördad, tre är misstänkta för inblandning i mordet, Landskrona (2024-07-23)
Citera
2024-08-03, 12:03
Medlem
lillen-68s avatar
[quote=AndresIniesta8|89072645]
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Du skulle jättegärna kunna få länka mer fakta om det aktuella fallet. För att vi ska kunna avgöra om det är jämförbart eller ej. Eller om det ens stämmer.

Tingsrätter fäller inga avgöranden i den meningen att det betyder något för andra domar eller domstolar.

(FB) Man anträffad svårt skadad (nu avliden) i rondell, Gårdsten Göteborg (2023-10-15)

Om det är jämförbart eller inte vet jag inte, det kan mycket väll vara att det är brott av helt olika karaktärer. Kom förbi denna tråd häromdagen och la märke till mordåtal men endast dom på grovmisshandel. Vanligtvis i sådana domar brukar grovt vållande till annans död vara med. Men avgör själv och förklara gärna ifall detta fall kan avgöras på liknande sätt som i detta mål. Annars tycker jag att den förklaringen som uppgavs av personen tidigare i tråden e rätt rimlig.

Jo men det tycker jag nog är jämförbart till viss del, då det inte gick att få fram vilken misshandel som orsakade BO död och blev då grov misshandel istället.
Men det offret var inte lurad till en främmande plats långt bort, inte heller bunden till händer & fötter med ihoptejpad mun, gärningen filmades inte, ingen planering att genomföra dådet fanns, någon förnedringsavsikt fanns inte heller så mycket är ändå olika.
Men hittade en intressant sak om en av GM som kan stämma in jäkligt bra på MGM1.

”redan som barn diagnostiserats med lindring intellektuell funktionsnedsättning.
Vid en psykologutredning som gjorts år 2013 framkom att hans kognitiva förmåga
och adaptiva färdigheter var betydligt under genomsnittet.
Frivården har gjort bedömningen att han har en bristande förmåga till impulskontroll och
konsekvenstänk och att han lätt blir påverkad av andra och faller för grupptryck.”
Citera
2024-08-03, 12:05
Medlem
Borde införa obligatorisk lumpen igen, disciplin, regler är vad som saknas .
Citera
2024-08-03, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Jag tänker också mig att det gått till lite så.

Tror inte man tänker klart i en sån situation, massa adrenalin och hets på det, och ett barns hjärna.
Jag är inte övertygad om att det var planerat att döda henne, utan tror ändå det kan vara som det gått ur styr i all hets och adrenalin.

Att de planerat att mörda henne tror jag nu är högst troligt efter vad som framkommit i msm idag. Men kanske det är M som är "hjärnan" bakom det hela? (Inte för att hon verkar ha nån hjärna när hon sen lägger ut videon), M som drivit på R att göra det. Sen sagt till R att ta på sig det hela? Men det är också konstigt eftersom de dumpade vapen+Es tillhörigheter för att undanröja bevis?
Eller berättade R vad som hänt utifrån ånger? Isf hoppas jag hon berättar hur allt gick till för polisen så M kan få det längsta straff som går. Men det är kanske att hoppas på för mycket.

F.ö tror jag inte på att de gjorde det för att E kallat ngn hora (vem går och mördar åt ngn annan för en sån sak?). Tror snarare det gäller Ms avundsjuka på E. De från Irak brukar inte vara särskilt fina, M är dessutom mullig, medan E verkar ha varit ganska söt och fin.
I en video där E o M dansar verkar M vilja "ta över" och vara den som syns mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in